Erillaisten yhteensattumien (suoranaisesti vit...tavien ja toisaalta positiivisten) summana päätin aloittaa vm-01 biturbo pelastus operaation, kun isäntä itse yritti ajaa tallista auto ulos ja kun tallin ovi tuli jostain syystä takaisin alas (automaatti). Tästä seurauksena peräluukun lasi ja pelti entinen (kuva)--> autotallinovi selvisi muutaman popparin repeämisellä sekä pienelle alapellin oikaisulla.
Auto meni siis juuri parhailla q-keleillä väliaikaiseen liikenteestä poistoon ja purkuun talliin ja tämän talven q-kelit jos niiitä nyt täällä etelässä edes enää tulee menivät siinä. Onnekseni satuin saamaan käyttööni hyvän ja todella halvan ruosteen kemiallisen merkin eli foortin (kiitos auton omistajalle pidemmästä lainasta).
Auto on ns.suomiauto ja ajettu 235tkm lisäksi koneremontti tehty yläpään porsimisen seurauksena 160tkm, noin vuonna 2007 jos en väärin muista edellisen omistajan kertomuksesta sekä kuiteista, jolloin samalla ylimaalattu (ilman listojen ja kattokaiteden poistoa sekä ilmeisesti hieman kiireellä kun ilman lakkaa on useampi kohta). Autossa perinteistä maalipinnan kuplimista lokasuojissa, joista kuskinpuoli aivan entinen ja pelkääjän puoli hieman painunut edestä(eli kummatkin vaihtoon) ja takaa pientä ruostetta muutamissa kohdissa. Lisäksi ovien alalistan alla kuplimista pienillä alueilla (tuo likaisin ja epäselvin kuva).
Hieman tietoa/varustelistaa;
- moottorin koodi AZA + 6-vaihteinen manuaali (EDU?)
- LMS ohjelmointi koneremontin yhteydessä n. 300hv?
- recaro sähkö nahkajakkarat (musta) + ovi nahat
- kattoluukku
- vakionopeudensäädin
- esp
- xenon
- sähköiset sisään kääntyvät peilit
- ym.
Auton hankintahinta oli toki edullinen ja lisäksi tuohon tehtiin 225tkm isompi kausi huolto 2013 loppuvuodesta --> jakopää, turbot (alkuperäiset), kytkin ja vauhtis (RS4).
Tarkoituksena olisi korjata ruosteet pois sekä yli maalata tuo kiveniskemien ja ruosteen riivaama Audi. Lisäksi päivittää hieman alustaa sekä muuta eteen tulevaa huonokuntoista/rikkinäistä osaa. Kuvista näkee että moni kakku päältä kaunis...
Alla vielä to do lista joita joudutaan budjetti ja perheen kauniimman osapuolen suostumuksella päivitellä hieman rauhallisemmin.
- alustasarja; vaihtoehdot bilstein B12 tai B14 tai KW1
- etupään tukivarret Lemföder tai Meyle HD
- puslia Powerflex? etu ja takapää
- jarrut --> Zimmerman sport levyt joka kulmaan.
ja sitten jos jostain saa säästettyä niin
- RS4 puhaltimet
- 3" downpipet + pakoputket
- RS4 välijäähdyttimet putket
- pakosarjat ?
- ohjelmointi
- mittareita (ahto, ym.)
Kuvia tulee lisää kunhan saan koneelle.(kuvia lisätty)
Auto meni siis juuri parhailla q-keleillä väliaikaiseen liikenteestä poistoon ja purkuun talliin ja tämän talven q-kelit jos niiitä nyt täällä etelässä edes enää tulee menivät siinä. Onnekseni satuin saamaan käyttööni hyvän ja todella halvan ruosteen kemiallisen merkin eli foortin (kiitos auton omistajalle pidemmästä lainasta).
Auto on ns.suomiauto ja ajettu 235tkm lisäksi koneremontti tehty yläpään porsimisen seurauksena 160tkm, noin vuonna 2007 jos en väärin muista edellisen omistajan kertomuksesta sekä kuiteista, jolloin samalla ylimaalattu (ilman listojen ja kattokaiteden poistoa sekä ilmeisesti hieman kiireellä kun ilman lakkaa on useampi kohta). Autossa perinteistä maalipinnan kuplimista lokasuojissa, joista kuskinpuoli aivan entinen ja pelkääjän puoli hieman painunut edestä(eli kummatkin vaihtoon) ja takaa pientä ruostetta muutamissa kohdissa. Lisäksi ovien alalistan alla kuplimista pienillä alueilla (tuo likaisin ja epäselvin kuva).
Hieman tietoa/varustelistaa;
- moottorin koodi AZA + 6-vaihteinen manuaali (EDU?)
- LMS ohjelmointi koneremontin yhteydessä n. 300hv?
- recaro sähkö nahkajakkarat (musta) + ovi nahat
- kattoluukku
- vakionopeudensäädin
- esp
- xenon
- sähköiset sisään kääntyvät peilit
- ym.
Auton hankintahinta oli toki edullinen ja lisäksi tuohon tehtiin 225tkm isompi kausi huolto 2013 loppuvuodesta --> jakopää, turbot (alkuperäiset), kytkin ja vauhtis (RS4).
Tarkoituksena olisi korjata ruosteet pois sekä yli maalata tuo kiveniskemien ja ruosteen riivaama Audi. Lisäksi päivittää hieman alustaa sekä muuta eteen tulevaa huonokuntoista/rikkinäistä osaa. Kuvista näkee että moni kakku päältä kaunis...
Alla vielä to do lista joita joudutaan budjetti ja perheen kauniimman osapuolen suostumuksella päivitellä hieman rauhallisemmin.
- alustasarja; vaihtoehdot bilstein B12 tai B14 tai KW1
- etupään tukivarret Lemföder tai Meyle HD
- puslia Powerflex? etu ja takapää
- jarrut --> Zimmerman sport levyt joka kulmaan.
ja sitten jos jostain saa säästettyä niin
- RS4 puhaltimet
- 3" downpipet + pakoputket
- RS4 välijäähdyttimet putket
- pakosarjat ?
- ohjelmointi
- mittareita (ahto, ym.)
Kuvia tulee lisää kunhan saan koneelle.(kuvia lisätty)
Comment