Öljyt vaihdeltu koneeseen (340tkm huolto). Jakopäätä tehdessä kuivattiin öljypohja ja nyt oli jo öljystä märkänä. Pohjamuovi ei kuitenkaan tulvi, eikä auton alla näy mitään tippujälkiä. Pelkääjän puolelta ja koneen edestä näytti öljy valuvan. Toivottavasti oikealta puolelta tuleva valu olisi venttiilikopantiiviste. Se kun ainakin oikealta puolen valuttaa koneen takaosasta, sieltä muovitulpan välistä.
Mittaristossa on jonkin aikaa ainakin palanut jo ln1 tai vastaavaa. Huoltokirjan mukaan kuitenkin öljynvaihto ajoitettiin (10tkm), eikä valosta ole välitetty. Öljynvaihdon jälkeen koitin yleismallin VW-lukijalla saada ilmoitus katoamaan. Ilmeisesti se onnistuikin, kun nollauksen jälkeen ilmoitus oli hetken aikaa ln0? Sen jälkeenkään ei ainakaan tuota ensimmäistä ilmoitusta ole näkynyt. Mitä nuo ln0, ln1 ja ln2 oikein tarkemmin tarkoittavat?
Ropailuna tehtiin pyyhkijänvarren vaihto kuljettajan puolelle. Vanhassa oli kulumaa, joka ilmeni välyksenä nivelessä.
Seuraavaksi ajateltiin perehtyä ilmastoinnin ohjainyksikön toimintahäiriöihin. Niistä kyselinkin tuolla sähköpuolella. Täytyy käydä ostamassa lisää polttimoita ja joku viikonloppu sitten ottaa ohjainboksi tutkittavaksi.
Mittaristossa on jonkin aikaa ainakin palanut jo ln1 tai vastaavaa. Huoltokirjan mukaan kuitenkin öljynvaihto ajoitettiin (10tkm), eikä valosta ole välitetty. Öljynvaihdon jälkeen koitin yleismallin VW-lukijalla saada ilmoitus katoamaan. Ilmeisesti se onnistuikin, kun nollauksen jälkeen ilmoitus oli hetken aikaa ln0? Sen jälkeenkään ei ainakaan tuota ensimmäistä ilmoitusta ole näkynyt. Mitä nuo ln0, ln1 ja ln2 oikein tarkemmin tarkoittavat?
Ropailuna tehtiin pyyhkijänvarren vaihto kuljettajan puolelle. Vanhassa oli kulumaa, joka ilmeni välyksenä nivelessä.
Seuraavaksi ajateltiin perehtyä ilmastoinnin ohjainyksikön toimintahäiriöihin. Niistä kyselinkin tuolla sähköpuolella. Täytyy käydä ostamassa lisää polttimoita ja joku viikonloppu sitten ottaa ohjainboksi tutkittavaksi.
Comment