Reilu vuosi sitten hankittiin ensimmäinen C4. Etuvetoinen ja luotettavalla vitoskoneella (AAR). Vuosimalli taitaa olla -92. Joskus tein autoon korjausta ja sanoin silloiselle omistajalle, että kertoo kun on autoa myymässä. Siitä parin vuoden päästä soitti ja kertoi auton olevan nyt kaupan. Ei priima, mutta ihan hyvän tuntuinen yksilö ja oli ostettaessa mittarin mukaan ajettu vasta 200tkm. En usko että saksalainen on tästä ruuvannut yli 100tkm pois.
Jokunen viikko sitten hankittiin C4 Avant ja koneena AAH ja manuaalilaatikko. Neljä vetävää pyörää ja vuosimallia -95. Tässä on aika kivasti varusteita. Etenkin tätä yksilöä olisi tarkoitus alkaa sieltä täältä kunnostamaan. Perinteiset takasatulat ja jne listassa. Aiemmin hankittuun nämä hommat on jo tehtykin.
Eilen tuli pihaan -93:n rutattu sedan, joka on myös paketilla AAH, manuaali ja q. Tämä on varaosa-autoksi hankittu. Luotto Audin V-koneeseen on sen verran kova, että katsoin järkeväksi hankkia heti varakoneen Avanttiin. :)
Avantin tekemättömät työt -listassa on mm. vakionopeussäätimen korjaus, takaluukun keskuslukitussylinterin eheyttäminen, automaatti-ilmastoinnin tutkimista, lisäkaukovalojen asennus, takasatuloiden kunnostus ja jne. Ja joitain pisteosien vaihtotöitä.
Homma alkoi tänään sillä, että tutkittiin varaosa-Audista vikakoodeja. Airbagistä oli ratin tunnistimelta koodi, "hetkellinen katkos" tai sinnepäin ja se poistui nollaamalla. ABS antoi oikeasta etuanturista koodia ja se on uskottava, kun autosta puuttuu oikea etunurkka. Se mikä on mielestäni erikoista, että airbagit eivät ole lauenneet, vaikka keula on melkoisen rutussa. Se oli ajatuksena koodien tutkimisessa, että näkisi vähän, mikä on osien ja boksien kunto tässä vaiheessa, kun auto on vasta jäänyt seisomaan.
Sitten irroiteltiin kylkilistoja AAR-koneiseen yksilöön ja seuraavaksi ajattelin alkaa etsimään Avanttia varten vakionopeussäätimen ohjainboksia. Ilmeisesti sen pitäisi löytyä hanskalokeron takaata.
Varaosa-Audi eilen, juuri lavalle vinssattuna. Kolmepyöräiseksi quattroksi muutettu.
Jokunen viikko sitten hankittiin C4 Avant ja koneena AAH ja manuaalilaatikko. Neljä vetävää pyörää ja vuosimallia -95. Tässä on aika kivasti varusteita. Etenkin tätä yksilöä olisi tarkoitus alkaa sieltä täältä kunnostamaan. Perinteiset takasatulat ja jne listassa. Aiemmin hankittuun nämä hommat on jo tehtykin.
Eilen tuli pihaan -93:n rutattu sedan, joka on myös paketilla AAH, manuaali ja q. Tämä on varaosa-autoksi hankittu. Luotto Audin V-koneeseen on sen verran kova, että katsoin järkeväksi hankkia heti varakoneen Avanttiin. :)
Avantin tekemättömät työt -listassa on mm. vakionopeussäätimen korjaus, takaluukun keskuslukitussylinterin eheyttäminen, automaatti-ilmastoinnin tutkimista, lisäkaukovalojen asennus, takasatuloiden kunnostus ja jne. Ja joitain pisteosien vaihtotöitä.
Homma alkoi tänään sillä, että tutkittiin varaosa-Audista vikakoodeja. Airbagistä oli ratin tunnistimelta koodi, "hetkellinen katkos" tai sinnepäin ja se poistui nollaamalla. ABS antoi oikeasta etuanturista koodia ja se on uskottava, kun autosta puuttuu oikea etunurkka. Se mikä on mielestäni erikoista, että airbagit eivät ole lauenneet, vaikka keula on melkoisen rutussa. Se oli ajatuksena koodien tutkimisessa, että näkisi vähän, mikä on osien ja boksien kunto tässä vaiheessa, kun auto on vasta jäänyt seisomaan.
Sitten irroiteltiin kylkilistoja AAR-koneiseen yksilöön ja seuraavaksi ajattelin alkaa etsimään Avanttia varten vakionopeussäätimen ohjainboksia. Ilmeisesti sen pitäisi löytyä hanskalokeron takaata.
Varaosa-Audi eilen, juuri lavalle vinssattuna. Kolmepyöräiseksi quattroksi muutettu.
Comment