Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 -04 1.8tq BEX Avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 -04 1.8tq BEX Avant

    Viikko sitten hain talouteen käyttöautoksi tällaisen mustan Audin kun olin hetken ilman autoa ja tämä sattui myyntiin sopivaan 8K€ hintaan.
    Historia on kunnossa, suomessa myyty uutena ja hyvin huollettu.

    Varusteet:
    - sporttipenkit kankaalla
    - 1.8tq BEX
    - 6v. manuaali
    - s-line alalippa
    - kontin lippa
    - hiilikuituteippaukset
    - vakiovanteet, ei nuo valkoiset
    ja siinäpä ne valitettavasti taisi ollakkin

    Niin kuin arvata saattaa long-life huollot oli tehnyt sen mitä pelätä saattaa ja kone on käytetty levällään josta nippu kuitteja.

    - 12.4.2013 120K huolto sekä tulpat, bypass, VK ja nokkaketjun tiivisteet uusittu, ahtoputken kondensiovedet poistettu, öljyt ja suodatin, jakopää hilppeineen, jarru ja kytkinnesteet
    - 12.9.2013 Kampiakselin ja kiertokankien laakeroinnit uusittu, kytkinpaketti sachs, nokka-akselin ketju ja säädin, imusihti, öljypumppu ja kaikki loput nesteet
    - 20.11.2014 202K xenonit ja tehokkaat led-pakkivalot
    - 21.11.2014 202K eteen pyöränlaakerit, bensasuodatin ja lämmityksen sisähaara.
    - 19.12.2014 204K uus turbo ja öljynvaihto
    - 23.12.2014 204K Puolat ja tulpat
    - 08.01.2015 206K Softaus

    Mittarissa on 202000 joka voi ihan hyvin pitää paikkansa. Kuskin penkin reuna on kulunut hieman rikki ja sisusta oli ällöttävän likainen, ei varmaan puhdistettu kolmeen vuoteen, siksi varmaan niin kulunutkin. Tästä johtuen eilen vesi-imurilla hieroin tunnin ja lopetin kun oli vähän kiirettä. Paskainen vesi vielä huljusi lopussa mutta kesällä tai myöhemmin sitten ajan kanssa. Sain kuitenkin kaikki mustareunaiset nesteläikät katoamaan.

    Tulevat projektimuutokset:
    - VALMIS xenonit lyhyisiin ja pitkiin
    - VALMIS Pyöränlaakerit eteen
    - VALMIS lämppärin sisähaara
    - kalvot laseihin
    - VALMIS softa
    - VALMIS katsastus
    - vikakoodien poisto/korjaus
    - alustasarja
    - VALMIS vanteet
    - TYÖN ALLA ajotietokoneen viiksi ja koodaus
    - VALMIS hanskalokeron korjaus. tyyppivika
    - soittimen päivitys
    - alumiinilistat ja peilinkuoret
    ja ehkä tulevaisuudessa uusi sisusta

    Auto on tarkoitus pitää ainakin seuraavat 100K km tai ainakin 5+ vuotta joten halvalla ei viitsi laittaa moneen kertaan.

    Parempia kuvia tulossa, nuo oli myyntikuvat.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Jargo; 9.1.2015, 17:54.

  • #2
    Sitten asiaan!

    Vikakoodit:
    address 08 auto hvac
    component a4 klimaautomat 1219
    01336 - Company data bus for comfort system
    80-00 single wire operation

    address 09 cent elec
    component int. lastmodul ndl 0517
    01336 - Company data bus for comfort system
    80-00 single wire operation

    address 017 instruments
    component combi+wegfahrs rb4 d37
    01336 - Company data bus for comfort system
    80-00 single wire operation

    address 46 central cov
    component komfortgerat t85 1310
    01336 - Company data bus for comfort system
    80-00 single wire operation
    00955 key 1
    35-10 intermittent
    01331 door control module, driver side (j386)
    80-00 single-wire operation
    01332 door control module, passenger side (j387)
    80-00 single-wire operation

    address 56 radio
    component concert II GRO 0001
    01317 control module in instrument cluster (j285)
    49-10 no communications intermittent

    Paska akku ja soitin ei ota levyä sisään. Onko nyt näin että vikakoodit voi johtua niistä taikka oven läpiviennissä murtumaa. Jotain muita ehdotuksia vian rajaamiseksi?
    Tuo avainkoodi on varmaan kun siitä ollut paristo loppu lie kuin kauan
    Viimeksi muokannut Jargo; 19.11.2014, 18:46.

    Comment


    • #3
      Jatketaan blogia.
      Tänään kerkesin sovitella xenoneja paikoilleen, en irroittanut umpiota. Pitkät ja lyhyet on nyt sisällä mutta takalunkat vielä irti. Huomasin ajellessa että ballastit antavat jonkinverran häiriötä radiolle joten varmastikkin ne menee vaihtoon uudemman mallisiin jonka jälkeen kasataan kunnolla.

      Työ itsessään vei noin kaksi! tuntia irroittamatta umpiota, vänkärin puolelta oikeastaan koko ilmanotto irti jonka jälkeen jäi tilaa touhuta (viimeksi vaihtanu tuikun 6 vuotta sitten :D) ja kuskin puolelta avasin etummaisen nestesäiliön ruuvit jotta se liikkui hieman taaksepäin. Sen jälkeen pirun ahtaasti lampun kanssa tihrustellen uusi paikoilleen.

      Ballastit on irti mutta pysyy paikoillaan eikä sillä ei niin väliä koska puretaan uudestaan.
      Asiasta viisastuneena avaan kaikki 4 mutteria per umpio ja teen sen nopeaa ja helposti seuraavan kerran. Positiivisena kokemuksena valokuvio on hyvä ja lamput helvetin kirkkaat verrattuna vanhoihin kusilyhtyihin.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Jargo Näytä viesti
        Työ itsessään vei noin kaksi! tuntia irroittamatta umpiota, vänkärin puolelta oikeastaan koko ilmanotto irti jonka jälkeen jäi tilaa touhuta (viimeksi vaihtanu tuikun 6 vuotta sitten :D) ja kuskin puolelta avasin etummaisen nestesäiliön ruuvit jotta se liikkui hieman taaksepäin. Sen jälkeen pirun ahtaasti lampun kanssa tihrustellen uusi paikoilleen.
        Umpion irroittaa ~minuutissa.

        Comment


        • #5
          ja siitäkin ajasta menee jo puol minuuttia nenän kaiveluun. ;)

          Comment


          • #6
            Tästä lähtien pitää paikkansa. Umpion irroitukseen meni noin tunti kun aloin sitä ottamaan isrti katoksessa, menetin hermot ja lähin paikalliseen sekatavarakauppaan ostamaan akkuporakoneen ja kaks jatkovartta torxille sekä reiikäporasarjan läpivientiä varten, pitäähän se nyt työkaluja olla. Tein sitten ihan vimosen päälle sisällä loput hommista, läpiviennit, tuikut ja parkit. Nyt on pitkät ja lyhyet kirkkaat! Ballastit on nätisti nipussa ja kohtuu piilossa erittäin vähällä vaivalla, vänkärin puoli on ilmanoton alla ja kuskinpuolella sellaisessa kehikossa sisällä. Ajattelinh olla urhea ja koittaa katsastaa näin, nopea homma käyttää hehkuja jos on tarvetta.

            Takavalot lähti irti oikeastaan aika helposti, pidin erittäin hyvän huolen siitä että pultti ei tipu verhoilun taakse. Pikaliima ei ottanut pakkasessa kiinni mutta ohutkärkisillä pihdeillä sain sen vedettyä ja laitettua takaisin varmasti. Sinne meni paikoilleen todella kirkkaat ledit (avopuoliso siirti autoansa ja luuli että itse käänsin autoni ympäri vaikka käytin vain pakkia).

            Seuraava valopäivitys on rekisterikilven valot lediksi mutta ensin täytyy käydä hakemassa terä jolla saa vanhat irti koska ruuvin kanta on korkannut. Suunnittelin laittaa palan mustaa teippiä niiden päälle kuten myös lukon kohdalle jotta vastaavalta välttyy tulevaisuudessa.

            Aiheesta muutama kuvatus.

            Huomenna auto saa uudet etupyöränlaakerit ja defan sisähaaran jotta ei perse palellu aamuisin ja vollotus loppuu, ulkoistin työn joten siitä ei juuri enempiä ole ainakaan vielä kerrottavana. Laiska kun olen.

            Radiota tuohon saa joku suositella, usb pakollinen, 3mm paikka plussaa niin sais puhelimesta musiikkia myös, esim spotify ja vastaavaa.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut Jargo; 20.11.2014, 21:28.

            Comment


            • #7
              Pioneerin perussoitin ilman CD-asemaa, olen ainakin itse tykännyt kun en mikään hifisti ole. Kaikenlisäksi todella edullinen.

              Comment


              • #8
                Vaikuttaa hyvältä, taidan valita sen mikä tukee androidia. Onko näillä BEX koneilla revitelty paljon tehoa? Softa on työnalla. Kuitenkin lisäjäähy, isommat suuttimet ja melkeen k04 vastaava turbo ja parempi kytkin vauhtipyöräpaketti.

                Aloin tänään vaihtamaan rekisterikilvenvaloa kun oli palanut, no eihän siihen virtaa tullut! Purin takaverhoilun, irrotin valopaneelin metallikehikot ja nyt pitää lähteä iltavuoroon, jatketaan huomenna.
                Täytyy ostaa uudet valomoduulit ja koko kahvaosa, sen verran oli päässyt ruostumaan ja paskottumaan koko hökötys, osaako joku laittaa osanumeron sille moduulille joka tulee irti, sisältää ne valopaikat. Se leveä missä lukko on myös kiinni. Hintakin kiinnostaa kovasti. Kuva 4

                Kuvista selviää
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Jatkoa edelliseen. Sain fb-ryhmän kautta kivat neuvot lukon irroittamiseksi ja nyt kaikki on nipussa pöydällä. Kamala korroosio on iskenyt ja taidan joutua korvaamaan koko kahvaosan sillä elektroniikkaa ei ilmeisesti saa erikseen. Palaa vielä koko paska, sen verran oli huonossa kunnossa.

                  tässä pari hyvää linkkiä myös.
                  http://www.audizine.com/forum/showth...e-Lights/page2
                  http://www.audizine.com/forum/showth...ght-Conversion
                  http://www.justanswer.com/audi/3xnfw...-latch-a4.html
                  http://www.audi-sport.net/xf/threads....104699/page-2

                  Nyt kun homman on aloittanut nehän voi korvata kivasti audin OEM led kilpivalomoduuleilla!
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Kasasin nyt kuitenkin tuon nippuun vanhoilla. Kiillotin osat brake cleanerillä, hiekkapaperilla, poralla ja hammasharjalla. Aika hyvin toimii ja taas säästettiin satasia. Seuraavan kerran kun hajoaa tai jostain syystä pitää käyttää irti niin homma onnistuu huolettomasti ja samalla vaihdan koko paketin uuteen, sen verran korroosio oli syönyt kiinnikkeitä. Saapahan nyt ajella rauhassa katsastukseen.

                    Lukkopesä oli pöydällä puhdistin senkin brake cleanerillä annoin hetken kuivua ja laitoin CRC-aseöljyt sisään ja ympärille. Samalla kontin puolen mekanismin öljysin kunnolla. pakkasenkesto tuolla oli jotain -50 astetta joten tuskin jäätyy.

                    Seuraava projekti on softaamista.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Softasta sen verran että ahtovuotoa on jossain ja seuraavaksi painetesti sekä n75 ja bypassin tarkastus. Softaa on korjattu pariin kertaan nakun takia, vissiin niin paskaa bensaa suomessa.

                      Nyt työn alla on hanskalokero. Eli pumppu on juminut ja joku on väkivalloin katkassut saranan jotta lokero on saatu auki. Purin koko lokeron sisälle ja siitä aloin purkamaan osiin. Kaikki lähtee näppärästi irti oikeilla työkaluilla.

                      Pumppu toimii tiivisteellä ja jollain helvetin alipaineella, totesin sen pirun tiukaksi joten järkeilin hieman ja porasin 5mm reiän päähän niin ei ole vastusta, o-rengas hieman enää jarruttaa matka. Tuossa on osanumero jolla saa uuden systeemin mutta eipä sekään tule kestämään, paskoja jo syntyessään.. Seuraavaksi pitää liimata sarana paikoilleen luukkuun ja vahvistaa sitä kulmaraudalla tai jollain vastaavalla. Nyt töihin ja projekti etenee joko siellä tai kotona myöhemmin.
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Mä suhautin silikonisprayta jumittuneeseen alipainehidastimeen, on toiminu sillä fixillä oisko 3 vuotta nyt.

                        Comment


                          #13
                          Samoin. Tuo silikonispray on todella hyvää tuohon.

                          Comment


                          • #14
                            Hyvä tietää. Ja tosiaan noita pelkkiä pumppujakin saa varaosanumerolla.

                            Tänään tutkittiin ahtovuotoa, tehtiin painetesti ja ei edes 2 baria kasannut painetta, holvaa läpi ihan helvetisti. Noh, siinä sitten mietittiin ja ihmeteltiin, tulpattiin huohotusta, otettiin kaasuläpän letku irti ja tukittiin. Sen jälkeen alko keräämään painetta ja pulputus kuulu öljypohjasta tjspn. Letkut irti, kurkkaus turbolle ja moro. Semmonen neljän millin päittäisvälys ja poikittaista jonninverran, tästä tämä lähtee :D
                            Varmaan hajonnu tuoki longlifen takia, ainakin auton historia huomioon ottaen.

                            Softassa paineet 1.4 pyynti ja turbo pitää kuitenkin sen 1.2 jotenkin. Ajellaan nyt vielä joulureissu.. (hinausvakuutus voimassa)

                            Huomenna selvitellään kuka saa joululahjan ja kuka ei, itelle taitaa tulla kovassa paketissa borg warneria...

                            Samalla uusin tuon alkuperäisen n75:sen ja pässi on jo uusittu. Mitäs muuta tuolta kannattaa kattoa nyt näin syyshuollon aikana?
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Onkohan tämäkin saanut jäätä, kun siivenreunat ovat kohtuu rosoisen näköiset...

                              Comment


                              • #16
                                Suattaapi olla, siinä ahtoputken kulmassa oli kuitenkin semmosta hiekkaöljypaskeen oloista möhnää joka pestiin pois. Saattaa olla että ikäloppu suodatin ollu joskus paikoillaan, nykyinen näytti kyllä ihan hyvältä. Tosin mulla ei ole tietoa millasta möhnää siellä kuuluu olla 200K ajettuna, tuskin ihan puhdaskaan.

                                Comment


                                • #17
                                  No niin, tässä nyt on raivolla tutkittu mistä saa osat hyvät ja halvalla ;) Mahdollisimman nopeaa kerta joulu painaa päälle asentajalla, osamyyjillä, mulla ja postilla..

                                  Reinzin sarja oli erittäin kattava ja elringin hieman pienempi. En ota sitä riskiä että siitä puuttuu jotain tarvittavaa ja reinzin sarjaa ei saanut perjantaiksi :D Soitin keminmaan pörhölle ja kysyin tarvittavista osista, otti yhteyttä tunnin päästä ja kertoi että vasta rovaniemellä oli vaihdettu turbo ja siellä oli ylhäällä lista käytetyistä osista. Sanoin että laita mulle kaikki tilaukseen, haen perjantaina. On ainakin OEM eikä puutu mitään.

                                  Tuohon on mahdollisesti tulossa uusi öljyletku myös johon laitetaan virtaavammat karat. Osaako joku sanoa onko karan kierre turbossa ja öljysuodattimen jalassa sama M12x1.5 vai onko turbossa M12x1.25?

                                  Turboksi valikoitui tällä aikataululla ja hinnalla k03/04 hybridi jossa on suurinpiirtein samat tuotot ja speksit kuin k03-073 bex ahtimessa. Enempi tietoa ja kuvia voin laittaa vaikka perjantaina jos ne on mulla käsissä.

                                  Öljynvaihto tuohon menee samalla kerta huoltonäyttö näyttää 400km seuraavaan huoltoon. Onko tämä nyt sitten se 200K huolto :D Olikos muuta huomion arvoista?
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ahtimen vaihto meni ihan kohtuudella, ainoia mikä aiheutti vastoinkäymisiä oli juminut öljyfiltteri ja hajonneet työkalut. Viheltää niinkuin aikaisemminkin eli haetaan vikaa jostain muualta vielä, kai se häätyy tilata se n75.

                                    Osaako joku sanoa kuuluuko tuohon reikään tuo anturi paikoilleen kuvassa 4, hyvin tuntuu toimivan ilmankin..

                                    Renkaita tuli rengas-onlinesta loppuviikosta kaksi kappaletta, jos nyt sais vielä toisetkin niin pääsis luistelemaan ja toteamaan että paskaa möivät :D
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt on uudet kitkat ässän vanteilla alla. Pito on ihan pirun hyvä kun vertaa vanhoihin nastattomiin nastarenkaisiin.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #20
                                        Näyttääpä pieniltä tuossa kopassa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niihän ne tahtoo, aivan passelit talvivanteiksi. Kiitos ku säilytit :D
                                          Viimeksi muokannut Jargo; 23.12.2014, 18:52.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tänään antautui puolat ja tulpat tai osa niistä, misfireä 1 ja 2 pytystä ja rötäämistä kaasulla. Hain itelle joululahjaksi Boschin platinumit ja puolia 3, kaikki mitä oli hyllyssä. Nyt pelaa taas.
                                            Huomaa kyllä että ahtojen nosto aiheuttaa vikaantuneiden komponenttien löytymisen :D

                                            Uusia kuvia vähän kirkkaammalla kelillä :)
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • #23
                                              Päivitellään sen verran että slamitilta tuli ajotietokonesarja, n75 myös tulossa ja softa saatiin valmiiksi, softaan lisättiin myös vasemman jalan jarrutus. Ehkä joskus jos pohjosessa järjestetään dynopäiviä voisi tuosta ottaa lukemat ulos.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkais olemaan aika taas vaihtaa öljyt ja turbo. Meneekö reinzin 1.8t turbonvaihtosarja myös bexiin kun listassa vaan bfb, pitäisi mennä?

                                                Comment

                                                Working...
                                                X