Juu tämän tiesin :) kiinnostaa vaan tuo miksi Jani on kikkaillut noilla hihnapyörillä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Once again B5 S4 2000
Collapse
X
-
Pahoittelut OT:sta mutta mitä vähemmän sulla on kampuralla pyörivää massaa sen kepeemmin kone jaksaa tuottaa voimaa, eli nyt kun visko toimii kuin suunniteltu lisää se valtavasti pyörivää massaa.
Itse omastani puran tuon alkuperäisen viskon pois saadakseni enemmän tilaa koneen ja syylärin väliin. Omalla kohalla tuossa on jo kaksi pätevää syytä poistaa se ikiaikainen visko tuuletin..
Comment
-
Näinhän se varmasti on. Tuskin se menoa ainakaan huonontaa, kun viskon poistaa. Täytyy tänään käydä tuo 1800mm hihna vaihtamassa 4-5cm pidempään niin luulisi menevän se paikalleen.
Onko tuossa kytkimen ilmauksessa mitään kummempia mitä pitäis tietää ? Hoituuko samaan tyyliin kaverin kanssa, kun jarrujenkin ilmaus ? Ruuvvi auki pumppausta pumppausta ja ruuvvi kiinni... Ei ole tuotakaan koskaan tullut tehtyä.
Comment
-
Helpoiten onnistuu paineilman avulla eli painetta säiliöön. Tarkoitukseen saa valmiita korkkeja joissa tubeless venttiili. Tai semmoisen voi askarella helposti itsekkin.
Onnistuu kyllä yleensä ihan jarrujen ilmaus tyylilläkin, mutta helpoiten/nopeimmin tosiaan tuolla ilmalla. Eikä tarvitse olla sitä kaveriakaan hommaan avuksi.
Comment
-
Se viskon massa on niin vähän ettei sillä ole mitään vaikutusta mihinkään. Sama homma pienemmillä hihnapyörillä. Varsinkaan dampperia ei kannata lähteä keventelemään, sillä on syynsä miksi se on sellainen. Ja joo, ei se kone heti hajoa alumiinisella, mutta se ei silti poista sitä teoriaa miksi se damperi on damperi, eli värinänvaimennin.
Comment
-
Etujarrut sain kasaan, mutta takajarrut jäivät kesken huomatakseni että Pölykumit ovat 38mm männälle eikä 43mm niinkuin minun on. Jos jollain sattuu olemaan männän pölysuojia (43mm) ylimääräisenä ja sattuu vaikka tahkollekkin olla tulossa, niin saa ottaa yhtyettä.
Aiheuttaako ongelmia, kun trw liukutapit mitkä minulle tulivat ovat keskenään erillaisia. Toiset 2 ovat tasapaksuja ja toiset 2 kiilavia ja tuollaiset portaatkin niistä löytyy. Vaikuttaako negatiivisesti niiden toimintaan ? Ei mennyt TRW:n osien kanssa nyt ihan putkeen.
Comment
-
Muutama viikko piti miettii tätä ja tänää laittelin tuon koneen paikalleen. Meni kyllä 10 kertaa helpommi paikalleen kun tuli pois vaikka oletin olevan toisinpäin. Jos sitä huomiseks saa kaverin polkemaan polinta, et sais ilmattuu jarrut ja kytkimen. Ei löytynyt korkkii mistään mihin ois rakennellu venttiilit jonka avulla ois järjestelmän sit ilmannut.
Pistin bilteman lämpökäärettä downpaippeihinkin huvikseen, niin saa kunnon käryt aikaseks. Toivottavasti tuo ei oo sitä palavaa matskua. Tarjolla oli jotain alumiinipinnoitettua joka ilmeisesti on sitä palavaa sorttia. Tuossakin kyllä luki olevan alumiinipinnoite, mutta en sitä silmällä havainnut. Pitää tarkistaa vakuutukset ennenkuin tuon ottaa ajoon.
Comment
-
Joo nuopa selviskin. Olin vähän moottorin maadoitusta väärään paikkaan tyrkyttäny.. Sain ton vehkeen käyntiin! Vaihteet vaan on hävinny johonkin.. Vaihdekeppi liikkuu, kun ei olis vivustossa ollenkaan kiinni. Täytyy "vähä" purkaa et pääsee vipujen kiinnikkeitä tarkistamaan ovatko kiinni oikein. Apukuskin kannestakin naputusta kuuluu. Vielä tiesti saattaa olla et öljy ei kerenny perille, mutta saattaaha se kiristin olla hajonnut. Mistä näistä tietää, mutta pääasia et käynnissä oli hetken ja ei kone jumiin mennyt!
Comment
-
Niin luulis. Tänää tai huomenna isken keulaa kasaan ja nesteet sisään, niin saan käytettyy tuon koneen lämpimäks. Saatte antaa videon perusteella sitten oman arvion lähteekö nostajat, venttiilit, kiristäjät vai mitkä vaihtoon. Apukuskin kannen nakutuksesta siis murhe vielä. Mut pistän kuvaa tulemaan jos saan taltioitua.
Comment
-
Säksätisää.. Kännykällä kuvattu ääninäyte. Kiviseinäinen talli. Akustiikka kohdallaan. Kannattaa säätää volumea pienemmälle ennenkuin aukaisette.https://www.youtube.com/watch?v=tCbh...ature=youtu.be
Ollakko kiristin vai nostajat ? Monta kiristin säksätys videota kuunnellu ja monella on aikapaljon terävämpi se naputus kun on kiristin mennyt rikki. Uudet ketjut ja liukupinnat molemmissa kansissa vanhoilla kiristimillä. Apukuskin kannesta kuuluu tuo säksätys eniten. Jännä kun ennen remonttia säksätti kuskinpuoli. Ei vaan enää. Eli keskittykää vaan tuohon säksätykseen, eikä muihin ääniin. Tehostin humisee ainakin tuossa lisäksi, kun oli ilmaus vielä kesken.
Comment
-
Tuo naknak on jonkunverran rauhoittunu korvakuulolla ja paikantuu entistäenempi suuttimien suuntaan vaikka vakiot ovatkin.. Videolle kuvatessa kuulostaa aivan hirveeltä tuo moottori, mutta niin se kuulosti ajossa ollessakin..Kasaan tuon ja ajan vian pihalle. Siitä se selviää lähteekö pahenemaan vai hiljenemään
Comment
-
Uudet pakonostajat on kaikki. Jos se siitä tasaantuu, kun pääsee hurjastelemaan. Nyt on 2 kertaa lämpimäks käytetty ja alkaa olla aika jees moottorin äänimaailma korvaan. Käy tasaisesti. Putki vuotaa ylläriylläri liitoksistaan, kun on noita xs-powerin tavaraa koko matkan. Pitää kateista ja niiden jälkeisestä putkistosta rälläköidä ne supistukset veks ja teetättää vähän paksumpaa putkea v-bandien ? mitälie kera. Jarrut ilmata, tukivarret paikalleen + vetarit. Kaikkea tylsää tekemistä. Sit voiskin harkita koeajoa ja katastuksen ajanvarausta. Pakki ei mennyt päälle, kun äsken käynnissä yritin. Saa Jussi tulla nuo vivut ruuvvaamaan kohdalleen, niin jos se sieltä löytyis. :) Jatketaan harjoituksia
Comment
-
Huomenna hyvällä tuurilla pääsis koeajolle ja siittä sit kohti katasastusta. Tänään tuli tehtyä kaikkea tylsää.. Ilmauksia ja alustan osien pulttailua. Putkea en saanut tiivistettyä vielä täysin. V-band liitos vuotaa apukuskinpuolella. Pitää sinne väliin jotain tuikata.
Ja kävi muuten vakiomittainen apulaitehihna ilman flektiäkin. "vakio" pituus hihnoilla tuntuu vaihtelevan.. Mulla meni paikalleen 1863mm 1-2cm lyhyempi olis varmaan nappisuoritusViimeksi muokannut mikero; 15.3.2015, 21:00.
Comment
-
Meikäläisen korvaan tuo säksätys kuullosti enemmänkin joltakin magneettiventtiililtä. Pitäisi stetoskoopilla kuunnella, mutta ei mielestäni mikään hälyttävä ääni. VCDS:n mukaan ajoituskin oli kohdallaan, +1 astetta molemmissa lohkoissa.
Comment
-
Iha höpelöltä tuntuu tuo vekotin muutama kk tauon jälkeen :) Ei uskaltanu vielä polkasta kaasua pohjaan, mutta alaväännölläkin liikkuu iha kivasti ja tasasesti. Meinas pyörtyä, kun lämpökääreistä tuli savut sisälle ekalla koeajolla. Nyt jo vähän rauhoittu sekin, kun pidemmän lenkin kävin vetäsemässä. 3 vaihteellä kun lähtee alle 2000 vedättämään, nii ihme räminää kuuluu jostain keskeltä autoa. Toivottavasti joku lämpöpelti vain ottaa vaihteistoon/koppaan kiinni tms. Yllättävän vähän kuitenkin ohjaamoon tulee tärinää vauhtiksesta joka on +saa. Huomenna bensaa tankkiin ja vähän lisää testiä, niin jos se siitä pikkuhiljaa luotto herää vanhalle tasolle.
Comment
-
Missä kohtaa sinulla lämpöpellit on? Mistä ostit lämpökääreet? Itselläkin ottaa tyhjäkäynnillä 3" downpipet kiinni lämpöpelteihin tyhjäkäynnillä eli kone hytkyy. Ikävää resonointia, mutta en aio asialle mitään tehdä, kun on väliaikainen ratkaisu. Ei sitten resonoi kaasua antaessa :)
Comment
-
Apukuskinpuolella on original pelti silvottuna paikallaan ja kuskinpuolella pelkkää käärettä pakosarjassa ja putkessa, kun pässinä muistanu niitä peltejä sinne kone irti laittaa :/ biltemasta ostin lämpökäärettä. Ei sitä alumiinipintaista vaan perusmallia. Tuossakin lukee et alumiinia on, mutta ei oo viel syttyny ainakaa.
Comment
Comment