Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 kunnostusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kiitoksia tarjouksesta, mutta nyt on saatu luukku auttavasti taas kasaan. Irrotin ja kiinnitin luukkua pariinkin kertaan ja ihmettelin mekanismeja ja säätöjä siinä samalla. Meinasi unohtua luukun takareunan vesikouru sinne taka-asentoon kattopoteron perälle jonne se oli painautunut töiden kuluessa. Pitkällä rautalankakoukulla sai moisen vielä takaisin pelipaikalle. Nyt pelaa muuten, mutta itse luukku on edelleen pari milliä liian takana, joten takareunan tiiviste ahdistaa liikettä. Käsittääkseni luukku toppaa kun saranapalkki (kuvan osa numero 29) toppaa tuuliohjaimeen (osa 32). Siinä ei vaikuttaisi isommin säätövaraa olevan tai sitten olen katsonut huonosti.

    Olisiko kellään piirikaavioita vuosimalliin 1984? Meinaa mittarivaloja ja rekisterikilven valoja syöttävä sulake 14 kärähtää aina kun parkit pistää päälle. Olen nykinyt johtosarjasta irti kaikki liittimet joihin virtaa menee tuon sulakkeen kautta mutta se on mittausten mukaan edelleen maissa.

    Comment


    • #62
      Ota kaikki sulakkeelle menevät sähköliittimet irti ja mittaa, että onko sulake vieläkin maissa. Jos olisi vaikka sulakerasian pohja kärähtänyt sen sulakkeen kohdalta.

      Comment


      • #63
        Kiskoin sulakerasian pohjassa olevan keltaisen liittimen irti ja mittasin siitä. Oikosulku on edelleen tosiasia, eli tekisi mieli väittää että vika on jossain pääohtosarjassa rasian pohjan ja mittariston välillä. Auton taakse menevä haara ja kaikki mittaristolle, releille, himmentimille ym. menevät haarat on tosiaan jo poissuljettu mutta jospa pääsisi piirikaaviota vilkaisemaan ennen kuin menee omia virityksiä laatimaan. Netistä löytyy 80/90-luvun vaihten kytkiksiä mutta luulen että ne eivät päde tähän malliin kun on sentään yksi perustavaa laatua oleva facelift välissä.

        Comment


        • #64
          Haynesin oppaassa on ainakin jotakin 84 vuotiseen jos oikein muistan.

          Comment


            #65
            Olkaapa hyvät.
            Attached Files

            Comment


            • #66
              Loistavaa, en kiittämästä lakkaa! Nyt taas auton kimppuun ensimmäisen tilaisuuden tullen...

              Comment


              • #67
                Ettei nyt ketju hautautuisi ihan pohjamutiin, niin sen verran tempaisin että hankin tälle kaveriksi toisen kaks'satasen. Samanvuotinen turbo-automaatti myöskin, mutta ensiostaja on vedellyt rukseja varustelistaan hiukan reippaammalla kädellä. Pitkään taivasalla seissyt yksilö on kyseessä joten mahdollisesti menee osien luovuttajaksi, mutta katsotaan nyt kunhan paukkupakkaset helpottavat ja ennättää autoon paremmin tutustua.

                Comment


                • #68
                  Leudot kelit suosivat varaosa-auton palastelua. Napsin talteen mustan nahkasisustan ja ovipahvit ja kaikki mahdolliset katkaisijat, boksit ja toimilaitteet sisustasta. Sähköpeilit ja cruise ainakin olisi tarkoitus siirtää omaan autoon. Toivottavasti ei tarvitse koko pääjohtosarjaa vaihtaa sen takia. Lähdin tuota nyt kumminkin talteen ottamaan, josko siitä jotain tarvitsee jatkossa. Jänniä pikku varuste-eroja näistä löytyy. Luovuttajassa on mm. valaistu meikkipeili vaikka omassa samanvuotisessa ei ole. Nahkapäällysteisen ratin panin myös ilolla merkille vaikka se olikin päässyt tosi karuun kuntoon. Päädyin loppupeleissä hiomaan tuon kokonaan säämiskäpintaiseksi ja imeytin siihen nahkaöljyä. Seuraavaksi sitten värjäys ja kiillotus.

                  Comment


                  • #69
                    Laita kuva ratista kun oot valmiiksi saanu. :-)

                    Comment


                      #70
                      Pääjohtosarjaa ei cruisen takia tarvi vaihtaa, mutta ainakin c4-korisessa se cruisen johtis on teipattu sinne pääjohtosarjan sisään. Eli teippausten purkuun varmaankin joudut ja sitten pitää katkaista muutama piuha niistä jakopisteistä, esim. nopeustieto ja pari muuta. Nämä pitää sitten liittää vastaanottaja-auton johtosarjan jakopisteisiin. Noita on kuitenkin sen verran vähän, että koko johtosarjan vaihto ei ole perusteltua.

                      Comment


                      • #71
                        Mikäli tällä nyt mitään erityisempää yleistä mielenkiintoa on, niin cruisen johdotus oli harvinaisen huolellisesti integroitu muuhun johtosarjaan. Sen sijaan sähkölasien, -peilien ja -penkkien piuhat saa hyvinkin siivosti purettua erillisinä johtosarjoina pois autosta. En tiedä mikä oli tehtaan näkemys eri varusteiden yksilökohtaisesta esiintymistiheydestä mutta cruisea varten on siis kannattanut tehdä oma versio pääjohtosarjasta.

                        Comment


                          #72
                          Lötkön johtosarjan suunnittelija on vissiin tuotannon loppumisen jälkeen palannut takaisin kebab-bisneksiin. Eivät ole niinkään "vorsprung durch technik"... Ainakaan virtaa ja jännitettä kukaan ei ole osannut kertoa yhteen :)

                          Comment


                          • #73
                            Mikäpä se muuten on tuon KG-koneen polttoaineen suihkutuslaitteiston tyyppi? Vähäpäästöinen tämä ei liene, ja "puhdasoppisessa" K-jetronicissa on mekaaninen järjestelmäpaineen säädin. Tässä näytti kuitenkin olevan sähköinen säädinmokkula määränjakajan kyljessä.

                            Comment


                              #74
                              Onko se sitten KE-jetronic?

                              Comment


                                #75
                                Villi veikkaus pimeään, kulutusmittarin potikka siinä kyljessä.

                                Comment


                                • #76
                                  Voisi muuten ollakin! KE-jetti tuli kai kuvioihin vähän myöhemmin. Joissain K-jeteissä on kulutusmittarin anturi ollut yhdessä suuttimen letkussa mutta sopisi se kai tuonnekin. Pitää perehtyä...

                                  EDIT: Tuossahan tuo on ihan selkeästi esitettynä: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_60.PDF
                                  Viimeksi muokannut Hezekiel; 13.2.2016, 20:24.

                                  Comment


                                    #77
                                    KE jettiläisessä ohjauspaineensäätimeen ei tule alipaineletkua. Ja vaparikoneessa sitä ei taida olla ollenkaan. Miulla oli yksi -85 vuotinen quattrosatku. Rekisteriotteessa tehot 88kw. Moottorityyppi PX, ja KE jetti ruuttana.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Juuri näin, KG:ssa on tavan K-jetronic. Potikka määräjakajan kyljessä on kulutusmittaria varten.

                                      Comment


                                        #79
                                        Perus K-malli on helppo, sillä siinä on vain lohkon kyljessä mekaaninen ohjauspaineen säädin. Mutta onko KE se, missä lohkon op-säätimen lisäksi määräjakajassa sähköinen painesäätö ja vasta KEIII (3) kokonaan ilman mekaanista op-säätöä?

                                        Vai onko noita periaattessa 4:ää eri tyyppiä? Perus K, K+ tai KE1, KE2 ja KE3? KE1 ja 2 ovat K:n ja täysin sähköisen KE3:n sekamelskoja :)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Varaosa-autoa on palasteltu nyt sen verran että mm. ahtimen tyyppikilpi oli luettavissa. Malli oli tietty K26. Näytti osanumero ihmeen vuoksi olevan 035145702B jota on käytetty ainoastaan typ 43 kopassa. Ahdin lienee siis jossain vaiheessa vaihdettu ja vaikutti kyllä hyväkuntoiselta. Tuollainen 70-luvun hyrrä ei varmaan edusta ihan alan viimeisintä kehitystä, että onkos niitä nykyaikaisempia paikalleen kohtuudella sopivia versioita olemassa? Varsinaisessa projektiautossa ahdin nimittäin pitää sen verran voimakasta ulinaa että epäilen tuntien olevan pika puoliin täynnä.

                                          Comment


                                            #81
                                            eiköhän vanhoihin koteloihin saa sovitettua vaikka mitä kivaa sisustukseksi ;)

                                            Comment


                                              #82
                                              Meinasitko kjetin pitää? Olisi tässä Varkaudessa 5syl megasquirt valmiina johtosarjoineen jne ylimääräisenä, jos sinua (tai jotain muuta lukijaa) kiinnostaa. Privalla lisätietoa.

                                              Mitenkä rs2:n vakioahdin menis vakio 10v pakosarjaan?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Eiköhän tuo vakioahdin sen verran tuota mitä k-jetti ja automaattilaatikko sietää eli suurta tehonnostoa ei ollut tähtäimessä. Lähinnä mietin tuota heräämistä alakierroksilla. Jos katsoo vastaavan litratehon omaavia turbokoneita 80-luvulta ja nykypäiviltä, niin onhan tuossa jotain kehitystä tapahtunut. Todennäköisesti ei kuitenkaan tule tehtyä mitään, mutta saa kai sitä pohdiskella...

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Projektin etenemistä on jonkin verran haitannut, että katkaisin jalkani tammikuun viimeisenä päivänä ja sitä parannellessa täytyy lähinnä turvautua tulevien suunnitteluun ja ystävällisten kaverien apuun. Eräs sellainen henkilö apuna (tai varsinaisena työrukkasena itse asiassa) päästiin hiukan katsomaan autoa tänään.


                                                  Jakoremmin iästä ei ollut minkäänlaista käsitystä ja muitakin pikkujuttuja voisi hoitaa samalla kun keula on huoltoasennossa. Lattialle talven mittaan kertynyt öljyläntti on peräisin öljypumpun paineenrajoitusventtiilin mutterin alta. Onkohan siellä ihan kupariprikka alla?


                                                  Selitys turbon kovalle käyntiäänelle kävi ilmi välittömästi kun imuputken ruuvasi irti. Tuollaista sorvaamista ei ihan satunnaiset pikku hiekanmuruset aiheuta... Ihme että laakerointi tuntuu silti ihan ehjältä eikä pyörä ota seinämiin kiinni. Varaosa-auton turbo vaihdettaneen tähän.

                                                  Positiivinen yllätys oli että vo-autossa oli "single pass" välijäähdytin jossa ahtimelta tulee pitkä kumiletku kennon alitse kuskin puolelle. Noitahan oli kai ainoastaan ihan mallisarjan loppupäässä käytössä, eli joku lienee vähän tuunannut aikoinaan kun -84 koppa kuitenkin kyseessä. Kannattaisiko heittää sellainen tilalle samoilla lämpimillä?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    1B:ssä taisi olla tuollainen välijäähy, tosin niissä on ihan putkella tuo keulan "alitus" 200 20v:ssä myöskin.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Kun on valmiiksi osat levällään niin kannattaisi varmaan vaihtaa vo-autosta peräisin oleva turbo tähän. Mitä mieltä on raati: Onko pienemmän riesan tie vaihtaa ahdin kokonaan vai antaa pakopesän olla paikallaan ja sujauttaa vaan ehjä keskiosa + kompressori sinne? Pelkään että pakosarjan/dp:n pultteja katkeilee eikä nyt ole uusia tiivisteitäkään sinne laittaa...

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Koko ahdin vaan vaihtoon. Liekö se pakopuolikaan enää virheetön.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Ääni koko ahtimelle.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Yllätä meidät kaikki ja tee siitä vapari ;)

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Ei se ne pakopesän pultitkaan välttämättä ihan tuosta vaan irti lähde. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X