Hattuhyllyn alapuoli?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 200 kunnostusta
Collapse
X
-
Geminigrau on todennäköinen. 8/83 esite http://www.typ44.nl/downloads/Brochures/13.pdf
12/84 esitteessä harmaa väri on Steingrau LY7U http://www.typ44.nl/downloads/Brochures/15.pdf
Comment
-
Kiitoksia vinkeistä, tarraa ei ole vieläkään näkynyt mutta Geminigrau on todennäköinen värisävy. Luukku onkin jo uudemman Audin kontissa menossa maalarille tässä joku päivä.
Ohjelmassa tänään mittaristoremppaa. Räjäytin kuskin ovipahvin, kojelaudan alamuovit ja viiksipaketin pois. Mittaristossa vaivasi, että trippimittari ei pyörinyt ja valaistuksesta oli suurin osa jo antautunut. Myös Check Controlin VOLT-hälytys kummittelee, voisiko olla mittaristoperäinen? Varaosiksi löytyi vuoden tarkkuudella saman ikäisen 200:n vastaava osa, josta sai tiettävästi ehjän nopeusmittaripaketin. Mittarilukema kasvoi prosessissa noin 7tkm verran mutta olkoon. Hiukan yllättäen mittariston keskirivissä eli Check Controlin optiikassa, varoitusvaloklusterissa ja digitaalinäytössä oli eroavaisuuksia mutta vaihdoin nyt tosiaan pelkän tachon vanhaan pakettiin. Polttomoiden suhteen vielä pähkäilen että jaksaisiko laittaa ledit vai pelkästään uudet polttimot kriittisiin paikkoihin.
Comment
-
Mittaristo on nipussa jälleen, mitä nyt Check Control jäi vielä ruuvaamatta paikalleen vaikkakin senkin putsasin ja polttimot tarkistin.
Tulipa suttuinen kuva, pitkä valotusaika käsivaralta näköjään hiukka rankaisee. Tässä on nyt siis ihan orkkis polttimot, aikaisemmat kokemukset ledeistä on tosiaan että mittaristo alkaa näyttää aika kirjavalta. Taustavaloissa on valkokantaiset polttimot eli onko ne nyt sitten 2W ja varoitusvaloihin mustakantaiset 1,2W. Reostaatti on todettu toimivaksi ja bensa/lämpömittarin kannat on putsattu ettei sikäli pitäisi virhenäyttämiä tulla. Onhan noissa pikkumittareissa näköjään nolla-asennon mekaaninen säätökin.
Comment
-
Ohjelmassa on ollut kojelaudan sähkölaitteiden herkistelyä. ACC sisäilman lämpöanturi ja sen "imuri" on huollettu (osaakin olla veemäisessä paikassa), Kaikki katkaisijat ja Check Control + ilmastoinnin paneeli purettu pölyjen poistoa, kontaktien putsausta ja mahdollisten palaneiden polttimoiden uusimista varten. Kasatessa olisi meininki käyttää butyyli- ja huopanauhaa mahdollisuuksien mukaan niin saadaan nirinöitä ja narinoita kuriin. Onkohan ABS:n poiskytkentänappi palautuva vai 2-asentoinen, se nimittäin vaikutti melko epämääräiseltä toimintansa puolesta?
Varsinainen ihmetys oli, että takalasin lämppärin kytkimelle ei tullut johtoja ollenkaan, eikä kojelaudan ja keskikonsolin kohtalaisella purkamisella edes löytynyt mitään sopivaa liitintä johtosarjan syövereistä. Kyllä tässä kuitenkin lämpiävä takalasi on vastuslangoista päätellen. Olisikohan jossain päin nettiä typ44 kytkentäkaaviot tarkasteltavana vai pitäisikö antaa periksi ja war^H^H^H ostaa kunnon manuaali?
Sekasortoa on saatu aikaiseksi ihan mukavasti. Koetetaan tästä palauttaa järjestys pikku hiljaa kun istuimien remontti valmistuu ja saadaan kojelaudan varusteiden toimintavarmuutta parannettua. Valitettavasti huomiota osakseen vaatii myös vast'ikään hankittu typ81, mutta siitä ehkä enemmän toisaalla.
Comment
-
OK. Muut konsolin nappulat (etu- ja takasumari, takalasin lämmitin) ovat tosiaan sellaisia että jäävät muutaman millin alemmas joka toisella painalluksella eli 2-asentoisia mutta tämä ABS on ainoa joka vaikuttaa liikeratansa puolesta ihan palautuvalta napilta.Viimeksi muokannut Hezekiel; 8.12.2014, 09:14.
Comment
-
Siitä voisi tosiaan olla apuja, kiitoksia! Posti toi tässä päivänä muutamana sähköjohdon jatkohylsyjä joissa on kuumaliimaa sisältävä kutistesukka päällä. Ajattelin noilla fiksata kuskin oveen menevän johtosarjan, kestänevät taivuttelua ihan kohtalaisesti. Muovihitsailin keskikonsolin ja ratin alusmuovien ratkeamia ettei nyt enempää paikat lahoa ja etuistuinten verhoiluakin on vähän saatu ommeltua kasaan päin. Kattoluukku lähti maalarille jo jokunen aika sitten, vielä pitäisi yksi valumetallinen ohjuripala löytää hajonneen tilalle siihen.
Comment
-
Näin se varmaankin juuri on. Oven johtosarjaa on jo valmiiksi korjailtu edellisten omistajien toimesta. On käytetty niitä halpahallin jatkohylsyä joiden tyvestä paljaat johtimet paistaa puolen sentin matkalta ja muutaman johdon osalta laitettu 10cm pätkä uutta tavaraa väliin. Jos hiukan reilumman pätkän tosiaan tekisi uusiksi.
Comment
-
Robottikaapelilla jatko-osa. Liitokset oven ja A-pilarin sisään.
Esim. tuommoisella: http://sahkotuote.fi/kauppa/index.ph...ucts_id=424830
Jostain kivijalkapuodista saa varmasti lyhyemmänkin erän kuin koko kelan.
Jos neliöitä yksittäistä johdinta varten tarvitsee useamman, niin yhdistä karvoja jotta poikkipinta-alat täsmäävät. Liitos oven sisään kannatta tehdä avattavaksi.
Comment
-
Joskus 80:een kun näitä johtoja uusin, niin suosiolla vaan uutta johtoa ~30 cm, jotta saa liitokset tehtyä kunnolla ja suojattua ovipahvin ja jalkatilan sivuverhoilun taakse. Johdoksi laitoin jotain pakkasenkestävää taipuisaa SKS:n kaapelia. Sama tarpeeksi moninapaisena oli aika pätevä myös peräkontin johdoksi.
Comment
-
Penkkien fiksailu etenee. Tässä matkustajan jakkaran istuinosa, aloitusviestissäkin näkyvä isohko reikä on mystisesti kadonnut :)
Kuskin oven johtosarja tuli myös korjattua jo tuolloin viime kuunvaihteessa. Purkuautosta otin pätkän johtosarjaa, josta sai paksuudeltaan ja melko hyvin väriltäänkin yhdenmukaista kaapelia. Tein pitkähköt jatkot, tinasin liitokset ja laitoin liimakutistesukan joka piuhan päälle eli toivottavasti pelaa nyt pidemmän aikaa.
Kattoluukun saisi kuulemma hakea maalarilta, ja olen pohtinut tilatako uudet levystä leikatut luukun ohjurit kun toinen alkuperäinen on ja valmiiksi rikki ja ehjät varmaan kiven alla.
Comment
-
Kevät etenee ja hiljaiselo tämän auton osalta toivottavasti päättyy piakkoin. Kattoluukku tuli tosiaan käytettyä maalarilla, ja siihen liittyen hommasin sitten uudet kuvan mukaiset ohjurit Saksasta. Vaikuttavat hiukan tukevammilta kuin alkuperäiset.
Kuskin penkin kasasin korjausten jäljiltä ja heitin autoon paikalleen, liukukiskot putsattuna ja voideltuna. Vielä kun löytäisi ne kiskojen muoviset päätykappaleet jostain kun ovat jääneet matkan varrelle. Talven aikana kaksi rengasta oli päästänyt ilmat pois joten täytyi kiikuttaa kompressori navetan ylisille. Tarmonpuuskan syynä on, että täytyy saada tallin periltä toinen auto ulos ja tämä on siinä ovensuupaikalla tulppana :) Katsotaan mitä seuraavaksi.
Comment
-
Joo tuo automaatti-ilmastointi osaa olla kyllä kumma kapistus kun alkaa reistaamaan, itselläni ei ota toimiakseen. Servomoottori pitää lämmöt kokoajan täysillä. Alipaineohjaus ei toimi mihinkään suuntaan, vaikka kontrollerille tulee alipaine. AUTO-asennolla jäähdyttimen puhallin lähtee pyörimään kylmälläkin koneella.. ym outoa.
Missä tuo sisälämpötilan anturin liitin tarkalleen on / millainen? Mittasin sen anturin kojelaudan päältä ja se näytti olevan ehjä.
Lämmityslaitteen kennon sulkuventtiililtä on vedetty joku oma letku alipaineohjaimen viereen mutta ei ole liitetty mihinkään.. minne / mihin letkuun toi edes pitäisi kytkeä?
Comment
-
Hiljaa hyvä tulee, sano. Loma alkoi ja sen kunniaksi teutaroin kattoluukun kimpussa tässä kotvasen ja kyllä siinä vahvistui vanha käsitys että aivan turha rakkine on kyseessä. Autossa on ilmastointi ja ovilasit ovat aukeavaa mallia jos ulkoilmaan tarvitaan suoria yhteyksiä... Luukun osiin ja laittoon on nyt mennyt noin 35% koko auton hankintahinnasta eikä oikein hyvä tule vieläkään. Napsahti tänään asentaessa sellainen fillarin ketjun lukkokappaleen mallinen osa 443877199 hajalle, mistähän semmoisenkin nyt tähän hätään? Putsasin ohjureita ja kiskoja kovettuneesta rasvasta ja liimasin kattoverhoilun nurkkia jotka olivat lähteneet kuoriutumaan luukun aukon kulmista. Ikinä en enää osta kattoluukullista autoa!
Eilen tuli noudettua konttorilta aiemmin tilaamani alkuperäiset rekisterikilvet ilman EU-tunnusta. Kirjainten perusteella kilpi on myönnetty joskus vuoden 1987 tienoilla mutta aikaisempaakaan tunnusta ei tiedoista löytynyt. Taitaa olla muuttoauto siis kyseessä?
Comment
Comment