Tuskin tuo nyt mitään erikois moottorimiestä tarvii.. Ainoastaan miehen, mikä osaa painaa "liipaisinta" oikeaan aikaan päästöjä mitatessa. Konttorin päästömittaus ei yleensä anna bitti koneisiin (viritettyihin) kovinkaan hyviä lukemia.. Ainakin itellä ei kannata edes haaveilla menevänsä leimalle ilman irti lappua..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ässä (B5 sedan) Pekan pajalta
Collapse
X
-
Eipä ollut johdotuksia me7loggeria varten ja jäi nytkin askartelematta ajankäyttösyistä. Tuntuis tuo ihan mukavasti liikahtavan ilman sitäkin tietoa.
Päästöjuttuja oli oikeastaan aika turha ihmetellä ollenkaan, kun purkissa oli vain siirtoajoon tarkoitettu eka arvaus sisällä. Kohtuullisen etäällä todellisuudesta näytti olevan..
Eiköhän se nyt säädettynä päästöihin mene ihan ok, kun adaptaatiosuorakin oli 0 0 0 0,8 :)
Comment
-
Pari tankillista on tullut säädön jälkeen ajettua, vieläkin jaksaa hymyilyttää. Kiitoksia vielä Porkkikselle. Käyntiinlähtökin on ollut hyvää vaikka takaisku polttoainepumpulta puuttuu. Siihenkin tuli jokin ohjelmallinen kikka.
Leima täytyy hakea, sitä varten tänään haettu päästölappu. Ei vaatinut mitään kikkailua vaan ihan normaaliproseduurilla.
Laitetaan arvot tähän muistiin.
Joutokäyntimittaus:
Pyörintänopeus: 800 /min
Lambda: 1.040
CO: 0.019%
CO2: 14.55%
HC: 16ppm
O2: 0.87%
COcor: 0.020%
Korotettu joutokäynti:
Pyörinyänopeus: 2310 /min
Lambda: 1.024
CO: 0.229%
CO2: 14.82%
HC: 13ppm
O2: 0.68%
COcor 0.229%
Comment
-
Talviteloille
Laitetaans lyhyt päivitys kun tänään jäi ässä virallisesti talviteloille, eli liikennekäytöstä poisto tuli tuli tehtyä talveksi.
Kilometrejä säädön jälkeen tullut luokkaa 4tkm ja vielä tuntuu pelaavan ilman ongelmia. Boosterssit pitää ahtoja kerätessä pienen vinkaisun tai ikäänkuin sakkausäänen joka tosin mielestäni paremminkin vähentynyt kun kilometrejä on hiukan tullut.
Tavoitteena oli käydä penkissäkin, mutta se ei aikataulujen puolesta onnistunut, ehkä sitten joskus myöhemmin jos vaikka joku sopiva dynopäivä sattuisi eteen.
Tässä yksi "FATS" suoraan säädön jälkeen.
Me7 loggeria en vielä saanut pelaamaan, täytyy jatkaa harjoituksia sen suhteen. Jotain outoa oli kun vetäisin suoran K-linjan ja silti sillä sekä alkuperäisellä reitillä pääsee VCDS:llä kiinni mutta ei loggeri pelaa..
No, viimeviikonloppuna (+10C) otin sen verran omaa logia VCDS:llä kolmosvaihteella että jotain muistiinpanoa tähän ylös, eli ahtimet herää noin 4000rpm, ahtoa siitä 1.3 - 1.5 (hiukan vajaa) ylös asti ja ilmamassa 364.08 6000rpm => . Porkkiskin taisi säädössä mainita että hukkaportit melko tiukat eli N75 luokkaa 40 - 65% (4000-7000rpm). Imulämmöt 15-25C (ei logia). Fats aika tuosta logista 3.15
Yksi konepuolen modi mikä alkanut hiukan kiinnostamaan olisi 3.0L kampuran vaihto, samalla tulisi tehtyä se kankipäivitys.
En löytänyt siitä ainakaan tästä foorumilta tarinaa. Eli liekö millainen projekti ja mitäpä kannattaisi tehdä samalla; RS4 öljypumppu?, mitkä kanget? ja männät (orkkis)? ja pitäisikö ruttua miettiä samalla, E85 kuitenkin tuntuu kuitenkin olevan SE polttoaine..
Ja taitaa vaan olla nuo kampurat kiven alla, ainakaan ebaysta en löytänyt ainuttakaan ehjää nopealla etsinnällä.
Comment
-
Puolakonversio
Täällä ei sinänsä ole tapahtunut mitään uutta, mutta kaivoin nuo aiemmin mainitut kuvat puolakonversiosta ulos kamerasta
Eli muokkasin johtosarjaa siten että Eculta johdot puolille menee suoraan ilman liittimiä. Tässä ekassa kuvassa oli vielä joku liitin väärässä "haarassa" ja sen joutui vielä myöhemmin korjaamaan, mutta nyt en muista mikä se oli ja lopullisesta "tuotteesta" ei tullut kuvaa.
Maadoitukset on kahteen pisteeseen, toinen paisarin alle ja toinen kannen päätyyn.
Pieni kauneusvirhe siitä että kaikki suojakumit ei oo samanlaisia..
Comment
-
Jaaha, muutahan tälle ei ole tapahtunut talvehtiessa kuin ilmanottoon tuli orkkiskotelossa oleva "nuorisosuodatin" Marko77:n tekele taitaa alunperin olla.
tänään takaisin liikenteeseen ja mukavaltahan se talven jälkeen persdynossa tuntuu. Varmaan tuossa persdynon nollauksessa syy kun tuntu että tuo suodattimen laitto paransi yläkierroksilla menoa.
Tarkoitus oli pyörähtää huomenna Lappeenrannassa, mutta tässä matkalla mökille pian pienen vedon jälkeen kuoli bensapumppu. Tienpäällä pumpulle hiukan elvytystä niin sai nilkutettua mökille.
Hiukan oli imusihdille keränny likaa muttei nyt mitenkään merkittävästi. Mikäs ton nyt rikkoi, orkkis piuhat vaan liian pienet, pumppu kuitenkin joku kopio vai talven tankissa maanneet etanolit? Tuskin ton varaan nyt enää uskaltaa luottaa vai miten?
Comment
-
Mulla teki ebaysta halvalla hankittu "044" samat. Vuoden pelitti mainiosti mutta sitten jätti kertalaakista motarin varteen. Kaivoin pois tankista ja koputtelin niin reissusta päästiin kotiin. Tosin kahdesti piti koputella. Otin tilalle Aeroflown 044 vastaavan pumpun ja on pelittänyt.
Tuo "bosch" oli melkolailla erilainen kun kaverin kotimaasta ostettu, hienosti oli numerot kyljessä ja boschin laatikossa tuli kyllä omakin...
Comment
-
Joo, itseassahan tässä kävi vielä niin että ajelin seuraavana päivänä takaisin kaupunkiin rauhallisesti, kaikki ok ja tarkoitus oli vaihtaa autoa.. No toisen auton avaimet (ainoat) jäi mökille eli eikun takasin samalla laitteella. No, hiukan toistakymmentä kilometriä takas mökille päin ja motarille loppui matka. Enää ei koputtelut auttaneet, eli soitto apujoukoille ja orkkispumpun noutoon kotoa.
Nyt tein saman virheen ja ebaysta tulossa "100% original" (eikä edes halvin samanlainen). Saa nähä miten kestää. Meinasin kuitenkin releyttää ja vetää hiukan tuhdimpaa kaapelia noiden alkuperäisten narujen tilalle. Suodatin odottelee myös tuossa vaihtoa ja vähän kahden vaiheilla että pitäskö vielä noita linjojakin uusia / kasvattaa, yhtenä syynä se että näyttää ne muoviputket siinä kannessa vääntyvän helposti ruttuun.
Comment
-
Otetaan pieni päivitys tänne.
Toukokuun lopussa tuli pyörähdettyä Lappeenrannassa kentällä. Ei menny niiku Strömsössä :=)
Tälläi kotio:
Eli eka veto ja oisko ollu vitoselle mentäessä veto loppui kohtuullisen komian savupilven kera.
Kentällä tehty diagnoosi viittaisi Boosterssin antautumiseen (kuka sanoo yllätys :=) )
No, annettu nyt motorin varmuudella jäähtyä että uskaltaa taas koskea eli tarkennetaan diagnoosi kun ehtii/jaksaa/saa insipiraation taas ropaamaan tätä.
Mutta, aiempaan aikeeseen sanoista tekoihin, 3L kampura tilailtu ja vakiomittaiset kanget myös. Jäljellä siis seuraavaan päivitykseen ainakin männät (ja ahtimet) , saisi spekuloida siis että millaisella rutulla pitäisi männät olla. Tästä ei löydy kauheasti keskustelua. E85:lla siis jatketaan. Ja paljonko männän korkeudet vs ruttu sitten muuttuu. Jos oikein katsoin niin 3.2mm korkeammalla käy mäntä tuolla 3-litraisen kampuralla vrt. vakioon.
Orkkis männän sorvailu ei liene vaihtoehto?
Comment
Comment