Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S8 -99 Moottori remonttia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S8 -99 Moottori remonttia

    Aloimpas tuossa purkamaan tuota kasin konetta ja tuli se todettua todella huonosti korjatuksi. Noh auto oli halpa joten jotain tämmöistä oli odotettavissa. Melkein heti auton oston jälkeen laatikkokin tuosta petti joka kävi sitten Recrolla korjattavana. Nyt olisi sitten vuorossa moottorin korjaus. Kävin eilen hakemassa uuden moottori aihion. Aihio on 3,7 V8 jossa pitäisi olla sama lohko ja kannet kuin tuossa s8:n moottorissa. Tarkoitus olisi vaihdella alkuperäisestä moottorista kampura ja kanget tuohon uuteen ja samalla kun kannet auki nekin tietysti kunnostetaan. Eilen hain myös Hopsikselta S6 nokat jotka samat kuin S8:n.

    Kuvia projektista lisäilen tänne: http://pasinurmi.kuvat.fi/kuvat/Audi+S8/

    Pitää tänään napsia vähän kuvia vanhan moottorin vaurioista ja uudesta koneesta.

  • #2
    Tuli tänään purettua tuota uutta 3,7 konetta. Männät oli vielä kysymysmerkki aamusta, mutta eipä ole enään. Olin netin tietojen perusteella luulossa, että 3,7 mäntä on eri korkuinen ja kiertokanki olisi ollut samanpituinen. Olimpa väärässä. 3,7 kiertokinki on siis pidempi ja mäntä saman korkuinen eli voin käyttää uuden koneen mäntiä rakennelmassani. Kuvassa mäntien erot:

    http://pasinurmi.kuvat.fi/kuvat/Audi+S8/IMG_2868.JPG

    Vasemmalla 3,7 ja oikealla 4,2

    Comment


    • #3
      Niin, erona taitaa olla tuo laki, varmaan pieni vaikutus puristus suhteeseen, tai jotain.
      Mitäs sille edelliselle koneelle oli nyt käyny?

      Comment


      • #4
        Joo tuo lakihan siinä on erilainen ja puristuksiin vaikuttaa mutta lähinnä positiiviseen suuntaan. Vanhasta koneesta tullut joskus aikoinaan kanki läpi ja lohkoa hitsailtu kasaan. Samalla putkitettu 2 pyttyä siitä kohalta mistä kanki kurkannut. Yhessä pytyssä aika hyvät kiinnileikkaus jäljet ja melkeen joka pytyssä päässy siihen sylinteriseinän ja kansitason kulmaan vissiin venttiili joskus iskemään. Venttiilin iskuja 6 männässä. Kahdessa ei sen takia että ne on uusittu. Yläkerrassa nokka leikannu kiinni pariin laakeri pukkiin apparin puolella. Ja näiden lisäks viellä kampuran hammaspyörän ympäri kulkenu jotain jonka luulen aiheuttaneen kaikki vauriot.

        Comment


        • #5
          Lueskelin tuossa netistä, että keinuvivuissa olisi eroja näissä 40v koneissa ja että keinuvipu suhde voisi olla eri. Eri osanumerot netti kyllä antaa noille keinuille, mutta tönärin kanssa kun mittailin uuden ja vanhan koneen keinuja en niihin mitään eroa saanut. Olisikohan jollain mahdollisesti tietoa näistä?

          Uusi koneaihiohan on mallia AKC ja vanha AQH

          edittiä

          Purimpas nuo keinut pois ja löyty molemmista osanumerot jotka on samat eli 077109417J kun ässässä pitäisi olla 077109417N. Tämä siis imu puolella.

          Pakopuolella numero olisi 077109417M. Hintaa audilta ostettuna koko sarjalle 3200€. Febinä näitä löytyy numeroin imu 34568 pako 34563 ja ebaystä tilattuna noin 1400€.
          Viimeksi muokannut Silizium; 21.10.2014, 19:42.

          Comment

          Working...
          X