Toiset ne napsii facelift pelleistä palasia ja toiset just etsii semmosia :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi vuosi ja uudet kujeet: S4 -> (R)S4+
Collapse
X
-
Viimeinkin on tapahtunut pientä edistystä, viime vuosina on ollut älytön kiire, eikä ole ehtinyt tekemään mitään parannuksia.
Mutta eilen sain otettua uudesta koneesta savut! Tein pienen vuosihuollon, ja vaihdoin toisen koneen jossa on uudet turbot, RS4 kampura ja öljypumppu, veivit, laakerit, kytkin, vauhtipyörä, jakopää yms osaa. Tein myös DP:t (jo aikaisemmin) ja imuputket. Lisäksi modasin huohotinletkuja niin että F-letkua ei tarvita, ja korvasin sen RS4:n letkulla.
Hyllyssä myös odotti JHM:n shortshifteri ainakin neljä vuotta, sekin löysi viimein paikkansa! :) Laitoin samalla faceliftin vaihdekepin kotelon. Vielä pitäisi vaihtaa kardaanin tukilaakeri joka on kohissut vuosia, mutta ei ole hajonnut.
Vielä pitää asentaa VEMSin laajakaista/EGT -mittari, FMIC ja jotain muuta pientä. Jospa se tässä lähiviikkoina olis valmis.
Comment
-
Comment
-
Eihän tuonne RS6 turbot sovi? ;) Softaa en valitettavasti itse osaa tehdä, eli sen joutuu hankkimaan muualta.
Eilen sain taas hieman edistettyä projektia, vaihdoin kardaanin tukilaakerin joka on odottanut vaihtoa ainakin kolme-neljä vuotta. Koko ajan olen vaan odottanut että teen sen sitten samalla kun pääsee koneen kimppuun. Aika romuna se olikin, rohisi pahasti ja kuulien pyörinnän tunsi sormin :)
Laakerin vaihto oli tosi helppo homma. Kardaani pyödälle, rengasrauta ristikon väliin estämään pyörimistä ja lenkkiavaimella pulttia auki. Sitten välillä kampesin pultin ja rengasraudan avulla kardaania auki, ja avasin taas pulttia lisää. Ei tarvinut edes voimaa.
Sitten piti irroittaa laakeri, mutta se näytti hankalammalta kun ulosvetimellä ei saanut kiinni kuin kumin ulkokehästä, ja takaa ei voinut lyödä kun sielläkin oli kumia edessä. Noh, laitoin sitten kuitenkin ulosvetimen vetämään pakettia ulos tuosta ulkokehästä niin paljon kuin kumi antoi periksi, ja ajattelin että jos laakeria vähän lämmittää, se tulee pois. Ehdin sen verran lämmittää pillillä että liekki osui laakeriin, jolloin se napsahti ulos :) Eipä ole ikinä ollut näin helppoa irroittaa jotain pillillä :))
Samalla kun auton alla olin, massasin pohjan kun kiveniskumassa oli jo vähän kulunut.
Comment
-
Lueskelin koko ketjun läpi ja melkoinen projekti sulla jo takana. :) S4 kuume polttelisi jo itselläkin kovana, eikä tämä ketju nyt ainakaan lieventänyt asiaa!
Sitä ennen kuitenkin nykyiselle nelkulle pitäisi tehdä pientä remonttia ennen sen myymistä. Mitä sulla piti purkaa sisätiloista, että sait korjattua/vaihdettua sen keskimmäisten tuuletuskanavien läppämoottorin? Ei siitä varmaan kuvia kuitenkaan tullut aikoinaan sulla otettua? Mistään ei oikein tunnu löytyvän nimenomaan tuohon B5 koriseen sopivaa purkuohjetta noihin, eikä toisaalta ihan kauheasti kehtaisi ilman tietoa alkaa purkamaankaan kojelautaa.
Comment
-
Minkä kardaanin tukilaakerin laitoin? Vaihto käynyt mielessä. Hienoa, että tuo moottori pääsee vihdoin ajoon!
Comment
-
Onhan tässä joo ollut projektia, eikä se ihan vielä ole edes valmis.
Mitä sulla piti purkaa sisätiloista, että sait korjattua/vaihdettua sen keskimmäisten tuuletuskanavien läppämoottorin? Ei siitä varmaan kuvia kuitenkaan tullut aikoinaan sulla otettua?
Minkä kardaanin tukilaakerin laitoit?
Kyllä tuota konetta jo hetken on odotettukin! :)
Tilasin muuten Podilta mittariston koteloita kolme kappaletta. Tuli kaksi Golfiin tarkoitettua, ja yksi Audiin! :(
Comment
-
Olen ehtiinyt ajaa vähän sisäänajoa, ja hyvin tuntuu pelaavan. On kuin eri autolla ajaisi kun shifteri ja vauhtipyörä yms on vaihdettu uusiin. Kone toimii herkästi ja shifteri pelaa kuin unelma. Myös kun koneen sammuttaa, se ei jää "jälkikäymään" vaan sammuu kerrasta kun vauhtipyörä on kevyt. Pieni asia, mutta tuntuu hyvältä :) Auto on silti ihan yhtä helppo ajaa kuin vakiovauhtipyörällä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viestiHyvä katsoa kuvista työhön käytettyä mittayksikköä. Yleensä työaika määrittyy tunteina mutta Mikolla suklaa-metreinä ;)
Comment
-
Viiimeinkin sain asennettua Podin mittaritelineen ja VEMSin mittarin. Aika asiallinen paketti, tosin VEMSin liittimet on järkyttävän isot, ja aiheuttavat päänvaivaa johtojen vetämisessä. Samalla piti vähän testata kierrosherkkyyttä, kun tuntuu ottavan nyt paljon mukavammin kierroksia :) Vaan eipä sitä eroa tuosta niin oikein hoksaaa.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=spwj7Ntrh3M[/ame]
Comment
-
Lainaus:
Onko toi mittari ihan hiljainen, ei pidää mitään ylimääräisiä piippauksia tai muutakaan meteliä?
Täysin hiljanen on tommonen Vemssin mittari.
Comment
Comment