Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi vuosi ja uudet kujeet: S4 -> (R)S4+
Collapse
X
-
Onkos kaikki vesiletkut varmasti oikeissa paikoissa?
Eräällä pitkän linjan kuplaharrastajalla kävi aikoinaan niin että kun ekaa vesikonetta kuplan perään sovitti niin meni imusarjan vesikierto ja alipaineliitäntä sekaisin ja ihmettely oli kauhea kun kone vei enemmän vettä kuin bensaa :D
Comment
-
On ne, niitä ei voi saada vääriin paikkoihin. Niin monta kertaa olen niitä laittanut että ne menis jo melkein unissaankin ;) Toisaalta, olen kyllä suurinpiirtein puoliunessa konetta paikoilleen laittanut, että saattaa siellä joku sössi olla.
Onhan nuo bensatkin jo vuoden vanhat, tuskin sekään auttaa asiaa. Ja tankissa voi olla jonkin verran vettä, sattuneesta syystä... Katsotaan tänään mitä uusi bensa ja Masinol auttaa.
Comment
-
Vanhentuneen bensan aiheuttamiin ongelmiin auttaa kummasti, kun laittaa tankkiin jotain 10l tuoretta bensaa.
En oikein jaksa uskoa vanhan bensan/tankissa olevan veden olevan syypää savutukseen. Mistäpä sinne tankkiin niin paljon vettä olisi päässyt vai onko tankki makoillut ulkosalla korkki auki. Veden kondensoituminen tankkiin on yleensä luultua paljon vähäisempää.
Comment
-
Kyllä se käy tyhjää, mutta mitä pidempään, sen raskaammin. Alussa ottaa kierroksiakin. Konetta ei ole aukaistu, eikä siis voi johtua mistään asennusvirheestä.
Sanotaan nyt niin että tässä minun tapauksessa sinne on saattanut päästä vettä. ;)
Comment
-
mitäs jos tulpat veke ja startilla ölppää varmatsi joka paikkaan, eli että painetta on kannessakin yms. Nyt kun on pesty öljyt paikoista pois niin olisi hyvä vähä saada huikkaa, ettei vaan se käynnin hiipuminen ole kiinnileikkaamista.. Varsinki ku kerran kuivana on käytetty niin että varmasti on öljyt poltettu joka paikasta.
Comment
-
No niin. Ei auttanut bensan vaihto eikä Masinol. Vaihdoin ne ja pistin koneen käyntiin. Se kävi hirveän raskaasti ja savutti edelleen. Putkesta tuli myös kipinöitä, eikä ottanut kierroksia. Otti päähän aivan sikana!
Mutta sitten Jonin vinkistä viisastuneena kokeilin irroittaa MAFfin. Ja sehän auttoi!!! :)) Kone heräsi eloon kuin taikaiskusta, ja kävi ihan normaalisti. Onneksi oli toinen ehjä MAFfi, vaihdoin sen ja sillä auto toimi niinkuin pitääkin. :) Aivan käsittämätöntä että viallinen MAF voi tehdä koneesta noin rikkinäisen oloisen. Minä jo luulin että se on vähintääkin leikkaamassa kokoajan kiinni tms.
Kävin jo ajamassa sillä pienen lenkin, hyvin tuntui toimivan. Ainoastaan kuskin oven karmi vähän natisee, sitä pitäisi säätää. Muuten sisältä ei kyllä testipätkällä kuulunut mitään ylimääräistä. Meinasin kyllä innoissani pimeässä peruuttaessani vetää skodan kylkeen! Jäi ehkä parista sentistä kiinni, mutta onneksi kaveri istui vieressä ja varoitti. Muuten olisin ajanut siihen aivan varmasti. Säikähdin kyllä tajuttomasti, mutta onneksi ei osunut :)
Huomenna jos saisi helmat kiinni ja muutaman muun osan niin saattaisin saada sen jopa liikenteeseen. :)
Tämä päivä oli kyllä melkoista tunnemyrskyä, on se auton rakentaminen sitten kivaa! ;)
Comment
-
Kyllä noista Maf antureista pitäisi päästä eroon
Comment
-
Kiitos kiitos, mutta vielä on pitkä polku edessä...
Eli sitten pitää alkaa korjaamaan tuota rosteriputkea minkä tein aiemmin, ja sen jälkeen myös downpipet pitää tehdä uusiksi. Sitten toisen koneen täysremontti. Ehkäpä sitten alkaa olla valmista ;) Pari muuta juttua pitää tehdä siinä samalla, jos saisi noita moottorin yleisiä vikapaikkoja karsittua pois.
Ja sen jälkeen pitää vielä taikoa jotain hiilikuidusta, eli ei tässä hommat lopu :D
Comment
-
Joo koko ajan yritetään, mutta tuntuu siltä että mitä lähemmäs loppua pääsee, sen hitaammin homma etenee. Tänään saatiin kaverin kanssa öljyt vaihdettua, uudet polttimot paikalleen ja toinen etulokari asennettua. Luulin jo että kyllä se tänään on ajossa, mutta ei vaan ehtinyt tarpeeksi.
Myös kattoluukun moottori on nyt kytketty, mutta se on aika itsepäinen ja vetää luukun auki koko ajan. Joku säätöongelma siinä on, mutta meni hermot ja jätin auton taas lepäämään.
Putkiston saan kiinni vasta sitten kun toinen kone on rempattu, veikkaan ettei vielä jääradallakaan se laula. Odottavan aika on pitkä, mutta hiljaa hyvää tulee. ;) Sitten pitää laittaa teipillä suu suppuun ettei repeä :D
Comment
-
Myös kattoluukun moottori on nyt kytketty, mutta se on aika itsepäinen ja vetää luukun auki koko ajan. Joku säätöongelma siinä on, mutta meni hermot ja jätin auton taas lepäämään.
Comment
-
Ei kyllä ne kaikki neljä tuli käyttöön :) Siinä liittimessä vaan oli niitä turhia (vanhoja) johtoja.
Se moottori tuli purettua kun tuli pieni hässäkkä, ja voi olla että siellä sisällä oleva pyörivä hässäkkä meni väärään asentoon ja nyt sen perusasetus on sekaisin. Pitää aukaista se huomenna ja tutkia missä sen pitäisi olla.
Tänään joutuu huilaamaan, ei kannata lähteä tallille haukottelemaan...
Comment
-
Tuli tuli, sinähän ne laitoit ja minä sanoin mihin, mikä muka voi mennä väärin? ;)
Ne johdot liittyy keskuslukon mukavuustoimintoon, eli niiden ei _pitäisi_ vaikuttaa mitään. Mutta onhan tuossa noita sähköongelmia ollut muutama niin eipä se olisi mikään ihme että sieltä löytyisi vika.
Mutta se kyllä näyttää siltä että moottori vetää luukun auki samaan tapaan kuin sähkölasitkin kun unohtaa pään väliin ;) Eli siinä on turvatoiminto. Nyt vaan se tunnistinsysteemi on väärässä asennossa.
Comment
-
Joo niin voikin. Pitää mitata että tuleeko niihin karvoihin virtaa, koska jos liittimen vetää irti häviää myös moottorin sähköt.
Se mukavuustoiminto vaan ei toimi kakella, mitkään lasit eivät liiku (ja avaimella ei voi kokeilla kuin takaluukusta, mahtaako se toimia sieltä? Voi olla että se on koodattu pois, eikös sen saa VAG-COMilla muistaakseni päälle/pois?
Eniten kuitenkin veikkaan sitä moottorin asentoanturia, pitää melkein avata vanha moottori ja katsoa onko siellä samanlainen asentohässäkkä. Sitä en ole vielä sotkenut ;)
Comment
Comment