Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi vuosi ja uudet kujeet: S4 -> (R)S4+

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    http://www.lasol.fi/tuotteet/MasinoliKat.html

    Comment


      Kappas vaan, ihan uusi aine minulle! :) Pitää kokeilla tuota, tarjoan itselleni (ja porkkikselle) siiderit jos se toimii!!!

      Comment


        Onkos kaikki vesiletkut varmasti oikeissa paikoissa?

        Eräällä pitkän linjan kuplaharrastajalla kävi aikoinaan niin että kun ekaa vesikonetta kuplan perään sovitti niin meni imusarjan vesikierto ja alipaineliitäntä sekaisin ja ihmettely oli kauhea kun kone vei enemmän vettä kuin bensaa :D

        Comment


          On ne, niitä ei voi saada vääriin paikkoihin. Niin monta kertaa olen niitä laittanut että ne menis jo melkein unissaankin ;) Toisaalta, olen kyllä suurinpiirtein puoliunessa konetta paikoilleen laittanut, että saattaa siellä joku sössi olla.

          Onhan nuo bensatkin jo vuoden vanhat, tuskin sekään auttaa asiaa. Ja tankissa voi olla jonkin verran vettä, sattuneesta syystä... Katsotaan tänään mitä uusi bensa ja Masinol auttaa.

          Comment


          • Nykybensahan on käyttökelpoista vain kuukauden pari. Kyllä se siitä bensasta ja siinä mahdollisesti olevasta vedestä johtuu.

            Comment


              Jos sinne ei vettä ole päässyt kunnolla, niin kyllä pari vuotta vanha bensa vielä pelaa suht ok.

              Kannen suhteen en kyllä alkaisi pelkäämään, ei varmasti puolen minuutin käyttö hajota mitään.

              Comment


                onko kannet ollet irti? onko kanavien muotoiluja yms. tehty? En tiedä, onko tuossa motissa mahdollista asentaa kannentiivistettä jotenkin väärinpäin? Jos kanavia muotoiltu, niin olisko avautunut vesikanava jostain?

                Comment


                  Vanhentuneen bensan aiheuttamiin ongelmiin auttaa kummasti, kun laittaa tankkiin jotain 10l tuoretta bensaa.

                  En oikein jaksa uskoa vanhan bensan/tankissa olevan veden olevan syypää savutukseen. Mistäpä sinne tankkiin niin paljon vettä olisi päässyt vai onko tankki makoillut ulkosalla korkki auki. Veden kondensoituminen tankkiin on yleensä luultua paljon vähäisempää.

                  Comment


                  • Jaksaako muuten käydä tyhjäkäyntiä?

                    Comment


                      Kyllä se käy tyhjää, mutta mitä pidempään, sen raskaammin. Alussa ottaa kierroksiakin. Konetta ei ole aukaistu, eikä siis voi johtua mistään asennusvirheestä.

                      Sanotaan nyt niin että tässä minun tapauksessa sinne on saattanut päästä vettä. ;)

                      Comment


                        mitäs jos tulpat veke ja startilla ölppää varmatsi joka paikkaan, eli että painetta on kannessakin yms. Nyt kun on pesty öljyt paikoista pois niin olisi hyvä vähä saada huikkaa, ettei vaan se käynnin hiipuminen ole kiinnileikkaamista.. Varsinki ku kerran kuivana on käytetty niin että varmasti on öljyt poltettu joka paikasta.

                        Comment


                        • pidetään peukkuja uuden bensan ja masinolin yhdistelmän jälkeiselle käynnistykselle.

                          Comment


                            No niin. Ei auttanut bensan vaihto eikä Masinol. Vaihdoin ne ja pistin koneen käyntiin. Se kävi hirveän raskaasti ja savutti edelleen. Putkesta tuli myös kipinöitä, eikä ottanut kierroksia. Otti päähän aivan sikana!

                            Mutta sitten Jonin vinkistä viisastuneena kokeilin irroittaa MAFfin. Ja sehän auttoi!!! :)) Kone heräsi eloon kuin taikaiskusta, ja kävi ihan normaalisti. Onneksi oli toinen ehjä MAFfi, vaihdoin sen ja sillä auto toimi niinkuin pitääkin. :) Aivan käsittämätöntä että viallinen MAF voi tehdä koneesta noin rikkinäisen oloisen. Minä jo luulin että se on vähintääkin leikkaamassa kokoajan kiinni tms.

                            Kävin jo ajamassa sillä pienen lenkin, hyvin tuntui toimivan. Ainoastaan kuskin oven karmi vähän natisee, sitä pitäisi säätää. Muuten sisältä ei kyllä testipätkällä kuulunut mitään ylimääräistä. Meinasin kyllä innoissani pimeässä peruuttaessani vetää skodan kylkeen! Jäi ehkä parista sentistä kiinni, mutta onneksi kaveri istui vieressä ja varoitti. Muuten olisin ajanut siihen aivan varmasti. Säikähdin kyllä tajuttomasti, mutta onneksi ei osunut :)

                            Huomenna jos saisi helmat kiinni ja muutaman muun osan niin saattaisin saada sen jopa liikenteeseen. :)

                            Tämä päivä oli kyllä melkoista tunnemyrskyä, on se auton rakentaminen sitten kivaa! ;)

                            Comment


                            • Kyllä noista Maf antureista pitäisi päästä eroon. Tuottavat tosi paljon ongelmia näissä Vag konsernin peleissä.

                              Comment


                                Mahtava juttu, että se kone ei ollut vainaa! Varovasti siellä liikenteessä sitten.

                                Comment


                                • Heh, jopas oli kumma juttu. Onneksi selvisi näinkin äkkiä, ettet useampia yöunia menettänyt tuon vian takia :) Niin ja onnittelut, kun sait vihdoin sen liikkeelle :)

                                  Comment


                                    Kyllä noista Maf antureista pitäisi päästä eroon
                                    Ei niistä eroon tarttis päästä mutta ne vois tehdä samalla tavalla kuin japseissakin... Toihan on varsin tarkka ja hyvä tapa mitata ilmaa. En tiä mikä vageissa sen rikkoo mutta kummaa on se että esim. nissaneissa sama mittalaite kestää reilusti yli 200tkm. Olisko vagi vehkeissä sitten huohotus tehty jotenkin niin, että sieltä tulevat höyryt pääsevät sotkemaan ja pilaamaan langan...

                                    Comment


                                    • Hyvä että toimii ;)

                                      Comment


                                      • No niin, onnea Mikko! Mitäs seuraavaksi?? ;)

                                        Comment


                                          Kiitos kiitos, mutta vielä on pitkä polku edessä...

                                          Eli sitten pitää alkaa korjaamaan tuota rosteriputkea minkä tein aiemmin, ja sen jälkeen myös downpipet pitää tehdä uusiksi. Sitten toisen koneen täysremontti. Ehkäpä sitten alkaa olla valmista ;) Pari muuta juttua pitää tehdä siinä samalla, jos saisi noita moottorin yleisiä vikapaikkoja karsittua pois.

                                          Ja sen jälkeen pitää vielä taikoa jotain hiilikuidusta, eli ei tässä hommat lopu :D

                                          Comment


                                          • Hieno homma Mikko!

                                            Koitahan saada putket pian kuntoon, niin pääsis vaikka joskus kuuntelemaan niitä ääniä livenä ja katsomaan onko se hymy korvissa vai ei ;)

                                            Comment


                                              Joo koko ajan yritetään, mutta tuntuu siltä että mitä lähemmäs loppua pääsee, sen hitaammin homma etenee. Tänään saatiin kaverin kanssa öljyt vaihdettua, uudet polttimot paikalleen ja toinen etulokari asennettua. Luulin jo että kyllä se tänään on ajossa, mutta ei vaan ehtinyt tarpeeksi.

                                              Myös kattoluukun moottori on nyt kytketty, mutta se on aika itsepäinen ja vetää luukun auki koko ajan. Joku säätöongelma siinä on, mutta meni hermot ja jätin auton taas lepäämään.

                                              Putkiston saan kiinni vasta sitten kun toinen kone on rempattu, veikkaan ettei vielä jääradallakaan se laula. Odottavan aika on pitkä, mutta hiljaa hyvää tulee. ;) Sitten pitää laittaa teipillä suu suppuun ettei repeä :D

                                              Comment


                                              • Myös kattoluukun moottori on nyt kytketty, mutta se on aika itsepäinen ja vetää luukun auki koko ajan. Joku säätöongelma siinä on, mutta meni hermot ja jätin auton taas lepäämään.
                                                Oletko purkanut kytkimen?, vika voi myös olla siinä. muistaakseni siellä on 4 (tai 3) lankaa/metalli liuskaa,mulla oli yks niistä poikki ja luukku aukeili itsestään,tina löntti korjaus ja nyt on pelannu 1.5v ongelmitta.

                                                Comment


                                                • Vastailenpa Mikon puolesta...Tinailin eilen tuohon johtosarjaan toisen liittimen ja vanhasta jäi pari johtoa ylimääräiseksi, jotka periaatteessa voivat olla syypäänä tuohon hämärään toimintaan, mutta se ei vielä eilen selvinnyt.

                                                  Comment


                                                    Ei kyllä ne kaikki neljä tuli käyttöön :) Siinä liittimessä vaan oli niitä turhia (vanhoja) johtoja.

                                                    Se moottori tuli purettua kun tuli pieni hässäkkä, ja voi olla että siellä sisällä oleva pyörivä hässäkkä meni väärään asentoon ja nyt sen perusasetus on sekaisin. Pitää aukaista se huomenna ja tutkia missä sen pitäisi olla.

                                                    Tänään joutuu huilaamaan, ei kannata lähteä tallille haukottelemaan...

                                                    Comment


                                                    • Niin tuli joo, tarkotin vaan et josko ne ei kummiskaan sattunut oikeisiin pinneihin siinä uudessa liittimessä... :)

                                                      Comment


                                                        Tuli tuli, sinähän ne laitoit ja minä sanoin mihin, mikä muka voi mennä väärin? ;)

                                                        Ne johdot liittyy keskuslukon mukavuustoimintoon, eli niiden ei _pitäisi_ vaikuttaa mitään. Mutta onhan tuossa noita sähköongelmia ollut muutama niin eipä se olisi mikään ihme että sieltä löytyisi vika.

                                                        Mutta se kyllä näyttää siltä että moottori vetää luukun auki samaan tapaan kuin sähkölasitkin kun unohtaa pään väliin ;) Eli siinä on turvatoiminto. Nyt vaan se tunnistinsysteemi on väärässä asennossa.

                                                        Comment


                                                          Kyllähän mukavuustoiminnolla voi vetää luukun auki, pistokkeen irroittamallahan se selviää onko ko. piuhat ongelmana?

                                                          Comment


                                                            Joo niin voikin. Pitää mitata että tuleeko niihin karvoihin virtaa, koska jos liittimen vetää irti häviää myös moottorin sähköt.

                                                            Se mukavuustoiminto vaan ei toimi kakella, mitkään lasit eivät liiku (ja avaimella ei voi kokeilla kuin takaluukusta, mahtaako se toimia sieltä? Voi olla että se on koodattu pois, eikös sen saa VAG-COMilla muistaakseni päälle/pois?

                                                            Eniten kuitenkin veikkaan sitä moottorin asentoanturia, pitää melkein avata vanha moottori ja katsoa onko siellä samanlainen asentohässäkkä. Sitä en ole vielä sotkenut ;)

                                                            Comment


                                                            • Tuli tuli, sinähän ne laitoit ja minä sanoin mihin, mikä muka voi mennä väärin? ;)
                                                              :D

                                                              Joo pesen käteni tuosta hommasta, koska olin tässä tapauksessa vain suorittavana portaana. ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X