Teekkö mullekkin muutama hiilari osan :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi vuosi ja uudet kujeet: S4 -> (R)S4+
Collapse
X
-
En paistanut uunisssa noita kun sellaista ei ole tullut hankittua ;) Ehkä jos näitä innokkaita osan haluajia tulee lisää niin sitten ;))
Hannu, eipä taida olla oikeaa hiilikuitua tuo filtteri, ei laiteta mitään feikkiä :)
Tänään sain lakat päälle muutamaan osaan, ja nyt alkoi näyttämään jo aika kivalta. Pitää vielä huomenna hioa lisää ja lakata taas. Tuli pari ideaa lisää mihin tuota voisi käyttää, alkaa tuntumaan taas kalliilta mun suunnitelmat ;)
Comment
-
-
Comment
-
Joskus aikoinaan Ylivieskassa oli/on varmaan vieläkin Sailokosken automaalaamo, en tiiä sit kuin paljon okkimil tulis matkaa sinne. Maalaili aikoinaan ne näyttelyitä kiertäneet Kinnusen Pekan kameleontti-scorpion ja farkku-mondeon, jos joku sattuu muistamaan.
googlella löytyi ainakin kotisivut..
Comment
-
Kyllä kyllä. Vielä tuo Sailokosken automaalaamo maailailee. Ja heidän bisnes taitaa olla nousujohteista, paljon sinne porukat autojaan vie. Kehuvat että osaavat maalata. Paljon siis maalailevat näyttelyautoja, tuningautoja yms.
Mitä itse nähnyt ja käynyt paikanpäällä niin hyvää jälkeä tekevät.
Tosiaan Kinnusen scorpion ja mondeon ovat maalanneet, molemmissa kameleonttiväri ja hyvältähän ne näytti.
Comment
-
Onhan tuo Ylivieska vähän kaukana Jyväskylästä hinata traileria, tuleekohan tästä vajaa 300 kilometriä? Tietysti jos maalin saa päälle todella halvalla niin sinnekin voisi mennä... (tuskin kuitenkaan saa)
oliko miten paljon hankalampi kuiduttaa kuin lasikuitumatolla? Komeet on nuo sivupaneelit :) Onko kuinka kallista tuo hiilikuitumatto?
Comment
-
Kolmesta paikasta olen kysynyt, ja ekassa hinta oli "kolme tuhatta vähintään, ehkä kolme ja puoli". Kiitos näkemiin... Toisessa sanottiin kaksi tonnia, ja kolmannessa alle tonnin. Joka paikkaan sanoin ettei tarvitse tehdä pohjia, ainoastaan teipata ja maalata. Viimeisessä (halvimmassa) paikassa ne katsoivat kuviakin. Ovat kai nyt vaan lomalla kun eivät vastaa...
Tonni on minusta kohtalainen hinta tuollaiselle työlle, koska siinä ei paljoa tarvitse muuta kuin maalata. Ei edes purkaa mitään. Yli kolme tuhatta on kyllä jo tajutonta ryöstöä.
Comment
-
Totta, maaleineen mun mielestä työn arvo voisi olla tonnin paikkeilla varsinkin kun pohjat on oikeesti hyvin tehdyt..
Vaikuttaa tosin siltä että monessa paikkaa voidaan pyytää "mitä tahansa hintoja" koska elävät vakuutusyhtiöiden töiden ansiosta (ja niitähän voi laskuttaa niin paljon kun sielu sietää...)
Comment
-
Tossa on pari ongelmaa.
-mestarit ei tapaa tahtoa ruiskuttaa muiden tekemien pohjien päälle
-työlle tavataan antaa takuu ja yo. homma liittyy siihen aika tiiviisti
Siksipä siis ei pakosti innostuneita suorittajia löydy ihan joka nurkalta puoli-ilmaiseksi. Pitää myös muistaa että ne maalit ja tarvikkeet maksaa melkoisen paljon.
Comment
-
Vaikuttaa tosin siltä että monessa paikkaa voidaan pyytää "mitä tahansa hintoja" koska elävät vakuutusyhtiöiden töiden ansiosta (ja niitähän voi laskuttaa niin paljon kun sielu sietää...)
Comment
-
Niin perin usein saa taistella ja vääntää melkoisesti, että saa vakuutusyhtiötyölle edes järkevän korvauksen. On toki ns hyviäkin hommia tuolta puolelta, mutta vakuutusyhtiökorjaukset on hinnoiteltu nykypäivä varsin järkevästi.
Hiilikuituhommat näyttää varsin asialliselle. Otithan huomioon, että UV valo vanhentaa hiiltä varsin rajusti, eli hommaan tarvitaan erikoishartsi, jotta kuitu pysyy mustana tulevaisuudessakin
Comment
-
Tuossa firmassa mistä sain parhaan tarjouksen he sanoivat ettei filleriä tarvitse edes hioa, vaan he voivat tehdä sen. Eivät kyllä pelänneet minunkaan pohjia.
Otin siinä mielessä tuon UV:n huomioon että lakkaan osat ja senhän pitäisi suojata UV:lta. Jos ei kestä niin sitten pitää tehdä joskus uusiksi oikealla epoksilla, ei noissa onneksi niin kauaa mene. Nuo takapilarit pitää tehdä muutenkin uusiksi koska niissä näkyy saumat. Ei ollut siihen hätään tarpeeksi isoa mattoa, mutta olkoon nyt noin siihen asti kunnes saan lisää kuitua.
Comment
-
Kyllähän kun muistelee vanhan markan aikoja, niin kymppitonni oli kyl maksimi mitä auton yli asti maalauksesta kannatti maksaa! Jos pystyi sellaiset kahdeksan laittamaan niin yleensä hyvän sai. Tietenkin jos itse teki hyvät pohjat niin sillä sai vielä halvemmaks, mut niin kuin porkkis meinas, niin niille harvemmin kelpaa toisten tekemät pohjat!
Comment
-
Etköhän sie Okkimi ole jo niin paljon noita hommia tehnyt ja opetellut tekemään tämän projektin johdosta että alat opetteleen sen maalaamisenkin.
Sittenpä sie jo kaikki hommat hallitsisit niin ei tarttee enää miettii et kuka tekee ja mitä :)
Muutaman kotturan harjoittelet ja rohkeesti vaan sutaset maalin päälle omaas.
Rohkeutta ja luottoa itseensä se vaatii. Ja tietenkin hyvät tilat ja uunin :)
Comment
-
Reilu vuosi sitten autoni (RS4) narmutettiin (ilkivalta) siten että n.80% autosta jouduttiin maalaaman uudestaan. Vakuutusyhtiöllä ei ollut mitään siitä vastaan että vein auton paikalliseen audi korjaamoon jossa maalaus tehtiin loistavalla lopputuloksella. Hinnaksi muodustui karvan vaille 4000? jonka vakuutusyhtiö maksoi mutisematta.. (itse tosin en ikinä moista summa olisi maksanut..)
Kai sitten vakuutusyhtiöillä on eroa...?
Menee vähän off topiciksi tämä, Sori Okkim !!
Comment
-
Olen minä ylimaalannut autoja montakin kertaa, ja kyllä se aika hyvin sujuu. Ei se rohkeudesta jää kiinni, vaan niistä tiloista :) Vectraankin maalasin nuo osat itse.
Tuolla autotallissa maalauksesta ei tule yhtään mitään. On liian hämärää, ja tulee sen takia valumia, sekä ihan liian pölyistä vaikka miten kastelee ja laittaa muovia. Jotain pieniä osia vielä pystyy jollain lailla vähällä pölyn määrällä tekemäänkin.
Kun jaksaisi panostaa niin kaipa tuollaisen väliaikaistilan jollain järkevällä ilmanvaihdolla saisi tehtyä, mutta on se silti vähän säätämistä. Sitten se ottaakin pattiin aina katsella epätäydellistä maalipintaa kun jostain sinne kuitenkin karkaa roskia.
Comment
-
Nyt projektisivulla olisi myös video autosta, kiitos Ville. Äänet on mitä on, mutta onpahan autenttiset ;)
Edit: enpäs huomannut että tuo video on 16:9, joten se näyttää vähän hassulta :) Pitää yrittää korjata se jotenkin...
Edit2: ei tuota puskuria passaa myydä, se on varaosana jäärataa varten ;)
Comment
-
trumpetti1
Moi Mikko. Komeita kuvia, palataan asiaan niiden vanteiden tiimoilta. Harmi kun ei nyt mahtunu mukaan t. Petri
Comment
-
hiilikuitu on pop:)
Käytitkö tuossa normi hartsia vai epoksia kun en ainakaan nopeasti tekstistä huomannut? Omaan tein aikoinaan konepellin hiilikuidusta ja siinä normaali hartsi alkoi hieman kellertämään ajan myötä. Tosin tekemäni takadiffuusori ei muuttanut väriä, kun sinne ei tule niin paljon auringospaistetta.
Comment
Comment