aika hemmetinnättiä jälkeä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi vuosi ja uudet kujeet: S4 -> (R)S4+
Collapse
X
-
No täytyy sanoa ettei todellakaan ole tullut mieleen että miksi aloitin projektin (hullu mikä hullu) :) Alussa ja välissä ei kuitenkaan ollut kovin kivaa kun hommaa on ollut ihan sikana, mutta nyt alkaa jo tuntumaan mukavalta :) Jopa pelkkien vanteiden asentaminen autoon tuntui sikakivalta, samoin kuin sen saaminen renkailleen, puolisen vuotta se olikin pukeilla. Hieman tuntuu auto matalalta nyt ;) Alusta tuntuu aika melkoisen jäykältä, hyvä niin että voi laskea auton "tonttiin".
Rahaa en ole laskenut, enkä tiedä uskallanko edes laskeakaan. Tuhansia se kuitenkin on, ja kaikki mitä tulee tahtoo myös tuohon mennä. Perskule kun tulee vähän väliä uusia ideoita vaikka edellisetkään ei ole vielä valmiina. :)
Tähän voisikin laittaa kysymyksen, olis tarvetta vilkullisille peileille. Mistä löytyisi hyviä, ei ehkä kuitenkaan M3 tyylisiä peilejä?
Comment
-
Tuossa yksi vaihtoehto vilkkupeileistä. Passatin oem kamaa.
http://www.passatplus.de/umbauten/au...kerspiegel.htm
Comment
-
Nuo pasaatin peilit varmaan sopis OK.
(btw, eivät taida nuo yo. linkin maalatut sivuvilkut olla E-hyväksyttyjä... Hyvän näköiset kyllä tummassa autossa.)
Pakkeloin yhdessä vaiheessa myös tankinluukun kiinni, niin sain paremmin yhtenäisen muodon
e: juu löysit pointtini, Victor. Meinaan, itseltäni jäisi tekemättä :D
Comment
-
Sen verran täytyy tuohon edelliseen kommentoida, et vaikka projekti onkin vielä hiukan "raato", niin onhan kyseessä kuitenkin sen luokan pirssi kun se jossain vaiheessa valmistuu, et tuskin kukaan haluais noitten muotolinjojen olevan maalauksen jälkeen "vähän sinnepäin"...
Mutta tuskinpa taski ihan tuota tarkoittikaan. Monilla vaan on se periaate, että se mitä tehdään, tehdään kunnolla, ja Okkim nyt sattuu kuulumaan tuohon kyseiseen kategoriaan. ;)
Comment
-
-
Rahaa en ole laskenut, enkä tiedä uskallanko edes laskeakaan.
Anyway, pointti on kuitenkin se, että älä laske. Siitä tulee niin huimia summia, että ei oikein tahdo itsekään ensin uskoa. Ja sitten kerrot sen vaimolle vielä kuitenkin ;)
Lopuksi voisi sanoa, että luin tämän ketjun oikein ajatuksella läpi viimein. Eipä seiso tuo "tittelisi" Avattaressa turhaan, ei voi kuin ihmetellä. Lopputulos on pakko nähdä joskus livenä.
Comment
-
Juu en laske, tai ainakaan kaikkea ;) Kyllä tuota autoa "varmaankin" tulee sitten ulkoilutettua kun se on valmis, saa tulla ihmettelemään!
Nyt on taas edistystä tullut, katto on vaihdettu viimeinkin, ja toinen ovikahvan pelti myös. Katon vaihto oli yllättävän helppo homma verrattuna takalokareiden levityksiin. Viikonloppu siinä meni, mutta tein samalla vähän muutakin. Tuli siinä samassa kattoikkunakin. Massasin takalokarit ja laiton neljännen kerran kotelosuoja-ainetta. Luulis jo kohta riittävän ;)
Oli kyllä melkoinen ihme että tuo katto istui sinne kuin "nenä päähän", koska auto on käynyt katollaan. Ainoastaan katon keskiosa oli saanut kipeää, eikä mikään muu.
Vähän tuntui hauskalta vetää ihan ehjään oveen reikä ja laittaa siihen toisenlainen pellin pala :) Nyt on kahvat samanlaiset edessä ja takana. Toinen puoli pitäisi tehdä huomenna. Sitten ei tarviskaan muuta kuin takapuskuri levittää ja hieman pohjatöitä...
Peilit on melkovarmasti päätetty, pitää vielä käydä perjantain katsomassa ennenkuin tilaan. Kerron sen sitten kun ne on autossa ;)
Comment
-
Katon vaihto oli yllättävän helppo homma verrattuna takalokareiden levityksiin.
Comment
-
Kyllä tämä on Audizinessä, mutta ei Audiworldissa, se on niin kauhea forumi lukea :) Onhan ne vähän ihmetelleet, mutta eivät taida ymmärtää minun englantia kun ei sieltä mitään hallelujaa tule ;D
Sain tänään toisenkin ovenkahvan pellin vaihdettua, pakkelit vaan loppui kesken niin piti lähteä tallista kotiin ;) Kyllä tarkoitus on tehdä kaikki niin hyvin ettei tarvii toista kertaa tehdä, vähän vaan tuntuu siltä että kiirettä pitää kun pitäis ratapäivillekin päästä...
Jos joku ehtisi väsäämään photoshoppailua noista mun ehjistä auton kuvista mitä löytyy mun kotisivuilta niin apu kelpais. En nimittäin itse oikein jouda kokeilemaan, mutta tekis mieli nähdä miltä auto näyttää mustalla katolla (siis vähän niinkuin se on nyt) ja konepellillä. Jos on kovasti ideoita niin otan kyllä niitäkin vastaan. Ei oikein ehdi edes miettiä tuota maalausta kunnolla, mutta sekin pitäis päättää ennen kuin maalarille menen :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja taskibtw, eivät taida nuo yo. linkin maalatut sivuvilkut olla E-hyväksyttyjä... Hyvän näköiset kyllä tummassa autossa.
Comment
-
Juu, minä en noita reikiä tee ollenkaan, sen takia piti saada peilit ensin varmistettua että uskallan vetää lokareista kolot umpeen. Ei siinä nytkään ole reikiä, vaan kuoppa johon se vilkku olisi tullut. Ihan tarkoituksella tein muotin niin että voin tarvittaessa helposti paklata kuopan umpeen jos saan sopivat peilit.
Nyt ovet on hitsattu listan reiät umpeen, hiotttu ja paklattu sekä maalattu fillerillä. Vielä viimeinen hionta (toivottavasti) ja ovet olisivat maalia vaille valmiit. :) Myös konepelti on hiomista vaille valmis, piti oikaista siitä pieni mutka ja hitsasin/tinasin siitä samalla pissapojan suuttimen umpeen ettei jää turhia reikiä. Pitää laittaa faceliftin suuttimen pellin alle (sellaisia saa tarjota, vink vink). Tuli muuten nyt ekaa kertaa katsottua että miten lokarit istuu konepellin kanssa yhteen, ja kyllä oli hymy herkässä kun ne on aika täydelliset :)
Nyt ei oikein muuta olisi kuin takapuskurin päätyjen levitys ja etupuskurin korjaus (siinä on pieni halkemama). Sitten kai pitäisi päästä maalaamoon :D
Toinen kattopahvikin on ostettu Saksasta, mutta se pitäisi jotenkin saada tänne. Onko kukaan käymässä Saksassa ensi viikonloppuna joka voisi sen tuoda tullessaan tänne? Tai sitten kesäkuun jälkeen?
Comment
-
panu, en kai minä nyt okkimille niitä tyrkyttänytkään - varsinkin kun peilivilkkujen tulo oli jo tiedossa, jos kohta muutenkaan! Se oli vain ot-huomio; sitä paitsi sininenhän tuosta mikon projektista on ymmärtääkseni tulossa. Ja hävittömän cool... eipä oo parkkipaikalla erehtymisen riskiä :D
Comment
-
Comment
-
Tuossa olis nopea fotoshoppi okkimin ässästä: http://koti.phnet.fi/espiku/okkim_s4_4.jpg
Ja tuossa toinen uudemman mallin vanteilla: http://koti.phnet.fi/espiku/okkim_s4_newrs4.jpg
Comment
-
Kiitoksia, ei tuo minun silmään pahalta näytä. :) Pitää shoppailla itse vielä lisää kun ehtis. Tästä kulmasta vois kanssa kokeilla.
Kyllä minä jo noita B6 valojakin olen sovittanut, ei ne ihan kauheasti työtä vaadi, mutta en sitten nähnyt niistä niin suurta hyötyä että olisin niitä laittanut. Tuota syylärin kehikkoa piti leikata jonnin verran, ja puskurin muoto valon alla ei passaa ihan täysin. Sekä tietysti lokari ja konepelti vaatis pientä "hiomista".
Comment
-
Minun ääneni kokonaan siniselle värille. Omaan silmään ei oikein istu noi musta konepelti, katto, takaluukku kokonaisuudet. Ehkä tunning silmä ei ole tarpeeksi harjaantunut. Tulee lähinnä mieleen "teini" tuunaus. RS4 kori on arvokkaamman näköinen kokonaan sinisenä. Tässä siis minun mielipide...
Comment
-
Joo, samaa mieltä olivat työkaveri, näyttää kuulemma liian "teiniltä". No itseasiassa kun tässä mietin, niin tuossa liikenteessä olen pari kertaa nähnyt yhden Golfin jossa on musta katto ja konepelti, ja itsekin ajatelin heti niin :)
Tuli ostettua Biltemasta sininen maaliruisku, ja siinä on aika mukava sävy, pitäisköhän tehdä autosta "Bilteman sininen" ;) Pääsis nyt oikeasti katsomaan värikarttaa niin eiköhän se sitten viimeistään selviä että vaihdanko sävyä vai en. Laitan illalla tähän pari kuvaa yhdestä hyvästä sinisestä kun saan ne serverille.
Comment
Comment