Taas pientä edistystä, tinailin ovenreunaa. Ensin tuli pohjustus, ja sitten tinakökköjä. Sen jälkeen tasoitellaan. Vaihteeksi oli aika joutuisaa työtä ja kivaakin :). Pakkelia ei tarvi kuin juuri nimeksi, eikä varmaan pääse ruostumaan. Sisäpuolellekin vedin maalin, ja kotelosuoja-ainetta sinne mihin ei yllä maalaamaan. Pihassa seisoo muuten minun ensimmäinen auto johon olen tehnyt takakulman vaihdon, ja samaan tapaan suojannut sen, eikä ruostetta näy missään. Aikaa korjauksesta on jo noin kymmenen vuotta.
Sitten tulikin isompi homma, takakelkassa oli, köh, pieni geometrinen virhe. ;) Eli se piti vaihtaa, ja sen purkaminen autosta ilman hallinosturia ei ollut kovin kivaa. Ja se kun piti tehdä vielä kahdesti koska varaosa oli toisessa autossa. Tuossa tuli mukana siis kaikki taka-akseliston osat paitsi iskarit.
Sen jälkeen totesin että varaosa-auton aputunko olikin hieman ruosteessa hitsaussaumoista, ja hiominen alkoi. Sitten kokeilin myös sitruunahappoa, mutta aine tahtoi kuivua eikä silloin oikein toimi. Tein sitten perunajauhosta suurustamalla velliä, joka pysyi kauemmin osassa kiinni. Mutta tuo pitäisi saada upotettua kokonaan happoon, ja pitää siellä tarpeeksi kauan että homma toimii. Kyllä se nytkin hieman yössä kirkastui, mutta ei tarpeeksi. Seuraavaksi hiekkapuhalsin sen koska en jaksanut enää odotella. Ja sitten maalasin sen happomaalilla, ja lopuksi maalasin sen pintavärillä jossa on myös ruosteenestoainetta mukana. Sisälle sitten kotelonsuoja-ainetta reilusti. Onpahan sitten "huollettu" tuokin kohta autosta niin ei tarvii tehdä sitä seuraavassa vuosihuollossa ;)
On muuten _huomattava_ ero noissa alustan osissa, toinen on "saksantuonti", ja toinen "ruotsiauto". Tuossa saksasta tuodussa ei ole juuri edes likaa alustan osissa, taas kun toisessa on ruostetta siellätäällä. Ihan turhaan autoliikkeet väheksyvät Saksasta tuotuja autoja.
Sitten tulikin isompi homma, takakelkassa oli, köh, pieni geometrinen virhe. ;) Eli se piti vaihtaa, ja sen purkaminen autosta ilman hallinosturia ei ollut kovin kivaa. Ja se kun piti tehdä vielä kahdesti koska varaosa oli toisessa autossa. Tuossa tuli mukana siis kaikki taka-akseliston osat paitsi iskarit.
Sen jälkeen totesin että varaosa-auton aputunko olikin hieman ruosteessa hitsaussaumoista, ja hiominen alkoi. Sitten kokeilin myös sitruunahappoa, mutta aine tahtoi kuivua eikä silloin oikein toimi. Tein sitten perunajauhosta suurustamalla velliä, joka pysyi kauemmin osassa kiinni. Mutta tuo pitäisi saada upotettua kokonaan happoon, ja pitää siellä tarpeeksi kauan että homma toimii. Kyllä se nytkin hieman yössä kirkastui, mutta ei tarpeeksi. Seuraavaksi hiekkapuhalsin sen koska en jaksanut enää odotella. Ja sitten maalasin sen happomaalilla, ja lopuksi maalasin sen pintavärillä jossa on myös ruosteenestoainetta mukana. Sisälle sitten kotelonsuoja-ainetta reilusti. Onpahan sitten "huollettu" tuokin kohta autosta niin ei tarvii tehdä sitä seuraavassa vuosihuollossa ;)
On muuten _huomattava_ ero noissa alustan osissa, toinen on "saksantuonti", ja toinen "ruotsiauto". Tuossa saksasta tuodussa ei ole juuri edes likaa alustan osissa, taas kun toisessa on ruostetta siellätäällä. Ihan turhaan autoliikkeet väheksyvät Saksasta tuotuja autoja.
Comment