Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi vuosi ja uudet kujeet: S4 -> (R)S4+

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Taas pientä edistystä, tinailin ovenreunaa. Ensin tuli pohjustus, ja sitten tinakökköjä. Sen jälkeen tasoitellaan. Vaihteeksi oli aika joutuisaa työtä ja kivaakin :). Pakkelia ei tarvi kuin juuri nimeksi, eikä varmaan pääse ruostumaan. Sisäpuolellekin vedin maalin, ja kotelosuoja-ainetta sinne mihin ei yllä maalaamaan. Pihassa seisoo muuten minun ensimmäinen auto johon olen tehnyt takakulman vaihdon, ja samaan tapaan suojannut sen, eikä ruostetta näy missään. Aikaa korjauksesta on jo noin kymmenen vuotta.
    Click image for larger version  Name:	Pohjustettu_ovenreunan_levitys.jpg Views:	0 Size:	142,5 Kt ID:	1962860 Click image for larger version  Name:	Tinattu_ovenreunan_levitys2.jpg Views:	0 Size:	136,0 Kt ID:	1962861 Click image for larger version  Name:	Tinattu_ovenreunan_levitys3.jpg Views:	0 Size:	135,4 Kt ID:	1962862

    Sitten tulikin isompi homma, takakelkassa oli, köh, pieni geometrinen virhe. ;) Eli se piti vaihtaa, ja sen purkaminen autosta ilman hallinosturia ei ollut kovin kivaa. Ja se kun piti tehdä vielä kahdesti koska varaosa oli toisessa autossa. Tuossa tuli mukana siis kaikki taka-akseliston osat paitsi iskarit.
    Click image for larger version  Name:	takakelkka_irroitettuna.jpg Views:	0 Size:	118,5 Kt ID:	1962863 Click image for larger version  Name:	hiottu_takakelkka.jpg Views:	0 Size:	182,5 Kt ID:	1962864
    Click image for larger version  Name:	takakelkka_happovarissa.jpg Views:	0 Size:	137,2 Kt ID:	1962865 Click image for larger version  Name:	takakelkka_maalattuna.jpg Views:	0 Size:	154,9 Kt ID:	1962866

    Sen jälkeen totesin että varaosa-auton aputunko olikin hieman ruosteessa hitsaussaumoista, ja hiominen alkoi. Sitten kokeilin myös sitruunahappoa, mutta aine tahtoi kuivua eikä silloin oikein toimi. Tein sitten perunajauhosta suurustamalla velliä, joka pysyi kauemmin osassa kiinni. Mutta tuo pitäisi saada upotettua kokonaan happoon, ja pitää siellä tarpeeksi kauan että homma toimii. Kyllä se nytkin hieman yössä kirkastui, mutta ei tarpeeksi. Seuraavaksi hiekkapuhalsin sen koska en jaksanut enää odotella. Ja sitten maalasin sen happomaalilla, ja lopuksi maalasin sen pintavärillä jossa on myös ruosteenestoainetta mukana. Sisälle sitten kotelonsuoja-ainetta reilusti. Onpahan sitten "huollettu" tuokin kohta autosta niin ei tarvii tehdä sitä seuraavassa vuosihuollossa ;)

    On muuten _huomattava_ ero noissa alustan osissa, toinen on "saksantuonti", ja toinen "ruotsiauto". Tuossa saksasta tuodussa ei ole juuri edes likaa alustan osissa, taas kun toisessa on ruostetta siellätäällä. Ihan turhaan autoliikkeet väheksyvät Saksasta tuotuja autoja.
    Viimeksi muokannut okkim; 22.10.2023, 10:56.

    Comment


      #32
      Vähän turhaan hätäilit tuon tinauksen kokeilun kanssa... joudut osittain hiomaan ne pois kuitenkin kun tinan päälle hitsaus ei onnistu.

      Comment


        #33
        Enkä hätäillyt! :) En minä joudu enää noita paikkoja hitsaamaan, nuo kohdat on "valmiit".

        Comment


          #34
          ööö... mun mielestä tosta kuitenkin puuttuu peltiäkin. ;)

          Comment


            #35
            No juu, taitaa olla tuossa kohti tinat aika lähellä hitsauskohtia. No eipä niitä kauaa siitä hio pois.

            Comment


              #36
              Perhana, tuli sitten vaihdelaatikonkin irroitus eteen! ;) Vanha painaa 12 kg, ja Fidanza 5.5 kg . Mielenkiintoista nähdä mitä vaikutusta tuolla on.
              Click image for larger version

Name:	fw_surface_ready.jpg
Views:	43
Size:	162,0 Kt
ID:	1962867 Click image for larger version

Name:	Fidanza.jpg
Views:	55
Size:	118,6 Kt
ID:	1962868
              Viimeksi muokannut okkim; 22.10.2023, 10:58. Perustelu: Kuvat liitetty forumille.

              Comment


              • #37
                Kai se rääkäsee äkäsemmin ;)

                Ps. Hieno projekti menossa sulla..

                Comment


                  #38
                  Ja aiheuttaa pahennusta kun joka liikennevaloista pitää lähteä 3000rpm lasissa ettei sammu...:)

                  Comment


                    #39
                    Niinhän sitä lähdetään muutenkin, ja V6 VÄÄNTÄÄ... ;D

                    Comment


                    • #40
                      täytyy kyllä nostaa hattua että jaksat itse tehdä! Jäisi monelta tuollainen tekemättä.

                      Comment


                        #41
                        Hyvin se pelaa tuolla kevitetyllä vauhtipyörällä. Kytkimestä tulee jäykempi ( jos vaihdat paremman tilalle ) ja tarkempi saa olla kun valoista lähtee. Mutta eipähän Pirkot ajele autolla tyhjää :D

                        Comment


                          #42
                          Kiitokset hatunnostoista ja kehuista. Kaipa sitä saa olla jonkinlainen hullu kun tällaista tekee. Nyt on kohta viisi kuukautta täynnä, ja vielä jonninverran jäljellä.

                          Tuossahan on nyt RS4 kytkin, mutta jämäkämpää pitäisi vissiin etsiä. Hyviä vinkkejä kaivataan. Saa nähdä alkaako tuo vauhtipyörä pitämään ääntä. Jenkeissä ovat varoitelleet että ääni saattaa häiritä, mutta ajattelin nyt ottaa riskin ja kokeilla :)

                          Miten se muuten eroaa vakiovauhtipyörästä, onko kiihtyvyydessä huomattavaa eroa, tai ajettavuudessa kun ollaan liikkeessä?

                          Comment


                            #43
                            No eipä se mulla ainakaan äännä. Tai no melua on muutenkin jo niin paljon.
                            Itsellä on "Sachsin levy asetelmineen" joka on aika jäykkä siihen RS4:n vakioon verrattuna. Siis huomattavasti jäykempi. Mukavaa jalkajumppaa tulee kun karsalla pöristelee :D

                            Naiset ei sillä kyllä tykkää ajaa että siihen saat varautua :) Kyllä se ajossakin niin hiukan paremmin kiihtyy. Mututietoa :) Liikkeelle lähdöissä saa olla tarkempi että auto niia helpommin.

                            Comment


                            • #44
                              Kierroksia ottaa vähän herkemmin tuolla kevennetyllä vauhtipyörällä, tai ainakin sellainen mutu mulla on. Itselläni siis n. 5kg kevennetty vauhtipyörä.

                              Comment


                                #45
                                jos ottaa kierroksia herkemmin veto päällä niin vois päätellä että antaa enemmän vääntöä/tehoa maahan tai butdyno bugaa.

                                onneksi mun rs4 kytkin ja vauhtipyörä ovat vielä pitäneet joten ei ole uudestaan tarvinnut pähkäillä ton kevennetyn vauhtipyörän tarpeellisuutta/haittaa.

                                Comment


                                  #46
                                  No minä kerron sitten kun saan auton liikkumaan että miltä se tuntuu, ja rohiseeko vai ei. Jonkun on pakko olla pioneeri ;) (noita alumiinisia kun ei kenelläkään täällä taida olla?)

                                  Joo pakkohan sen on paremmin välittää koneen voima tiehen kun puolet hidastavasta massasta puuttuu. Olis kiva tietää että miten sen huomaa kellolla pelkästään vauhtipyöriä vertailtaessa.

                                  Specin stage 3+ kytkin maksaa kivat 960?. Mutta kestää vääntöäkin noin Nm/euro :)

                                  Comment


                                    #47
                                    On se vaan käsittämätön ukko tuo Mikko!! =) Toisvottavasti päästään kohta säätämään sitä putkistoa!!

                                    Comment


                                      #48
                                      Joo en mäkään käsitä itseäni enää ;) Kyllähän sitä putkistoakin jo hinkuis päästä säätämään. Kaipa sen jossain välissä jo sais työn alle...

                                      Comment


                                        #49
                                        Tässäpä viime "tuunaukset".

                                        Sain taka-akselin paikalleen ja kaaren hitsattua. Tinaus on vielä kesken, sitä pitäis jatkaa huomenna.

                                        Click image for larger version

Name:	kaari_hiottuna.jpg
Views:	45
Size:	124,9 Kt
ID:	1962869 Click image for larger version

Name:	kaaren_hitsaus_aluillaan.jpg
Views:	43
Size:	125,7 Kt
ID:	1962870
                                        Click image for larger version

Name:	kaari_hitsattuna.jpg
Views:	53
Size:	134,4 Kt
ID:	1962871 Click image for larger version

Name:	kaaren_tinausta.jpg
Views:	47
Size:	161,6 Kt
ID:	1962872

                                        Harmittaa kun on tullut liikaa noita tärähtäneitä kuvia, kamera on herkkä tärähdyksille hämärässä.

                                        PS: niin ja Jypelle tiedoksi, ei tarvinut ottaa vanhoja tinoja pois hitsauksen tieltä ;)
                                        Viimeksi muokannut okkim; 22.10.2023, 11:01. Perustelu: Kuvat lisätty forumille.

                                        Comment


                                          #50
                                          Äitii... okkim kiusaa... ;D

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mielikuvitus on lujilla kun koittaa miettiä mihin tämä projekti päättyy. Ideoita piisaa niin kuin meillä kaikilla, mutta mikä parhainta ne eivät jää toteuttamatta... Keep up the good work!

                                            Comment


                                              #52
                                              Onneksi rahavarat on rajalliset niin kyllä se joskus loppuu ;) Kyllä noita ideoita olisi mielessä vielä montakin, mutta olis kiva jo päästä ajamaankin joskus. Välillä kyllä tuntuu siltä että kuin suossa kävelisi, koko ajan uppoaa syvemmälle (lue hermoja tarvii ja rutkasti). Mutta tehdään nyt kuitenkin sen verran hommia ettei tarvii toista kertaa alkaa maalaamaan. Konekin pitäisi vielä avata, mutta saas nähdä jaksanko tähän hässäkkään sitä tehdä.

                                              Mutta kiva saada positiivista palautetta, se auttaa jaksamaan!

                                              Comment


                                                #53
                                                Muuttakaas ny joku tuota okkimin TeeItseMies-avataria vaikka muotoon Hullu... :D

                                                Jatka samaan malliin, mukavaa on katsoa kun autoille tehdään muutakin kuin lastutetaan tai vaihdetaan puskuri.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Olet kyllä käsittämätön jätkä =)
                                                  Tee rauhassa ja huolella vaan! kyllä sää sillä kerkeet si ajella aivan varmasti =)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    mjuu kyllä aikamoinen savotta on. hienoa jälkeä ja ei voi muutakun innoissaan odottaa valmista tuotetta :) mikolla kyllä selvästi on joku krooninen hitsipuikkosyndrooma...

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Sano ennemmin hitsilankasyndrooma, puikkoon en koske ;) Meni tuossa hitsaillessa muuten lanka noin sentin kynnen alle kun yritin rapsauttaa katkennutta pätkää irti rungosta. Teki terää.
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 22.10.2023, 11:01. Perustelu: Linkki poistettu.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Nyt nään vasta ekat kuvat tosta rikkinäisestä autosta...melkeen kyynel tuli silmään kun näki sen kauniin auton rikkinäisenä...

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          "väsymystä" Mitä se on?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            No se on sitä kun nappula huutaa yöllä ja herää puoli kuusi melkein joka aamu :)

                                                            Nyt nään vasta ekat kuvat tosta rikkinäisestä autosta...melkeen kyynel tuli silmään kun näki sen kauniin auton rikkinäisenä...
                                                            Joo, ja arvaa kelle melkein tuli myös? No, siitä on onneksi päästy yli, taisi mennä kaksi viikkoa hammasta kiristäessä. Olisi noita kuvia enemmänkin mutta tuo nyt riittänee.

                                                            Ja tästähän ei voi muuta kuin pistää paremmaksi! ;)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              ;) Ai se on sitä no sitten tiedän mistä puhut;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X