Pitää varmaan koeajaa ennen öistä Tahkolle siirtymää. Uudet nastarenkaat ostan, mites näissä toimii 65 sarjan pallurat (195x65x15)? Tuleeko levoton ajaa, vanteet 6" leveät? Menis samat sitten myös urkkiin ja 200:n ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Senaattorilötkö (Audi V8 4.2 -92)
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Mutta varovasti sen puhaltimen kanssa, ettei polta pintaa. Sitä ei enää hirveämmin paikata, jos pinta pääsee kiehahtamaan:D
Comment
-
Kuumailmapuhaltimella vedettiin veljen volvosta listat, hyvät tuli.
https://www.youtube.com/watch?v=ZQDBTeIObak
Comment
-
Avattuna kyllä. Taitettuna A4. Alkuperäinen Suomenkielinen esitevihko on yli kymmenen sivua. Lisäksi vielä vihkonen jossa on sisustan ja maalin värimallit. Kaikki tämä pakattuna mustaan kohopainettuun pahvipakkaukseen. Sain luvan käydä penkomassa paikkoja lisää jos vaikka löytyisi lisää aarteita. Taulu on reilu metrin leveä.
Comment
-
Sisäloksujen paikoilleen asennus, ei jostain syystä ikinä ole ollut top10 suosikki hommia. No paikoilleen meni, toiselle puolelle helpommin kuin toiselle. Oliskohan vaihdettu kuskin puolen loksu joskus vai onko mittatarkkuus osissa mallia hehtaari..
Kojelaudan jalopuihin sopiva BBS nahka/puuratti lipsahti myös paikoilleen (kiitos Niko) ja näyttää todella hyvältä "orkkispappis" rattiin verraten.
Suurin piirtein kaikki ruostepaikat käyty neekerintukkalaikalla ja maalipensseleillä läpi. Myös siltä näyttää jälki. Pääasia ettei ruostuminen kiihdy ennen kuin kasi ja maalari sattuvat samaan talliin ;) Vielä en ole päivänvalossa lopputulosta nähnyt mutta luotan että Tahkolla on pilvistä ja sataa lunta.
Taitaa huomenna päästä jo koeajolle :)
Comment
-
Koeajolle pääsi tänään. Uusilla tulpilla käy tasaisesti ja vaihteisto vaihtaa hienosti. Kasin ääni kiihdytettäessä viihdyttävä. Siinä olikin kaikki positiivinen ;) hieman to do listaa tuli:
-ranetus maalaukset fiksattava
-autossa pitää olla iskunvaimentimet, kai?
-kuljettajan oven saranatapeissa klappia
-autossa pitää olla valot, kai?
-kojelauta/a-pilari/hanttarin ovi saumasta nitisee
-jakohihnan jostain (kiristys)rullasta metallinen ääni
-pakokaasu haisee oudolle....
-sähköikkunoiden johdot ristissä
-kuskin puolen taka ikkuna takkuaa
-konepellin kaasupumput väsyneet
-195x60x15 hakkikset epämääräiset ajaa
To be continued..
Comment
-
Tämän päivän ajelut suuntasivat myös tasaiselle leveälle peltoradalle :) :) :) rata oli juuri karhennettu joten pitoa oli. On se yllättävän helppo ajaa tämmönen pitkä akselivälinen vekotin josta perä irtoaa polkaisulla rauhalliseen luisuun :)
Vielä ei havaittavia vuotoja. Juuri havaittavasti vaihteisto humppaa tasakaasulla aina välillä, auttaiskohan öljynvaihto?
So far so good! Nyt vaan kunnon kummit alle ja Tahko odottaa.
Comment
-
Öljykellon jalassa oleva öljynjäähdyttimen lähtö vuotaa hieman öljyä. Siinä on kaksi letkulähtöä varmistettuina o-renkailla ja toispuolisilla laipoilla (1-ruuvi). Tiivistyspinnat olivat suorat ja uusin o-renkaat (OEM) mutta silti vuotaa. Vuotava öljy päätyy viimein öljykellon mittarilähdön napojen väliin. Aiheuttanee jotain joskus.
Miten tuollaisen saisi tiivistettyä paremmin?
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+011.JPG
(kuvassa ei vuotoa)
Comment
-
Oisko sitten Suomalainen sika-liima tähän samaan komboon sopivaa tavaraa? :D
Ne laipat on kyllä jotenkin hassu ratkaisu mielestäni, mulla on lenkitetty hydrauliletku lähdöstä toiseen viime vuotisen Tahkon reissun vahinkojen jäljiltä. Silloin tuli liittimet siistittyä ja on ainakin kuivana pysynyt, miten olisi joku hydrauliliima sinne väliin?
Comment
Comment