Henkisesti valmistauduttu jakopääremppaan. Mielellään käyttäisi ladukkaita osia kun kerran hommaan alkaa. Ebay lienee laatu/kustannus suhteeltaan paras paikka ostaa Boschin osat?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Senaattorilötkö (Audi V8 4.2 -92)
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tilasin V8:siin Sparetosta; kiristin, ohjurirullat x2, dampperi, vesipumppu+tiiviste Ruvillea ja Contitecin remmin. 266,50€ kotiin toimitettuna. Ei paha hinta :)
Taidanpa huomenna purkaa keulasta loputkin osat tieltä. R12 täyttö varmistettu joten päästän ilmastoinnin kennon tyhjäksi ja putket auki. Taitaa mennä myös 12€:n glykolit viemäriin ja syyläri pois tieltä.
Samalla vois korjata sen melkein korkanneen termarikotelon kierteen.
Comment
-
Vieras
-
Oikeaoppisesti niin että pitää hihnapyörän koloista asiaankuuluvalla työkalulla kiinni ja vääntää viskon mutteria. Minä olen aina irrottanut joko jakoavaimella (tai myöhemmin 32mm lenkkiavaimella kun maltoin investoida). Avain viskon mutteriin ja terävä isku avaimeen niin aukeaa.
Ruotsalainen kierre. Aukeaa eri suuntaan kuin konupullon korkki.
Comment
-
Siinä vierähti normi tallipäivä taas, ensin odottelua 12:00 asti, että pääsi työkaluja ostamaan. Sitten hetki tuhtaamista ja taas hakemaan lisää ;). No ei ne turhimpia hankintoja kuitenkaan ole.
Moottorista lähti toisenkin puolen suoja pois hihnan edestä
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+013.JPG .
Seuraavaksi sitten lukitustyökalujen hankinta ja dampperi pois tai auto pajalle ja herra tienaamaan. Seuraavat 4vko töissä vauhdikkaita+ ...
Hivenen oli luultavasti kampiakselin stefa valskannut
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+016.JPG
ne näissä kuulemma vuotaa?
Laturille taitaisi olla hyväksi suojarasvojen päivitys uudempiin
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+009.JPG.
Täytynee samalla vaihtaa tuo hytikkaöljysäiliön ja pumpun välinen letku kun tuntuu vuotavan
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+018.JPG
Saa tarjota jos ehjä jollain nurkissa (Vag 441422887 C).
Jos tämä fiksailu vielä paljon tästä laajenee niin se on sitten urkin ulkoilutusta Tahkolla taas..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JPohja Näytä viestiHivenen oli luultavasti kampiakselin stefa valskannut
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+016.JPG
ne näissä kuulemma vuotaa?
Comment
-
Helicoilia ei töistä löytynyt mutta kierteenkorjausholkkisarja (Wurth) kylläkin. Tein koekairauksen itsekierteittävällä holkilla ja hienosti toimii. Illalla tositoimiin.
Pitäiskö se toinen kansi iroittaa ja pahvi uusia + plaanata kansi nyt samalla. Kyllä se tihkuu (todennäköisesti) siitä etukulmasta öljyä. Samassa kohdassa ylempänä vuoto venakopassa joten ei ihan 100%:n diagnoosia. To be or not to be... hieman tuntuu homma lähtevän taas lapasesta varsinkin kun ei pitänyt tehdä mitään ennen kuin on testaamalla todettu homman rokkaavan niin, että haluaa pelin pitää.
Comment
-
Anna sen kannen vaan tihkua. Muutoin olisi järkevin uusia molemmat kannentiivisteet ja käyttää kannet pajalla, samalla sitten vasta se jakopää + nokkien ja kampuran stefat, venttiilivarren kumit, venttiilikoppien tiivisteet ja viranjakajiin liittyvät tiivisteet + o-renkaat. Mitä unohdin luetella? ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viestiAnna sen kannen vaan tihkua. Muutoin olisi järkevin uusia molemmat kannentiivisteet ja käyttää kannet pajalla, samalla sitten vasta se jakopää + nokkien ja kampuran stefat, venttiilivarren kumit, venttiilikoppien tiivisteet ja viranjakajiin liittyvät tiivisteet + o-renkaat. Mitä unohdin luetella? ;)
Comment
-
Termarikotelon kierre korjattu kierreholkilla. Onneksi mahtui poraamaan 8,5mm reiän puhkaisematta seinämää termarikoteloon. Pitänee.
Huomenna taas pääsee peseskelemään vanhaa kuivanutta öljyä+jotain muuta pysyväistä töhkää moottorista ja oheislaitteista. Kivaa. Vai korkkaisko kuohuvan kuitenkin ;)
Onko S2:sta tuttua kolmepuolaista rattia käytetty typ44 sarjan peleissä?
Comment
-
Ei. Tainnut olla vain C4-korisissa S4:ssa ja noissa S2:ssa. Muutenhan tuo käy tosi hyvin tuollaiseenkin Audiin perusratin tilalle. S4:ssa on suoraan käypänen booritus siinä ratista, S2:n ratista en osaa sanoa.
Itse olisin omaan kasiin laittanut C4-korisen S6:n 3-puolaisen bägillisen ratin, jos joku olisi osannut sellaisen minulle myydä. :D
Comment
-
Mukavasti oli pinnoitteet pytyistä rapisseet :( tein pikapäätöksen, että koneella ajetaan mitä kestää ja katsellaan samalla toista tilalle. Jakohihna jäi nyt vaihtamatta tähän mutta vesipumppu oli pakko vaihtaa. Vanha olikin alkuperäinen ja muuttunut kivasti alumiinisorviksi. Oli porautunut hyvän matkaa alumiinilohkoon sisään! http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V...6.1.15+004.JPG
Toisaalta oli alumiinikin saanut valurautaan jotain aikaan..http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V...6.1.15+008.JPG
Pumppu vaihtui ja jakopää kasaantui ilman hihnan poisottoa, konetta vastapäivään hieman kampiakselilta pyöräyttäessä hihna löystyi nokkapyörien väliltä niin, että pumpun sai vaihdettua. Hieman hikeä otsaan pukkasi ;)
Comment
-
Millä katsoit pinnoitteet? Tai siis kun kuitenkin endoskoopilla kurkit, saitko kuvia aiheesta? Porsche-miehet näytti käyttäneen R-koneistusta alusil-pinnoittamiseen. Voi toki olla, että vara-mosan saa edullisemmin..
Comment
-
Surkea kiinan endoskooppi mutta jotain näkyy. http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V...belt/Hmmnnn../
Comment
Comment