Millä avaimella tämä öljykellon saa irti. Mikä avain sopii tuohon kannassa olevaan "kolmikololevyyn"?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Senaattorilötkö (Audi V8 4.2 -92)
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Siellä on 24mm mutterikanta kellon päällä mutta ei toivoakaan saada avainta mahtumaan. Taivutan yhden kiintoavaimen huomenna töissä 90 asteen kulmaan ja koitan. Tuohon kellon yläpuoliseen levyyn sopii varmasti jokin orig työkalu mutta mikä??
Kello vuotaa joten pakko saada pois.
Comment
-
Homma hoituu taas "erikoisavaimella" ;)
Varaosa-anturi vaan ei ollut toimiva. Ostan öljynpaineanturi 077919561D !!! Varmaan kaseissa kaikissa sama. Voipi löytyä muistakin konsernituotteista.
jukkapoh@gmail.com / 0400 923566
Comment
-
Kaikissa Audi V8:issa on sama anturi. Kierre tuossa M16x1.5 ja alueena 0 - 5 bar, 2-pinninen.
Mikäs varaosa-anturissa vikana? Kytkitkö molemma johdot kiinni ja kokeilitko niitä sitten myös toistepäin? V8:ssa tuo anturi maadoittuu jonnekkin pisteeseen "x", olettavasti autochekin tai mittariston luokse.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viestiMeneekö tuosta samasta anturista tieto mittaristolle myös C4 S6? Mittari näyttää nollaa..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viestiMeneekö tuosta samasta anturista tieto mittaristolle myös C4 S6? Mittari näyttää nollaa..
Comment
-
Pari anturia siellä on:
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+abz...0102009539.jpg
AEC:ssa samanlainen suodatinjalka ilman kelloa.
Comment
-
Hetken mielijohteesta labrasin tuon kellon ja sellainen se oli kuin ajattelinkin. Paitsi, että oli täynnä oljyä. Kalvo, jossa mäntä joka liikuttaa kontaktikärkeä vastuskelalla. Ei ole muun kuin öljyn kautta suoraan maissa. http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+012.JPG
Lainasin harrastajatoverilta coupen (typ85) kelloa ja tein siihen sovitteen kasia varten. Kasissa kaikki täytyy olla suurta, 16mm kierre vert 10mm kierre coupen kellossa. http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+017.JPG En kuitenkaan testannut kasissa, tässä on toinen liitin suoraan rungossa kun taas kasissa ei maissa. Säälin mittaristoa.. Eli saa tarjota sopivia antureita yhä!
Laturin häiriönpoistokonkasta näyttäisi "jokin" poistuneen http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+010.JPG mutta mikä??
Hytikkapumpun toinen lähtö vuotaa, auttaako kiristäminen vai mikä? http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+021.JPG Oikein mukavassa paikassa tämäkin.
Nokkahihna näyttäisi olevan kohtuu kunnossa, vai mitä sanoo raati? http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+020.JPG http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+018.JPG
Missä tässä ABH koneessa on termostaatti?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja JPohja Näytä viestiNokkahihna näyttäisi olevan kohtuu kunnossa, vai mitä sanoo raati?
Comment
-
Illansuussa sain päähäni kaivaa sen termostaatin vielä pois koneesta. Ei siinä liikaa tilaa ole keulaa purkamatta mutta hyvin se sieltä poistui.
Tuossa toisessa kuvassa on alemman vesiletkun päällä vipu (vivun päässä reikä). Vipua liikuttaessa kuuluu kuin mikrokytkimen naksaus. Tämä ei ollut yhdistettynä mihinkään, mikä tämä on ja puuttuuko tästä esim jousi tjs? Vai onko tämä kaasuläppäakselin toinen pää?
Comment
-
Tuolla vivulla ei kai muuta funktiota ole, kuin se että saa kaasutettua käsin moottoria siitä. Ei kuulu jousta tai mitään siihen. Napse kuuluu juurikin kaasun asentoanturin tyhjäkäyntikytkimestä.
Multa taitaa löytyä tuo öljynpainemittarin kello, jos sille vielä tarvetta. PT moottorista peräisin, mutta toimintavarmuutta en voi luvata.
Comment
-
Hieman vastoinkäymistä, termnarikotelon pultteja puhdistaessa huomasin toisessa alumiinia kierteissä. Kiukuspäiten vedin sen kuitenkin kiinni, hieman pehmeältä vaikutti kiristettäessä, tosin uusi o-rengas välissä. Huomenna testaus ja jos vuotaa niin koko keulan purku edessä :(
Comment
-
Ei sitä keulaa nyt ihan kokonaan tarvi purkaa. Puskuri ja umpiot pois niin keulapala tulee sen verran ulospäin että mahtuu tekemään mitä vaan. Ei tarvi ilmastoinnin kennoja tms irrottaa.
Johan tuossa sen jakopäänkin sitten turaa toki samalla kiukulla jos puoleenväliin asti purkaa anyway.
Comment
-
Ai Audi V8:ssa tulee keula noin paljon ulos päin? Kuvia tuosta? C4-korisessa voi tullakin. Mistään en ole lukenut/kuullut, että olisivat ottaneet noin keulaa "auki" V8:sta. On aika ilkeästi ne ilmastoinnin kennon putket. Vesiletkujen kanssa taasen ei ole mitään ongelmaa.
Comment
-
Tuntui pitävän vedet sisällä kuitenkin :) Vaan ei käynyt enää hyvin, ihan kuin vain seitsemällä tai liian rikkaalla seoksella??? Kaasuläppäpotikan ja "ISV:n" johdot liittimistä auki ei muuta purkua.
Lisäksi nokkahihna nyt löysällä vaikka en tehnyt sille mitään. Olisko päässyt kiristimelle termarinletkusta vähän nestettä ja nyt jumii? Hieman outoja oireita, täytyy ottaa konjakkia ;)
Tuntuu tuo hihnankiristäjä/dampperi olevan ryytynyt. Mitähän sinne uskaltaisi ruiskutella? Hihna ei oikeen öljystä välitä!
Comment
Comment