Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Senaattorilötkö (Audi V8 4.2 -92)

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Senaattorilötkö (Audi V8 4.2 -92)

    Aloitetaan uusi, hitaasti etenevä, projekti. Kohteena Saksassa uutena myyty, Ruotsissa aikuisuutensa vierränyt ja Suomeen eläkepäiville siirtynyt Audi V8 Exclusive 4.2 -92. Nykykunto sisustan, moottorin ja vaihteiston osalta kohtalaisen hyvä. Maalipinta huono ruosteineen. Tuulilasi rikki ja vuotaa. Reilummin kiihdytettäessä pakoputki ottaa kiinni koriin. Olen ajanut autolla 500km ja kyyti on mukavaa :)
    Kuvia ilmestyy tuttuun kuvapankkiin, harrasteet.1g.fi.


    Nykykunto: http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V8+1992/

    Tärkeimmästä aloitin eli radio vaihdettu toimivaan (jäi sopivan aikakauden soitin hyllyyn aiemmin omistamastani S2:sta).

    Seuraavaksi:
    -pakoputkiston räminöiden poisto
    -hammastangon vaihto (hommasin 200:n vaihto hammastangon joka tuleekin nyt tähän)
    -etupään ulompien nivelten ja suojakumien vaihto
    -kuljettajan oven saranoiden välyksen poisto
    -etuvaloumpioiden purku, korjaus ja puhdistus
    -ruostekohtien fiksaus (auto maalataan mahdollisesti myöhemmin)
    -hotellihuoneen varaaminen Tahkolta..
    -keskimmäisen änenvaimentajan uusiminen
    Viimeksi muokannut arto s; 25.11.2014, 10:46. Perustelu: Löytyi yllättäen lisää korjattavaa

    #2
    Mitäs tällaisessa V8:ssa tuo excusemoi tuo mukanaan? Ihan heti ei silmille hypännyt mitään ihmeellistä.

    Comment


      #3
      Hieno nimi vähemmän varustellulle perusmallille ;)

      Comment


        #4
        Toveripiirissä lötköharrastuksen suosio uhkaavassa kasvussa. Mikä neuvoksi?

        Comment


          #5
          Tiedät jo vastauksen... :)

          Comment


            #6
            Kuinka ollakkaan, voisin helposta 200 projektista luopua ;)

            Comment


              #7
              Onko noi penkit jotkin paremmat? Omassa 4.2:ssa oli erimoiset aikoinaan.

              Comment


                #8
                Ihan peruspenkit. Sisustan väritys ehkä jotain? En tiedä.
                650km nyt rullannut ja toimii kuin junan vessa :) pl lisämittarit ja vaihteenvalitsimen valot.

                Comment


                • #9
                  Penkit ovat oikeastaan erikoiset, käsisäätöistä mallia ja exclusive. :)

                  Comment


                    #10
                    Siis tuo exclusive on vanha perusmalli, nimesivät uudelleen ja tekivät karsitumman perusmallin. Näin ainakin ymmärsin Saksan wikistä, kun sitä ihmeteltiin. Vai jäi soitin hyllyyn, muistijälkeni mistä ja mihin se siirtyi (ja miksi) on kyllä toinen ;)
                    Viimeksi muokannut jta; 14.10.2014, 18:06.

                    Comment


                      #11
                      On noi kasit komeita! Värit toimii, ja vanteet on ainoat oikeat. Ei näy räpellyksiä, hyvähyvä. Vähän pisti silmään tuo bägitön ratti. Melkein väittäisin että sen pitäisi -92 kuulua perusvarustukseen. Onnea vaan ostokselle, laittelehan paljon kuvia :)

                      http://www.audiv8.com/german/brochures.html Täältä löytyy "Classic Line" -esite. Joskus ihan muutamia nähnyt mobile.de:ssä. Saatavilla on ollut kerrassaan erikoisia värivaihtoehtoja.

                      Comment


                        #12
                        Hieman kyllä mietin 20" kromivannetta ja tontitusta ;) Ainakin talveksi.

                        Takavaimennin alkoi puhisemaan vahvuuttaan, alkuperäistä käytettyä saa tarjota jos joltain löytyy.
                        Mielenkiintoisia ratkaisuja alkaa paljastua, esim alipainekäyttöinen valojen korkeussäätö. Auton varusteena on Boschin gsm- varustus. Kortti vain takaluukussa olevaan lukijaan ja puhumaan. Handsfreen kautta tietenkin.
                        Kulutus kohtuullinen. Aina on päässyt perille ;)

                        Comment


                          #13
                          Helppo se on grammari vaihtaa, kun toisilta löytyy lainaksi hyllystä antiikkiset erikoistyökalut :)

                          Comment


                          • #14
                            Onpas komia oman kasin "pikkuveli"!

                            Hitto kun on oman kasin vakiohormi jossain maailmalla, siitä olisit saanut ehjän vaimentajan.

                            Kerrohan sitten, mitä tuli veroja kun päätöksen saat.

                            Comment


                              #15
                              Flektit

                              Näyttäs kaksi sähköflektiä olevan. Isompi pyörii jatkuvasti vaikka ilmastointi pois päältä (heti kylmäkäynnistyksen jälkeen). Kuuluko pyöriä?

                              Comment


                              • #16
                                Ei ole moista kasia tullut vastaan missä olisi kaksi sähköflektiä, kaikissa mitä olen nähnyt niin on visko ja pienempi sähköflekti kaverina. Visko luonnollisesti pyörii kaiken aikaa ja sähköflekti ilmastoinnin ollessa päällä.

                                Comment


                                  #17
                                  Kappas ;) sitä se on kun aloittaa reeraamaan takahelmasta eteenpäin. Joskus vielä avaan konepellin valoisalla kelillä. Jos tarvetta ;)

                                  Comment


                                    #18
                                    Kickdown

                                    Lisää ihmettelyä, ei tuntunut oikeen kickdown toimivan ajossa ja nyt ihan katsoin polkimen alle mutta ei siellä ko kytkintä ollutkaan. Onko näissä rehti kytkin jonnekkin piilotettuna vai ei ollenkaan? S-ohjelmalla vaihtoi satunnaisesti pienempään tallan pohjaan painaessa, E:llä ei koskaan. Ohjelmallisesti toteutettu?

                                    Comment


                                      #19
                                      Oliskohan se kikkarin kytkin kuitenkin kaasuläppäkotelon puolella? Vähän K-Jetin WOT-kytkimen tapaan. Minä näistä invaboxeista mitään ymmärrä...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kickdownin kytkin on integroituna kaasuvaijeriin: http://www.partsbase.org/audi/audi-v...lerator-cable/ Kuvassa tuo liitin numero 23.

                                        Comment


                                          #21
                                          Aina oppii uutta. Vieläköhän nykyisissäkin lienee erillinen kytkin vai hoitaako ECU sen?

                                          Taka puskuri irtosi ja lisää ylläreitä ei sen alta paljastunut. Kromilistan kiinnitysruuvien kohdilta tuo kasi näyttää ruostuvan. Sinne jää vesi makaamaan kahden pellin väliin joista toinen vielä jalompaa materiaalia. Täytyy koittaa siihen jotain patenttia keksiä kokoonpannessa.

                                          Sanokaas jotain hyviä pohjamaaleja noihin putsattuihin ruosteläikkiin, epoksimaaleja kenties? Tuotemerkkejä?

                                          Tuolla kuvatuksia: http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V...s/19.10.14.jpg

                                          Taas loppui aika tallissa kesken kun piti välillä käydä 200:sta taputtelemassa Ruususen uneen parisi vuodeksi ;)

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei ole enään nykyautoissa erillistä kytkintä kickdownille, mutta kyllä sinne polkimeen on yleensä "kick-down" vaste jotenkin viritelty.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Korjaamollakin käyttävät Würthin Rust-Stop Quattroa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuosta vois joku jo loukkaantua...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Voiko tuon Wurthin tuotteen maalata millä yli? Haen luultavimmin maalikaupasta paukkupullollisen alkuperäistä väriä. Kyse pienistä paikoista.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joku paukkupohjamaali kelvannee ihan hyvin ton päälle jos ei tarkempaa jälkeä halua. Ei kantsi vetästä väriä ainakaan suoraan tuon päälle.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      U-pol #8 happomaali spraypullosta, sit joku hyvä spraypohjamaali sen päälle joka kestää oikeita automaaleja vetää yli.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Heksi Näytä viesti
                                                        On noi kasit komeita! Värit toimii, ja vanteet on ainoat oikeat. Ei näy räpellyksiä, hyvähyvä. Vähän pisti silmään tuo bägitön ratti. Melkein väittäisin että sen pitäisi -92 kuulua perusvarustukseen
                                                        Tutkailin varustelistaa ja oli ruksattu bägitön versio. Sopii mulle :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ovi

                                                          Jotain puuttuu tästä tankojen päältä? Tosin puuttuu myös lukitusnupin tanko.
                                                          Millainen suojus tähän mahtaisi kuulua ja löytyiskös joltain? Etkasta ei ihan hyvää kuvaa löytynyt ja todenäköisesti lopetettu osa..
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vois löytyä nuo tangot yms osat oveen. Tosin tankoja suojaavaa muovia tms en muista nähneeni. Soittele :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X