Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Senaattorilötkö (Audi V8 4.2 -92)

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Henkisesti valmistauduttu jakopääremppaan. Mielellään käyttäisi ladukkaita osia kun kerran hommaan alkaa. Ebay lienee laatu/kustannus suhteeltaan paras paikka ostaa Boschin osat?

    Comment


    • Itse ostin jakopäänosat spareto.ee Hinnat oli edulliset verrattuna muihin paikkoihin ja osat olivat Contitech, Ruville ja Ina jotka pitäisi olla ihan laadukkaita.

      Comment


      • Tuosta Ruvillestä en tiedä? Missä tehdään?
        Vaihdoitko itse?

        Comment


        • Ruville on saksalainen merkki ja pitäisi olla laatumerkki ainakin mitä muilta foorumeilta olen lukenut ja Ruvillen omilta nettisivuilta. En ole vielä vaihtanut jakopäänosia kun ei ole tallia käytössä vielä mutta osat ja lukitustyökalut mulla on jo.

          Comment


          • Omaan 2.5tdi 5 mukinen tilasin saksasta nokkakepin ja ruvillen mustanitratut nostinkupit tässä tapauksessa ruvillen tuote oli Inan tekemä oli vain ruvillen tarrat.

            Comment


            • Tilasin V8:siin Sparetosta; kiristin, ohjurirullat x2, dampperi, vesipumppu+tiiviste Ruvillea ja Contitecin remmin. 266,50€ kotiin toimitettuna. Ei paha hinta :)

              Taidanpa huomenna purkaa keulasta loputkin osat tieltä. R12 täyttö varmistettu joten päästän ilmastoinnin kennon tyhjäksi ja putket auki. Taitaa mennä myös 12€:n glykolit viemäriin ja syyläri pois tieltä.

              Samalla vois korjata sen melkein korkanneen termarikotelon kierteen.

              Comment


                Ruville on vain pakkaaja, voi tulla mitä sattuu.

                Comment


                • Katsotaan mitä tulee.

                  Comment


                  • Mun kokemukset ruvillesta on että inaa on tullu joka kerta. Vag-tuotteista siis kysymys. En siis olisi huolissani ko.asiasta.

                    Comment


                    • Näin olen myös ymmärtänyt. Katsotaan..

                      Comment


                      • Ilmastoinnin, öljyn ja jäähdyttäjän kennot irroitettu. Jäähdyttäjänkennon sisällä tietenkin myös yksi öljynjäähdyttimen kenno. Öljyjen jäähdytykseen kennoja jo kolme bongattu.
                        Mites tämä visko kuuluu oikeaoppisesti irroittaa?
                        Attached Files

                        Comment


                        • Oikeaoppisesti niin että pitää hihnapyörän koloista asiaankuuluvalla työkalulla kiinni ja vääntää viskon mutteria. Minä olen aina irrottanut joko jakoavaimella (tai myöhemmin 32mm lenkkiavaimella kun maltoin investoida). Avain viskon mutteriin ja terävä isku avaimeen niin aukeaa.

                          Ruotsalainen kierre. Aukeaa eri suuntaan kuin konupullon korkki.

                          Comment


                          • Siinä vierähti normi tallipäivä taas, ensin odottelua 12:00 asti, että pääsi työkaluja ostamaan. Sitten hetki tuhtaamista ja taas hakemaan lisää ;). No ei ne turhimpia hankintoja kuitenkaan ole.

                            Moottorista lähti toisenkin puolen suoja pois hihnan edestä
                            http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+013.JPG .
                            Seuraavaksi sitten lukitustyökalujen hankinta ja dampperi pois tai auto pajalle ja herra tienaamaan. Seuraavat 4vko töissä vauhdikkaita+ ...
                            Hivenen oli luultavasti kampiakselin stefa valskannut
                            http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+016.JPG
                            ne näissä kuulemma vuotaa?

                            Laturille taitaisi olla hyväksi suojarasvojen päivitys uudempiin
                            http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+009.JPG.

                            Täytynee samalla vaihtaa tuo hytikkaöljysäiliön ja pumpun välinen letku kun tuntuu vuotavan
                            http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+018.JPG
                            Saa tarjota jos ehjä jollain nurkissa (Vag 441422887 C).

                            Jos tämä fiksailu vielä paljon tästä laajenee niin se on sitten urkin ulkoilutusta Tahkolla taas..

                            Comment


                            • Tosta kun purat runsas puoli metriä vielä taaksepäin, niin pääset tekemään vaihteistoremppaa :)

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja JPohja Näytä viesti
                                Hivenen oli luultavasti kampiakselin stefa valskannut
                                http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+016.JPG
                                ne näissä kuulemma vuotaa?
                                Sen verta on ylempääkin märkä, että taitaa kansipahvin nurkkakin vähän falskata. Nekin näissä sahapukeissa tuppaa vuotamaan ;-)

                                Comment


                                • Ainakin venakopan tiiviste tuolta kohtaa hieman ylempää vuotaa.

                                  Comment


                                  • Helicoilia ei töistä löytynyt mutta kierteenkorjausholkkisarja (Wurth) kylläkin. Tein koekairauksen itsekierteittävällä holkilla ja hienosti toimii. Illalla tositoimiin.

                                    Pitäiskö se toinen kansi iroittaa ja pahvi uusia + plaanata kansi nyt samalla. Kyllä se tihkuu (todennäköisesti) siitä etukulmasta öljyä. Samassa kohdassa ylempänä vuoto venakopassa joten ei ihan 100%:n diagnoosia. To be or not to be... hieman tuntuu homma lähtevän taas lapasesta varsinkin kun ei pitänyt tehdä mitään ennen kuin on testaamalla todettu homman rokkaavan niin, että haluaa pelin pitää.

                                    Comment


                                    • Mitäs se pieni tihkuminen haittaa, jos ei tihku esim jakohihnan tms päälle? Omasta t44:sta on aavistuksen hikoillut öljyä kannen takaosasta jo monta vuotta, eikä asia ole siitä mihinkään muuttunut.

                                      Comment


                                      • Anna sen kannen vaan tihkua. Muutoin olisi järkevin uusia molemmat kannentiivisteet ja käyttää kannet pajalla, samalla sitten vasta se jakopää + nokkien ja kampuran stefat, venttiilivarren kumit, venttiilikoppien tiivisteet ja viranjakajiin liittyvät tiivisteet + o-renkaat. Mitä unohdin luetella? ;)

                                        Comment


                                        • Heh. Kampuran stefa vaihtuu joka tapauksessa. Ehkä laitan paksumpaa öljyä ;)

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viesti
                                            Anna sen kannen vaan tihkua. Muutoin olisi järkevin uusia molemmat kannentiivisteet ja käyttää kannet pajalla, samalla sitten vasta se jakopää + nokkien ja kampuran stefat, venttiilivarren kumit, venttiilikoppien tiivisteet ja viranjakajiin liittyvät tiivisteet + o-renkaat. Mitä unohdin luetella? ;)
                                            Jep, näin kannattaisi tehdä. Todennäköisesti se toinenkin kansi tihkuttaa vastakkaiselta kulmalta (jakajan puoleinen pää).

                                            Comment


                                            • No, en tee mitään sille nyt.

                                              Saksan pojjaat kutsuvat näitä V8:ja hauskasti lempinimellä Dicken, jokainen voinee vetää omat johtopäätöksensä tuosta ;)

                                              Comment


                                              • Termarikotelon kierre korjattu kierreholkilla. Onneksi mahtui poraamaan 8,5mm reiän puhkaisematta seinämää termarikoteloon. Pitänee.

                                                Huomenna taas pääsee peseskelemään vanhaa kuivanutta öljyä+jotain muuta pysyväistä töhkää moottorista ja oheislaitteista. Kivaa. Vai korkkaisko kuohuvan kuitenkin ;)

                                                Onko S2:sta tuttua kolmepuolaista rattia käytetty typ44 sarjan peleissä?
                                                Viimeksi muokannut JPohja; 30.12.2014, 21:44. Perustelu: Lisäkyssäri

                                                Comment


                                                • Ei. Tainnut olla vain C4-korisissa S4:ssa ja noissa S2:ssa. Muutenhan tuo käy tosi hyvin tuollaiseenkin Audiin perusratin tilalle. S4:ssa on suoraan käypänen booritus siinä ratista, S2:n ratista en osaa sanoa.

                                                  Itse olisin omaan kasiin laittanut C4-korisen S6:n 3-puolaisen bägillisen ratin, jos joku olisi osannut sellaisen minulle myydä. :D

                                                  Comment


                                                  • Sen BBSsän puu/nahkaruorin kun jostain sopuhintaan saisi. Niitä S2:n ruoreja olis tarjolla.

                                                    Comment


                                                    • Mukavasti oli pinnoitteet pytyistä rapisseet :( tein pikapäätöksen, että koneella ajetaan mitä kestää ja katsellaan samalla toista tilalle. Jakohihna jäi nyt vaihtamatta tähän mutta vesipumppu oli pakko vaihtaa. Vanha olikin alkuperäinen ja muuttunut kivasti alumiinisorviksi. Oli porautunut hyvän matkaa alumiinilohkoon sisään! http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V...6.1.15+004.JPG
                                                      Toisaalta oli alumiinikin saanut valurautaan jotain aikaan..http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V...6.1.15+008.JPG
                                                      Pumppu vaihtui ja jakopää kasaantui ilman hihnan poisottoa, konetta vastapäivään hieman kampiakselilta pyöräyttäessä hihna löystyi nokkapyörien väliltä niin, että pumpun sai vaihdettua. Hieman hikeä otsaan pukkasi ;)

                                                      Comment


                                                      • Ei sitten ollut muovisiivillä tuo, niinkuin päivemmällä arvuuteltiin (?) Hyvä, että lähti irti ilman hihnan irrottelua.

                                                        Comment


                                                        • Millä katsoit pinnoitteet? Tai siis kun kuitenkin endoskoopilla kurkit, saitko kuvia aiheesta? Porsche-miehet näytti käyttäneen R-koneistusta alusil-pinnoittamiseen. Voi toki olla, että vara-mosan saa edullisemmin..

                                                          Comment


                                                          • Surkea kiinan endoskooppi mutta jotain näkyy. http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V...belt/Hmmnnn../

                                                            Comment


                                                            • On vissiin ollu ihan jonkun aikaa toi yks kynttilä pimeenä. Kuvat ko. pytystäkö?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X