Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 V8 -95 kolarikorjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Nyt on siirrytty runkotöihin. Kävin Jarin S6:sen rungosta leikkaan suoraa runkoa tilalle(rosvosaha oli kätevä tuossa leikkaamisessa). Kiitokset Jarille. Sieltä löytykin muutkin peltiosat ja puskuri, josta meinasi tulla suurin huolenaihe.

    Toinen runkoaisa on katkastu. Huomenna ostan ohuempaa lankaa hitsiin, niin ei pala pelleistä läpi. Nuo korjausten jatkoskohdat katsoin ohjeista, jotka latasin Erwinin sivulta. Joitakin paikkoja oon porannu irti pistehitseistä. Hyvä tuo tasapäinen pistehitsipora ei mee taimmaisesta pellistä läpi.

    Tuossa kuvia muutama uusi eteenpäin.

    Mistähän tuohon kannattas pakoputkia katella. Katit on kunnossa, mutta keskivaimentaja rikki ja putkiruostunut puhki liitoksesta. Takimmaisen vois kans vaihtaa. Downpipe rutussa ottanu töyssyyn kiinni tieten tai menny siinä ulosajossa.

    Comment


      #32
      Simonsin 3" catback tilalle, pitäisi istahtaa kattien takaputkeen tuosta vaan. Eikä sisämöly kasva infernaaliseksi.

      Comment


      • #33
        Nyten on vanhat runkoaisat irti. Uudet on sovitettu paikoilleen, täytyy hieno säätää kohdalleen ja hitsata lopullisesti kiinni.

        Osasta pelleistä näkkee, että on ollut mutkilla. Joutuu melko paljo väänteleen joidenkin reikien kohdilleen saamiseksi. Pitää mitata tuosta sedanista mitä vähällä vaivalla saa mitattua.

        Erwinin mitat on sen verran vähäsiä, että runkoaisat voi jäädä kallelleen muuhun runkoon nähden.
        Viimeksi muokannut M.auri; 28.12.2014, 17:40.

        Comment


        • #34
          Sain tuossa työvaihe kuvia tietokoneelle. Jarilta haetut runkoaisat ja mutkaset irti autosta, uudet hollilla. Muutamia muitakin kuvia sinne lisänny.

          Jarrut irrotin iskaritolpista. Satulat ruosteessa reilusti, toisen ulkopuolen runko aivan jumissa (satulan puolelta oli palat aika lopussa). Lämmittämällä sai sen verran elämään, että lopulta irtosi. Maalipinnan kunto jarruosissa toista päin. Ruostuu satula ensin lopullisesti toisinkuin näkyväpuoli jonka saa pestyä.

          Korinmitat jotka on maahantuojan ohjeissa, on tosiaan vähäset. Huomenna tavoitteena saada hitsattua aisat lopullisesti kiinni ja pohjamaali kuivumaan. Täytyy laskea mitat, jotta saan apurungolle asti aisat ristimittaan. Yläpuolelle "konepellin kohdalle on ristimitat A-pilarin kulmista niillä saa pellin passaan paikolleen. Puskuri voi silti olla sivussa, kun runkoaisoille ei ole ristimittaa.

          Purin pois lämmityslaitteen ja ilmastoinnin. Nyt helppo puhdistaa paikat ja nostaa palikat pois tuolta, kun voi seisoa vieressä. Voitelen samalla puhaltimen laakerit ja liotan kennon sisältä liat pois. Tiedän jo miten likaset putkistot on, kun purin A6:sen vanhan kennon. A6:seen tuli lämmitystehoa lähes puolet lisää. Vanhan tuli tilalle kenno, jossa putkiston nestepuolen pinnasta puuttuu eristeet.

          Comment


          • #35
            Jos et ihan millilleen saa ristimittaa, niin C4:n 'etukehikko' antaa kyllä myöden kiinnitystensä osalta joka suuntaan niin saat varmasti istumaan tosi nätisti.

            Comment


            • #36
              Tilanne semmonen että vien auton korikorjaamolle oiottavaksi. Ei piisaa itellä konstit väännellä tuota ilman, että vääntyy väärästä paikasta. Iskarien yläpään/lokasuojan pellit mahd. liikkuneet niin ei saa kohdilleen keulan ristimittaa. Tuntivelotus 92€ keulan oikasun hinnat 250 - 700€.

              Saako jarrusatuloihin liukutappeja, jotka kiinni vastin puolessa. Vagcatista en löytänyt osanumeroa. Satulan mäntäpuolessa on kumiholkit ja niiden liukutapit on kannatinrungossa. Satulan toisessa puolikkaassa on noin 2 cm pitkä liukutappi, joka on kierteillä kiinni.

              Comment


              • #37
                Tuota vastaavalla sarjalla olen itse vedellyt ja tunkkaillut projekteissa osia alkuperäisiin asemiinsa. Jso tallin nurkasta löytyy vielä hitsauslaitteet ja hieman romurautaa, niin mielikuvitusta käyttämällä voi melko vaativiakin vetoja suorittaa.

                Edit. Tuossa sarjassa ei näköjään ollutkaan vetosylinteriä mukana, mutta löytyy sekin tarvittaessa biltemasta.

                Comment


                • #38
                  Päivitetäänpä tilannetta.

                  Autoon alkaa osat oleen kasassa/ tilattu. Toiveissa on saada auto tiistaina korikorjaamolta. Vähän hitsaus ja maalaus hommaa vielä ennen kasausta.

                  Mielipiteitä jarrusatuloiden väriin pun/ kelt/ valk. Auto itessään punainen ja hopeat vanteet.

                  Comment


                    #39
                    Jos et meinaa joka päivä pestä, niin älä ainakaan valkoiseksi laita :) Keltaisessa vähän sama vika, itse valitsisin punaisen.

                    Comment


                    • #40
                      Tässä ollut pientä hiljaiseloa. Helmikuussa autolle ei juurikaan mitään tapahtunut. Auto toisella paikkakunnalla niin ei ole iltasin ehtinyt korjaileen. Nyt muutamana viikon loppuna oon käynyt laittamassa.

                      Kun auto tuli helmikuussa korikorjaamolta ja katoin sitä vähän enemmän, totesin ettei ollu kaikin puolin suora vieläkään (sovittu jo että vetävät suoraan runkoaisat kun saa moottorin paikoilleen). Vetosivat tosiaan tuohon, ettei moottori ollut paikoillaan silloin ku oli oikastavana.

                      Itse en ymmärrä mihin sitä ois tarvinnut kun korista on valmistaja antanut mitat. Poikkeamat oli pystysuuntasia eikä mittoja ollut kuin vaakasuuntaan. Kuitenkin selvästi näkee, että runkoaisat eivät ole samassa suunnassa.

                      Maalaushommat on tehty lukuunottamatta puskuria. Ei ole lähipäivien homma sen asentaminen. Ilmastoinin ja lämmityslaitteen osat laitoin jo takasin paikoilleen ja jotain muita osia vanhoista pelleistä (saa nekin viedä romunkeräykseen).

                      Lattiamatto ja sisusta on pesty tekstiilipesurilla. Kuskinpenkki verhoilijalla korjattavana. Kaikki penkit on takotus käydä läpi nahanhoitoaineella, kun ovat nyt irti.

                      Pitää ottaa myös selvää miten menee johdotus peräkärryn vilkun merkkivalolle, nyt helppo vetää johto taakse kun sisusta purettu. Pitää vaihtaa dieselistä tehdas asennettu kouku tähän niin saa koukun piiloon täysin.

                      Etujarrujen ja hammastangon tiivisteiden vaihtoa mietin. Mistä sais tiiviste sarjat nuihin. Hammastangon tiivisteiden vaihdosta löysinkin ohjeen. Kummatkaan ei ole kyllä vuotanut.

                      Tässäpä näitä.

                      Comment


                      • #41
                        Kävin ostaan takajarrujen tiivistesarjat. Nuita etujarruja kunnostanut ja ainakin yksi pölysuoja rikki. Männän halkaisijassa kahen millin kymmenyksen ero taka- vs etujarrut. Pitää kokeilla vklo paikolleen ku saan satulat maalattua.

                        Sähkökaavioita oon tutkinut. Aiemmin mainitsin koukun asentamisesta. Sisusta on sopivasti osina niin ois helppovetää johdot mitä tarttee kärrynpistokkeelta kojelaudalle. Näyttäs siltä ettei tartte ku jarruvalolta johdon. Vilkun merkkivalon ohjaus tulee hätävilkkujen releeltä. Pitää tutkia vielä tuosta A6:sta miten se siinä on toteutettu.

                        Penkin korjauksesta otti 110€. Pitää istuin osasta tarkistaa miten on mennyt vasemman laidan sivuttaistuki. Tuntuu että on painunut läjään tai ei vain ole kohdallaan.

                        Autossa nyt kone paikollaan. Pitää vielä sähköt kasata kiinni ennen ku käynnistää. Niin voi tarkistaa vikakoodit sitten. Vai voiko ottaa itseensä, jos ei ole kaikki liittimet kiinni?

                        Comment


                          #42
                          Onko sulla mitkä jarrut tuossa, normi HP2 setti? Jos niin mä just ostin itselle uudet tiivisteet noihin mun HP2 satuloihin ja vanhat tiivisteet on joutilaana (ehjät), saat noista ne pölysuojat. Mulla on myös hyllyssä uusia tiivisteitä.

                          Noista sähköistä, ei se nokkiinsa ota. Pahimmassa tapauksessa joku tärkeä piuha on irti ja se ei lähde edes käyntiin. Muista tulee jonkin sortin vikakoodi.

                          Comment


                          • #43
                            Nuinhan siinä kävi niinku Jari sano. Yritin yli kymmenen kertaa käyntiin kävi 2 sekunttia ja sammu. Aluksi luulin, että ilmaa vielä putkissa kun ei pysykäynnissä. Kävin väli kahvilla ja muistin samalla kojelautaa asentaessani avaimentunnistuksen johdon liittimen jääneen irti.

                            Pyöränsuuntaus meni hyvin sai kaikki arvot vihreälle alueelle. Peltien kans vähän vääntöä oli. Kaikki saumat ei ihan ole saman levyiset, pitää korjailla kun saan ostettua uudet suojan pellit. Puskuri ei oikein istunut lokasuojiin kiinni. siihen väliin ei lie mitään säätöä. En ainakaan hoksannut.

                            Ilman ohjain muoveja puuttuu joitain ja ýksi ilmastoinnin putki.

                            Maanantaina vien inssintutkittavaksi. Katotaan miten käy.

                            Comment


                            • #44
                              Nyt on auto rekisterissä. Eka näytön (torstaina) jälkeen piti vaihtaa jarruletkuja, käsijarruvaijeri toisellepuolen (jumitti) ja toinen camberin säätötanko taakse. Sattu oleen oikian puoleista tankoa saatavilla. Tänään kävi uusinta näytöllä ja sai kilvet. Laitan kuvia autosta kun saan otettua ja/tai työkiireiltä ehtii.

                              Ilmeni semmonen ongelma, että jarrupolin on laskeutunut alaspäin. Jo paikoilleen laitossa jäin ihmetteleen ku jarruvalot jäi palaan. Jatkoin sylinterin käyttövartta niin että kytkin meni pohjaan asti. Nyt parkkipaikalla ihmettelin miksi takavalot jää päälle. On ilmeisesti laskeutunut lisää.

                              Onko tietoa mikä voi aiheuttaa tuommosta.

                              Comment


                              • #45
                                Tässäpä kuva autosta juuri vahattuna. kuva

                                Konepellin käsittely aloitettu hoimavahalla. Palkitsevaa hommaa punasen auton vahaaminen, jonka maalipinta on nuin huonossa kunnossa. Näkee työn jäljen heti.

                                Vielä on pientä laittoa ässässä. Ilmastoinnista puuttuu yksi putki, ei saa enää marmorilta. Paikka on jo tiedossa missä voi teettää. Lukkosylinterit purkaa ja herkistellä, peilien säätö ei toimi, polttoaine mittari näyttää mitä sattuu, vänkärin puolen lasin nostin ei toimi, vetokoukulle tehdä sähköt. Sitten on joitain ilman ohjaimuoveja hankinta listalla.
                                Viimeksi muokannut M.auri; 6.6.2015, 09:21. Perustelu: Linkit korjattu

                                Comment


                                • #46
                                  Olikos tuossa lokasuojan istuvuuden kanssa jotain ongelmaa? Vai hämääkö tuo kuva kun lokarin ja oven väli näyttää vähän jännältä.

                                  Comment


                                    #47
                                    Jos tarvikelokari niin taatusti jännää istuvuuden kanssa. :/

                                    Muutenhan punainen on varsin pirtsakka väri C4 koppaan. :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tuo lokarin pelti on sama joka ollut paikoillaan kolarissa. Mennyt sen verran taaksepäin, että ovea aukaistaessa painunut kulma sisään. En ostanut tässä vaiheessa uusia, koska autossa on muutenkin ruostevaurioita. Pitää maalata yli asti kun on tilat jossa auto joutaa seisoon pitemmän aikaa.

                                      Autossa ABT takapönttö, mikälaiset lie äänet vakio putkella. Ei nuo häiritse, että ei sen puoleen. Pakoputken liitos vuotaa jostain vaihdelaatikon kohdilta, suhisee kovemmassa kiihdytyksessä. Vai kuuluneeko katin sisältä/ liitoksista. pakoputkessa kun ei ole jatkosta siinä kohdin.

                                      Lasin nostimen tutkin eilen. Jostain syystä moottori ei pyörinyt irti ollessaan kuin toiseen suuntaan. Arvelin että moottorin ohjaimessa oleva kuormitusanturi ei toimi. Pääseekö nuihin lasinnostimiin käsiksi vagcomilla.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Piti tuossa purkaa takakontin lukko sylinteriä myöten osiin. Oli niin jumissa ettei avain mennyt sisään. Avantin ja sedanin lukoissa on muutama ero. Sedanin luukku aukaistaan painamalla lukkonappia sisään päin. Avantissa tämä liike on estetty, sedanin lukonrungossa on vipu joka vapauttaa luukun auki ja käyttö tankojen kiinnitys on erilainen.

                                        Tässä ohjeen tynkää hommaan. Otetaan lukon takaa irti sokkarengas joka pitää mustaa muovi osaa johon kiinnittyy lukon käyttö tangot.kuva Ulkopuolella oleva tiiviste irtoaa kun löysää kiristyspannan ja kääntää tiivistettä 1/8 osa kierroksen.
                                        Lukon käyttö- ja runko-osa saadaan erilleen. Kuvassa näkyy runko-osassa haitat, jotka pitää paikollaan tiivisteen. Musta muovirengas etää lukonsisään painamisen, jolla sedan mallin luukku asukaistaan.

                                        Irroitetaan valkoinen holkki ja avaimen asennon keskittävä jousi. Holkki luistaa ylös kun vähän kampeaa.

                                        Nyt kopautetaan vasaralla tapin päähän josta holkki poistettiin. Kannattaa pitää lähellä pöytätasoa tms. sisällä on neljä pientä metalli lieriötä, joista kahta työntää jousi tappiin nähden poikittain. Joutuvat varmasti hukkaan, jos olet kaikkiein siivottomimmassa paikassa tallia.

                                        Itse tein näin, mutta voi osan kääntää ylös alaisin ja lyödä tapin päätä pöytää vasten, jolloin osat ei tipahda pois paikoiltaan ja näet missä mikäkin on. Tämä tulee ulos tämän sisältä. Jälkimmäisen kuvan yläkulmassa näkyy itse lukkoa käyttävän tapin alapää johon tulee lukkosylinterin päässä oleva uloke. Ensimmäisen kuvan osan sisältä puuttuu lukkosylinteri (näkyy osittain kuvassa). Lukkosyliterin päässä olevaaan uraan tulee sokkarengas estämään lukon vetämisen pois paikoiltaan.

                                        Kun edellämainittu sokkarengas on otettu pois, laitetaan avain paikoilleen. No sehän ei mennyt sinne, joten voi yrittää kaikilla mahdollisilla aineilla saada lukon haitat liikkumaan ja avaimen paikoilleen.

                                        Nyt avain menee pohjaan asti ja avain pyörii. käännetään avainta neljännes kierros ja vetetään/ työnnetään lukkosylinteri ulos. Haitat tulevat pois paikoiltaan joka toinen toiselle puolen. Jokaista haittaa työntää ulospäin pieni jousi. Hioin haitat ja haittojen hahlot puhtaaksi hienolla hiomapaperilla. Jokaisessa haitassa on numero joka kertoo kai pykälän etäisyyden reunasta.

                                        Oman avantin lukko oli niin hapettunut ettei avainta saanut pakoilleen kahden vuorokauden CRC liotuksen jälkeen. Jouduin käyttämään tässäkin vasaraa jotta osat irtosivat toisistaan. Osa haitoista oli jäänyt sisään joten kaikki eivät taittuneet, lisäksi toinen kohdalla ollut sivu sattui olemaan avoin. Eli avaimen reiän ollessa pystyasennossa toisen sivun haitat säästyvät aina.

                                        Käytetyissä termeissä voi olla miettiminen mitä mikäkin tarkoittaa.
                                        Viestissä olevista kuvista osa on otettu sedanin lukkoa huollettaessa.

                                        Pitää seuraavaksi aukaista ovien lukot puhdistusta ja voitelua varten.
                                        Viimeksi muokannut M.auri; 16.7.2015, 20:54. Perustelu: Kirjoitettu loppuun

                                        Comment


                                        • #50
                                          Auto ollut kesäkuun alusta päivittäisessä käytössä. Sähköihin liittyen ilmennyt joitain kummallisuuksia. Sähköpeilit ei toimi liitin vikaa ei pois suljettu, mutta epätodennäköinen poislukien kuskin ovi. Voiko olla edes mahdollista, että mikään säätö ei toimi, jos peilin liitin irti. Lämmitys toimii vain vänkärin puolella.

                                          Toinen isompi ongelma on kattoluukku. Eka kerran ku aukesi ei tarkkaa tietoa, lähtikö aukeaan ku käänsi virrat päälle. Toinen kerta oli kun annoin akusta apuvirtaa ja käänsin virrat päälle niin luukku aukeaa itekseen. Toimii niin kuin ois johdot käännetty väärinpäin. Voiko johtua virtalukon pohjasta?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Onko muistipaikoilla varustettu kuskinpenkki? Jos muistiboksi on hajonnut niin ainut mikä toimii peileissä on koria vasten kääntö ja lämmitys

                                            Comment


                                            • #52
                                              Hei

                                              Tämä auto vielä hengissä. Joulukuussa katsastuksessa tuli hylky. Päästöjä ei voi mitata luotettavasti, keski vaimentimessa reikä. Onko kokemuksia minkälaiset äänet tulee tämmöseen V8 jos korvaa putkella tuon vaimentimen. Toinen vaihtoehto kasata osista vaimennin. Takavaimennin ei oo vakio.

                                              Audi oli tuon kolarikorjaukasen jälkeen ajossa 17 vuoteen asti. Sitten seisonnassa 2 vuotta. Nyt ollut taas ajossa 2 vuotta. Kattoluukku edelleen pois käytöstä, aukesi taas omija aikojaan ja nyt liittimet irti. Kuskin penkin korkeussäätömoottoreissa ei riitä voima liikuttaa. Penkki oli irti ja silloin toimi, tosin vaivalloisesti. Selkänoja ja etäisyys säätö toimii. Sisätilan kenno vaihdettu nyt. Tekniikka toimii hyvin poislukien pienet öljyvuodot siellä täällä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                ABH moottorillisessa S4:ssa ainakin suoralla putkella yhdellä takavaimentimella äänet ns. "amis"räyhäkkäät. Ei toivoakaan katsastuksen läpäisystä ilman luovuutta tai vaihtoputkistoa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tuli todettua tuo suoraputki. Pari kymppiä ja tuntia meni hukkaan. Tulee uudet kuoret vanhan vaimentimen sisuskaluille.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Onko joku syy ettei voi ehjää uutta vaimenninta vain laittaa?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Putken kannakoinnin toteutus perusvaimentimeen joka on pienempi kuin alkuperänen. Alkuperästä ei saa ja tarvikkeenakaan ei oo löytynyt. Sattuu olemaan katoava luonnon vara nuo. Ja se autossa ollut vaimennin lävistetty avklla pyöräkoneella.
                                                      Tosin en oo soitellu läpi Audin varaosa liikkeitä löytyskö jostain varaston perältä tuo vaimennin.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Onko oikea?https://shops.audi.com/en_GB/web/tra...erm=4A0253409E

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei oo täysin sama. Kattien puolelle tuossa pitemmästi putkea, mutta helppohan niitä on lyhentää.
                                                          Kahtoin tuolta varaosa numerolla, mutta ei löytynyt silloin. Trshop ei ilmeisesti osaa ehottaa vastaavaa. Joskus selasin osia automallin mukaan, mutta sivusto oli niin hidas että loppu pinna.

                                                          Nyt on valmiina rosterista tehdyt kuoret. Jos popniitellä kasatuissa saumoissa paljo vuotoja niin tuoltapa saa tehastekosen.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X