Älä laita. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.8T B5 Masitaly
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Epätietoisuus
Nyt on pakko kysyä, kun en ole varma onko tämä täysin normaalia. Havaitsin tuossa muutamia päiviä sitten, että Audin hantinpuolen etukulmasta kuuluu voimakasta naputusta. Aloin äsken katsomaan asiaa tarkemmin ja paikansin sen mistä tämä naputus oikein tuli. En vain tiedä mikä tämä osa on, joten täytyneen turvautua kuvan kanssa ongelmassa.
https://www.flickr.com/photos/131945...2/16968209459/
Kuvan pyöreä osa mihin menee sähköjohto+Y-haara letku. Voimakas naputus tulee siitä. Kesällä naputti myös, mutta ääni on nyt voimistunut huomattavasti muutamien päivien aikana.
Comment
-
Noniin nyt on auto käytetty ohjelmoitavana! Yllätyin itse, että kuinka paljon se loppuen lopuksi vaikutti tuohon auton kulkemiseen. Samassa taloudessa on Audi A4 B6 1.8T lastutettuna, mutta ei se kyllä noin iloisesti liikahda. Nyt täytyy vain odotella, että saa Tepolta uudet tulpat tähän autoon niin loppuu tuo pienimuotoinen nykiminen.
Kiitokset auton ohjelmoinnista kuuluu Kalsille.
Comment
-
Jälleen kerran aamulla alkoi auton hällärit huutamaan. Antoi jälleen samaa koodia eli kuljettajan ovesta. Katsoin aikaisemmin oven/rungon välistä johtonippua ja se näytti mielestäni ehjältä. Mistä lähden seuraavaksi etsimään vikaa? Hälyttimen ohjauslaatikosta?
Lisätään vielä tuo vikakoodi tähän: 01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Driver's Side
Comment
-
Hyvin mahdollista, eiköhän se samalla kytkimellä haista se hälykin että ovi auki. Pelkkä johtojen katsominen ei välttämättä kerro paljon, sisältä voi kuparit olla katki. Helppo keino repiä sormilla sitä johtoa katki, jos kunnossa niin ei käy mitään, jos ei niin kuoret antaa periksi tai venyy. Toki kannattaa varoa että ei revi niitä johtoja irti lähimmästä liittimestä :)
Comment
-
Kiitos tiedoista! Kävin hieman alustavasti katsomassa tuota lukkoa niin huomasin, että ovenkahvan "kehys" heiluu ovea aukaistessa.
Mikrokytkimen vaihto tarvitsee nähtävästi kolvaus taitoja? Tätä taitoa en omaa kovinkaan hyvin. Entä mistä tämmöisiä lukkomekanismeja / mikrokytkimiä sitten oikein löytyy?Viimeksi muokannut Kuiders; 21.4.2015, 16:11.
Comment
-
Mikrokytkimen vaihto tosiaan tarvitsee kolvia. Itse lukon vaihto ei mitenkää mahdottoman paha homma ole jos vehkeet pysyy käsissä. Omaani oon vaihtanut apukuskin puolelle. Otin suosiolla karmit kokonaan irti niin ei tarvinnut äheltää mistään olemattomasta välistä. Lukoksi suosittelisin alkuperäistä vaikka onkin vähän suolasen hintanen. Näistä tarvikkeista kun ei koskaan tiedä..
Comment
-
Juu eihän se lukon vaihto mikään kovin hankala voi olla,kun niitä olen kyllä edellisiinkin autoihin laittanut. Ensin kuitenkin taitaa olla järkevintä katsoa tuo mahdollinen katkonainen johto siltä matkalta, kun pystyy ja sen jälkeen hankkii tuon lukkomekanismin.
Ps. Itse olen myös enemmän tuon viallisen mikrokytkimen kannalla, mutta eiköhän vika ratkea :)
Comment
-
En ole vieläkään saanut aikaiseksi katsoa tuota oven lukkulaitetta on töiden puolesta niin kiirettä. Tänään sain kuitenkin laitettua autoon uudet tulpat ja 710 pässin. Tulppien vaihdon yhteydessä huomasin varsin "hienon" jutun. Nimittäin Tulppien "kaukaloissa" oli moottori öljyä. Tähän syynä lienee rikkinäinen kannentiiviste? Eli se pitäisi seuraavaksi vaihtaa.
Comment
-
Tarvikkeina löytyy yleisesti. Elring on ainakin merkkinä hyvä. Tuo ketjukiristimen alapuolinen tiiviste vaatii työkalun VAG 3366 joita löytyy vaikkapa eBaystä. kiristin täytyy löysätä että saa raotettua vaihtoa varten. Itelläni vasta edessä. Osat on, työkalu pitäs tippua postilaatikkoon näinä päivinä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viestiPolttoainehöyryjen magneettiventtiili.
Huomenna olen menossa toiselle paikkakunnalle käymään niin voisin samalla käväistä marmorilla.
Ps. Olin tilavinani Tepolta tätä venttiiliä, mutta erehdyin koodista ja tilasin venttiilin "pidikkeen" -.-*
Comment
Comment