Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 Tdi:stä 20vt bensa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.5 Tdi:stä 20vt bensa

    Kai se tästäkin pitää kertomus tehdä? Eli rakenteilla on 2.5 tdin lohkoon 20v bensa turbokone. Lohko on tosi vähän ajetun LT 35 volkkarin keulilta. Motti porataan 81,5mm kokoon. Hankittua tällä hetkellä.

    2srj mäntiä. Wössner 8.0 rutulla, ja JE 9.5 rutulla.
    Kiertokanget FCP-enineering 155mm pitkät
    Shrick 260 aste nokat
    Tommis billet nokan ketjupyörä ja kampiakselin hihnapyörä
    Blingfactoryn cromo vauhtipyörä Sre:n 707 kytkimelle
    Säädettävä nokkahihnanpyörä mallia Rosten
    Turbo, Master power MPR76/77
    Tatech 32 pro mootorinohjaus
    50mm hukkaportti mallia kiina
    2kpl 044 kopio b-pumppuja. Näitä lisätään niin kauan, että soppa riittää.
    AAN Motti kannen luovuttajaksi
    Kolbenschmidt sputter laakerit kk-kauloihin
    Glyco laakerit runkokaulloihin

    Hankitalistalla.
    Venttiilit ja ohjarit kanteen (luutavasti porttaus kanteen)
    Kampiakseli painotus
    lohkon konestukset (dekkitason oikaisu ja kannen oikaisu)+poraus.
    Ja kaikkea muuta. .....


    Kannen hipistely

    #2
    Itsellä sama idea edessä jossain vaiheessa, kunhan vain ehtii. 2.5tdi:n lohko on jo lojunut pari vuotta tallin pöydän alla. 3B oli pitkään joutumassa työn alle, mutta tuli hommattua käyntikuntoinen AAN sittenkin tilalle. Oletettavasti tässä haussa vähän isompi ruutilukema kuin mitä itsellä tarkoitus, mutta toisaalta omana päähänpinttymänä alusta alkaen ollut ns. ylimoittaa osat. Tiedä sitten tuoko se oikeasti luotettavuutta/kestoa, mutta moisia unia on tullut nähtyä :)

    Tarkasti olen yrittänyt seurata, niin ei tarvitse itse kaikkea opetella nollasta.

    Comment


      #3
      Millä numerolla on ne Skodan lyhemmät venttiilinohjarit, jotka sopii tohon 2.2 20vt kanteen?

      Comment


      • #4
        En tiedä skodan ohjureista, mutta renault 2.0 16v clio "williams" moottorin ohjaimet käy kanteen.

        Comment


          #5
          Luovuttajan kansi oli tosi hyvä.
          Attached Files

          Comment


            #6
            [RIGHT]Nelos pytyltä katkes kaikki pakosarjan pultit kanteen. Piti porata yks pois,ku ei lähteny muuten pois. Tein kanteen M10 kierteen ja sorvasin vaarnan joka on M10/8 kierteellä. Lohko on plaanattavana. Vesikanavan aion tukkia sopivalla pakkaspropulla.[/RIGHT]
            Attached Files

            Comment


              #7
              Kannen luovuttajan sylinterit oli tosi hyvässä kunnossa. Ei ollu sormiintuntuvaa hartiaa sylintereissä

              Comment


                #8
                Venttiilit hakee muotoaan.
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Minkä koneen venttiilit nuo on? Aika hemmetin paksu tuo lautasen yläosa.

                  Comment


                    #10
                    Näyttää normi 2.2 20vt venalta. Liian paljon/ohueksi ei kannata muotoilla, ei tahdo kestää enää.

                    Comment


                      #11
                      Normi 2.2:n vena. Halkaisiosta otettu imu-ja pakopuolelta 0,5mm pois. Pakoventtiili pyöristetty sylinterin puolelta ja seetipinnan takaa kanavanpuolelta. Imuvena pyöristetty seetin takaa ja sylinterinpuoli jätetty teräväksi. Varsia en ohenna.

                      Comment


                        #12
                        Venttiilit formissa.
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Noin 2 kaljaa / sylinterin venttiilit :) Onko loppupään osilla samat toleranssit, kuin alussa?

                          Comment


                            #14
                            Heh heh, nauratti :)

                            Että olis vähän asiaakin, niin oliko se venankuva imu- vai pakoventtiilistä?

                            Comment


                              #15
                              Nuo oli juotu jo ennen aloitusta:D Pakoventtiili kuvassa.

                              Comment


                              • #16
                                Onko pakoventtiilin lautasen pienentämiseen jokin erityinen syy? Vakioseeteille saa ajettua seetipinnan aivan vakioventtiilin tiivistepinnan ulkolaitaan saakka. Tällöin seetin kanavakokoa voi hieman kasvattaa.

                                Onko palotilan puolelle jätetyillä terävillä nurkilla myös jokin tietty merkitys? Itse en jättäisi mihinkään päin palotilaa mitään teräviä tai ohuita reunoja.

                                Edit: niin ja tuo sama pätee muuten myös imuventtiiliin, sille saa myös seetipinnan riittävän ulos ilman, että venttiililautasta tarvitsee pienentää.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuo teräväreuna on siis imuventtiilissä. Sillä ehkäistään takaisinvirtausta over lapin aikana, kun ei olla painealueella. Edellisen koneen venttiilit tein samalla kaavalla eikä ainakaan siinä tullut ongelmaa nakutuksen kanssa edes bensalla. Lautasen pienennyksellä haetaan virtaus kapasiteetin lisäystä, sillä en ajatellut seetejä isontaa, ainakaan kovin paljon.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Minusta terävä reuna on silti erittäin huono idea korkeaviritteisessä turbokoneessa, mutta tietänet mitä teet :)

                                    Miksei seetipintoja viedä mahdollisimman ulos, jos venttiilityöt kuitenkin tehdään?

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä noista seeteistä vielä voi niistää pois. Pitää kattoa että minkä verran. Ei vielä ole pois suljettu ajatus isontaa niitäkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Imuseetissä riittää millin seetipinnalla ajaa se ihan sinne varsinaisen renkaan reunaan. Sillon sattuu orkkiskokoselle venalle just passelisti.

                                        Comment


                                          #21
                                          Liian ohut seetipinta ei siirrä lämpöä lautasesta tehokkaasti. Muistaakseni joku ohje oli, että imuventtiilin seetipinta tulisi olla 4,5% leveä suhteessa lautasen halkaisiaan ja pako 5,5%.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mä oon tehny 1,5mm pakoseetin ja 1mm imuseetin. Voihan se olla, että ohjeet sanoo muuta, mutta ongelmaa ei ole tähän mennessä ollut.

                                            Comment


                                              #23
                                              Saattaa olla että seetit isonee vielä 0,5mm. Näyttäis siltä että varaa on.

                                              Comment


                                                #24
                                                Puhalsin soodalla palotilat ja pakokanavat puhtaaksi, lähti karsta tosi nätisti pois. Sitten löytyikin ikävempiä yllätyksiä, kun paikat oli puhtaana. Halkeimia oli joka sylintreissä tulpanreikiin. Kuvassa 4:s pytyn palotila. Nyt kun kansi menee hitsattavaksi, niin ajattelin teettää seetit uusiksi isommilla sisäreillä.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Jaako; 1.11.2014, 19:00.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kyllähän noita tuppaa olemaan lähestulkoon aina turbokansissa. Ei kait ne menoa haittaa..? 7A:n kansia löytyyki sit yleensä ilman halkeamia. Itelläkin pari semmosta jemmassa...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joo, tämä oli tiedossa. Oisko Thuppu myynnissä yhtään ylimäärästä?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ei seetejä tarvi vaihtaa isompaa sisäreikää varten, sen voi ajaa ihan vakioseetiin. Ei ole ihan simppeli ja halpa operaatio vaihtaa kaikkia seetejä kanteen. Hitsauskaan ei ole ihan niksnaks juttu.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Neljänteen kierteeseen saa olla halkeama, sanoo tehtaan opus. Olishan se täysin ehjä tietysti ihan kiva.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Joo, mutta nelosessa on halkeama jo menossa kuudennen kierteen kohdalla. :( Kenax: ei seetin isonnus varmaan enään tähän konkurssiin paljon vaikuta. Mittailin tossa, että 0,5mm kun on lautasta pienennetty, niin vielä pystyy sen yhden millin seetiä isontamaan.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vattumainen hitsata kun menee noin syvälle halkeema :S

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X