Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 Tdi:stä 20vt bensa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Asiallista! Millaseen momenttiin noi pultit saa kirrata?

    Comment


    • #62
      110nm meinasin vetästä. M12 12.9:n yleis momentti on 159nm muistaakseni.

      Comment


      • #63
        Saavutetaanko sillä momentilla haluttu paine siihen liitokseen?

        Comment


        • #64
          Luultavasti. ARP:n momentti oli 108nm M11 pulttiin. Eli eiköhän M12 12.9 tee jo vähän enemmän painetta samalla momentilla.

          Comment


          • #65
            Tuossa juopottelun lomassa tutkin tota jakopää hommaa, niin huomasin että AAN/ABY hihna on liian pitkä vesipumppukiristykselle. Ehkä 7A remmillä saa kiristysvaraa lisää. Onko raadilla ehdotuksia remmiksi? Voishan tohon laittaa tietysti tukirullia noille pitkille sivuille, niin sais lisää kirivaraa pumpulle. Tässähän on sit Tdi:n oma ö-pumppu. Oli niin hyvä että jätin sen käyttöön,koska ei ollut käytännössä kulunut yhtään.
            Attached Files

            Comment


            • #66
              Joutuu lisäämään ylimääräisen rullan,3B/7A hihna liian lyhyt

              Comment


              • #67
                Rs2 remmi on hampaan lyhempi entäku aan remmi.

                Comment


                • #68
                  Saattaa toimia,jos niitä on saatavilla
                  Viimeksi muokannut kessu74; 31.1.2015, 21:10.

                  Comment


                  • #69
                    Ite rakensin tohon alemmalle sivulle epäkeskokiristimelle telineen. Hyvin sai ainaki aan hihnan kiristeltyä.

                    Comment


                    • #70
                      Tdi:n öljypumppu on tehty max. 5000 rpm kierrosolosuhteisiin. Mitenköhän mahtaa toimia 7000 tienoilla?

                      Comment


                      • #71
                        Kyllä kait noita on käytetty ruotsin ja norjan poikien toimesta. Olis kans tos TDI, 7A ja AAN pumput, pitäis vähä vertailla sisuskaluja, mut en oo saanu aikaseksi vielä.

                        Brittifoorumilla joku oli sorvannut kehän jolla ton öljypumpun ohjausrullan halkaisija kasvoi vähän, ja näin AAN:än hihna oli sopivan pituinen ja vesipumpun kiristysvara riitti.

                        Comment


                        • #72
                          Tossa TDI:n pumpussa on samat sisuskalut kuin bensan pumpussa. Erot ainoastaan kuorissa. En näe ongelmaa , etteikö kestäisi samoja kierroslukuja kuin bensaversio.

                          Comment


                          • #73
                            Eikös sen pumpun hyötysuhde vaan putoa aika railakkasti tietyn kierrosnopeuden jälkeen kierrosnopeuden funktiona. Eli tilavuusvirta ei kasva samassa suhteessa sen ottamaan tehoon nähden. Ja se tietty kierrosnopeus lienee bensavehkeissäkin suht matala, koska aika harvoin sitä konetta normaalisti huudatetaan lähellä rajotinta määrättömän pitkiä aikoja.

                            Comment


                            • #74
                              Alkuperäinen kirjoittaja Jaako Näytä viesti
                              Luultavasti. ARP:n momentti oli 108nm M11 pulttiin. Eli eiköhän M12 12.9 tee jo vähän enemmän painetta samalla momentilla.
                              Mihin perustat tämän ajatuksen?

                              Jos molemmissa on 1,5mm nousu niin minä en ymmärrä. Tosin ei ole alan koulutusta, joten se voi vähän ymmärrystä rajoittaakin :)

                              Comment


                              • #75
                                Näinhän se menee hydrauliikassa. Mutta eiköhän noi pumput ole mitoitettu valmistajan toimesta niin, että tuotto riittää vielä punarajallakin. 8100rpm oli tarkoitus ottaa maksimissaan ko. padasta. Nostajat varmaan tässäkin se rajoittava tekijä.

                                Comment


                                  #76
                                  Kiinteätilavuuksinen pumppuhan se on. 1krpm se pumppaa määrän 1x ja 8krpm pumpun läpi tulee 8x määrä öljyä.
                                  --Tämä postaus sisältää vahvaa mutua ja vahvistamatonta tietoa --

                                  Koska sitä ei öljyä ei kuitenkaan mene käyttöön kahdeksankertaisesti niin se se menee yläpainerajan kautta takasin kiertoon. Pumppu siis pumppaa turhaan suuren määrän öljyä. Kuinkapaljon moottorin öljyntarve nousee kierrosten kasvaessa ? Kuinkapaljon pumppu ottaa turhaa tehoa kovilla kierroksilla mikä muuttuu lämmöksi, vaikuttaako se edes mihinkään ? Onko kavitointi syynä että sitä pumppua ei saa pyörittää määrättyjen kierrosten yli ?
                                  Viimeksi muokannut qbo; 1.2.2015, 13:56.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Tuo pulttihommahan menee niin, että teräksellähän on sama kimmomoduuli laadusta riippumatta. Eli pinta-alaa kasvattamalla venymä pienenee, kun momentti pysyy samana. Toki kierteen nousu vaikuttaa pulttiin kohdistuvaan voimaan kiristäessä.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Toi pulttihomma on kyllä oikeesti näppärä vinkki, mutta onko lohkossa siis M12x1,75 vakiokierre, vai 1,5 hienokierre?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Normaali nousu lohkossa. M12x1,75.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Pinnapultit joihin tehty hienompi kierre yläpäähän. Niinku arpeissa ja muissakin höpöissä..
                                          Omat 12mm oon vedelly sen 110 ja ekan kuuman jälkeen 115, ne perkelet kun löystyy jostain syystä ja nousu lie 1,5mm..
                                          Ehjät nostajat kestää kyllä enempi ku sen 8100 jos jouset on kunnossa. Ja öljyt ja öljypumppu ja..

                                          Comment


                                          • #81
                                            Värkkäsi yhden taittopyörän lisää jakopäähän, että saa pumpulle kiristysvaraa. Rulla on 1.8 20v:stä
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • #82
                                              Työkaluja kannen porttaukseen
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #83
                                                Noilla tulee paras?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Noilla isonee seetit sisäpuolelta. Keskiterän tilalle sorvaan ohjaintapin joka keskittää terän venttiilinohjuriin.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Mitä tuollaiset terät maksaa?

                                                    Eikös keskiterän tilalle vois laittaa vanhan venttiilinvarren?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      30€:n kahta puolen kpl. Kyllähän siihen voi vanhan varrenkin laittaa, kun ohentaa teränpuolen 6mm:ksi.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Miksei kurkkuja suurenneta seetien muotoilun yhteydessä? Se kun käy samalla koneella melko näppärästi.

                                                        Kerro myös hieman lisää tuosta proseduurista, etenkin noilla ajelun jälkeen!

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kyllä nekin isonnetaan.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tarkoitan, että tuon saman työn saa tehtyä samalla kun seetit muotoillaan..

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Nuo yllämainitut terät oli toimiva ratkaisu. Eli, sorvasin ohjarin sen keskiterän paikalle ja porasin seetit isommaksi.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X