Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 sedan 3.0TDI (S6 wanna be)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A6 sedan 3.0TDI (S6 wanna be)

    Tuollainen A6 sedan 3.0 TDI Quattro itsellä ollut vuoden 2014 alusta käyttiksenä, joten siitä tässä pientä muistiota(kun ei ole mistään muista kulkineista tullut tehtyä)

    - Kulkee 09 leiman vaihtokoneella.
    - Ei DPF:ää
    - Sisusta verhoiltu uudelleen nahalla
    - Säädettävä FK alusta (konin iskareilla)
    - Rengastuksena 20" Saksalaiset suht laadukkaat lemmari kopiot 235 ja 265 gummeilla, tai 19" WORK Rezax II , taotut ja koottavat USA vanteet, missä 235 ja 275 rengastus. (talvella perus 19" tai 18" vanteet nastoilla)
    - S6 keula modatulla etu lipalla
    - S6 peilit
    - Tummennukset laseissa
    - Zenonit ja Led polttimot päivävaloina
    - Takana "RS6 tapaiset" putkiston ulostulot (putkisto tosin orkkis) ja pikku takaluukun spoikka

    - Voiman kaipuuseen on turboa koneistettu ja hifistelty isommalla billet siivellä.
    - Softattu sopivaksi ja samalla myös EGR ja imuläpät disabloitu.

    Vaihtokoneella oli ajettu muistaakseni 80tkm kun kaasuläppä sanoi itsensä irti.
    Kävi ilmi että imläppä ja sen jälkeinen imuputki olivatkinkin vanhasta koneesta, eli niitä ei oltu edes putsattu tai vaihdettu koneen vaihdon yhteydessä.
    Noh, kaasuläppä oli karstan ja sen myötä ahdistuksen vuoksi vetänyt ne kuuluisat rattaat sileeksi, joten se meni vaihtoon.
    Samalla imusarjoille menevän putken sisältä silmiin pisti noin 5mm karsta kerrostuma ympäriinsä. Myös EGR oli päättänyt tulpata itsensä täysin :)

    Imusarjat olivat onneksi uutta tuotantoa (eli vaihdettu koneen yhteydessä), mutta putsasin nekin kun esillä sopivasti olivat, vaikkei niihin hirveästi kuraa ollut jäänyt.
    Tuon jälkeen olikin järkevää softata EGR pois sotkemasta konetta.
    Attached Files

  • #2
    Tykkään. Paljonko tehoja paperilla tai teoriassa?

    Comment


      #3
      Ei ole vielä "penkistä nosteltu" mutta alustavasti ainakin +300hv ja 650nm
      Iso ero kumminkin orkkis kaluihin verrattuna ja racechip pro "lastutukseen", millä oli sen about 280hv ja 550nm tjs.
      (millä toki silläkin oli iso ero orkkissoftaan verrattuna, kun tuli kokeiltua kiihtyksiä ja kulkupuolta ilman ja tuon Racechip:n kanssa)

      Ajoin toissa päivänä samankoppaista S6:sta ja väittäisin että tämä nokileka olisi hakannut ainakin sen yksilön kiihdytyksissä.
      Joten tuo keulan S6 merkkikin alkaa saamaan jo hieman merkitystä ;)
      (vaikka olenkin meinannut sen repiä jo moneen kertaan irti)

      PS. Kuvassa on ne 19" vanteet, ja 20" vanteilla ollaan nykyään aika huulilla takana, mut maavaraa tuli hieman lisää.

      PS2: Pitääpä järjestää joku polkemaan tuota meikäläisen S6 C5 (4.2V8 ABT softalla) ja ottaa tämän kanssa pientä kilpakiihdytyksiä jossain, niin saisi myös mielenkiintoista vertailupohjaa.

      Comment


      • #4
        C5:nen jää kuin tikku p@%&#(n veikkaisin, aunakin jos tippilaatikolla.. Veikkaan, et ois tiukilla jo munkin softatun malmikasan kanssa.. :) 280/600.

        Comment


          #5
          Näin tuntuu persdynon kanssa (ja tipillä oleva tuo mun C5 ässä) Se 5-lovinen tippi on kumminkin senverran arpoja.
          Vaikka tuossa ässässä se +20hv pitäiskin olla vakioon verrattuna ja putkella mahd jotain lisää (ehkä) noh ääntä ainakin :)
          Noh tuossa S6:ssa (c5) on 360hv luvatusti kumminkin vaan, eli eihän sillä kuuhun mennä tipin kanssa ainakaan.
          Viimeksi muokannut VilkkuS; 19.9.2014, 12:38.

          Comment


            #6
            Hyvän näköinen on kyllä. Silti orkkissivulistamiehenä pitää huomauttaa että sen S6 merkin saa laittaa vaan S6:een :D

            Comment


            • #7
              Itse myös suhtaudun melko varauksellisesti noihin vapareiden softauksiin.. Itse omaan manuaaliin aikoinaan haaveilin softaa, mutta, kun en yhtään dynolappua internetwebistä löytänyt niin annoin olla. Oli se suht rivakka vakionakin. :)
              Viimeksi muokannut KuiKelo; 19.9.2014, 06:43.

              Comment


                #8
                Milloin mennään viivalle, mä voin ajaa dieseliä ;)

                Comment


                  #9
                  Niin, 5HP24 kai se suurempi yksittäinen tulppa siinä ässän virittämisessä on.

                  Jos terroristi ajaa dieselin niin minä voin sitten tulla ajamaan bensan :)

                  Comment


                    #10
                    kyllä S6 merkki voi olla TDI A6:ssa... Stadissa on 3.0TDI A8 Lang S8 merkeillä keulassa ja perseessä on sitten oikeat merkit...

                    Olen kyllä jo monta kertaa kysynyt kuskeilta, että saanko raapasta edes S8 merkin pois keulasta, kun halogeenivalot loistaa D3 keulalla ja tosiaan perseessä lukee 3.0TDI quattro ja toisella puolella konttia A8L...

                    Comment


                    • #11
                      Joku väitti, et S-merkkejä ei saa irti, näistä uudemmista, niin, että maski säilyis ehjänä, silloin sen jotenkin ymmärtää. Ite en tiedä, koska kokemusta ainoastaan B7 ässästä tuoreimmillaan..

                      Comment


                      • #12
                        Audi A6 sedan 3.0TDI (S6 wanna be)

                        Komia on. Ite kävin kans hakeen 1kk sitten samoilla specseillä olevan avantin. S-line täys sisustalla. Ja nyt se raukka joutu jo eilen pörhölle hoitoon. Sano rattiakselin boksi tjsp ittensä irti eikä sitte tunnista avainta enään ja kaikki mahollinen sähköllä toimiva lukkoon.

                        Vähän huonosti alko tämä c6 mallin yhteiselo, no mutta sopivasti tuo vanha c5 2.4 v6 viell tallissa nii kyllä sillä kauppaan ja vaimon kans reffeille kerkiää.

                        Tuo kyllä rupes kiinostaan tuo turbon koneistus, kerroppa tälläselle viimeks vuosimallia 90 opelia ruvanneena vähän lisä tietoo. :) tehoja ois kiva saaha irti se 300+ jos vain suinki mahollista. Tällä hetkellä siis vakio.

                        Mutta mutta. Hieno auto on ja toivottavasti tulee paljo hyviä kilometrejä.'

                        Comment


                        • #13
                          Turboa "ruuvaamalla" tuskin päästään yli 300:n kaakin.. Luulisin tuon oman 280hv. Olevan aika ylärajoilla. Korjatkaa toki, jos väärässä..

                          Comment


                            #14
                            Siis turboahan on koneistettu ja vaihdettu isompaa billet siipeä, eli ei vain "softa ruuvattu", mutta todelliset numerot selvinnee tässä piakkoin.

                            Persdyno ainakin tykkää lujaa :)


                            PS. Se S6 merkin irroitus ei ainakaan ihan nyppäämällä käy ja tuntui olevan melko samaa puuta.
                            Pitää repiä säleikkö joskus irti ja tarkistaa, kun ei sinne oikeen nää kunnolla. Piru kun ei huomannu sillon tarkistaa, kun oli puskuri kädessä.
                            Map anturin vaihto kun oli niin mukavassa paikassa, ja piti se softalle vaihtaa "isommaksi".
                            Viimeksi muokannut VilkkuS; 19.9.2014, 11:22.

                            Comment


                              #15
                              Huomiseksi kevyt roadtrippi lappeen Rantaan, niin saa käppyrät paperillekin. :)

                              Comment


                                #16
                                Lisää speksejä ahtimesta ja softasta?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei sitä merkkiä kannata kokonaan poistaa,kun siitä jää ikävän näköiset reiät.Itse otin vaan ne kirjaimet irti siitä taustasta,ne kun on vaan liimattu.On kyllä tiukassa.Tilalle sitten joku sopivampi merkki.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X