Ajattelinpa minäkin laittaa omaa projektiblogia, vaikkei tässä mitään kovin ihmeellistä ole tarkoitus alkaa tekemäänkään. Mun aihio on hopean värinen -95 vuosimallin A4 1.8TQ, jossa on 295tkm mittarissa. Auto on tuotu joskus saksasta, ja siinä on ”täydellinen” huoltokirja, mutta ei ole tiedossa ainakaan, että esimerkiksi kytkintä tai turboa olisi vaihdettu. Turbossa ei kuulemma ole normaalista poikkeavaa välystä, eikä kytkinkään vaikuta ihan lopussa olevan. Tästä olis tarkoitus tehdä itselle työmatka-auto ainakin pariksi vuodeksi, mutta voihan se olla, että jos oikean hinnan saa, niin menee sitten myyntiin. Kilometrejä mulla tulee kakkosautolle noin 6-7tkm vuodessa, joten sen puolesta ei luulis tulevan ihan heti kilometrit vastaan.
Lastuhan tähän pitää tietenkin hankkia, kunhan löytää ensin nämä hukassa olevat vakiotehot. Edellisen omistajan mukaan tehojen puute johtuu viallisesta ilmamassamittarista, ja hän aikoi sen toimittaa heti, kun se ulkomailta saapuu. Toivottavasti tämä tosiaan on syynä, oli siitä ainakin vikakoodi. Muita virityksiä pitää sitten harkita, jos tuntuu ettei tuolla ehdi ajoissa töihin. Ulkonäköä on tarkoitus kohennella esimerkiksi vanteilla, facelift-valoilla, maltillisella madalluksella ja ehkä jotain korisarjaa sekä takalasin lippaa tulee jossain vaiheessa.
Korin yleisilme on kohtuullisen siisti. Pari pientä koloa/ovenpainaumaa tietty löytyy, kuten 99% tämän ikäisistä autoista. Parissa kohdassa on vähän rumasti korjattuja ruostekohtia tai muita kolhuja. Varsinaista ruostetta ei paljoa ole. Maalipintaa vois korjauttaa jollakin maalarilla…itsellä ei taidot riitä peltihommiin/maalaamiseen. Pohjois-pohjanmaan edulliset harrastajamaalarit voi laittaa viestiä.
Sisusta on muuten melko hyvä ja ehjä (likainen kylläkin), mutta kuski on yrittänyt polttaa munansa joskus, ja siitä syystä penkissä on pari tupakin polttamaa reikää. Myös a-pilaria on tupakilla kulotettu. Kuskin penkin selkänojan reunassa tyypillisellä paikalla on kangaspaikka, ja käsijarrun ympärillä olevat muovit on saaneet osumaa. Eli varmaan tulee näitä uusittua, jos edullisesti sattuu ehjät löytymään. Tykkään sisustan ulkonäöstä alkuperäisenä, mutta mitä järkihintaisia sisustapäivityksiä näihin vois tehdä? Keskikonsoli piiloon ison näytön taakse =P
Mun mielestä autossa on nyt vakioalusta (saako varmistettua jotenkin?) ja madallusta vois hakea pelkillä jousilla noin 30mm. Hakusella olis ensisijaisesti käytetyt laatujouset, mutta tekiskö noilla halvoilla tuning-kauppojen jousilla mitään, jos ei nyt ala muuta löytymään? Tämän jälkeen pitäiski viedä auto nelipyöräsuuntaukseen.
Mulla on ykkösautona VW Passat -06, ja tähän Audiin kaipailisin kyllä samanlaista kevyttä ohjaustehostinta ja yhtä napakoita jarruja. Joku Passatilla ajanut varmaan tietää mitä tarkoitan. Onko jotain konsteja näiden ominaisuuksien parantamiseksi?
Kuvia tulee ehkä huomenissa.
Lastuhan tähän pitää tietenkin hankkia, kunhan löytää ensin nämä hukassa olevat vakiotehot. Edellisen omistajan mukaan tehojen puute johtuu viallisesta ilmamassamittarista, ja hän aikoi sen toimittaa heti, kun se ulkomailta saapuu. Toivottavasti tämä tosiaan on syynä, oli siitä ainakin vikakoodi. Muita virityksiä pitää sitten harkita, jos tuntuu ettei tuolla ehdi ajoissa töihin. Ulkonäköä on tarkoitus kohennella esimerkiksi vanteilla, facelift-valoilla, maltillisella madalluksella ja ehkä jotain korisarjaa sekä takalasin lippaa tulee jossain vaiheessa.
Korin yleisilme on kohtuullisen siisti. Pari pientä koloa/ovenpainaumaa tietty löytyy, kuten 99% tämän ikäisistä autoista. Parissa kohdassa on vähän rumasti korjattuja ruostekohtia tai muita kolhuja. Varsinaista ruostetta ei paljoa ole. Maalipintaa vois korjauttaa jollakin maalarilla…itsellä ei taidot riitä peltihommiin/maalaamiseen. Pohjois-pohjanmaan edulliset harrastajamaalarit voi laittaa viestiä.
Sisusta on muuten melko hyvä ja ehjä (likainen kylläkin), mutta kuski on yrittänyt polttaa munansa joskus, ja siitä syystä penkissä on pari tupakin polttamaa reikää. Myös a-pilaria on tupakilla kulotettu. Kuskin penkin selkänojan reunassa tyypillisellä paikalla on kangaspaikka, ja käsijarrun ympärillä olevat muovit on saaneet osumaa. Eli varmaan tulee näitä uusittua, jos edullisesti sattuu ehjät löytymään. Tykkään sisustan ulkonäöstä alkuperäisenä, mutta mitä järkihintaisia sisustapäivityksiä näihin vois tehdä? Keskikonsoli piiloon ison näytön taakse =P
Mun mielestä autossa on nyt vakioalusta (saako varmistettua jotenkin?) ja madallusta vois hakea pelkillä jousilla noin 30mm. Hakusella olis ensisijaisesti käytetyt laatujouset, mutta tekiskö noilla halvoilla tuning-kauppojen jousilla mitään, jos ei nyt ala muuta löytymään? Tämän jälkeen pitäiski viedä auto nelipyöräsuuntaukseen.
Mulla on ykkösautona VW Passat -06, ja tähän Audiin kaipailisin kyllä samanlaista kevyttä ohjaustehostinta ja yhtä napakoita jarruja. Joku Passatilla ajanut varmaan tietää mitä tarkoitan. Onko jotain konsteja näiden ominaisuuksien parantamiseksi?
Kuvia tulee ehkä huomenissa.
Comment