Bypass aiheuttaisi pikemminkin ahtojen normaalia hitaampaa nousua, ei mitään trötäämistä ainakaan normitilanteessa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 viripiri ja muu kunnostus
Collapse
X
-
Tänään purin pässin joutessani kun oli hiljasta työmaalla. Eipä siinä mitään näkynyt, mutta pyyhin vanhat rasvat pois, uudet tilalle ja takas kasaan.
Eipä ollut vaikutusta. Tosin tänään se keksi semmoisen oireen että pätkäsi kahdella kolmosen vedolla ja toinen oli 6krpm, toista en kerennyt katsomaan mutta jotain niitä tienoita. Erona aiempaan pätkäsyyn meno jatkui pätkäsyn jälkeen, koitin vielä kolmatta ja neljättä vetoa mutta eipä sitten enää pätkäissytkään...
Nyt on aika usein vetänyt loppuun asti, plussa kelejä tällähetkellä mutta en nyt satavarmaksi sano onko sillä syy yhteyttä.
Comment
-
Painetesterin värkkäsin tossa suoraan ahtimen päähän. Samalla tuli havaittua että yksi suuttimen holkki vuotaa aika rankasti, käytin irti, putsailin ja kasasin hydr tiivisteliimalla.
Se rauhottu, mutta muut vuotaa ihan pikkusen kun laittaa vuodon ilmasu ainetta. Mutta muut ei irti lähteny ilman nylppääntymistä, niin en ruvennut nyt rikkomaan.
N75 vuotelee vähän läpi ahtimesta hukkaportille, pitää se vaihtaa.
En jaksa uskoa että mikään noista ongelmaa aiheuttaa, mutta laitetaan ne kuntoon luonnollisesti.
Testatessa tuli testattua virallinen nopeus pätkäsylle kolmosella, joten tämän vianhaku ja muu touhuilu jää nyt hetkeksi sattuneesta syystä. Ecun taidan laittaa joko porkkikselle tai muualle chekattavaksi.
Comment
-
-
Eihän tuossa mennytkään kuin 1.5 vuotta, kun auton taas kaivelin varastosta. Talo tuli ostettua, niin on hieman häirinnyt harrastusta. Pyörän laitoin seisontaan ja tuntui tylsältä ottaa 4f liikenteeseen, niin otin sitten tämän.
Käytin auton leimalla, tuloksena törkeät päästöt ja nesteet tuli katsastushallin nosturille. Päästöihin apu löytyi katalysaattorista, joka on näemmä hävinnyt jonnekkin ja neste vuodon syypää oli kennolla oleva venttiili/ilmausnippa, ohitin sen ja en ole oikeastaan vaikutusta havainnut. Hyvin ilmaantuu ja puhaltaa lämmintä sekä kylmää.
Pätkimis ongelmankin sain korjattua uudella maffilla, käytetyissä kävi ilmeisesti hieman huono tuuri. Hukkaportin jouduin vaihtamaan kun vanha oli niin hapettunut, ettei enää tiivistänyt kalvoa. Nyt mennään taas noin 1.5bar
Talveksi tämä varmaan varastoon menee ja hankitaan talven aikana osia. Tänne meillekkin kun on nyt 4wd penkki saatu ja porkkiksen tykö on sen verran matkaa, niin taidan vaihtaa tähän ecumasterin tai maxxecun (kokemuksia ecumasterista kaipaisin jos jollain moinen on). Samalla mennään varmaan viinalle ja mietitään hieman nykyaikaisempaa ahdinta.
Jos tälle syksyä vielä siistisi hieman tuota konehuonetta, kun se jäi hieman kesken vianmääritystä tehdessä.
Vihdoin löysin vw turbiini vanteet ja omaa silmää nuo todellakin miellyttää.
Comment
-
Noin kuukauden tuolla sai ajella, mutta nyt sitten hajosi keppi vivustosta jotain. Koko linja siirty pykälällä vasemmalle päin ja keppi on aivan soppakauha. Arvelin ensin että rivennyt liitoskohdasta, mutta se on kunnossa, eli vika lienee jossain siinä askin päällä.
Muutaman viikon päästä käyttää aski pois ja asentaa 60-2 triggeri samalla takastefan paikalle. Se asennetaan ilmeisesti siten, jotta 1 syl ykk:hon ja laitetaan paikalleen? Mites tarkemmin säätö?
Tuttuja moottoreista joihin se kuuluu, olettaisin että tämä menee samaan tapaan.
Comment
-
Itse asensin omaan urs6 tuon MaxxEcu Streetin mutta jos meinaat viinalle viedä niin suosittelen race versioo. Itsellä on vain tuo adapteri noihin vakio sähköihin niin kaikki inputit on vietynä kun pitäisi yksi löytää flexfuel sensorille. Muuten äärimmäisen helppo ja fiksu setuppi ylläpitää. Pääsee monesta taudista tuolla eroon esimerkiksi maffia ei enään tarvita.
Comment
-
kokemuksia ecumasterista kaipaisin jos jollain moinen onViimeksi muokannut JM; 23.9.2019, 22:22.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viestiMuutaman viikon päästä käyttää aski pois ja asentaa 60-2 triggeri samalla takastefan paikalle. Se asennetaan ilmeisesti siten, jotta 1 syl ykk:hon ja laitetaan paikalleen? Mites tarkemmin säätö?
Tuttuja moottoreista joihin se kuuluu, olettaisin että tämä menee samaan tapaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viesti
Sytkän perusennakko pitää katsoa kohdalleen sytkälampulla ja säätää ecusta. Useimmissa ecuissa on siihen jonkinlainen sytkäennakon lukitustoiminto (ignition advance clamp tai vastaava). Vinkkinä, osta valkoinen maalitussi ja merkkaa dampperin nollamerkki sillä, niin näkyy paremmin.
Auto ois nyt pesty, ajella talliin se jotta voi tehdä pikku sipistelyjä. Siirtää sitten työmaalle nosturin ääreen niin on aski hieman mukavampi irroittaa.
Comment
Comment