Tuossa kuvassa noi tehtaan antamat mitat kampuralle eli oletko kasannut moottorin stanukoolla olevilla laakereilla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 viripiri ja muu kunnostus
Collapse
X
-
Taisin silloin sanoa, että kampiakseli voisi olla vielä pelastettavissa, jos autolla ei enää aja metriäkään. 300km on sitten vähän runsaasti kolinakoneelle.. :)
Vaikka siitä olisi tullut kotimatka- yms järjestelyitä varmaan aika paljon, olisi auton jättäminen silti mahdollistanut alkuperäisen vian kanssa jyvälle pääsemiseen aika paljon nykyistä paremmin.
Oliko veivin alapää siis pulteilla muodossaan kampiakselin kaulalla purkaessa? Tähän käsitykseen jää siitä, jos pultit ovat olleet kiinni ja tiukassa. Jos on ollut, on sitten tuo mäntähomma vähän hämmentävämpi, että mikä sen on särkenyt.
Comment
-
Olihan se tottakai siinä vaiheessa tiedossa, mutta ainut minkä se ois luultavasti säästäny, niin männän, tai sitten ei. Koko myllyn avaukseen olisi mennyt joka tapauksessa. Vika olisi kylläkin ollut helpompi paikantaa.
Typerää tuommosella on ajaa, mutta tyhmästä päästä kärsii koko lompakko. :)
Kyllä, veivin alapää oli muodossaan kun moottorin aukaisin, lukuunottamatta tuota halkeamaa, joka oli silloin luonnollisesti vain halkeaman näkönen.
Comment
-
Eikös ylempänä ollut mainintaa nostimien naputtelusta? Oisko ollu nostajat jäykkänä ja venttiili ottanu mäntään kiinni -> mäntä alkanu hirttää seinämään ja tappiin -> kanki poikki myös.
Edit: Olikos kankia mitattu uutuuttaan? Työkaverin nissani projektissa "kiina veivit" aiheuttanu vähän harmaita hiuksia kun olivat kaikki 6 kankea kierot 0,15mm, eikä koneistamo suostunut alkaa näillä kangilla konetta tekemään.
Comment
-
Osumat on vain tässä 3 sylinterissä. Juu, nostimet imupuolen nostajat on juuri vaihettu, varmistettu että ovat tyhjät ennen asennusta.
No nehän jäi sillon mittaamatta, joten sekin jäänee nyt arvoitukseksi. Tai voisihan nuo ehjät laittaa mittaukseen, mutta ei siinä oikein järkeä ole, kun eivät menee enää muualle kuin kirjahyllyyn tai roskalavalle.
Olen Kenax miettinyt samaa, mutta silloin tämä ääni nostajien vaihdolla hävisi. Video voi myös väärentää ääniä aika paljon.
Mutta varmaa on se, että tähän vaihtuu koko moottori.
Lauantaina käyn hakemassa uuden koneen, josta tarkemmin myöhemmin.
Comment
-
Kävin tänään hakemassa Gti2.0:llalta myllyn (Kiitokset vielä). Jossa on valmiina eaglet ja wisecon vakio ruttuset männät sisässä.
Vaihan tähän nyt ainakin öljypohjan, koska omassani on paluu nippa jo valmiina.
Ensi viikolla pääsee tätä moottoria laittamaan paikalleen.
Samalla mukaan tarttui musta sisusta, kun ärsyttää tuo vaalean helppo likaantuminen.
Comment
-
Tuli otettua hajonneesta veivistä jumiutunut pultti irti ja se on kieltämättä kiintoisan näköinen.
Varmaan kylläkin vääntynyt kun tuo veivi on murtunut.
Edit. Arpin pultit siis kyseessä.
Jokatapauksessa "uusi" moottori on nyt paikallaan ja tuntuu toimivan. Hieman ongelmia tuotti paikalleen laitto kun työntää kytkimen työsylinteri työntää haarukan ulos, joten pulteilla joutu viimeisen sentin veättämään.
Sisusta pitäs vaivautua swappaamaan ja puolien sähköt joutas tekemään uusiksi, kun säätäessä oli häiriöö ja ne on muutenkin kumman näköset.
Comment
-
Juu, vielä toimii :) Yksi päänvaiva vaan on; Kylmäkäynnistys kierroksia on käytännössä 0, eli ensmäiset 5sec pitää pyörittää kaasulla, muuten sammuu. En oo vaivautunu tutkimaan, kun ei hirveästi häiritse.
Tai on toinenkin, tällä moottorilla on edelleen tuo sillontällön rikkaalla käymisongelma. Alan epäilemään maffia, kun tämä ongelma on tullut imuputken muutoksen jälkeen. Pitäs koittaa puhistaa. Etenkin ykkösellä ja kakkosella tulee, siitä isommilla ongelmaa ei taas oikeastaan ole.
Tuossa vielä joku satunnainen räppäsy vahauksen jälkeen.
Comment
-
Tuli tossa eilettäin ihmeteltyä tota seosten sekoilua, kun alko menemään aika pahaksi.
Sammuikin eilissä aamuna kun töihin ajelin.
Uusiutuvina vikakoodeina: maf, signal too low ja intake air temperature, short to ground.
Otin sitten maffin pois ja näky oli aika omituinen, muilla tätä tapahtunu?
Oravaakaan en löytäny imusarjasta.
Eli hakusessa maf osanumerolla: 0280213007
Voi tarjota käytettynä, jos lähistöltä löytyy.
Edit. Lisätty parempi kuva langoista.Viimeksi muokannut pykiz; 6.1.2016, 14:31.
Comment
-
-
En oikein usko ''paperituppo'' teoriaankaan, kun mistä se sinne ois jääny? Imuletku uusittu, joten ei ole ollut missään vaiheessa tukkeessa. Enkä edes käytä paperituppoja, koska omistan muovitulppia ja tuohon tarkotettuja (Mersun) kondomeja. :D
Kyselen huomenna hinnan työpaikan kautta. Olen Sami yhteyksissä, jos hinta sieltäkin liikaa kirpasee.
Nämä ei kylläkään internetin mukaan järin kalliita ole.
Pitäs takasatulatkin uusia, kun tahmoo pakkasilla. Vaijerit uudet ja joutu jo kesällä laittamaan vähän lisäjousta vaijerin ja käpälän väliin.
Comment
-
Juu, bypassin purkaus on suunnattu ahdinta kohti.
Imu putki on sellainen kurttuputki ja tekee u:un putsarille, se voi kyllä aiheuttaa jotain ylimäärästä. Hankala vain toteuttaa järkevälle paikalle muuten, kun tuo maffi vaatii oman tilasa.
Tai saattohan se hajota vanhuuttaankin, tuskin eilen uusittu.
Pitää toi maffi ja imuilman lämpötila sensori vaihtaa (Tästä oli koodia jo joskus kauan sitten). Katsella siten miten ne seokset käyttäytyy.
Jos on huono, niin keksiä jotain parempaa tolle putsarille.
Nythän ois tietty sauma jättää maffi tästä värkistä pois, mutta motronic ja maffin pois jättö? Mitähän se vaatisi?
Comment
-
Aaa, se ei ymmärräkkään sitä.
Voihan se olla yksilö erokin, pitää vielä katsella löytyykö sieltä muuta. Mutta anturi pitää uusia joka tapauksessa.
Ronskin hintanen Suomesta: noin 160e yhdestä kälysestä anturista, pitää tarkastaa ulkomaan tarjonta.
Eiköhän tuota (taas) kilolla ja riittävän huonoilla renkailla pärjänne talven. Jotenkin säätäminen ja talvi ei kuullosta omaan korvaan hyvältä ja turvalliselta. :)
Comment
Comment