En tuu kyytiin :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 viripiri ja muu kunnostus
Collapse
X
-
No? Meinaatko jottei pysy satulat tuolla kartio pultilla ja aattelin vielä lukkoliimalla varmistaa? Jos sulla on visio, niin kerro toki.
Ja jos ne ei ennen sinne pääsemistä irtoo nii tuskin sielläkään. ;)
Edit. Periaatteessa tuo kartio on tuon holkin kanssa täysin turha, pultti on täysin tiukka reikäänsä.Viimeksi muokannut pykiz; 11.11.2014, 02:44.
Comment
-
Täysin uskomaton jarrujen asennus. Itse ottaisin kilvet autosta pois jos katsastukseen tuollainen tulisi. Jotain järkeä nyt päähän ja kunnon pultti sinne. Minkä takia ensinnäkin se on täytynyt laittaa jollain kartiokantaisella pultilla kiinni, kun ei sinne kuulu lainkaan sellainen?
Comment
-
Koska satulan reikä on M14 ja kynkässähän on M12 jenka, eli se on pakko jollain keskittää sinne, ajattelin jotta jos en sitä helaa laita niin se kartiohan keskittää sen siihen.
Mutta tosiaan, se kartio on nyt turha, joten jätetään se pois ja vaihetaan normi pultit jos meinaatte jottei se kiristy siihen kunnolla.
Comment
-
Mikä toi laturin hela oikein on? Pitäs jossain vaiheessa laittaa CAC satuloihin moiset myös, kun on kans M14 reikä ja pultti on M12.
Tosin hyvin on pysynyt paikoillaan satulat ja pultit, vaikka tuo välys siinä onkin, mutta satulan asento muuttuu aina vähän, jos niitä joutuu käyttään irti.
Comment
-
Itse en taas hirviä laittaa ilman mitään, se satula todennäkösesti heiluu siellä kokoajan?
Adeesta sen ostin, startin hela 12.05/15,05x15 368-4909. Eli vähän joutuu pienentämään jotta hyvästi käy.
Mitä juttuja lukenu näistä muutoksista se nilkka ei taho enää kestää jos isontaa sen reiän ja paikallaan suoraan saaminen voi olla vähän vaikeeta. En tiiä tarkemmin, mutten halua kokeillakkaan.
Onkos tehtaalla laitetuissa se m14 ja erilainen kynkkä vai jokin erikois pultti?
Comment
-
Ilman insinööritason laskentaa sanoisin että se suurin ongelma on täysin vääränlainen pultinkanta, ei niinkään toi iso reikä. Pultilla vedetään 2 pintaa toisiinsa ja niitten välinen kitka on se joka osat toisissaa tuossa tapauksessa pitää kiinni, ei se että satula nojaa siihen pulttiin. Vai kuinka paljon se alkuperäinen M12 reijällä varustettu satula oli siinä heilunut ? Reijän kun on pakko olla isompi kun pultti joka siitä reijästä laitetaan.
Comment
-
Tottakai on, mutta asennusta varten noi helathan on hyvät. En tiedä sen venkslaamisesta ajossa.
Eniveis, eihän se perän takapusla käy. Tää on aika paljon isompi joten sinällään tästä teko ei aivan mahotonta ole. Pienentämällä sorvissa noi kartiot oikeaan mittaan voisi onnistua, jos onnistuu.
Pusla on halkasialtaan kartion alusta 65mm ja tuo kannake on 55mm. Sisäholkin pituus on aikalailla sama kuin tuossa toisessa. Tämä vois olla aika hyvä olla uretaanisena, on kumminkin aika kovalla rasituksella.
Comment
-
Sain sorvattua puslan, ainakin tässä vaiheessa toimivaksi, katotaanhan sitten ajossa toimiiko. Kartiot piti pienentää ja puslaa vähän lyhentää jotta puristu toisiinsa.
Sorvaaminen onnistu ihan ookoo, ehkä jos ois jäädyttäny puslan ja saanut siten kovemmaksi olisi voinut onnistua paremmin. Ongelmana oli tuo kuvassa näkyvä joustaminen jonka johdosta toisesta lähti tuo huuli pois, en kylläkään tiedä, oliko tuo nyt oikeanlainen terä? Eipä ollut työpaikalla muutakaan saatavilla.
Toinen jarru ois paikallaan. Vaihoin nyt ne alkuperäset pultit, lyhensin ne, "sorvasin" navan kun en kehannut irroittaa ja muutin vähän kannakkeen offsettiä.
Hyvästi näkyi käyvän, ainut päänvaiva on tuo älyttömän pieni rako satulan alhaalla ja levyn välissä, ootteko tehny tuolle jotain?
Edit. Kuvassa pultti vielä lyhentämätön, jäi aika liki.
Comment
-
Niin voi olla, siinä ei oikein taho edes rakoa kylmänä näkyä. Kaipa se kestää millin tai kaks ottaa tuosta kannakkeesta. Ylhäällä ei samaa ongelmaa ole, joten satula ei istu aivan tasaiseen, joka taitaa olla muillakin, mutta pala ottaa vielä koko matkalta kiinni.
Joo, pitää ens kerralla muistaa tuo pikateräs, jos vielä tarvii sorvata nuita.
Comment
-
Eipä ole paljoa päässyt tapahtumaan, kun puslatkin jäänet jonnekkin maailmalle.
Toinen satula pitäs nostaa paikalleen ja toinen olisi valmis. Tilasin 295mm:sen letkun uskossa jotta se riittäisi, kun on pisin mitä urssiin tarjotaan, mutta ilman tuon putki kannakkeen muokkausta ei yltä kunnolla. 320mm olisi varmaan parempi.
En kylläkään tiedä millanen se oikeasti on, lainasin ufoista.
Jouset tuli tilattua kanssa, kun näkyy takajouset hieroneen yhteen ja syöneen jousen puoliksi, kuulemma vuosi sitten uusittu alusta. Akkuakin tämä vehe on syöny alusta lähtiin, kun edelliselläkin omistajalla taisi olla laturi kontissa, varmaankin tämän takia. Niin ja edelliseltä omistajalta tuli vielä silloin varmistettua, jottei nestettä hävittäisi kannen kautta, koska aika vetiset nesteet oli silloin sisässä.
Aiemmin jo puhuin, jotta katsotaanhan mitä vielä löytyy ja löytyyhän sitä.
Joku viksu on joskus jättäny vaihtamatta kulumisentunnistimen anturin ja massannu sen palaan kiinni, miksiköhän kuluneisuus valo palaa vaikka paloja on...
- 1 like
Comment
-
Jos se wear indicatorin kiukuttelu alkaa hermostuttamaan esim. jonkin kulumislenkittömien jälkimarkkinapalojen käytön myötä, niin mittaristo irti ja sieltä takaa vihreestä moninapaliittimestä lähtevä ruskea-musta johto (liittimen t26a pinni #6) maihin. Ei kiukuttele enää.
Jos mittariston irrotus ei ole ajankohtaista, niin karva kulkee myös hanttarin jalkatilan liitinpaneeli 2 liitin 2:n kautta. Kyseinen johto on ruskeassa liittimessä #6. Siinä on vielä näppärästi maapiste aivan liitinpaneelin vieressä.Viimeksi muokannut kenax; 20.11.2014, 12:49.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viestiEttei olisi kuitenkin toisinpäin eli huuto alkaa, jos maissa.
Comment
Comment