Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 viripiri ja muu kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tilasin nyt 13rivisen lauhuttimen. Huomasin samalla auton alla pyöriessäni jotta vuotaa nestettä vähän.
    Moottorin oikeelta puolelta ainakin siitä pakkastulpasta josta lähtee letku, tulpattu, mutta tulppa irtoo käsin, onkohan se vakio ahtimen nestekierto? Minkäs näkösiä pitäviä tulppia muilla on?
    Näytti vaan jotta tulis ylempääkin, ja seuraavanahan on kansi. Tässä tais olla vielä massa pahvi, joten voi olla jotta sieltäkin tulee, onko jollain pätevää testaus tyyliä sen vuodon varmistukseen?
    En saanu tulemaan paisariin painetta työntämällä, ohivuoto mittariakin kokeilin.

    Comment


    • #62
      Käsittääkseni urssista pitäisi kyllä löytyä metallitiiviste. Vesikierron paluuhan siinä keskimmäisessä pakkaspropussa on.

      Comment


        #63
        Noita on ollu sekä että. Itellä oli massapahvi joka kans alko vuotaan siitä pakosarjan puolelta keskeltä.

        Comment


        • #64
          On ollut kumpaakin käytössä koska omasta -94:sta löyty massapahvi ku nappasin ekakerran auki.

          Comment


            #65
            Kohta on vuoden ollut V8:ssa normi hydrauliletku öljylinjassa käytössä, ei näkyviä oireita vuotamisesta/kovettumista. Merkkiä en tiedä, mutta jotain perus kumiletkua kyläpajalta.
            Massapahvi oli omassa '92 Urssissa myös, peltisen sinne seuraavaksi ajattelin laittaa.



            [Nussnuss] Se on öljynjäähdytin, ei lauhdutin ;) [/Nussnuss]

            Comment


            • #66
              Nussnuss vaan.

              Jepjep, kyllähän se kansi vuotaa. Eilen puhistin todella huolella jotta varmasti huomaa/tietää jottei ole vanhoja ja märkähän tuo äsken oli. Suunnitelmat meni kerta linttuusta uusiks, eli jätetään vielä ne 044:set muut vireistykset sivuun ja laitetaanhan eka kansi kuosiin.

              Samalla kertaa meinasin vaihtaa kaikki venttiilivarren kumit, pako-ohjurit ja typeräähän se ois hihna jättää vaihtamatta joten sekkiin samaan syssyyn.

              Saksasta tuolta aiemmin mainitsemaltani sivulta näyttää saavan pultit ja viktor reinzin valmistamat tiivisteet 170e ja sitten jos itse keräilee viktorin kans pahvilla niin 130e.
              Taidan olla pihi ja säästää nämä huimat 40e, tuskin muilla paikoilla niin hirveesti merkitystä kenen valmisteet kuin pahvilla.

              Mites ohjurit, onko imu ohjurit samat kuin pako?

              Taitaa olla muuten aika yleistä näissä tämä ulos vuotaminen pakosatsin puolelta.

              Comment


                #67
                Eihän vaan voi vuotaa se turbon vesilinjan letku siellä pakosarjan alla, samoilla nurkilla kun asustaa?

                Comment


                • #68
                  Niin minäkin toivoin, kahtena iltana putsasin tarkkaan ja koitin kahtoa. Eilettäin otin ahtoputken irti, jotta näkee paremmin ja saa puhistettua paremmin, niin sieltähän se ylempää tulee. Siitä turbon vesilinjasta vuotaa kansa, mutta ei se seisoessaan ylöspäin pääse, pitää kehitellä siihen parempi tulppa kuin käsin irtoava.

                  Comment


                    #69
                    Jos muuta pakottavaa tarvetta kannen nostamiselle ei ole, niin pistä fortet tms. paikkaliemet nesteen sekaan.

                    Comment


                    • #70
                      http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=4004

                      Ota tepolta tuo sarja, siinä on kaikki yläkerran tiivisteet, mukaanlukien venanvarrenkumit.

                      Ohjurit on samat molemmin puolin, mutta suosittelen laittamaan Skodan aavistuksen lyhyemmät, olakkeelliset ohjurit. Ja muista, että ohjurien vaihdon jälkeen sitten venatyöt.

                      Comment


                        #71
                        Pitääkö tuon metallikannentiivisteen kanssa käyttää jotain tiivisteliimaa, esim. Hylomaria? Vai pärjääkö ilman?

                        Comment


                        • #72
                          Pärjää ilman. Ainakin ensimmäiseen avaukseen saakka.

                          Comment


                            #73
                            Melkein mistä vaan Reinzin edustajalta saa ton sarjan edullisemmin. Tässä osanumeroita: Klick!

                            Comment


                            • #74
                              Oho, näemmä esim. sparetolla on halvempi, taidankin tilata vaikka sieltä, kiitos osanumeroista!

                              Tänään kilahti postiin se öljyjäähy, pääsee sitä suunnittelemaan niin saa letkut tekastua.

                              Comment


                              • #75
                                Ainiin, Kenneth, niin mitkä ohjurit? Ei kerro mulle mitään tuo skodan ohjuri, osaat varmaan kertoa myös syyn?

                                Kätevästihän tuo öljynJÄÄHDYTIN kävi tuonne, vajaa tunti taisi vierähtää asennukseen. Vielä letkut paikalleen ja kovaa ajoa, tai sitten ei.
                                Pienen pieni miinus oli tuossa jäähyttimessä, päät ei ole vaihettavissa, olisin mielummin vaihtanu suoraan 90 kulmat siihen, jolloin letkut ois istunu paremmin.
                                Attached Files

                                Comment


                                  #76
                                  Miksei kulma-jic liitännät letkujen päihin?

                                  Comment


                                    #77
                                    MItes paljon hävittää nestettä tuolta kannen välistä ?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ne skodan ohjurit on lyhyemmät, tulevat vähän vähemmän pakokanavaan. Voin kaivella jostain niiden mallin, kunhan muistan.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Joo, itse en nopealla googlauksella löytäny, kun en oikein tiedä mitä etsiäkkään.
                                        Ei vuoda paljoa, lohkon kylki kastuu kun päivän seisoo, eli väliaikaisena patenttina varmaan toimiskin paikka-aine. Se on vain niin hankalaa saaha pois sitten kun sen on kunnolla ehjänny.

                                        Edit. Mielummin oisin tehny suorilla päillä koska letku asettuu paremmin ja ei ole niin tarkka nippojen suunnista, tuo parkerin letku on aika jäykkää pyörimään. Vähän semmoinen molempi parempi homma.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Seuraa vielä pari päivää sitä vuotoa siten, että ajat autolla. Mä oon joskus törmännyt pieniin vuotoihin uudella moottorilla, mut se loppui kyllä nopeasti.

                                          Edit: semmonen vielä, että onko toi öljynjäähdytin ruuvattu puskuriin? Onko se siis ainoastaan muovisessa osassa kiinni? Ettei vain kuumalla öljyllä sulata puskuria sen verran, että jäähdytin pääsis putoomaan (painaessaan täytenä pari kiloa)..?

                                          Comment


                                            #81
                                            Fortesta ei ainakaan mitään isompaa haittaa synny. Kiinteässä muodossa olevia "papusoppia" ei kannata laittaa.

                                            Comment


                                              #82
                                              Vanhan ajan konsti oli inkivääriä nesteen sekaan. Joskus aikoinaan jäähdytin vuodon tukkinut sillä. Ei kovetu moottorin sisälle, mutta nesteet tuoksuu kyllä aika veikeälle sen jälkeen.

                                              Comment


                                                #83
                                                Kaneli toimii myös hyvin.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Kävin ostamassa crc:een näkemyksen jäähyttimen paikkaus aineesta, tilasin samalla tiivisteet hintaan 145e, eli suomestakin saa oikeasta paikasta järkevään hintaan.

                                                  Laittelen nyt viikonlopulla tuon aineen sisään, saa luvan ens viikonlopulle kestää.

                                                  Inkivääri tai kaneli kuulostaa jo liian eksoottiselta. :)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Pultithan ne jäi tilaamatta, osaako joku äkkisistään heittää mitä ne vakio pultit on? 10.9 vai 12.9? 12.9:siä saisin työpaikan kautta varmaankin, parempi vai mennäänkö vakioilla?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Ostin nyt perus Reinzin pultit ja vakio ohjurit, eiköhän ne vältä vallan hyvästi, jos aiemmatkin kestäny 300tkm. Tiivisteet tuli haettua kansa ja ootteleevat asennusta.
                                                      Nesteet ainakin vaikuttas pysyvän sisässä.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Rupesin tässä nyt miettimään onko ihan typerää vaihtaa vain yläkertaan kilkkeitä? Vai laittaa samalla kampuran laakerit, H-veivit, rengastaa uusiks ja vielä kytkin (ehkä vauhtis)? Sitten pitää tietysti remppaa lykätä, mutta jospa se kestäs.

                                                        Minne asti tässä koneessa tuolla HX35:sella on potentiaalia kun muut romut kestäs, eli mikä on hyötysuhde? Tarviiko 5:sella alkavaa lukua edes haaveilla? Ala vääntöö taitaa ainakin saada lisättyä aika mukavasti kun veivit sen kestää.

                                                        Sitten tyhmä kysymys; jos jätän nyt vielä kytkimen vaihtamatta, saanko vaihettua kampuran laakerit, veivit ja männän renkaat irrottamatta kampuraa? En itse oo koskaan kokeillu onnistuuko se missään. Tasapainotus tietenkin jäis tekemättä silloin, paha vai huono?

                                                        Ps. Jos tuo 35 jää sitten pieneksi, niin hyllystä löytyy HX52:nen ;) Jos nälkä kasvaa ja silleen.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Ei saa kampuran laakereita saada vaihdettua jos kampura on paikoillaan, en ainakaan koskaan ole edes kuullut moista.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kuulen jo kanjonissa kolisevan mopon kolinan ;)

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Matts Näytä viesti
                                                              Ei saa kampuran laakereita saada vaihdettua jos kampura on paikoillaan, en ainakaan koskaan ole edes kuullut moista.
                                                              Ainakin 10v:hen vaihdoin niin runko- kuin kk-laakeritkin koneen ollessa autossa paikallaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X