Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 viripiri ja muu kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Coolerin letkuja ja putkia soviteltu onnistuneesti, huomenna hakea vähän lisää putkea ja näppästä paikalleen.
    Matta mustaksi suhautin sen niin ei heti äkkää.

    Eipä tuo putki vieläkään oikein hidasteista pidä, pitää koittaa downpipestä vielä nostaa sitä kun pakosatsin tiivisteen vaihtaa.
    Attached Files

    Comment


    • #32
      Nyt ois kuulerin letkut ja putket paikallaan, kilon uskalsin laittaa painetta painetesterillä ja näky pitävän.

      Mutta ongelma, oikean puolen putki jäi tosi alas (n.30mm) maasta, on nyt matalin kohta keulassa. Eli sitä pitäs saaha ylemmäs. Miten paljon haittaa virtaavuutta jos siihen tekee todella tiukan 90mutkan?

      Edit. Ratkaistu, muutin turbolta lähtevää letkua niin sain sen nousemaan, nyt kulkee hyvästi ja paineet pysyy sisässä.
      Kuvia huomenissa.
      Viimeksi muokannut pykiz; 22.8.2014, 18:58.

      Comment


      • #33
        No, nyt ne putket tosiaan on siellä, kunhan sopivan tylsää kerkiää tulemaan niin muutan vielä vähän oikeaa putkea. Lähtee nyt vähän törkeästi ja rumasti alaspäin.

        Ihmettelin tänään testerin toimimattomuutta, kaivauduin soittimelle ja eculle. Näkymät kummassakaan paikassa ei ollut kovin hyvät.

        Soittimen piuhat on lähinnä perinteisesti räpelletty ihan kauheaksi: Virrat on otettu tupakansytyttimeltä, sekin väärin kytketty kun ei kanavat pysy, metrikaupalla ylämäärästä piuhaa ja parhaita sokeriliittimiä. Löytyykö joltain sähkökaaviota tähän? Helpottaisi vähän johtojen setvimistä.

        Vänkärin jalkatilasta löytyi litra tolkulla vettä ja matosta jopa vähän hometta. Onneksi kummankaan ecu ei ole vettynyt, maattopisteet oli hapettunut ja siellä olevat automaatti sulakkeet oli vähän huonon näkösiä.
        Ja aiheuttaja: Tukkeutunut kaukalon vedenpoisto aukko, poistoaukon kohdalla oli eristysvillaa? Lykkäsin sen nyt pois ja vesi kulkee taas.
        Imuroin vesi imurilla enimmät pois, laitoin pari kertaa pyyhkeen sinne ja painelin mattoa, nyt puhaltaa sisätila puhallin siellä.

        Murkutkin oli pesän tehny sinne lehtien sekaan.

        Edit. Kumma muutenkun vilkkuu tuo lasinpesu nesteen merkkivalo tuolla, joku vissiin vaihtanu anturittoman pumpun. Eikös se kuuluisi olla siinä lasinpesuneste pumpun yhteydessä?
        Attached Files
        Viimeksi muokannut pykiz; 28.8.2014, 20:07.

        Comment


        • #34
          Kuljettajan puolella tuli mattoa ihmeteltyä kansa ja vettähän sielläkin oli. Kaikki liittimet, releet ja sulakkeet käytin irti ja tarkistin hapettumien varalta. Yksi liitin oli vänkärin puolelta hapettunut, ei vaan mitään tietoa minkä liitos tuo on? (kuva2)

          Oiskos herroilla villejä veikkauksia tuon diagnostiikka pistokkeen toimimattomuuten? Kokeiltu muutamalla vag kiinan ihmeellä ja 409.1 Vcdssällä. Baudrateakin koitin muutella vcdssästä. Aika tärkeä olisi saada pelittämään ennen säätö hommia.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut pykiz; 28.8.2014, 21:37.

          Comment


          • #35
            Laitoin jo jäsentiedotus puolelle kyselyä, mutta laitetaan vielä tännekkin: Oisko jollain Kuopiolaisella joku päivä aikaa ja täys versioista vcdssää? Voisi sillä kokeilla tuon auton, kiinakaapeli ei tosiaan toimi. Yhteyksiä privalla jos löytyy, kiitos.

            Comment


            • #36
              Nyt on käytetty oikeassa vcdssässä kiinni, versio oli 12.12.12. Ei vieläkään, nyt löysi auton, mutta ei mennyt sisään mihinkään ohjainlaitteeseen, en oikein nyt ummarra. Kokeili vaan kaikki tavat, jonka jälkeen palas alotusnäyttöön.

              Jarrut ja mittari lambdalle sentään tuli.
              Attached Files

              Comment


              • #37
                Mittari tuli nyt väliaikaisesti näppästyä paikalleen, kunhan saan aikaseksi niin teen metalli levyn tuon ritilän tilalle ja siihen kaikki mittarit sitten. Vaeltaa vaan jonkin verran, mutta se pakosarja vuotaa vähän edelleen, jospa huomenna tulisi pakosatsin tiiviste, venakopan tiiviste, samalla heittää uudet tulpat pesään.

                Seokset pysyy yllättävän hyvin rapian kilon ahdossakin; ~14.4 kantturoissa
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti
                  Seokset pysyy yllättävän hyvin rapian kilon ahdossakin; ~14.4 kantturoissa
                  Vähän laihalla kyllä on.. Tai itseasiassa aika paljonkin.

                  Comment


                    #39
                    Hoikalla menee, etenkin jos bensalla ajetaan.

                    Comment


                    • #40
                      Hoikalla se ois viinallakin. Jopa vapariin aivan liian laihalla.

                      Haluat tähdätä kilon paineella johonki 12,5:1 AFR (14,7:1 = lambda 1). Alipaine/vaparialueella reilu 13:1 on parhaaks todettu. Tarkemmin luokkaa 13,2-13,5:1.

                      14,4:1 voi olla alipainealueen tasakaasulla matka-ajossa kutakuinkin ok, mutta ei missään sellaisessa pisteessä, missä moottorin tarvitsee työskennellä oikeasti.

                      Comment


                      • #41
                        Bensaahan siellä tankissa on ja tämä oli vain testi miten kehtaa ajaa ennen säätöä. Itseä yllätti jotta noinkin ''hyvin'' seos pysyy. Varmaan pakosatsin vuoto vaikuttaa.

                        Tämän kuun lopussa ois tarkotus saada puukotettua ohjainlaitetta.

                        Comment


                        • #42
                          Venttiilikopan tiiviste oli kova kuin kivi, ei varmaan hetkeen vaihettu, johtuen varmaan hankinta hinnasta suomessa, joka on: 60e vara-osa putiikista.
                          Samalla tuli vähän maalailtua koppaa pirteemmän väriseksi ja tulpat vaihettua .

                          Pakosatsin nostin tänään takas paikalleen, eihän tuo vuotanut kuin neljästä valistä, vanhalla tiivisteelle koottu...
                          Vielä pitäisi ratkaista turbon ja downpipen tiivistys. V-Bandilla se kiinni on, mutta ei ole mitään kartioita.

                          Saksasta tuon venakopan tiivisteen, takaperän stefat ja kampuran tiivisteet sai 50:neen euroon.
                          Attached Files

                          Comment


                            #43
                            Onko perän stefoissa se isokin stefa ? Linkkiä kauppaan ?

                            Comment


                            • #44
                              On, laitan nyt tähän sen ja laitan muuallekkin niin saatte hyödynnettyä; https://www.wagner-autoteile.de

                              Todella halvat oli nuo stefat, cortecon valmisteet.

                              Comment


                              • #45
                                Koodit saatu moottorista ulos ja eihän siellä mitään ollut. Tein nyt pistokkeen sisälle hanskalokeroon joka on kiinni suoraan ECU:ssa, sitä kautta pääsee ilmastointiin ja moottoriin käsiksi. Eli ABS nyt todennäköisesti sotkee tuota alkuperästä linjaa, täytyy siihen perehtyä myöhemmin.

                                Seuraavaksi pääseekin käymään systeemejä läpi ja sunnuntaina säätöön.
                                Attached Files

                                Comment


                                • #46
                                  Asiallinen rojekti tässä näin :) Pistähän tehoista jotai informaatiota tännekkin sitten, kun on säädöt kohillaan :)

                                  Ja ihan OT:na, taitaa tänkin auton entine omistaja olla samanlaine intoilija, kun mun auton entinen omistaja :D Myynti ilmoituksessakin luvattiin 240hv :D ja kun mittaamassa käytiin vuos sitte oli tulokset vaivaiset alle 195hp :D Aina sitä oppii.... vaikka sitten kantapään kautta. :)

                                  Mikä B-pumppu tässä on kiinni?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Lupailioita tässä maailmassa riittää varmaan loputtomasti. Eiköhän sitä jotain lukemaa anneta.

                                    Vakio pumpulla vielä mennään, katsellaan sunnuntaina sitten jotta riittääkö, kuulemma (toivottavasti, nii ei tulis hukkareissua) sen pitäs riittää.

                                    Tuli eilen ihan huvikseen nappastua kuva itse autosta, tunnistaako joku nuita vanteita?
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #48
                                      Nyt on säädelty ja no, tuosta pumpustahan se kiinni jäi. Kilon ahoille vielä jätettiin niin pysyy vehkeet tyytyväisenä. Eli 040/044 tankkiin ja uutta yritystä, saa tarjota kehtoa 044:lle jos ylimääräseks jääny ja itse pumppu saattaa kiinnostaa myös.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Pientä vuotoa havaittavissa, tulipahan hyvä syy muuttaa ylemmäksi tuo ilmanotto, talvella ois saattanu aiheuttaa ongelmia.
                                        Eli tuo letku menee nyt vaihtoon, tietääkö joku mitkä päät tuossa öljynsuodattimelta lauhuttimelle menevässä letkussa on?
                                        Itse lauhutinkin menee vaihtoon, on jo sen verran hapero, jottei sitten tursakauta öljyjä pellolle. Isommasta ei varmaan haittaa ole, mutta eipä taida olla hyötyäkään? Vai tahtooko muilla lämmetä liikaa?
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #50
                                          Itsellä pyörii "motariajossa" eli 120km/h öljynlämmöt reilusti alle 130°C. Mittarista kun ei ota tolkkua niin veikkaisin 100-110 astetta. Jonkun muistan sanoneen että lauhdutinkierto alkaisi juuri tuossa 130°C:ssa. Viisaampi voi korjata asian. Jos joku tietää viileämpää termaria öljynlauhdutukselle, voi valaista asiasta.
                                          Viimeksi muokannut okkim; 6.10.2014, 13:39. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                          Comment


                                            #51
                                            Itsellä pyörivät öljynlämmöt aina kesähelteilläkin alle 130 asteen mittarin mukaan, ainoastaan jääradalla olen saanut nousemaan yli sen hetkellisesti, kun ajanut kitkaympyrää tai pyörittänyt parkkiksella. Tuolloin kun ei oikein ilmaa pääse jäähdyttimelle asti.

                                            Jos päät ovat samanlaiset kuin 3.6 (varmasti sama myös alkupään 4.2) V8:ssa, ne ovat sellaiset laipalliset liittimet, jotka tulevat yhdellä pultilla laipan läpi kiinni. Ota vanha liitin talteen ja hydrauliikkapuljuun teettämään välille uusi letku.

                                            V8:iin ainakin maksoi painonsa verran kullassa nuo öljynjäähdyttimen letkut.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kyllä se kierto öljyjäähylle alkaa vaiheittain jo ennemmin, todennäköisesti täysin auki 130 asteen kohdalla. Iso kenno vaan siihen vanhan välijäähyn paikalle ja uudet letkut hytikkaliikkeestä. Itellä on 25 rivinen juuri noin. Vakiokennolla öljylämpö oli radalla se 130+ astetta mutta nyt tällä niin pysy viimeksi noin 110 asteen hujakoilla, eikä oo edes ilmanohjaimia kennolle. Klick ja kilketiklick. On toki paremmin kiinnitetty kuin mitä kuvassa, enkä nyt yhtäkkiä muista mikä kierre on suodatinjalassa. Sisälokarissa on myös ilma-aukot et virtaus kennolle pysyy hyvänä.

                                              Comment


                                                #53
                                                terroristiristo: kaseissa on erillainen öljyjäähy kun 5cyl koneissa. Jos olen oikein käsittänyt niin kaikissa se tynkämallin kenno johon letkut tulee ihan liittimillä ja kasikoneiden leveään alumiini kennoon tuolla o-rengas+laippa tavalla. Itse meinasin jalostaa tuota kasin kennoa hitsaamalla päätyihin nipat.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jees, tuo lauhuttimen siirto ratkasis kyllä muutaman ropleeman; ahtoputken asennon, putsarin paikan ja putsarin sais sitten mukavasti koteloitua niin ei lumihangesta välitä.

                                                  Oli tarkoituksena mennä maanantaina tuolla töihin, sillä kysyin letkujen päitä. Kun esim Thupulla on omassaan näemmä jici päät ja tuossa orkkiksessa on näemmä R-päät.
                                                  Ei vaan töissä oo tuota metalli pintasta letkua, mutta jospa kuminen 300barin letku toimisi kanssa. :D

                                                  Kerrankin hyötyä jotta työskentelee firmassa joka tekee itse hydrauli letkut.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Suoraan noi JIC:it on niissä orkkis holkeissa kiinni, ja hyvin pitää. :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Normi hydrauliletku ei kestä moottoriöljylinjassa. Kovoo ja alkaa vuotamaan prässäyksen välistä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuosta haluan kyllä faktaa, letkut joita käytetään nostureissa 300barilla, ei kestäis moottoriöljyä ja 5baria? Lämpötilakaan ei oikein ole hyvä selitys kun pahimmallaan ne nuokin 100 asteisena pyörii. Jokainen letku jos ei muuten hajoa niin alkaa joskus vuotamaan holkin välistä.

                                                        Soitin itseasiassa maahantuojalle joka toimittaa meille letkut ja vastaus oli jotta kestää ihan siinä missä muutkin.
                                                        Viimeksi muokannut pykiz; 6.10.2014, 12:20.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Mulla ainakin aikoinaa meni turbon öljyletku muutamassa kuukaudessa kovaksi ja alkoi vuotaa holkin välistä. Letku oli Manulin 2-teräksistä hydrauliletkua. Mutta jos valmistaja lupaa että kestää, niin kyllä sitä sitten voi käyttää.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Joo, töistä löytyy manualia ja parkeria ainakin. Ja Parkerin pitäisi ainakin kestää, kokeilen nyt sillä kunhan saan sen lauhuttimen.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Parker on kertaluokkaa parempaa kuin Manuli. Siitä minäkin laittaisin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X