Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 viripiri ja muu kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Oisko puoltuntia kaikenkaikkiaan menny. Pyyhkiät pois, kaukalon muovit pois. Terävällä meisselillä tökkäsin reiän sieltä alareunassa olevasta lovesta ja samaan reikään laitoin mikkilangan.
    Kaveri auton ulkopuolelle, ite sisälle ja eikun vetämään. Tiukimmassa kohissa joutu vähän sahaamaan.

    Itelläki oli eka kerta kun liimalasin irrotin, mutta hyvinhän tuo läks.

    Comment


      Aika kevyesti on tainnu olla kiinni..? Ite joskus irrotin typ44 avantin takalasin samalla periaatteella ja siinä tais mennä koko päivä. :D Mikkilanka aina katkes...

      Comment


      • Joo, tosiaan, alhaalta kun vähän nosti, niin lasi nousi ennen leikkausta noin puoliksi irti.
        Kummakun oli vähän kova ajometeli tuossa.

        Lasi on varmaankin vaihettu joku 2v sitten kun on vielä aika priima, aattelin koittaa saman saaha takasin.

        Comment


          Noiden lasien irroittamiseen on olemassa ihan omat työkalut. Juuri tilasin yhden sarjan. Pitää irroitella noita laseja useammastakin autosta niin ajattelin kokeilla hommaa ihan "oikeilla" työkaluilla. Kuhan saan testattua niin laitan kokemuksia.

          Comment


            Olisko mysteeriletku ja liitin jälkijäähypumpun? Putki ainakin vaikuttaa siltä.

            Lasin irrotuksessa hyväksi todettu pitkä katkoteräveitsi, josta terän kuumentaa ja taittaa juuresta 90 asteen kulmaan. Tarkotushan olis siis jättää auton puolelle mahdollisimman paljon liimaa. Sehän siistitään ja leikataan "puhdas" pinta esiin juuri ennen liiman levitystä. Näin ainakin itse olen noita asentanut/ollu asentamassa.

            "Virallinen" työkalu on 90 asteen kulmassa oleva terä ja kunnollinen kahva josta vedetään. Löytyy myös paineilmatoiminen värkki, sitä ehkä vähiten käytetty.

            Comment


            • Jälkijäähyn pumppua itsekkin mietin. Tuossahan olisi hyvä paikka laittaakkin semmoinen, tuskin haittaa ainakaan olisi, jos se sammutuksen jälkeen vaikka minuutin tms. pyörisi.

              Puhtaalla pinnalla tarkoitat varmaan ottaa kaikki vanha liima pois vai?

              Comment


                Ei kaikkea pois, vaan vuollaan puhdas pinta vanhasta liimasta. Siihen uusi liima tarttuu hyvin kiinni. Tehtaalla lienee pohjustettu OEM liima niin hyvin ettei sitä paljon pysty parantamaan. Vanhaa liimaa jätetään mahdollisimman paljon ettei tarvi tehdä niin paksua liimasaumaa lasin korkeuden/tiivisteiden täsmäämiseks.

                Jos joutuu ottamaan kaiken liiman pois täytyy tosiaan putsata ja laitella erinäisiä pohjusteaineita liimalle.

                Joku joka näitä oikeasti tekee voi korjata jos iha puutaheinää puhun, mutta näin näitä on tullut tehtyä. Lasiliikkeestä saa varmasti aineet ja opastusta jos ite meinasit uuden liimata.

                Jälkijäähyn ne on, pumpun teline on se neljä reikäinen levy joka kuvassakin näkyy.

                Comment


                • Kiitos vinkeistä!

                  Tänään otin vetarit ja kardaanin irti, huomenna tai viikonloppuna pääsee nostamaan koko hässäkän pihalle.

                  Kyselin aiemmin niitä kampuran lukitus työkalun mittoja niitä saamatta, mutta sain ne nyt jenkkien naamakirja ryhmästä, liitteestä muillekkin jos kiinnostaa.
                  Attached Files

                  Comment


                    Itelle ostin tuon ebaystä hiukan yli kympillä. Ei kannata alkaa moista sillä hinnalla väsäämään.

                    Comment


                    • Ei, mutta ebayn toimitus aikojen takia kannattaa. :) Olisi pitänyt olla kaukaa viisas ja etsiä tarkemmin, mitä itse löysin joskus niin oli 80e.

                      Comment


                        Heti tilaisin itsekkin jos alle tuon perus 80-90€ hinnan löytäis jostain tuota. Ite tuli käytettyä 2.5TDI koneeseen tehtyä joka löyty jo valmiiks nurkasta. Saa nähdä miten kiristys onnistuu, auki lähti kohtuuvaivalla.

                        Comment


                        • Oli mennyt tuo ohi. Olisit saanut kyllä petoselta tuon lainaankin :(

                          Comment


                          • Myllyllä löysäsin kampuran pultin, mutta paikalleen laittoon tarvitsen ainakin. Jos en saa aikaseks tehtyä sitä, niin olen yhteyksissä! :)

                            Niin ja joo, ei koskaan myllyllä ajeta nuita. Mutta tässä tapauksessa ei ole väliä, koska uusi tulee joka tapauksessa. Helpostihhan tuo kyllä myllyllä aukes.

                            Comment


                            • Pittää viikonloppuna kaivaa esiin. Privaile jos tarvetta.

                              Comment


                              • Jees, olen yhteyksissä.

                                Roippeet kaivettu pihalle ja samalla huomattu että kyllä se C4 kori on: hammastangon kumit yllättäen rikki, täytyy nyt samalla vaihtaa, kun se on suunnilleen helppo tehä.
                                Keposeen se kyllä tuli pois, ainut mikä oli vähän ahdas: procontenin rautamöhkäle meinas jäähä hammastankoon kiinni, aika kovassa kulmassa piti nostaa pois.

                                Massapyörähän siellä paikallaan oli ja tuskin olisi enää ollut pitkäikäinen. Pyörähtää aika paljon ennenkuin ottaa kiinni.
                                Kampuran taka stefa näkyi hieman vuotavan, siihen onneksi tuli jo aiemmin stefa tilattua. Suomesta ei varmaankaan saisi kuin pelkän laipan kanssa.

                                Tänään pesasta nuo ja ehtiä jostain moottoripukki kun ei motonetissä näy olevan sitä halvempaa mallia.


                                Ja ne paikka-aineethan olivat tuolla kennossa, letku oli aivan mössöä täynnä.
                                Samalla huuhdella se.

                                Edit. Ajattelin jo tehdä itse tuon pukin, mutta puuilostakin näkyy saavan jotain pukkia hintaan 59e, joten haen sieltä. Ei ole niin kallis jotta kannattaisi väkertää.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut pykiz; 16.3.2015, 12:25.

                                Comment


                                  Saa stefaa ihan tarvikeliikkeistä.

                                  Comment


                                  • Aaa, arvelin vain kun joihinkin malleihin ei taho saada.

                                    Tänään vähän pesin vehkeitä ja huomenna olisi tarkotus aukasta, jonka jälkeen pääsee osia tilaamaan.

                                    Samalla vähän hulluuttelin Stage2:sella, hyllystä löytyisi tuommoinen HX52.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • Moottori olis avattu.
                                      Ja yllätys yllätys, kansi halki. Eikä ollut kuin jokainen haljennut pakoventtiilistä tulpan reikään, jokunen pytty oli halennut myös pakosesta imuseen. Pahin mitä laskin oli 8 tulpan kierrettä.
                                      Onko tätä mitään järkeä korjata ja onko edes mahdollista, vai hankkiiko 7A:an kannen? Saa tarjota jos semmoinen ylimääräisenä löytyy.

                                      Jos jotain positiivista, niin kampura oli omaan silmään ok. Taitaa mennä vielä stanu laakereilla (vai, mitä viisaammat luulee?), kaikki kaulat oli 47.7+-.05 ja rungot oli 57,9+-0.05. Ei ollut naarmuja oikeastaan missään, laakerit oli vielä täysin ok.
                                      Sylinterin seinämistä en vielä mittoja saanut, mutta hooni jäljet on vielä jokaisessa näkyvissä. Ei ole naarmuja sielläkään.

                                      Männätkin oli ok kunnossa, pientä puhallusta oli jo tapahtunut, mutta hyvin lievää.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Järkeä ei kyllä ole sitä kantta korjata. Taitaapa mullaki olla paikallaan semmonen kansi missä varmaanki kaikki maholliset halkeemat ja muistaakseni 5 pytyn tulpan kierteet läpi asti halki.
                                        Silti olen kanteen teetättänyt ulkopuolisella pari kertaa perus rempan ja toisella kerralla se myös portattiin.

                                        Ei kyllä ole ilmennyt vielä mitään ongelmia johtuen noista halkeamista. Ja on sitä kyllä kohtuu rajusti yritetty koeponnistella.

                                        Millä mittasit kampuran kaulat? Hoonijäljet näissä näkyy ymmärtääkseni vaikka olis enempiki tietä nähnyt.

                                        Comment


                                        • Ahaa, no jätän tuon vielä harkintaan/tarkemman tarkistelun alle ja ponnistukseen jos siitä siihen on. Ja kaikki tulpat pysyy sulla paikallaan? Mulla oli nimittäin ykkönen hiukan löysässä, tiedä sitten miksi.

                                          Mikrometrillä ja tavallisella tönärillä. En siis todellakaan tuolla viiden markan digimitalla joka kuvassa näkyy. :) Tähän ois varmaan tarkempiakin menetelmiä, mutta itselläni ei niitä ole.

                                          Edit. Millähän tuosta sylinteristä sais riittävän järkevät mitat? Pitäs saaha tuo ykk mitattua, sepä se taitaa ratkaista porauksen tarpeen.
                                          Viimeksi muokannut pykiz; 19.3.2015, 10:58.

                                          Comment


                                            Jos jostain saat kolmipiste reikämikron, niin sillä mittaa nuo.

                                            Comment


                                              Kakspistemitalla mittaa vielä soikeudenkin. :)

                                              Comment


                                              • Ei ainakaan tietääkseni oikein löydy ja sen verta kallis työkalu yhtä moottoria varten ostaa, joten en taida raaskia.
                                                Mittasin vanhalla renkaalla katkosvälyksen ja isoimmat raot oli: Ykk kohdassa 1,7mm ja painoin väärinpäin männällä rengasta alaspäin (15mm ei kovin kaukana ole) silloin rakoa oli: 0,5mm.

                                                Eli onko tuo nyt järissään? Jossain ne toleranssit tais olla, mutten nyt niitä löytänyt.
                                                Uusilla renkailla luultavimmin vähän vielä tiukempi, mutta en kehtaa turhaan tilata jos onkin turhan väljä.

                                                Comment


                                                • Kaikki tulpat on kyllä pysynyt ihan normaalisti paikallansa. Ja tarkoitin tuolla koeponnistuksella lähinnä sitä että ajamalla ponnisteltu. :) Mutta kyllä kansi koeponnistettiin eka rempan yhteydessä ihan koneistamolla eikä vuotoja löytynyt vaikka aika pahasti halkeamia löytyy.

                                                  Ehdottomastihan se kannattaa ehjä kansi hommatta mistä alkaa rakentelemaan niin saa nukkua yönsä rauhassa.

                                                  Comment


                                                  • Niin, sitä minäkin mietin, että saanko nukuttua jos en tuota vaiha. Etkö ole itse saanut? ;)

                                                    Löysin manuaalin jossa kerrottiin näin:

                                                    Männänrenkaan katkovälys 0.15mm - 0.35mm [02*]

                                                    [*02] Kulumisraja, 1mm.

                                                    Suomentelin ja muutin mitat ihmisten muotoon.

                                                    Eli noiden speksien ulkopuolella se on, mutta ei kumminkaan vielä kovinkaan loppu. Tekisikö hyvän vai löisikö näin vain nippuun, siinäpä vasta kysymys.

                                                    Edit. 0.5 taitaisi olla seuraava ylikoko? 0.25 jos löytyisi, niin voisi olla aika passeli niin vain...
                                                    Viimeksi muokannut pykiz; 19.3.2015, 15:31.

                                                    Comment


                                                    • Kyllähän sitä alkuun mietti että jos kansiremppa menee hukkaan ja varsinkin toisella kerralla kun kansi myös portattiin mutta turhaanpa oon tuota miettinyt koska kuitenki ilman ongelmia on menty setupit 400-1000hp välillä.

                                                      Nii ja särkyy nää varmasti joskus. :D

                                                      Comment


                                                      • Löysin nuo kampuran mitat ja samalla näköjään audin ohjeet välyksen tarkistukselle.
                                                        Tilasin nyt vakiokokoa kaikki, eipä tuo suuri menetys ole jos välys jääkin liian isoksi.

                                                        Tosiaan tuo koeponnistus, tapahtuuko se raa'alle kannelle vai täydelliselle kannelle?
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • Venttiilit jousineen paikallaan koeponnistuksessa.

                                                          edit: Mitähän aattelin.. tyhjänä se kansi koeponnistetaan. Vesireijät tukkoon ja sitten paineilmaa sinne vesitilaan ja katotaan vaikka jollaki saippuavedellä mistä tirisee, jos tirisee.
                                                          Viimeksi muokannut eske; 19.3.2015, 20:22.

                                                          Comment


                                                          • Jees, itse mietin sitä että venat paikallaan, mutta eipä sillon kyllä saa kanavia ponnistettua.
                                                            Pitää huomenna purkaa tuo kansi ja käydä tarjoamassa venttiilipajalla sitä, katsotaan sitten mikä on tuomio.

                                                            Comment


                                                            • Kansi purettu, osat pesty ja kiikutettu koneistamolle.

                                                              Koneistamolla olivat vähän epäilevin mielin, etenkin kun tuossa on imuventtiilistä pakoventtiiliin hyvin pieni särö, jolla kohdalla on vesikanava. Tulpalle menevät halkeamat eivät niinkään merkkaavia kuulemma ole.

                                                              Tämä asia selvinnee maanantaina, ajattelin samalla vaihattaa pako-ohjurit ja hiotuttaa venttiilit, jos tuosta kannesta on enää kaluksi.

                                                              Nokkien kaulatkin oli täysin ok.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X