Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 viripiri ja muu kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Juuri tuota tarkoitin, kyselin vain hiukan kautta rantain toki.

    Keltainen johto poikki joko ikkunoiden ohjaukselta kuskin "kickpanelin" takaa tai sitten takapenkin alta keskuslukolta.

    Boksi siis saa käytännössä ihan saman +12V tai maata, sen mukaan miten lukkoa käännetään, kuin keskuslukitus käyttää kompuran käyttöön.

    Comment


    • Ahaa, täytyy nyt tarkkailla tilannetta, kiitos vinkeistä.
      Ei mulla oo hälytintä koko autossa, mutta tietääkseni siinä valmius pitäs olla?

      Eilen tuli otettua auto taas ajoon. Oli hyvä ajaa, ei kolahtele enää vaihteen vaihossa ja muutenkin paljon jämäkämpi.
      Aika korkeeks se jäi, mutta menkööt talven näin, kahtoo kesällä uusiks.

      Seuraavana pitäs tutustua tekniikka ja kori puoleen, se sitten tahkon jälkeen (toivottovasti).
      Ajattelin yhdistää mukavat ja ei niin mukavat hommat, jos siitä tulisi niin mielenkiintosempaa.
      Attached Files

      Comment


      • Ongelmakin esiintyi näillä kovemmilla pakkasilla. Ei taho kunnolla työntää lämmintä koppiin, liekköhän se jäähytysjärjestelmän paikkaus aine on pakkautunu kennoon? No, jospa tuota tarkenis helmikuulle asti.
        Hi:lla joutuu miltein koko ajan pitämään vähänkään lyhyemmässä matkassa.

        Akkua ei jostain syystä enää tunnu tyhjäämään, akku millä koitin on nyt toisessa autossa ja toimii ihan hyvästi, tässä se ei oikein riittänyt.

        Muuten, pitäiskö näissä olla vänkärilläkin automaatti ikkunan aukasu? Siis painaset nappia ja se menee alas asti?

        Comment


          Ei taida olla vänkärinpuolella automaatti aukaisua ikkunalle. Omassani ei ainakaan ole.

          Comment


            Koita pykiz kennoa molempiin suuntiin huuhtelemalla. Ainakin B5:ssä alkoi tulla lämmitä kennon huuhtelulla.

            Comment


            • Joo, se ois tarkotus, mutta kun ne paikka aineet on tarkoituksella sisässä, niin ei varmaan vielä kannata. :)
              Mahtaskohan tuohon suodattimen päähän ja letkun väliin saada takaiskua?
              Tuon oman pumpun takaisku on kappaleina ja kukaan ei tiedä, mitä tapahtuu kun vaihtaa 044:sen, todennäköisesti vetää aivan liian rikkaalle.

              Comment


                Noilla paikkamujuilla ei saa kun kanavat tukkoon.

                Comment


                • Se oli tarkotuskin, saada kanspahvi tukkoon. ;) Kunnes saan haalittua riittävästi osia koneen aukasuun.

                  Comment


                    Toki sen 044 voi sinne laittaa, bensapaineen säädin sen järjestelmäpaineen määrittää.

                    Comment


                      Ainoa "vika" mikä tulee kun ei ole sitä takaiskua on, että saat sahata hivenen pidempään autoa käyntiin. Paineet pääsee takaisin tankkiin varsinkin pidempään seisoessa ja pumpulla menee jokunen sekuntti niiden nostoon...

                      Comment


                        044 tuli ainakin itsellä takaisku pumppuun kiinni ruuvattuna? Ei sahuuta enää, kuten orkkispumpulla jonka takaisku oli rikki.

                        Comment


                        • Niin, ei siinä muuta. Mutta starttaus aika on niin pitkä ettei taho näillä pakkasilla jaksaa sitten kunnolla käynnistyä, roikassa saa olla aika pitkään että saa tulille.

                          Joo, tuleehan siinä takaisku mukana, mutta polttoainetta pyydetään suuttimilta nyt niin paljon kuin pumppu jaksaa työntää, ylikin. Joten seos voi pyörähtää ymmärtääkseni huolella rikkaalle, viisaammat korjatkoon.

                          Ja koska budjetti, niin ajattelin ensin hankkia koneremonttiin osat ja sitten vasta pumpun, siksi en ole vielä edes kokeillut miten käy.

                          Comment


                          • Jos tahdot, niin löytyy pari vuotta hyllyssä seisonut orkkispumppu, jonka pitäisi olla ehjä. Parilla kympillä joutaa, olettaen että takaisku on pumpun kiinteä osa?

                            Comment


                              On se, ei ole ursaassa enään erillistä takaiskua letkuissa.

                              Comment


                              • Itellä sama vika Urssissa että ei oikein lämmintä puhalla kovemmilla pakkasilla vaikka säädin on HI asennossa. No ei ihmekkään kun hanskalokerosta löyty kuittien seasta Syylärin paikka-aineen kuitti. Todennäköisesti edellinen omistaja laittanut ja nyt kenno on sitte tukossa. Onko kukaan puhistanut kennoa näistä Ursseista? Kuinka iso homma ?

                                Comment


                                  Kennon letkut irti ja vesijohtopaineella vettä vähän molempiin suuntiin. Auttaa tai sitten ei. Toinen vaihtoehto on kennon vaihto ja se onkin sitten jo vähän isompi savotta.

                                  Comment


                                  • Kalkinpoistoaine sinne vaikuttamaan, on kuulma aika toimiva kansa.

                                    Tänään omituisesti nykäs tuo auto kun töistä tulin. Tuntui aivan kuin pumppu olisi pätkässy, liekköhän hajoaa kohta lopullisesti.
                                    Olen Samuli yyveellä yhteyksissä, jos en sitä 044 kehtaa kokeilla.

                                    Comment


                                      Eiköhän tuo kestäisi, jos pudotat peruspaineille (eli N75 pois ohjaamasta, mutta jätä johtoihin kiinni) ja pistät 044 tankkiin... eiköhän nuo peruspaineetkin riitä talvikelissä ;)

                                      Comment


                                      • N75 ei oo ollu kytkettynä vielä missään vaiheessa, eli perus kilolla mennään nyt. Riittää kyllä, etenkin nuille kiinankumeille. :)
                                        Eikai se liika soppa haittaisi muuten, kuin toimivuuden ja polttoaineen syönnin kannalta. Tälläkin hetkellä pojottaa 17.8l kulutusnäytössä, sen mukaan on varmaan hauskaakin ollu. ;)

                                        Tietysti jos sieltä nyt tilataan ylimäärästä, niinkuin Porkkis muisteli kun hältä kyselin. Niin 044:sella saattas pystyä laittamaan N75:sen paikalleen, mutta sitten pitäisi vähän ihmetellä toimivuutta muutenkin.

                                        Comment


                                        • Eilen tää keksi että, minäpä käyn nyt kummasti. Hummas tyhjäkäyntiä, kävi korkeeta tyhjäkäyntiä ja polkas paikallaan, niin sammu. Luin koodit ja liitteen mukaista pikkukivaa sieltä löyty.

                                          Mutta joku on joskus hukannu tosta kaasuläpän anturin kannen, eli hässäkkä on aika näkyvillä. Neljäs ja viides koodi voi vissiin johtua siitä samasta asiasta? Ja lambda taitaa ainakin joskus kettuilla, ei kylläkään seosmittarin mukaan.

                                          N75 on irti, akku pääs loppumaan joku aika sitten ja G28:sihan näissä on aina jos ei käy.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut pykiz; 21.1.2015, 19:00. Perustelu: Hiton läppärit

                                          Comment


                                          • Kehtaisiko joku vilasta sen kaasuläpän asentoanturin osanumeron? Käytettyäkin ehjää saa tarjota. Koitin partabasesta etsiä numeroa, mutten löytänyt äkkisistään.

                                            Comment


                                              078133154

                                              Comment


                                              • Hyvä, kiitos. Aika kiven alla tuntuu olevan, tarvikkeena en ole nähnyt yhtäkään ja uusi maksaa speedin mukaan 300e suomessa, aika arvokas potikka.

                                                Osia pitäisi ruveta hankkimaan moottoria varten.
                                                Tapit on jo hankittu JE:een tuotokset tulee, veivit on vielä vähän auki, että mitkä tuonne uskaltaa laittaa, ehdotuksia? Jätetään ne carrilot tms. tehokkaampiin motteihin.

                                                Vauhtis ja kytkinkin on vähän auki, clutchmasters homma on vissiin vähän hidastunu, kun mitään ei futurezilta oo kuulunu. Sachsin sintteri olisi varmaan sitten toinen vaihtoehto.

                                                Comment


                                                • Ei noi ilmasia tunnu olevan missään vehkeessä. Mapillako tämä peli oli vai? Ihan kun kiinnostaa vaa

                                                  Comment


                                                  • Ihan maffilla tämä on.

                                                    Comment


                                                      Jos et meinaa kovasti yli 400 hp mennä, vakioveivit lie ihan soivat. Muussa tapauksessa kai jotkut kiinan poikain H-profiilit käy. Puntitusta ja sen sellaista sitten, jos meinaat kierrättää kovasti yli sen 7k.

                                                      Comment


                                                      • Tämäkin vehjas kesti Tahkon reissun kiitettävästi, edes puskurin paloja ei matkalle jäänyt.

                                                        Ainoat viat mitä ilmeni olivat: Kun vei rajottimelle asti alkoi aika kiitettävä täryytys, koneen kumityynyt vaikutti ok ja ei paikallaan huuattaessa pomppinu, eli oisko askin tuet vähän väsyneet.
                                                        Olisi pitänyt nakata tuo kamera sinne konehuoneeseen.
                                                        Ja ISV päätti kenkkuilla käsittelysuoralta tullessa, ei tyhjäkäyntiä pyörinyt, joten se pitää muistaa puhdistaa.

                                                        Veivitkin on jo tilattu. Puntituksessa näillä näkymin on tarkoitus käyttää, eipähän siitä ainakaan tule ongelmaa.


                                                        Tästä pieni pyörimis pätkä minun autosta kuvattuna. Suosittelen laskemaan ääntä, markan ''gopro'' ei oikein pitänyt tuon murinoista. :)

                                                        Comment


                                                        • Mites vauhtis asia? Sachsin pyörää on näemmä saatavilla kahdella eri starttikehän halkasialla, tietääkö muuten kuin mittaamalla kumpi tässä kyseisessä laitteessa on? Eli siis tällaiset mitat: Ø260,9 tai Ø256,5 mm

                                                          Saisi vaan kaiken hankittua hyllyyn ennen kuin mitään tekee.

                                                          Comment


                                                          • Tämän kanssa on nyt vetäydytty taka-alalle ja autotalliin.

                                                            Ovipahvit ja listat purin pois ihan ensteks, pääseepähän maalaamaan kunnolla, jonka nyt ulkoistin kun ei vaan kiinnosta tehä pohjia. Muuta ei ihme kyllä irrotuksessa särkyny kuin: Kuskin oven ikkuna nappien ruskea liitin, se meni aivan palasiks kun koski vain siihen. Jotenkin varmaan huonompaa muovia kun muut, tai jotain.

                                                            Tuulilasin otin irti ja rapsuttelin tuota massaa korista pois. Lasi ei ollut ala eikä vasemmalta kantilta oikeastaan ollenkaan kiinni, nousi keposasti ennenkuin mikki lankaa uitteli välissä.
                                                            Muovi siklillä ja toffeelaikalla lähinnä sain irti massoja.

                                                            Tekniikka oon purkanu jo jonnekkin asti. Vielä pitäs vetarit, vivusto ja kardaani näppästä pois. Sitten saakin nostaa pelit pois.
                                                            Sitten päästäänkin arvoituksiin:

                                                            Arvoitus 1(KS. liite 2): Mikähän ihme tämän letkun tarkoitus on tai on ollu?
                                                            Lähtee siis tuosta lohkosta ja palaa miltein viereen lohkoon.

                                                            Arvoitus 2(KS. liite 3): Ja mikähän on tämän johdon functio?
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Minkälaine homma on nostaa toi tuulilasi pois? Itellää koskaa ollu vastaavaa hommaa, ni kiinnostaa vua :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X