Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 viripiri ja muu kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Jos sulla hattu on jo irti (mäntä-veivipaketit eivät tule alakautta ulos), niin eikö se nyt ole jo pienempi homma ottaa vaihdelaatikon ja moottorinkannakkeiden pultit auki ja nostaa se koko pannu pois sieltä autosta? Samalla sitten teet kaiken mitä tarkoitus puuhata siihen.

    Kampuran laakerit voi ehkä pystyä vaihtamaan kampuraa irrottamatta, riippuu päittäislaakerista.

    Comment


      #92
      Mä voisin tietää mistä löytyy h-profiili kanget edullisesti. Laita privaa jos kiinnostaa?

      Comment


      • #93
        Virtalan Ristolta Professional Motorista kantsii kanssa kysellä, siltä ostin omat ja oli halvat ja kaikin puolin hyvät.

        Comment


        • #94
          Jees, pitää sitten kysellä sieltäkin kunhan on ajankohtasta. Taitaa laturikin piakkoin hylätä, nyt vilkahtanu pari kertaa akun keltanen merkkivalo auto chekissä.

          Ihmettelin viikonlopulla tuota toista tankkia joka tuli auton mukana, oma vuotaa tipan silloin tällöin. Näkeekö joku tuon palan puutteen haittaavan jotain?

          Taka jarrukin näkyi jumivan ensmäisenä pakkas aamuna, taitaa mennä vaijeritkin vaihtoon.
          Attached Files

          Comment


          • #95
            Tänään tuli vähän puhalleltua pahimpia ruosteita pois tuosta toisesta tankista, jospa se ei tuo palan puuttuminen haittaisi, jos haittaa niin kehitellä siihen jotain.

            Yksi kohta tankista oli vähän sen näköinen jotta saattaa tovin päästä ruveta märkimään, joten taidan tehdä siihen korjaus palan. Katsoin huvikseen uudenkin hinnan, nihkeät 2800e.
            Attached Files

            Comment


            • #96
              Noniin, tankki asennusta vaille valmiina. Kävin paineilmalla vähän tankkia läpi jottei vaan jostain vuoda.
              Ens viikolla ois tarkotus saada tuo tankki vaihettua, samalla kaikki taka-akselin puslat ja perän stefat.

              Kenax, unohin vastata: Ei roiku tuo öljyjäähy puskurin muoveissa. Ylhäältä on kiinni coolerin alkuperäsessä kiinnikkeessä ja tuosta alhaalta lokasuojassa löytyvässä lirpakkeessa, vaikutti riittävän kestävälle.
              Attached Files

              Comment


                #97
                Itsellä täysin sama projekti menossa, uudet puslat taakse ja tankin kunnostus. Tiputtelin taka-akselin just viime viikonloppuna ja seuraavaksi pitäisi ottaa tankki irti. Yritän kunnostaa tuon autossa olevan vanhan tankin, kun se ei vielä ole vuotanut.

                Meinaatko muuten vaihtaa perämurikan takatuen? Olen etsinyt siihen korviketta, mutta löytänyt ainostaan tuon 034/Apicolin 200$ maksavan billet tuen.
                Kävisköhän tämä Powerflexin tuote sinne -> linkki
                On tarkoitettu vanhempiin 100/200:siin, mutta eikös niissä ole samanlainen taka-akseli?

                Comment


                • #98
                  Eli siis tätäkö tarkotat: 443599125? Se taitaa minultakkii puuttua. En minäkää oo oikein löytäny, äskön löysin yhen sivun mistä sais 100kpl tilattua.

                  Comment


                    #99
                    Tilaappa tuo 100kpl, niin ostan sulta yhen asevelihintaan:)

                    Mut joo, juuri tuota tarkoitan. Noita on vissiin kahta erilaista, malli vaihtunut joskus ~92. Pitäis varmaan koittaa noita Powerflexin puslia, näyttäis ainakin suht samoilta.

                    Comment


                    • Koodi:
                      Eli ABS nyt todennäköisesti sotkee tuota alkuperästä linjaa, täytyy siihen perehtyä myöhemmin.
                      Ota mustavihreän johdon rengasliitin irti releboksin päästä. Se on ABS-johtosarjan diagnostiikkapiuha. Pärjäät hyvin ilmankin, jos se todellakin aiheuttaa ongelmia, ei sitä ole alkusarjan autojen johdoissa ole vielä ollut.

                      Comment


                      • Partsbase ei ainakaan anna korvaavaa numeroa sille, näyttää jotta 91-94 ois sama? Jos koitat tuota powerflexiä niin raportoihhan miten kävi. Tepoltahan tuota näyttäs saavan, mutta originaali taitaa tulla jonkun näkösenä pakettina, siitä varmaan tuo hinta.

                        Empäs muuten oo kokeillu pääsenkö nyt käsiks kun vaihoin sekoilevan ABS releen, sen sulakkeellisen joka on ohjaamossa.

                        Tänään tuli vespumppu, jakoremmi, kiristimen rulla, nokkaketju ja muutama pusla sparetolta. Alkaa olemaan osia jo mukavasti valmiina, vielä loput puslat kun tulis.

                        Comment


                          Tuo perän pusla on kans itellä aivan loppu. Rapotoikaa ihmeessä et käykö toi powerflex. :)

                          Comment


                          • Minä nyt tilasin sen, kun ei hirveen kallis ollu eikä tullu postikulujakaan. Katsellaan, miten passaa.

                            Edit. Tutkailin tuossa muitakin sivustoja ja siellä näytti jotta tuon vanhemman pusla käy uudempaan. Olisiko sitten jottei uudemmassa oo tehty suoraan vaihettavaks sitä tai jotain.

                            Comment


                            • Tänään puotin taka-akselin ja tankin alas. Muuten lähti kaikki yllättävän hyvin, paitsi; Perän etu poikkipalkin puslien pultit piti katkasta, tankki oli kenkkumainen puottaa kun tankkaus putki oli jääny tiukkaan ja jarruputket ei tietenkään lähteny kuin elokuvissa.

                              Vanha tankki oli samasta kohti puhki kuin ''uusi'' olisi ollut pian, eli siitä vasemmasta etukulmasta johon kaikki kökkö puhaltuu.
                              Nyt huoltaa ja maalata satulat, vaihtaa perän stefat ja odotella loppu puslien saapumista.

                              Ps. Huomatkaa suuret tilani. :) Pitäs varmaan hankkia vielä pienempi auto tai isompi talli.

                              Edit. Oli muuten tosi huonona nuo perän etupuslat, perä heilu käsin heiluttamalla kun reikä oli jo niin holo. Ihme jottei kolissu kummemmin.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut pykiz; 4.11.2014, 08:05.

                              Comment


                              • Eikös tuossa kohdassa kuuluis olla semmoinen muovisuoja?

                                Comment


                                • Niin, tossa oikeella puolella ainakin on, vasemmalla ei mulla ainakaan. Siis kuljettajan penkiltä ajateltuna.

                                  Mutta, vituiksihan ne puslien tilaukset meni. 443511277B puuttuu, eli ne perän etupoikkipalkin puslat. Saako mistä? Itse en löydä kuin ebaystä yhdeltä myyjältä, jenkeistä, 50e postikuluilla.

                                  Ja 4AO511247D löytyy 2kpl ja nämä nyt vissiin kävis vanhempaan? Ja mulle käy 4AO511247B? Vai meneekö niitä nyt 4kpl? En oo vielä kerenny purkaa vanhaa.

                                  Oon nyt ihan kujalla näitten kanssa.

                                  Edit. Eli kaks per puoli menee noita 4AO511247B. Ja tuo D nyt eroaa vissiin muutaman millin mitoiltaan ja käy jollekkin tietylle korikannakkeelle.
                                  Viimeksi muokannut pykiz; 5.11.2014, 21:26. Perustelu: 43-->4AO

                                  Comment


                                    Katselin Etkasta 93' urssin taka-akselia, niin nuo 443511277B puslat menee taka-akselin etummaisen palkin sivuille ja saman palkin keskellä olevat peräntukipuslat olisivat 443505145A. Eli kumpiakin menee 2kpl.
                                    Itse tilasin Tepolta nuo 443511277B puslat.

                                    Tuolla 443511247B numerolla en löytänyt yhtään peräpään puslaa, ainakaa tuosta vuosimallista. Onko kyseessä taka-kolmiotukivarren etummaiset puslat, niitä menee 2 per puoli ?
                                    Viimeksi muokannut Kaitzu; 4.11.2014, 17:35.

                                    Comment


                                    • Eäh, 4AO:han se tuo on, eli juurikin ne etummaiset jota näkyi kaks olevan puolellaan. Kauheesti liikaa linkkejä auki niin sekasin menee.

                                      Täytyy varmaan tilata nuo energyt, hinta eroakaan ei tunnusta paljoa olevan.
                                      Viimeksi muokannut pykiz; 4.11.2014, 18:05. Perustelu: nnn

                                      Comment


                                        Mulla on nuo Energyn uretaanipuslat alla nyt. Moogin valmistamat vakiopuslat kesti kesällä 5000km, ennenkö oli väljemmät ku 20 vuotta vanhat alkuperäiset.

                                        Ostin ne tuolta: linkki

                                        Comment


                                          Ite tein viimesyksynä tuon tankki/peräpuslaremontin tällasella osalistalla. Tepolta tuli. Iso perän takapusla on mukana listassa, mutta sitä ei Tepolta enää saanut.

                                          Noilla palikoilla pitäis onnistua aika hyvin.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            On Tepolla vähän hinnat noussut jos tuo lista pitää paikkansa..

                                            Comment


                                            • Ai vähän, heti tossa 277b:eessä on 20e hinta ero, muiden hintoja en oo ihmetelly. Tietysti toimittaja voinu vaihtua tms.
                                              Tilasin nyt jostai latvialaisesta puljusta ne puslat, katotaanhan tulevatko perille. Hinta oli 5e kappale ja maksu kun on osat kädessä. Jos ei ala kuulumaan niin täytyy varmaan tepolta ottaa.
                                              Edit. Empäs ottanutkaan.


                                              Taitaa ruveta olemaan aika hyvästi joka urssissa tankki remontti edessä näin vajaa 25v kohilla.
                                              Viimeksi muokannut pykiz; 5.11.2014, 22:59.

                                              Comment


                                                Kyllä alkaa olla tankit heikkoja. Omaa jouduin hitsaamaan paikan peräti. Oli melkosta haperoa siinä mistä vuosi. Puhalsin kokonaan ja 2k epoksi ja massat niskaan. Oli siellä tankin alla kopassaki pientä kupan alkua ni tuli tehtyä virallinen Dinitrol käsittely koko peräpäälle siinä sivussa :D

                                                Viimekesänä nuo tilasin. Totesin kohtalaisenhintasiks nuo ni otin pultit ja mutteritki. OEM osia olivat kaikki.

                                                Comment


                                                • Kaikki muut puslat alkaa olla vaihettuna, paitsi se perän takapusla joka viipyy jossain ja ne poikkituen kori puslat.

                                                  Piru jotta oli tiukassa nuo tukivarren pienet puslat, joutu halkasemaan kun ei oikein tuohon minun prässiinkään hyvästi saa.
                                                  Kelkan kori puslat tulee nyt uretaanisena.

                                                  Etulevyt, palat ja letkut tuli tänään laitettua tilaukseen, puslia ootellessa joutaa rakentamaan niitä ja tekemään putsarille kotelon, oli nimittäin loskaa putsarissa ekojen loskien jäliltä.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Satulat alkaa olemaan paikallaan ja jos huomenna sais levyt. Aattelin tehä sen satulan kiinnityksen nyt M12 kartio pultista, eikö tuo lie pidä sen ihan hyvästi? Jos tuntuu jottei istu kunnolla niin teen kartion satulaankin.

                                                    Samalla tuli vähän putsattua tankin yläpuolta ja massaa suihkittua, tuskin tuosta haittaa ainakaan on.

                                                    Millähän lailla tuo turbo nyt on mietitty tiiviks tuohon downpipeen? Täysin tasapinnat ja v-bandi päällä. Onko jollain näkemystä millä sen tais hyväks vai pitääkö hankkia/tehä se oikea laippa?

                                                    Ps. Ufo satulat on vielä myytävänä.
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut pykiz; 10.11.2014, 21:41. Perustelu: Kuvat

                                                    Comment


                                                    • Kyllähän v-band liitos on tiivis jos laippojen tasopinnat on suorat.

                                                      Comment


                                                      • Ilman hartiaa tai mitään? Sitten noiden pitää olla tosi kierot, ilman tahnaa vuotaa aivan älyttömästi.

                                                        Comment


                                                          Hyvännäköiset nuo Apicolin kelkanpuslat, itsellä meni just viikonloppuna uudet Febin vakiopuslat paikoilleen. Toivottavasti olisivat edes vähän jäykemmät kuin vanhat.

                                                          Mikä tuo kelkan puslien vieressä näkyvä hitsattu kannake on? Onko se itsetehty kallistusvakaajan korikiinnike?
                                                          Mun -93 urssissa ei myöskää näytä olevan tuota jarrupaineensäädintä mikä sulla näkyy palkissa kiinni.

                                                          Comment


                                                          • Ilman hartiaa tai mitään? Sitten noiden pitää olla tosi kierot, ilman tahnaa vuotaa aivan älyttömästi.
                                                            Ainostaan joissakin v-bandeissa on semmoiset keskitysolakkeet mutta eipä se tiiviyteen paljoa vaikuta. Tuo dp puolen laippa on voinut mennä kieroksi hitsatessa, voithan sen tarkastaa jollakin suoralla levynpalasella painamalla laippaa vasten.

                                                            Ja tarkasta nyt kans että se panta painaa niitä laippoja toisiaan vasten kiristettäessä eikä vaan pohjaa siihen putkeen.

                                                            Comment


                                                            • En oikeestaan tiiä mitä varten se on, ei siinä ollu mitään kiinni. Ei mulla oo koko takavakaajaa, se on vielä hankinta listalla.
                                                              En oikein ymmärrä sen merkitystä, siihen tulee siitä jakokappaleelta putki ja siitä oikealle puolelle. Vasemmalla jarrulle tulee suoraan, kait se tasaa sitä painetta olevinaan.

                                                              Juu, se kyllä tosiaan tais olla jottei edes se panta istu siihen kunnolla. Siinä oli 3" panta kun ei se liitos ole kuin vajaat 2.5".

                                                              Jarrut tuli nyt laitettua kartio pultilla ja holkilla. Eli reilu 14mm messinki hela (tais olla laturin hela), puristin paikalleen ja viilalla pyöräytin jotta pultti menee paikalleen. Hyvästi tuntu satula istuvan.
                                                              Huomenna pitäs osat tulla, niin saa sen navan mitan ja pienentää se napa. En oo vielä ottanu satulasta tavaraa, katotaan miten se istuu.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X