Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 viripiri ja muu kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Päivitetään tätäkin välillä.

    Kesävanteet heitetty alle. Samalla olisin vaihtanut taka satulat, mutta ei näköjään tullut oikeat, tuli ilmeisesti ei jäähytetylle levylle kun oli aika paljon kapeammat. Vanhat on aivan jumissa, eivät edes jarruta kunnolla.

    Hinta vaikuttikin liian halvalta käydäkseen Äs malliin.

    Katastus hommat ois taas edessä ja arvelin nyt muutoskatastavani tuon, kun se on nyt oikeasti mahdollista. 237hv paperit löytyy, mitä tarvii lisäksi?

    Verrokki autonahan toimisi v8 urssi, mutta tarvitseeko niitä tuohon huikeaan 7hv tehon nousuun?
    Säädökset tuntuu olevan vähän kaikilla hukassa, eivät naapuri konttorille edes ottaneet muutoskatastukseen.



    Yks päivä koitin n75 kiinni ajella, nyt mennään siellä afr 12 tuntumassa, mutta soppa loppuu kun on ahtopainetta ja kierroksia.
    Arvelin aluksi olevan maffi raja, mutta ei ilmeisesti olekkaan kun isolla pykälällä saa ottaa ahtoa reilustikkin.

    Esim kolmosella pätkäsee täysillä ahoilla ja noin 5-6krpm, niin polttoaine loppuu kokonaan ja afr lukema alkaa kipuamaan huolella ylöspäin.

    Pitää pa suodatin ainakin vaihtaa, tuskin vaihettu ikinä.
    Attached Files

    Comment


    • Löytyy toimivana purettu pelkääjän takasatula ja melkein toimivana purettu kuskin takasatula. Jälkimmäiseen kannattanee vaihtaa sylinteri, jos priiman haluaa, käsijarrun palautuksen kanssa taisi olla pieniä ongelmia..
      Nätisti käy vanteet kyllä.

      Mikäs softa tässä oli ja paljonko oli ne täydet ahdot? Mappia ei ole vaihdettu, eli alle 2 bar reilusti?

      Comment


        Multa löytyy kunnostettuja 100% toimivia takasatuloita suoraan hyllystä.

        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=152756

        Comment


        • 2bar mappi tässä on, 1.6bar on nytten ahdot.
          Ja Porkkiksen keskeneränen softa.
          Ilman n75:sta jolloin ahdot on 1bar toimii vallan hyvin.

          Porkkiksen kanssa oli puhetta cutista. Kun ensin tunnustelin että ensimmäisellä vetää hyvin, mutta seuraavilla vedoilla ei.

          Kyselen työpaikan kautta hintaa OIKEILLE satuloille ja palailen astioille sen suhteen.
          Kaipa nuo omatkin kunnostettavissa olisi ja niin teen jos hinta tuntuu liialta.

          Edit. Ei tullut mittailtua kun oli levällään. Sama korjaussarjahan tähän käy kuin ihan tavallisen vag satulan takasatulaan?

          Comment


            Ei välttämättä. Mäntä taisi olla eri halkaisijalla, olikohan 42 mm vs. 38 mm..

            Comment


            • Niin näemmä onkin. Urssin satula on 43mm männällä.

              Löysin nyt oletettavasti oikeat uudet tarvike satulat, hintakaan ei ollut paha.
              Ne taas maalailla kauniin punaiseksi ja laittaa paikalleen.

              Comment


              • Boschin satulat. http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBa...=1461089247191

                Comment


                • Vaihtelin tänään nuo satulat. Ei nuo kovin ihmeellisesti ole jarrutelleet. :D

                  Samalla vaihoin pa-suodattimen, tilanne ehkä vähän parani. Nyt pääsee 2vaihteella 6krpm ja seokset on vähän alemmat.
                  Unohin laittaa ahtopainemittarin letkun paikalleen ja sinne jäi ahtovuoto.
                  Ahtovuodon kanssa pääsi 2vaihteella noin 6700rpm, elikkä korkeammalle.

                  Jotenkin haisee että cutti se olisi, mutten huomaa mitään eroa ekalla ja tokalla vedolla. Kokeilin sitenkin, että katkasin virrat moottoritie nopeudessa ja siitä heti veto, ei vaikutusta.
                  Attached Files

                  Comment


                  • En nyt kerenny hoitamaan tuota muutoskatsastusta, kun perinteisesti rupesin niin myöhään sitä hoitamaan.

                    Eli vaihoin vakio turbon ja laitoin putken kuulerin paikalle.
                    Auto tuli hylättynä takasin, syy: Alkuperäinen välijäähytin puuttuu.

                    Ne oli katellu netistä, että välijäähytin löytyy yms. Muistelin sitten, että ainakin tuon auton kohdalla lukee trafin tiedoissa ettei ole välijäähyä.
                    Tulostin paperit, vein katsastusmiehelle ja kysyin että mikäs hylky syy tuo on?

                    Selvitteli taas hetken ja toi paperit takas hyväksyttynä sanomatta sanaakaan.
                    Ensi kerralla saattaa olla viisasta yrittää saada auto toiselle katsurille.

                    E. Oikeat rojut paikalleen ja hämmästelemään tuota vedottomuutta, kunhan kerkee.

                    Comment


                    • Kesä on menny vauhilla ja motivaatio sekä tilat on ollu jossain.
                      Nyt on sentään tilat ja hyvät onkin.

                      Tästähän hajos sisäkenno tuossa kesän alussa ja jäi silloin seisomaan.
                      Kenno on nyt vaihettu. Kauhulla katselin noita ohjeita internetistä, osa on purkanu kojelauan ja osa keskikonsolin.
                      Ite purin vänkärin ja kuskin jalkatilojen ylämuovit, konehuoneen puolelta johot letkut irti ja pyyhkijät, mööpeliä vähän ulos jolloin pääs käsiks sisällä oleviin liittimiin. Liittimet irti ja koppa syliin.

                      Tuota rötäämistä tässä nyt vähän ihmetelly. Purin sytkän johtosarjan koska se ei kovin hyvältä oikeasti näyttäny, eikä sitä ollutkaan. Onko jollain kytkistä näille? Mulla siis ei oo vahvareitakaan käytössä, en oo ihan varma kytkennöistä mitä löysin että kuuluuko niihin vahvarit.
                      Uuen motin mukana tuli vissiin originaali puolat ja johot joita kokeilin, sama ongelma.
                      Kokeilin vielä ilman putsariakin, ei muutosta tuolloinkaan.

                      Olisko jollain tässä lähettyvillä laina maffia? Voisin koittaa onko tuo maffi nyt jotenkin vajavainen.

                      Mappi rajaan en oikein usko koska se on tosiaan ihan sama onko eka vai toinen veto.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Auto kävi tossa yhden viikonlopun vähän testissä toisella maffilla ja eri puolilla. Vielä se rötää, mutta katsotaanhan löysinkö syyn.

                        Eli autosta hajos 1/2 siirtäjä (aivan helvetin yllättävää). Saa pomppia ton kepin päällä että saa 1/2 päälle.
                        Mulla on periaatteessa ylimääräsenä yks 2.3 100q ilmeisesti 01A laatikolla, sehän tonne käy, mutta onko se heikompi kuin E?

                        Ajelin auton hallille ja nostin ylös päästäkseni öljyt pois laatikosta. Aloin katselemaan että jopas on öljynen moottori.
                        Hetken siinä pyörittyäni älysin: Mulla on reikä öljypohjassa.
                        Se catchcanin paluunippa oli lähteny lentoon, ei mitään tietoa kauan se on ollu, mutta onneksi autoa ei ole oikeastaan ajettu tuon rötäämis ongelman kanssa, joka nyt voisi olla syy ja seuraus. Selvinnee kun saa uuden vaihteiston.

                        Tallilla tuli pyörähettyä ja uus sytkän johtosarja värkkäiltyä, tässä nyt on 2 ylimäärästä liitosta vrt. vanhan sarjan 15 ylimäärästä. Kovin siististi tota sukkaa ei saanut puolien tienoilla, katsotaan teenkö jotain sille.
                        Attached Files

                        Comment


                        • 01A laatikko on alumiini kotelolla mikä pääsee elämään korkeammilla tehoilla, en alkaisi edes etsimään kipurajoja tuolle setupille että noinkohan se kestää vaiko ei.
                          Laita vaan suoraan JHM kamat sisään ni saat rahoillesi parasta vastinetta.

                          Comment


                          • No onhan tässä Ilmainen vs jhm kamojen hinta, mutta luultavasti tosta askista ei oo menny kun siirtimen palat ja synkro. Eli varmastikkin täysin kunnostettavissa se on.
                            Pitää käydä lähiaikoina ruuvailemassa se irti ja purkaa palasiksi.

                            Katsotaan nyt mihin päädyn, tolle kyseiselle satkulle olisi ostaja ihan kokonaisenakin ja on sen verta hyvä kuntonen, että säälittäisi laittaa paaliin kun askin vie.

                            Comment


                            • Unohda se A-aski.

                              Mitä sille 1-2 siirtäjälle on käynyt? Oletko ihan satavarma, ettet ole napauttanut pientä sorsavaihtoa sille?

                              Comment


                              • Juu, unohetaan ja myydään auto pois.

                                1 rusahteli jo mulle tullessaan ja sillon sinne meni redlinet sisään joilla kurina "korjaantui". Joten ehjä aski tossa ei mun omistuksessa ole ollut.
                                Hyvin paljon mahdollista kenax, että "jalka on nopeampi kuin käsi" -ilmiö on päässyt tapahtumaan.

                                Comment


                                • Askin aukaisemalla selviää. Ei vaadi kovinkaan kummoista sorsavaihtoa, että onnistuu vahingoittamaan kytkentäkehän hampaita niin, että niihin ilmestyy semmoiset "koukut" päähän. Koukut vaikeuttavat tai jopa estävät hampaita liukumasta toistensa lomaan ja monesti niin, että vaihde jää silmään eikä meinaa lähteä pois.

                                  Ratas ja/tai kytkentäkehä käteen ja viilaa koukut pois. Kyse on suht kovasta aineesta, joten siinä saa kivasti pari pimeää talvi-iltaa kulutettua :)

                                  Jos purat tämmöistä askia ekaa kertaa, niin siinä on pari niksiä mitkä pitää tietää ja pari erikoistyökalua jotka tarvitset. Torsenin kopassa askin takapäässä on semmoisen ruskean muoviasian takana kytkinakselin pään pultti, joka tarvitsee avata. Siihen kävi muistaakseni joku XZN. Koska olet kuitenkin avaamassa koko laatikon ja siksi valuttanut öljyt, voit ottaa siirtäjän kotelon pois ja kytkeä siellä olevista siirtäjätangoista kaksi vaihdetta yhtäaikaa päälle, niin on jotain mitä vasten vääntää pultti auki. Sen jälkeen tarvitsee hankkia sisäpuolinen laakerikoolin ulosvedin tai sorvata semmoinen sienen mallinen kakkara, joka lukitaan seeger-renkaalla kyseisen pultin alla olevaan laakerikooliin. Se on vedettävä ulos ennen kuin aski antautuu. Muuten askin purkamisessa ei ole mitään ihmeellistä.

                                  Comment


                                  • Ensin se taisikin olla siten etten meinannut saaha pykälää pois päältä. Meinasi tulla ongelma kun en kotia ajellessa saanut 1/2 päälle ja auto oli ylämäessä liikennevaloissa. Toivottavasti ei sintteri ottanut pahasti kyytiä, kun jouduin hiukan luistattamaan.

                                    En oo aiemmin tämmöstä purkanu, muita askeja kyllä.
                                    Purkuun se menisi vaikka uusi tulisi ihan vain mielenkiinnosta, joten kiitos vinkeistä.
                                    Kuulostaa siltä että tuo kannattaa kunnostaa, etenkin ottaen huomioon 01e:n huonon saatavuuden.

                                    Palaillaan sitten askin kunnostuksen muodossa, jahka saan puotettua sen lattialle.

                                    Comment


                                    • Viikonlopulla tuli otettua aski ja öp pois. Öljypohjan nipan sauma ei ollu ottanu oikein yhtään nippaan kiinni, oli hitsattu vain sisäpuolelta.

                                      Askin purkamista tuli aloteltua ja homma alko tietty kunnon pesulla (kuva1).
                                      Päätylaippa pois ja torseni pellolle, torsenin hampaissa on jo aika huomattavaa kulumista havaittavissa, katotaan teenkö sille jotain. Outoa kun ylä magneetit, eli ne jotka on siinä muovi tupissa puuttui.

                                      Tuli tehtyä muutaman minuutin tuo kenaxin mainitsema työkalu. Meinasi usko loppua ja piti miettiä mitääkö tätä jokin muu, kun ei lähtenyt koppa irtoamaan. Todella tiukassa pysyy tuossa laakerissa (kuva2).
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Löytyy muuten torsen, jossa vaihdettu prikat neulalaakereiden tilalle.

                                        Comment


                                        • Joo mä kanssa joskus ekaa kertaa kyseistä askia avatessa hieroin päätäni ja käytin suht isoakin kalua, kun ei meinannut lähteä takakoppa auki. Se laakerikooli todella pitää sen tehokkaasti kasassa.

                                          Comment


                                          • Työkalu ei ollu ihan loppuun asti viimeistelty ja jätti rosot tohon läpimenevään reikään, muttei sen pitäisi haitata.
                                            Muuten ihan välttävä ja ennenkaikkea yksinkertanen tähän hommaan. Eli m18 kierrotankoa, pätkät lattaa ja muutama mutteri +tietty kempinliimaa.

                                            Aamusella tuli purettua aski loppuun asti erilleen toisistaan, nyt pääsis käsin vaurio kohtaan ja lopun purkuun. Muutama kuvatus aiheesta.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Siis hetkinen? Miten purit sen? Vedithän sen laakerikoolin taaksepäin, pois sieltä pesästään? Ethän painanut kytkinakselia läpi siitä?

                                              Comment


                                              • Eli siis, tuo työkalu työnnättää kytkin akselia vasten ja on pultattuna takakoppaan kiinni, jolloin se vetää takakopan pultteja vasten sen irti kytkinakselilta.

                                                Työkalun mallin varastin jhm:mmän videolta.

                                                Comment


                                                • Minkäs näkönen se kenaxin versio on tästä työkalusta?

                                                  Eilen tuli purettua akselit pois ja 1/2 rattaat pois, en tiedä puranko ees pitemmälle kun muuten on täysin toimiva ja tuskin hyödyttää purkaa loppuja.
                                                  Ja kenaxin veikkaus osui oikein, tuo kytkentä holkki oli aivan naakelissa, piti vasaralla naputtaa irti toisistaan.
                                                  Kakkosen syncro on aika synkän näkönen.

                                                  Uudet 2kpl oem syncrot maksas jotain vaille 140e. Työkaverilla ois kokonainen B5 tai 6 1.8t etuvetosen laatikko, eikös tästä pitäs saada kytkentäholkki ja syncrot?
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • "kappas" :D

                                                    Ei mulla ole kuvaa siitä työkalusta, mutta siis:

                                                    Holkki, jossa olake, joka juuri naftisti tarpeeksi pieni, että se menee siihen laakerikoolin sisään. Holkin keskiosa sen kokoinen, että sen olakkeen saa lukittua seegerillä siihen koolin ulosvetoreunaan. Sitten vain M8 kierre holkin läpi ja siihen kierretanko. Sitten prikalla ja mutterilla vedin sitä koteloa vasten sen koolin pois sieltä.

                                                    Ohessa teknis-taiteellinen näkemys aiheesta.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Nojoo, eihän tuo hirveä yllätys ollut. Kokeilin tuossa viilailla, mutta on oikeasti kovaa evästä. Jos tuo ratas nyt käyttöön tulee niin pitää varata vähän puuhailu aikaa.

                                                      Tuli värkkäiltyä tuota sytkä johtosarjaa vielä vähän siistimmäksi, nyt saa luvan kelvata. Toiminnasta ei vaan vielä varmuutta ole, kun autoa on vähän huono ajaa.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Kävi silleen "sopivasti" että kaverilta palo V8 urssi ja se menee palotteluun. Joten siitä tulee nyt 6v laatikko itelleni ja sehän on jo sitä parempaa sarjaa muutenkin.

                                                        Tämä laatikko jää jonnekkin varaosiksi tai tilaa jhm setin jossain kohtaa.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • Toisen epäonni on toisen onni vai miten se oli. Ei kiva kun auto palaa. Konehuoneestako oli lähteny palaan?

                                                          Comment


                                                          • No, näinkin voisi joku sanoa.

                                                            Joo, konehuoneesta sytty ja poltti kojelautaa, rattia ja kattoverhouksen.

                                                            Comment


                                                            • Nyt en hitsannut catchcanin nippaa, laitoin läpiviennillä. Kaiken jären mukaan sen pitäs sopia tuossa olemaan, vai?

                                                              Pitäs siihenkin saada hankittua osaset ja värkättyä paikalleen, mutta saatetaan nyt auto ensteks ajokuntoon ja toimivaks.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X