Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 viripiri ja muu kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 viripiri ja muu kunnostus

    Noniin nyt olisi ensimmäinen Ässä hankittu ja ensmäinen turbo auto, eli apua täältä todennäköisesti tulen tarvitsemaan. Bensa turbot ei ole niin tuttu käsite.

    Tästä se ilo alkaa, vai surukos se oli?

    Auton teon on aloittanut jo edellinen omistaja ja vissiin sitä edellinenkin (clubilainen; kuka?).

    Teho tavoite on maltillinen 400hv
    Speksejä:

    Hx35
    60mm hukkis
    Downpipestä taakse asti 3'' putkisto
    Puola konversio
    Alu Bypassi
    440 suuttimet
    Cooleri
    Vakio alakerta, ehkä jossain vaiheessa uusiutuu.

    Bilsteinin alusta
    Uretaani puslat taakse (laittamatta)

    TO DO LIST:

    Tekniikkaan:

    Cooleri
    Suuttimet
    Säätö
    Kytkin (ei tietoa mikä sisässä)
    Laajakaista lambda
    Lämpösuojaa
    Putkisto osittain uusiksi, onko muilla tämän näkösiä?

    Ja muuta?

    Kori:

    Uusiin puihin, joskus vähä kokeiltu törmätä johonkin, pelti maalattu todella huonosti, pohjat tehty varmaan 40:mppisellä paperilla. Koko auto maalataan jossain vaiheessa.

    Listojen ympäriltä halkeillu maalit
    Pikku painauma kontissa.

    Alusta:

    Jarrut vaihtuu hp2:kkosiin
    Uretaani puslia joihinkin paikkoihin

    Muuta:

    Ilmastoinnin lauhutin, paljon on saatavilla r12 ja r134 lauhuttumia, kumpikohan oikee? Ei ole lappuja enää konehuoneessa.
    Pientä hifiä
    Valojen tummennus
    Tuulilasin yläreuna massattu todella törkeästi, vissiin lasin vaihdon yhteydessä.
    Johtojen siistimistä
    Ja yleis paikkojen sipistelyä
    Attached Files
    Viimeksi muokannut pykiz; 1.10.2014, 18:47.

    #2
    Moottorille kannattaa tehdä heti perusjutut. Esim.laakerit ja kiertokanget uusiksi,niin tulevien tehon lisäysten takia ei tarvitse murehtia niistä enään.

    Comment


      #3
      Eikös toi r134 ole melko yleisesti käytössä oleva aine, onko noihin sitten saatavilla useita erillaisia kennoja vai onko se samainen kenno eri aineille?

      Comment


        #4
        R12 ja R134 ollu ursseissa käytössä, eri kennot ainakin aineesta riippuen.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Niin, se vaikuttaa juurikin kennon ja kuivaimen valintaan, niin pitäisi saada tietoon mitä juuri tuossa on ollu. Pitää katella jos selviäs varuste lapusta.

          Fiksuahan se olisi laittaa alakerta jo nyt uusin osiin, mutta "budjetti" ei vielä tässä vaiheessa anna periksi. Vakio alakerranhan PITÄS? niellä nuo tehot mukisematta, jos ei kestä niin ei sitten kestä.

          Nyt on laajakaista mittari ja anturi tilattu.

          Tänään pääseekin ilmastoinnin näyttöpaneelin ihmettelyyn, napit ei oikein pelaa.

          Comment


            #6
            Mitä viisaammilta kuullut ja täältä lukenut, niin nyrkkisääntönä vakio veivien väännönkestolle on pidetty 100 Nm/veivi. Hx35superilla pääsee tuon rajan yli kyllä.

            Comment


            • #7
              Jos oikein oon ymmärtänyt niin kylmäaineen tunnistaa venttiileistä. R12 on enemmän renkaan venttiilin näköinen ja kierre ulkopuolella. Kun taas r134 isompi ja kierre sisäpuolella. Korjatkaa jos oon väärässä.?

              Comment


              • #8
                Ei tuo minusta superi ole, 3530521 numero löytyy pakopesästä ja kompuraa kotelolla on halkasiaa 55mm, se tyyppikilpi on hukkunu jonnekkin matkalla.
                Pakopuolella taitaa olla niiden isoimmat erot?


                Nyt toimii näyttöpaneeli normaalisti, kosteus ja sähkö on aina huono.
                Oli kosteutta paneelin ja itse piirin välissä.

                Samalla tuli korjailtua autochekin juotokset, helppo homma.
                Mittari auki, nuo juotokset sulaks ja johan rupes jarrupalojen kulumisen ilmoitin palamaan. Joku ongelma näkyy olevan pissapojan nesteen anturillakin.

                Huomenna jos pääsis cooleria rukkailemaan paikalleen. Varautua nyt niiden veivien vaihtoon ja katsoa sitten vaihtaako vai koittaako tehdä kieroja kankia.

                Edit. Kuvat tuulilasin yläreunasta ja konepellistä
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Mihin meinasit cuulerin istuttaa? :)

                  Comment


                    #10
                    Aina te jaksatte niistä veiveistä kauhistella. Pistää vähän vähemmän ahtoa, jos jännittää. Alle 1.5bar ahdollakin tuollanen kulkee aaivan eri tyyliin kuin vakioahtimella.

                    Comment


                    • #11
                      Keulillehhan se pitäs istuttaa, mitä äkkiä ihmettelin niin pitäisi mahtua lauhuttimen kanssa, puskuria vähän jo ennestään leikattu. Tässä vielä kuva tulevasta cuulerista.

                      Edit. Tällä hetkellä ahtoa taitaakin olla juuri se noin max. 1.5bar, en ole vielä kertaakaan itse veättänyt loppuun kun eväs loppuu nii pitää vielä malttaa. :(
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        mniin, 3bar mapilla luki radalla 2.5 oman ursaan mittarissa RS2 koneella... ei virhekoodia nakutuksista tai seoksesta, porkkiksen softa purkissa.

                        Comment


                          #13
                          No on kyl ollu maalari taas asialla ja kuka prk* tekee tommosia tuulilasin vuodon paikkauksia :D ja ei muutakuin onnea projektille :)

                          Comment


                            #14
                            Auto on R12 aineilla alunperin koska -92. R134 siirryttiin vuonna -93, C4 tapauksessa valmistenumerossa 4A-P-060 001.

                            Comment


                              #15
                              Urssissa helpottaa keulakuulerin asennusta huomattavasti se kun vie kennon alumiinihitsarille ja kertoo sille että lähdöt pitää hitsata hiukan viistoon taaksepäin.
                              Muuten ahtoputket törröttää ikävästi, esimerkiksi tää ei näytä hyvältä.
                              http://i935.photobucket.com/albums/a...ter47/dm-5.jpg

                              Kennoakaan on ihan turha ylimitoittaa ns. vitusti, mulla on 520x235x65 kenno ja imulämpöjen kanssa ei oo mitään ongelmaa vaikka voimaa on muutama yksikkö enemmän kun vakiossa.

                              Comment


                              • #16
                                Cooleria sain vähän soviteltua ja kiinnikkeet tehtyä, mutten vielä paikalleen. Pitää huomenna käydä vähän putkea ja letkua ostamassa niin saa hyvästi ne sinne.

                                Tuohon malliin se nyt ainakin tulee sinne, cooleri tuli mukana tuommoisenaan.

                                Tuo ilmastointi asia jo selvisikin, R12. Sain muutenkin auton historiasta tietoa.

                                Comment


                                • #17
                                  Ottaa päähän topicin perusteella ei tainnut olla kovin mieluista historiankerrontaa? Avaa toki vähän muillekkin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Putki ei ole lähtenyt tuommoisena toissa omistajalta vaan tämä kaveri (myyjä) on ranetellut sen, siellä ei ole edes pantoja joka liitoksessa. Eikä kehdannut edes myöntää, en kyllä itsekkään kehtaisi jos tuommoisen tekisin.

                                    ''Pumppu uusittu JUURI ennenkuin vaihtui'' hänelle, todellisuudessa n. 2v sitten.

                                    Einyt mitään maailmaa järisyttävää, mutta katsotaanhan millasia hienoja ratkasuja tuolta vielä löytyy, sehän se vain rassaa. Taitaa olla tämä edellinen omistaja vähän puhemiehiä, muttei niinkään tekijä.

                                    Mutta, eniveis. Tänään käyty kaupoissa pyörimässä, ostettua 2.5'' ahtoputkea ja letkua.
                                    Postista tuli haettua seosmittari, senkin kanssa piti vaan mennä tötöilemään, eihän tuossa ole itse mittaria mukana. Olikin liian halpa ollakseen hyvä, toimiikohan tuo esim. motonetin autogaugen mittarin kanssa?

                                    Cooleria vähän mallailin jo sinne.

                                    Edit. Ainiin, huomasinpa jotten vcdssällä enkä muilla testereillä saa yhteyttä autoon, pitää sekin ihmetellä
                                    Viimeksi muokannut pykiz; 12.8.2014, 21:40.

                                    Comment


                                      #19
                                      Katoppa sulakkeet... Mulla oli yksi sulake rikki jolloin en saanut yhteyttä autoon, sulakkeen numeroa en muista mutta se oli siinä kuskin ovenpuolella.
                                      Viimeksi muokannut Ali89; 13.8.2014, 00:40.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tämähän on melkein jopa paremmin ranetettu kuin tuo mun b5-projekti! Mutta eiköhän tästäkin vielä ajan kanssa hyvä tule.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No se sulake ainakin on ehjä, sen chekkasin ekana. Vaihetut soittimet ei ole tainneet normaalisti temppuilla, mutta kokeilempa. Yllätysyllätys, sekin on kytketty väärin, sammuu heti kun virrat kääntää pois.

                                          Juu, ei tuosta kovin hankalaa ainakaan ole parempaa tehdä.

                                          Näkyy lämpötila anturikin olla kappaleina ilmastointi paneelin mukaan, selittänee kylmänä hummailun.

                                          Comment


                                            #22
                                            Näkyy lämpötila anturikin olla kappaleina ilmastointi paneelin mukaan, selittänee kylmänä hummailun.
                                            Humppailut johtuu jostain muusta. Ilmastoinnin lämpöanturi löytyy lämppärin letkusta, jos semmoinen on sinne alkujaan laitettu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ainiin, eihän se näytäkkään moottorin koodeja. Muistin vain jotta 6.1 oli lämpötila-anturi, nyt kun katsoin niin näkyy olevan a/c:een lämpötila-anturi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Cooleri rupeaisi olemaan siellä päin, huomenna tehä vielä alakiinnikkeet ja letkut/putket.

                                                Sitten muutama hankinta kysymys:

                                                Säädettävä nokkapyörä? Entäs ketjulle?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tietysti molemmat säädettävät.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Vakio nokkien kanssa pärjää ilmankin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Niin, vakio nokilla vielä mennään. Nälkä kasvaa tietysti syödessä, mutta se nälkä siirtyköön kevväämmälle.

                                                      Cooleri viritelty paikalleen ja tulpattuna nyt, viikonlopulla jos saisi laitettua putket, toivottavasti pinta-ala riittää. Todella typerän mallinenhan tuo tuohon on , mutta eiköhän aja asiansa.

                                                      Eilen kiinnikkeitä tehdessä kävi langalle aika mielenkiintoisesti, pirun halpa langat.

                                                      Viikonlopun aikaan ois tarkotus putkisto rukkailla kuntoon, keskeltä on niin alhaalla jottei kestä hidaste töyssyyn ajella normaalisti.

                                                      Edit. Cooleri onneksi vain näyttää olevan vinossa, syylärin ja puskurin mukaan laitettu.

                                                      Tyhmä kysymys part.??? Onko tuo nyt ihan fiksu ratkasu; Bypassilta menee turbon imupuolelle letku ja venakopalta tulee huohotus bypassin yhteyteen, lykkääkö pässi nyt ylipainetta venakoppaan? Nappaan kuvan huomenna jos menee ohi tuo selitys. Hauska olisi joskus nähdä vakio/jo kunnolla tehdyn urssin konehuone.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut pykiz; 14.8.2014, 21:26.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        venakopan sisällä on ihan vain putki joka tulee huohotusletkutuksista koneen takaa ja imusarjan alta. Eli ei sinne venakoppaan ylipaineita syljetä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ahaa, katsoinkin vakiosta niin näkyy ne tulevan aika lähekkäin siinäkin. Tuossa nyt silti se kuva.

                                                          Putkisto tuli eilen/yöllä tehtyä, muutaman koffin turvin. Uutta putkee tuli niiden räpellysten tilalle, ei ole enää rungossa kiinni, yksi pönttö lähti pois ja äänet oikeastaan hiljeni. Ulostuloja ei vielä ole kun en niitä löytänyt, niistä kuva myöhemmin.

                                                          Tuli siinä samalla havannoutua jotta pakosatsi vuotaa, ihmekkös tuo kun jokainen ala mutteri on löysässä. Eipä se enää kiristämällä korjautunu, pitää tiiviste sinne vaihtaa.

                                                          Huomenna jos rukkailisi coolerin putket paikalleen, täytyy ehkä mustaks maalata tuo, jollainlailla pahasti erottuu tuolta.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eipä niitä letkuja tännään kerenny laittamaan, mutta ulostulot tuli laitettua ja takavalot tummennettua.
                                                            Attached Files

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X