Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 2.8 quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 B4 2.8 quattro

    Noniin, terve kaikille.

    Eli ostin tuossa viime vuoden puolella ensimmäisen Audini (80 AAH 2.8 quattro -93). Vaikutti kelpopeliltä, oli mennyt leimasta läpi moitteitta Joensuussa pari kuukautta aiemmin ja hintakaan ei ollut paha, koeajolla ei mitään mainittavaa.



    Talvi päästiin hyvin ilman suurempia ongelmia. Välillä ei meinannut käynnistyä, ilmeisesti virtalukon pohjassa vikaa, korjaantui itsestää sekä nuo tuning-valot harvinaisen huonot pimeällä.

    Tällä hetkellä ajettu ~280tkm ja tähän mennessä mitä olen omistusaikanani tehnyt:
    Öljyt+suodatin koneeseen
    Vaihdelaatikon öljyt (perän öljyjä ei saatu vaihdettua kun proppu pyöreä)
    Ilmastoinnin kennon vaihto (sparetosta tarvike)



    Nyt kuitenkin kesän tullen pitäisi katsastaa ja tälläisen vikalistan sain haettua. Ihme ettei mennyt ajokieltoon?



    Eli sen verran olen diagnosoinut että putki vuotaa hieman ja katit ilmeisesti täysin tyhjät. Jarruletkuja saa ainakin motonetistä 8e kpl per puoli, mutta tuota paloniveltä ei ole listoilla. Tarvikekateista meinasin uuden putken tehdä, kun muuten aika suolainen hinta.

    Eli jos Teiltä löytyisi hieman neuvoa mistä kannattaisi aloittaa osien metsästys ja muutenkin korjausvinkkejä. Kiitos.

  • #2
    Itselle tulossa Lemförderin alapallot. Tokkopa sinulla erilaiset itsella siis tuo nuhaisempi 2,6:nen. Toki tuo on arvokkaampi kuin halvin tarvikeosa, mutta pitäis olla ainakin hieman laadukkaampi. Lemförderiä taitaa myydä motonet, ad varaosaliikkeet ja fixuksesta tai osasista en mene takuuseen. Vaihdoitko siis lämppärin kennon sisätilasta vain jotain muuta? Tuo taitaa olla kaikkien vanhojen audistien koetinkivi. Oliko millainen homma? Taitaa vaatia aika hurjan määrän purkua ennen kuin pääsee käsiksi.

    Comment


    • #3
      Lauhduttimen kennon vaihdoin keulalta siis. Meni siihenkin 4h että ponnattu ja toimintakunnossa. Motonetissä ei taida olla kuin yhdenlaiset alapallonivelet ja niissä lukee ei V6/S2.

      Comment


      • #4
        Tulin nyt vasta katsoneeksi paikkakunnan missä vaikutat. Eiköhän tuosta kaupungista luulis löytyvän muutama varaosaputka josta alapallot löydät. Ainakin Lahdessa ad ketju myy lemförderiä ja edullisempia vaihtoehtoja, joten etsi lähin sellainen ja käy kysymässä.

        Comment


          #5
          Näkyy käyvän laihalla, mutta CO ja HC on koholla. Ettei olisi imupuolella vuotoa? Huohotusletkut on ainakun hyvä käydä läpi.

          Comment


          • #6
            Noni, auto leimassa. Kiitos auttajille.

            Hieman pakoputkea motonestista, sitten migilla hitsailin kasaan (saattaa vähän vuotaakkin).
            Fixukselta sain ostettua koiranluut, jarruletkut ja alapallon. Yllättävän helpot oli vaihdella.
            Leimalle laitoin vielä varuiksi "hieman" etanolia tankkiin ja päästöt muuttuivat aika paljon.

            Viimeksi muokannut klrp; 5.2.2015, 12:32.

            Comment

            Working...
            X