Tuossa viime syksynä tuli vaihdettua coupe uudempaan sportbackiin jossa varustuksiin kuuluu navigointi 6.5" näytöllä (ei siis plus versio 7" korkearesoluutionäytöllä). Coupessa ei ollut navigaattoria, joten päädyin asentamaan siihen kiinalaisen korkearesoluutionäytön jossa oli sisäänrakennettu navigaattori+handsfree. Tuo laite toimi loistavasti ja olisin ehkä asentanut tähänkin samanlaisen, mutta markkinoilla ei ollut laitetta joka olisi yhteensopiva 3G MMI:n kanssa.
Olen jo pidempään etsinyt ratkaisua, jolla saisin Androidin pyörimään alkuperäisellä näytöllä ja mielellään kosketuspaneelilla. Markkinoilla ei kuitenkaan myöskään ollut Android TV tikkuja, joihin olisi mahdollista kytkeä USB kosketuspaneeli. Jotkin laitteet tukevat kosketuspaneeleja, mutta käyttäjien kokemuksien mukaan tuntui olevan ihan arpapeliä, mikä USB ohjain toimii milläkin laitteella. Etsin pitkään Android yhteensopivaa USB kosketuspaneeliohjainta, mutta sellaisiakaan ei löytynyt. Olin jo kallistumassa ratkaisuun, että tulen ohjaamaan Android TV tikkua usb tai bluetooth touch padilla, jonka asentaisin keskikonsoliin. Onneksi huomasin, että Car-Solutions.com on onnistunut tuomaan markkinoille Android yhteenopivan kosketuspaneeliohjaimen.
Tilasin Car-Solutions.com:sta:
-3G MMI Video interfacen
-Universal Touch Screen Controllerin
-Ohuen ja taipuisan 6.5" kosketuspaneelin
Olin jo aikaisemmin ostanut:
-nopean neliytimisen Tronsmart T428 Android TV tikun, josta löytyy Bluetooth.
-HDMI -> AV konvertterin
-Bluetooth OBD2 adapterin
-Bluetooth GPS vastaanotin Holux (ostettu vuosia sitten). Android TV tikuissa ei ole sisäänrakennettua GPS:sää.
-4-porttinen USB HUB
Virransaanti on huolehdittu kytkemällä sulakerasiaan tupakansytytinpistoke jossa on 2 porttinen USB laturi T428:n+HDMI adapterin+Bluetooth GPS:n virransaantiin.
Asennusvaiheesta minulla ei valitettavasti ole valokuvia, mutta koko setti on asennettuna hansikaslokeron taakse ja virta otetaan sulakerasiasta. Android tikku on piilossa oikeanpuoleisen sulakerasian suojakannen takana, joten sen voi sieltä näppärästi kaivaa esille tarvittaessa.
Nyt siis pelaa Spotify, Youtube, Torque, Google Maps yms. ajossa "tarpeelliset " sovellukset.
Tässä linkki videoon:
https://www.youtube.com/watch?v=Vx0tHSIlGg4
Ja kuvia setistä:
01_Asennus_sulakerasia
02_Asennus_Android_tikku
03_Asennus_input_valintanappi
04_Asennus_audiokaapeli.jpg
05_Asennus_OBD2_adapteri.jpg
06_Ohjelma_Torque_0-100.jpg
07_Ohjelma_Spotify.jpg
Hifiä:
Hifi_01.jpg
Hifi_02.jpg
Hifi_03.jpg
Olen jo pidempään etsinyt ratkaisua, jolla saisin Androidin pyörimään alkuperäisellä näytöllä ja mielellään kosketuspaneelilla. Markkinoilla ei kuitenkaan myöskään ollut Android TV tikkuja, joihin olisi mahdollista kytkeä USB kosketuspaneeli. Jotkin laitteet tukevat kosketuspaneeleja, mutta käyttäjien kokemuksien mukaan tuntui olevan ihan arpapeliä, mikä USB ohjain toimii milläkin laitteella. Etsin pitkään Android yhteensopivaa USB kosketuspaneeliohjainta, mutta sellaisiakaan ei löytynyt. Olin jo kallistumassa ratkaisuun, että tulen ohjaamaan Android TV tikkua usb tai bluetooth touch padilla, jonka asentaisin keskikonsoliin. Onneksi huomasin, että Car-Solutions.com on onnistunut tuomaan markkinoille Android yhteenopivan kosketuspaneeliohjaimen.
Tilasin Car-Solutions.com:sta:
-3G MMI Video interfacen
-Universal Touch Screen Controllerin
-Ohuen ja taipuisan 6.5" kosketuspaneelin
Olin jo aikaisemmin ostanut:
-nopean neliytimisen Tronsmart T428 Android TV tikun, josta löytyy Bluetooth.
-HDMI -> AV konvertterin
-Bluetooth OBD2 adapterin
-Bluetooth GPS vastaanotin Holux (ostettu vuosia sitten). Android TV tikuissa ei ole sisäänrakennettua GPS:sää.
-4-porttinen USB HUB
Virransaanti on huolehdittu kytkemällä sulakerasiaan tupakansytytinpistoke jossa on 2 porttinen USB laturi T428:n+HDMI adapterin+Bluetooth GPS:n virransaantiin.
Asennusvaiheesta minulla ei valitettavasti ole valokuvia, mutta koko setti on asennettuna hansikaslokeron taakse ja virta otetaan sulakerasiasta. Android tikku on piilossa oikeanpuoleisen sulakerasian suojakannen takana, joten sen voi sieltä näppärästi kaivaa esille tarvittaessa.
Nyt siis pelaa Spotify, Youtube, Torque, Google Maps yms. ajossa "tarpeelliset " sovellukset.
Tässä linkki videoon:
https://www.youtube.com/watch?v=Vx0tHSIlGg4
Ja kuvia setistä:
01_Asennus_sulakerasia
02_Asennus_Android_tikku
03_Asennus_input_valintanappi
04_Asennus_audiokaapeli.jpg
05_Asennus_OBD2_adapteri.jpg
06_Ohjelma_Torque_0-100.jpg
07_Ohjelma_Spotify.jpg
Hifiä:
Hifi_01.jpg