Ei tuossa katit litteitä ole, ennemminkin pyöreitä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS2 projekti
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tänään vein etupään osia hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen TJR-Pintaan. Musta puolikiiltävä maali tulee päälle. Lupailivat jo perjantaiksi, saa nähdä. Tekevät myös vanteiden hiekkapuhallusta ja maalausta, hinta n. 150 euroa/4 vannetta.
Maalaan itse jouset, kallistuksenvakaajan ja muuta pikku osaa, likoavat nyt sitruunahapossa. Tilasin tänään etuiskareiden yläpään laakerit, laturin säätimen, raidetangonpäät ja ilmastoinnin laakerin.
Abs anturit (2 kpl taakse) tulivat jenkeistä, hinta n. 230 euroa veroineen. Tekevät niitä varmaan siellä koska ovat halvempia kuin saksasta. Etupään anturit lähti molemmat irti ehjinä.
Comment
-
Ei tuon Audin (tai minkään muunkaan Audin) pakoputken kanssa hinta edellä ole menty. Materiaalivalinta jo yksinään on sellainen: harvassa autossa kestää Suomen oloissa putki kaksikymmentä vuotta. Onhan tuossa tekijöitä, varmaan yksi suurimmista on melun torjunta. Se onnistuu paljon helpommin kahdella pienellä kuin yhdellä isolla putkella. Toinen juttu voi olla ihan asennustekniset syyt tuotantolinjalla. Joka paikassa on oltava tietty määrä tilaa, koska kolhuja ei saa tulla. Kolmas syy on tietysti lämpökuormitus ympäröiville komponenteille.
Comment
-
Löytyi ruosteinenkin osa, öljynlauhduttimen ilmanohjain. Irtosi poraamalla ruuvit pois, kobolttiterien hintaa alkaa arvostamaan ruosteisten pulttien irrotuksessa. Lauhduttajan hion ja maalasin pohjamaalilla.
Sitten ajankuluksi otin takaiskarin irti, koska auto jäi korkealle eikä mikään sitä siellä pidä kuin iskari ja jousi. Jousi on entinen niin jäljelle jää iskari. Auto jää arviolta 50 mm liian ylös.
Kuvasta näkee, että iskarin alapää on n. 25 mm korkeammalla kuin vanhassa ja joustovara on pienempi sekä tietysti uusi iskari on jäykkä.
Alkoi askarruttamaan, että onko tuo Bilstein 24-062121 oikea tähän autoon.
Comment
-
Hyvähän siitä on silti reklamoida, jos kerran RS2-yhteensopivana iskareita myydään. Tuo ei kummoista muutosta vaadi tuotantoprosessiin että saa sopivalle kohtaa sen uran, tai vaikka kaksi.
Comment
-
Luulin, että tulivat tehtaalta Bogen kaasuiskareilla, sellaiset mulla tuossa oli -95 vuodelta.
Odottelen mitä myyjä tarjoaa tilalle, oli unohtanut kertoa, että eivät suoraan käy. Teettää turhaa työtä tuommoinen unohtelu.
Tänään sain vähän maalattua osia ja kasattua kompuran uudella laakerilla. Laturiin vaihdoin vain säätimen ja harjasin hapettumia pois, täytyy joskus myöhemmin purkaa ja maalata.
Comment
-
Omiin Bilsteinin iskareihin sorvasin myös useempia uria niin sai perän tiputettua oikealle korkeudelle. Jännää on se, että samat iskarit oli mulla aiemmin toisessa RS2:ssa jossa perä oli ihan passeli vakiona. Eka oli vm-95 ja nykyinen -94 ja ne myytiin myös RS2 iskareina.
Comment
-
Sisustaa tarjottiin, etu- ja takapenkit ja ovipahvit, huonokuntoisia.
Silmään pistää tuo kuvassa oleva vänkärin penkki, jossa ei ole niitä pikkukahvoja joista penkit kallistetaan, omassani on vaikka ei niitä tarvitsekaan. Sähkösäädöt ovat samanlaiset kuin omassakin. Ehkä niitä ei kaikissa penkeissä ole ollut tai nuo ovat jostakin muusta autosta.
Tuollaiset oli tarkoitus ostaa S2:een mutta paikoilleen tulisi vain etupenkit verhoiltuna vaalealla nahalla, ehkä keskiosat alcantaralla.
Mitä tuommoisesta huonokuntoisesta sisustasta kannattaisi maksaa? Pyynti on 900 + rahti.
Comment
-
Jousijalkaa siirsin muutaman sentin alemmaksi, sen verran kuin pystyy. Dremelin katkaisulaikalla urat tuli tehtyä helposti.
Kun saan auton taas renkailleen niin näkee onko tulos miellyttävä.
Vaihdelaatikosta laskin 2,8 ltr öljyä pois, lienee oikea määrä, oli ainakin lähes täyttöaukon alareunassa.
Kuva ennen ja jälkeen.
Comment
-
Tänään sain kuvassa olevat mustat osat jauhemaalauksesta, hyvältä näyttävät. Muita osia olen puhdistanut ja maalannut lähes joka ilta jotakin.
Huomasin, että jostakin syystä alatukivarren puslat puuttuu mutta takapään puslia on ollut tuplasti eli puuttuvat nro 8A0 407 181, jos oikein kuvasta katsoin.
Comment
-
Alapallon kiinnityshahlon sisältä sekä raidetangon pään kiinnityskartion sisältä kannattaa hieraista maalit pois ennen asentamista, ettei käy niin että hieroontuvat itsekseen ajossa -> paikat löystyy.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Matts Näytä viestiSisustaa tarjottiin, etu- ja takapenkit ja ovipahvit, huonokuntoisia.
Silmään pistää tuo kuvassa oleva vänkärin penkki, jossa ei ole niitä pikkukahvoja joista penkit kallistetaan, omassani on vaikka ei niitä tarvitsekaan. Sähkösäädöt ovat samanlaiset kuin omassakin. Ehkä niitä ei kaikissa penkeissä ole ollut tai nuo ovat jostakin muusta autosta.
Tuollaiset oli tarkoitus ostaa S2:een mutta paikoilleen tulisi vain etupenkit verhoiltuna vaalealla nahalla, ehkä keskiosat alcantaralla.
Mitä tuommoisesta huonokuntoisesta sisustasta kannattaisi maksaa? Pyynti on 900 + rahti.
Comment
-
Olisi se mukava kun saisi laitella osia kiinni puhtaan ja maalatun laatikon kylkeen. Koneen ja laatikon kuva on motivaattorina joskus alkavalle työlle.
Pikku hiljaa alkaa etupääkin kasaantumaan. Tuo pulverimaali on huomattavasti pehmeänpää kuin epoksi, sen vuoksi uskon sen kestävän paremmin kolhuja. Kuvassa näkyvä apurunko on pulverimaalattu.
Comment
Comment