Kunnostusprojekti alkaen 6/2014
Audi RS2, vm. 1995, mallivuosi 1996
Tuotu Hollannista 2012.
Auto on täysin alkuperäinen, radiota myöten. Vararengas on alkuperäinen Cup 1 vanteella.
Rekisteri nro: RSQ-2
Moottori: ADU
Vaihteisto: CRB
Väri: LZ5T, metallinhohto tummansininen
Sisusta: mustat sähkösäätöiset nahkarecarot
Varusteita: sähkötoiminen kattoluukku, sähköikkunat, automaatti-ilmastointi, irrotettava vetokoukku Westfalia (tehtaalla asennettu), raitisilmasuodatin, suksiluukku/pussi ym. mitä jäi listasta pois
Tarkoitus on käydä auto perusteellisesti läpi.
Alla työt listattuna: Alusta ja jarrut
• kaikkien alustan puslien ja nivelten vaihto/tarkastus
• apurunkojen puhdistus ja maalaus
• tukivarsien ym. puhdistus ja maalaus, pohjamaaliksi Inerta Primer 5 ja pintaan Inerta 50
• jarrusatuloiden tarkistus ja maalauttaminen
• vanhojen jarruputkien uusinta
• iskareiden uusinta
• laakereiden uusinta
• vanteiden lasikuulapuhallus ja pulverimaalaus, Porsche Cup 1 -vanteet
• uudet renkaat alkuperäiseen kokoon 245/40-ZR17
Kori, ovet, konepelti ja takaluukku:
• maalauttaminen, ovet, luukut ja tuulilasi irtonaisena
• uusi tuulilasi¨
Tällä hetkellä on takapää purettuna, perä on vielä paikoillaan vaihteistonostimen varassa. Perän ja polttoainetankin irrotus ja sitten pääseekin jo osien puhdistukseen ja maalaamiseen. Eilen pesin painepesurilla irto-osista hiekat ja muut liat pois. Kaikki vialliset osat vaihdan oem –osiin jos niitä vain on saatavilla. Takanpään irrotetut osat näyttävät olevan alkuperäistä tavaraa ja vuodelta 1995.
Uusin bensaputkia kun näyttää olevan ainakin pinnalta jo huonon näköisiä, bensansuodatin putkineen menee samalla vaihtoon.
Edellinen omistaja on vaihtanut n. 4 tonnin edestä etupään alustan osia ja jäähdytykseen liittyviä osia sekä suojamuoveja mm. etujarrulevyt, palat, etuiskarit, niveliä, jakopään, vesipumpun, stefoja, hihnat. Itse olen tuohon jo uusinut takajarrulevyt ja käsijarrukengät sekä etupään alapallonivelet 2013. Äänenvaimennusta voisi lisätä tässä samassa yhteydessä kun paikat on valmiiksi auki.
Moottorille ei ole tarkoitus tehdä muuta kuin vaihtaa öljyä tihkuvat öljynpaineanturit. Tepolta on jo laatikollinen osia hankittuna ja lisää tulee kun saan tilauslistan tehtyä.
Varmasti tulee kysymyksiä vielä ennen kuin homma voidaan julistaa valmiiksi. Työ haittaa harrastusta suunnattomasti ja siksi projekti kestää pitkään.
Audi RS2, vm. 1995, mallivuosi 1996
Tuotu Hollannista 2012.
Auto on täysin alkuperäinen, radiota myöten. Vararengas on alkuperäinen Cup 1 vanteella.
Rekisteri nro: RSQ-2
Moottori: ADU
Vaihteisto: CRB
Väri: LZ5T, metallinhohto tummansininen
Sisusta: mustat sähkösäätöiset nahkarecarot
Varusteita: sähkötoiminen kattoluukku, sähköikkunat, automaatti-ilmastointi, irrotettava vetokoukku Westfalia (tehtaalla asennettu), raitisilmasuodatin, suksiluukku/pussi ym. mitä jäi listasta pois
Tarkoitus on käydä auto perusteellisesti läpi.
Alla työt listattuna: Alusta ja jarrut
• kaikkien alustan puslien ja nivelten vaihto/tarkastus
• apurunkojen puhdistus ja maalaus
• tukivarsien ym. puhdistus ja maalaus, pohjamaaliksi Inerta Primer 5 ja pintaan Inerta 50
• jarrusatuloiden tarkistus ja maalauttaminen
• vanhojen jarruputkien uusinta
• iskareiden uusinta
• laakereiden uusinta
• vanteiden lasikuulapuhallus ja pulverimaalaus, Porsche Cup 1 -vanteet
• uudet renkaat alkuperäiseen kokoon 245/40-ZR17
Kori, ovet, konepelti ja takaluukku:
• maalauttaminen, ovet, luukut ja tuulilasi irtonaisena
• uusi tuulilasi¨
Tällä hetkellä on takapää purettuna, perä on vielä paikoillaan vaihteistonostimen varassa. Perän ja polttoainetankin irrotus ja sitten pääseekin jo osien puhdistukseen ja maalaamiseen. Eilen pesin painepesurilla irto-osista hiekat ja muut liat pois. Kaikki vialliset osat vaihdan oem –osiin jos niitä vain on saatavilla. Takanpään irrotetut osat näyttävät olevan alkuperäistä tavaraa ja vuodelta 1995.
Uusin bensaputkia kun näyttää olevan ainakin pinnalta jo huonon näköisiä, bensansuodatin putkineen menee samalla vaihtoon.
Edellinen omistaja on vaihtanut n. 4 tonnin edestä etupään alustan osia ja jäähdytykseen liittyviä osia sekä suojamuoveja mm. etujarrulevyt, palat, etuiskarit, niveliä, jakopään, vesipumpun, stefoja, hihnat. Itse olen tuohon jo uusinut takajarrulevyt ja käsijarrukengät sekä etupään alapallonivelet 2013. Äänenvaimennusta voisi lisätä tässä samassa yhteydessä kun paikat on valmiiksi auki.
Moottorille ei ole tarkoitus tehdä muuta kuin vaihtaa öljyä tihkuvat öljynpaineanturit. Tepolta on jo laatikollinen osia hankittuna ja lisää tulee kun saan tilauslistan tehtyä.
Varmasti tulee kysymyksiä vielä ennen kuin homma voidaan julistaa valmiiksi. Työ haittaa harrastusta suunnattomasti ja siksi projekti kestää pitkään.
Comment