Ostan porkkanan väriset etuvilkkujen lasit/muovit. Tarjoa uusia tai vastaavan kuntoisia. Halkeilleet löytyvät jo itseltäkin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 Sedan B4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Kerään vähän lisätietoa itselleni sitä aikaa varten kun tämän kunnostus alkaa eli alusta, vanteet, konehuone ja maalaus.
Minkälaisia lisävarustevanteita S2:een on saanut?
Voisiko saada linkkejä esitteisiin tai suoraan sähköpostiin. Nyt tuohon löytyy 16" ja 17" Avukset, mitä muuta on ollut tarjolla?
Entä penkit, quattro -tekstillä on ollut kangaspenkkejä Recaro:nakin, nahkapenkkejä pappamallina (ne mitkä tuossa on ollut alkuperäisneä), nahkapenkit Recarona? mitä muuta?
Comment
-
Original Felgen ei harmillisesti näytä S2:n orkkisvanteita, pari RS2-vannetta kyllä näyttää. 17" boleroita on ainakin saanut.
Voisiko näistä esitteistä olla hyötyä, ehkä niistä jotain osviitta saa?
http://www.s2-audi.co.uk/audi_docs.htm
Tässä tuo kotisivu, kannattaa tuolta 'Lehtiartikkelit'-kohdasta katsella läpi ne linkit, jos sieltä viisastuisi vanteista ym.
http://www.s2-audi.co.uk/index.htm
Penkit taitaa ollakin nuo mainitsemasi eli perus b4 lättänäpenkit, sport-jakkarat tai Rs2-tyyliset recarot. Sport jakkaroita oli ainakin coupessa saatavana "rivoitetulla" istuin- ja selkänojaosalla:
http://rs116.pbsrc.com/albums/o21/dp...h=480&fit=clipViimeksi muokannut vV8m5; 22.2.2016, 00:02.
Comment
-
Samaa mieltä Teron kanssa.
Näitä 17" Avuksiakaan ei esitteissä mainita, nuo hankinkin kokeilun vuoksi, leveillä renkailla ovat huonommat ajaa kuin 16". Onneksi löytyy 5 kpl hyvää 16" Avusta, jotka laittanen taas kesäksi.
Kiitos linkeistä, täytyy joskus tulostaa muutamia sivuja talteen.
Ässä on vielä verhoilijalla, saanen kohta pois. Pyysinkin kesäksi valmistumista, seisoo lämpimässä hallissa "ilmaisessa" säilytyksessä. Hyvä, että kestää ei tarvitse hankkia sille tallia talven ajaksi.
Comment
-
17" avukset ovat seuraavan sukupolven juttu.
Onko oikeasti ollut muotoilematonta pappapenkkiä tarjolla s2:een? Voin uskoa, että autossa sellaiset ovat, mutta ovatko olleet tehtaalta? Tännehän voi nepata kuvan varustetarrasta kaikkien äimisteltäväksi.
Comment
-
Eilen ajelin Tampereen ohi ja samalla kävin katsomassa ässää Desing Eugenilla.
Katon alcantara on vielä laittamatta, muu on valmista. Liitteenä kolme kännykkäkuvaa. Luonnossa katsottuna tulee kyllä tyylikäs sisusta, ratti on mallia katsastus ja vaihtuu taas kun auto tulee ajoon jossakin vaiheessa.
Tuo oven verhoilun vaihto on aika työläs, koska entinen tekonahka on prässättynä kiinni ja vaatii hyvää osaamista laittaa nahka muovin tilalle.
Sivutöinä teetettynä kyllä kestää tuo valmistuminen mutta eipä tuo haittaa.
Edellisen verhoilijan kanssa on asiat sovittu, eikä isompaa oikeusjuttua tullut.
Comment
-
Ässä kotona ja katsastettu kehuilla, edellisestä katsastuksesta oli ajettu reilut 400 kilometriä :) Tänään käsittelin penkit hoitoaineella ja pesin auton painepesurilla, oli hetken puhtaampi. Lattiamattoja ja kojelautaa pitää vielä putsata niin alkaa olla siisti.
Uskomattoman hienosti on saatu nuo ovipahvien keskiosat verhoiltua nahalla. Tehtaalta tullessa ne keinonahat on prässätty paikoilleen.
Akku oli seisonnan aikan mennyt pilalla ja laitoin sinne nyt uuden Exiden. Kattoluukun säätöjen kanssa meni hetki ennen kuin sain mieleiseksi, helppo siitä on tuo verhoilu irroittaa kun vähän harjoittelee. Talvirenkaat ovat nyt alla. Mielessä oli koettaa 16" tai 17" BBS LM:a esim. kultaisella keskiosalla, voisi sopia väriltään hyvin tuohon tummaan vihreään.
Alcantaralla verhoilusta katosta ei tullut otettua yhtään kuvaa, hyvin sekin tuohon väriin istuu. A-pilarin verhoilut ovat myös alcantaraa. Nuo ovien ja kojelaudan listat/paneelit ovat, kuten aiemmin on mainitty, hiilikuitua.
Comment
-
Ässä pesty ja kesärenkaat vaihdettu. Seuraavaksi huoltoa ja ajoa. Uusi Simonsin putki on vielä vaihtamatta, jospa huollon yhteydessä vaihtaisi.
Vakionopeussäätimen nappia pitää joskus painaa useamman kerran ennen kuin menee päälle, onkohan tuo kytkin vain likainen vai onko muita hyviä syitä?
Meinasin hankkia uudet oranssit etuvilkut, saattaisi olla paremman näköinen. Alkuperäiset on mutta hieman niissä on halkeamia eikä niitä viitsi laittaa paikoilleen. Nuo paikoillaan olevat olen ostanut joskus auton hankinnan jälkeen.
Comment
-
-
Cabrion vakari vaatii välillä sen liukukytkimen tökkimistä, että lähtee pelaamaan. Olen joskus vastaavan purkanut ja kyllähän siellä rasvat tummuu ja paakkuuntuu. Kontakstipinnoissa näkyy selvästi urat, eli ei se väärinkään ole purkaa ja putsata.
Comment
-
Tuolla jossakin aikaisemmissa jutuissa mainitsin auton alta kuuluvasta kahinasta. Jarrukilpi vähän hinkkasi levyä mutta ei se kokonaan loppunut. Pari viikkoa sitten nostin auton ylös ja auto käyntiin, vaihde päälle ja alle kuuntelemaan. Kardaanin ja perän suunnasta se aina kuului ja niin nytkin, selvästikin perän ensimmäisestä laakerista eli siitä kardaanin päästä.
Perä pois ja purkamaan, aikamoinen työ oli ennen kuin laakeri oli kädessä. Laakeri vaikutti täysin ehjältä mutta uskoin sen silti olevan rikki. Tarvikeliikkeestä uusi laakeri ja marmorilta stefa, perän laippojen stefat olivat jo valmiina. Samalla maalasin koko perän ja tietysti uudet öljyt. Perä paikoilleen ja minua kiusannut ääni oli poissa.
Uusi Simonsin pakoputki kateista taaksepäin meni samalla paikoilleen. Entinen alkoi olla jo ehtoopuolella.
Tänään vaihdoin uudet Bosch:n F5DPOR tulpat pienen kiihdytyksessä tuntuvan nykimisen takia. Testilenkillä nykimistä ei ollut, ehkä tuosta oli hyötyä. Nummelan autotarvikkeesta tulpat 20 €/kpl.
Comment
-
Onko tarkempaa tietoa milloin auto oli Lähi-Idässä? Nimittäin samaan aikaan kun itsekin olin siellä hyvin paljon samanoloinen S2 sedan seisoi parkkipaikalla.
Comment
-
Uutena se siellä on ollut eli 1994-1995. Jos ei jossain vaiheessa tule myytyä niin teen siitä viimeisen päälle hienon ässän, alkuperäisyyttä vaalien. Sisusta alkaa olla oman maun mukainen, pois lukien nykyistä soitinta. Onneksi on neljä tuon ikäluokan Blaupunkti:a hyllyssä mistä valita.
Comment
Comment