Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Jos en nyt täysin väärin muista, niin juurikin saman numeroiset olisi olleet omassa ex s2:ssa (coupe). Vaati etupäähän 6mm spacerin, muutoin otti kiinni ohjaukseen. Yritän tarkistaa numeron vielä...
edit: ja kyllä muistin oikein, eli juuri sama vanne.
Vanne istui spacerilla omaan silmään tosi hyvin ko. autoon ja pidin muutoinkin niistä. Ikävä vaan, että painavat melkoisen paljon.
Eikös se ollut niin, että RS2 recarot käy tuohon etupenkkien tilalle suoraan kiskolle?
Entisissä etupenkeissä on lämmitin kuten näissä recaroissakin, tarvitsee vain sähköt muille säädöille. Jos jollakin on valmiit johdot joutilaana niin voi ilmoittautua.
Näin ajattelinkin ja luin toiseltakin foorumilta. Sähköliittimet saanee ainakin marmorilta tai ebay:stä jos tietää liittimen tyypin tai vaihtaa penkin alle uuden liittimen.
Ässä tänään ajoon ja maalatut 16" Avukset alle ja uudet talvella ostetut matot lattiaan. Matot sopi hyvin ja niissä on sellainen karhea pohja niin luulisi pysyvän paikoillaan vaikka ei niissä etumatoissa ollut kiinnitystappien reikiä.
Hinkkaava ääni on nyt poissa, tuli etujarrukilvestä.
Ensi viikolla maalaan 17" Avukset ja vien rengasliikkeeseen renkaitten laittoon ja tasapainotukseen.
Huomiseksi varasin ajan nelipyöräsuuntaukseen, koska syksyllä vaihdoin niveliä ym.
Recarot pitäisi kuskata verhoilijalle, irroittaa ovipahvit ja takapenkki. Tekemistä on paljon mutta aikaa rajallisesti niin kuin harrastamisessa aina.
Tänään tuli inspiraatio ja vaihdoin perään öljyt, litra tuli vain ulos ja tasan saman verran meni tilalle, ilmeisesti ei kaikki halunnut valua pois. Melko harmaata oli öljy, jättänyt joku aikaisemmista omistajista öljyt vaihtamatta. Vaihdan ne tuossa syksyllä uudestaan niin tulee sitten ainakin lähes kaikki öljy melkein uudeksi. Propun magneetissa oli pientä metallinöyhtää...
Vaihdoin projektorilamput, samalla kun puskuri oli poissa niin otin laturin irti ja tarkistin hiilet. Laitoin ahtoputken sille kuuluvalle paikalle, välijäähyn o-rengas oli poikki ja muutenkin rispaantunut, koetan huomenna löytää ehjän. Jotakin muutakin pientä on tehty ja tekeillä, otan joskus kuvia kun tulee kamera mukaan.
Hä, eikö tuo nyt ole ihan perusjuttu muistettavien S2-asioiden joukossa? :)
Lopullisemman lääkkeen vaivaan saa vain laittamalla sopivan kokoisen supisteyhteen siihen ulkopuolelle. Sen mittojen muistipaikka vaikuttaa olevan vioittunut...
Aina ei kannattaisi suosia paikallisia yrittäjiä. Keväällä ajattelin verhoiluttaa penkit ja ovipahvit, niinpä tilasin työn paikallisesta verhoomosta. Hinta koko hommasta oli vajaan tonnin halvempi kuin Desing Eugen Tampereella.
Valmista piti olla kesäkuun puolivälissä mutta selityksiä tuli ja sitten piti heinäkuussa valmistua. Ei valmistunut. Maanantaina 3.8. verhoilija ilmoitti, että nyt on takapenkki ja ovipahvit valmiit ja tuo ne tallille. Toihan se ja vei takaisin, laatu ei ollut sitä mitä oli sovittu. Eilen sitten ilmoitti, että ei hän osaa tehdä vaadittua laatua ja toi illalla kaikki takaisin. Olisi heti alussa kertonut, että ei osaa tehdä tehdaslaatua niin olisin teettänyt työn muualla.
Nahoista maksoin etukäteen reilut 1,8 k€. Palautti jäljellä olevat nahat ja "lupasi" hankkia käyttämänsä määrän nahkaa tilalle.
Palkkasin kaiken varalta asianajotoimistosta lakimiehen jos sattuu, että nahkoja ei ala kuulumaan tai jotakin on pilattu lopullisesti. Tästä tein verhoilijalle kirjallisen reklamaation jossa varasin oikeuden palata asiaan kun verhoilut on irrotettu.
Vien koko auton Desing Eugenille syksyllä ja Eugen saa tehdä kaiken uudestaan + sisäkaton verhoilun.
Uskon kyllä, että tästä vielä ässän kannalta tulee hyvä lopputulos ja auto hienoon kuntoon. Maalaus taas siirtyy myöhemmäksi mutta onhan tässä aikaa.
Etupenkeiksi tulee siis RS2 recarot ja alkuperäiset penkit menevät varastoon odottamaan aikaa jos auto joskus halutaan palauttaa alkuperäiseen kuntoon. Lisäsähköt vedin lattiamaton alta, koska vanhoissa penkeissä ei ollut kuin penkinlämmittimet.
Sisusta kun oli tyhjä niin kesän aikana pesin verhoilunpesuaineella lattiamaton puhtaaksi sekä puhdistin kynnyslistat. Jalopuulistat (ovet, turvatyyny, ilmastoinnin-, lisämittareidenkehys ja tuhkakupin kansi) vaihdoin Unkarista tilattuihin hiilikuitulistoihin. Ovien listat ei ole vielä paikoillaan, muut ovat. Lisään kuvia kun muistan tuoda kameran tallilta.
Keskuslukkoon ja hälyn ohjaamiseen laitoin kaukosäädön taittoavaimella.
Attached Files
Viimeksi muokannut Matts; 5.8.2015, 22:00.
Perustelu: Kuvat lisätty.
Jos en nyt täysin väärin muista, niin juurikin saman numeroiset olisi olleet omassa ex s2:ssa (coupe). Vaati etupäähän 6mm spacerin, muutoin otti kiinni ohjaukseen. Yritän tarkistaa numeron vielä...
edit: ja kyllä muistin oikein, eli juuri sama vanne.
Vanne istui spacerilla omaan silmään tosi hyvin ko. autoon ja pidin muutoinkin niistä. Ikävä vaan, että painavat melkoisen paljon.
Tänään vihdoin sain laitatettua renkaat 225/45/17 vanteille. Takana sopii hyvin ja etupääkään ei tarvitse spacereita, tilaa jää muutama milli. Ehkä ulkonäkösyistä voisi tuoda sen n. 10 mm ulospäin.
Viimeksi muokannut Matts; 1.9.2015, 19:59.
Perustelu: Korjaus
Ässä 17" Avuksilla. Huoltoakin tuli taas tehtyä ja Castrollit sisään, pari tuhatta km on kesän aikana viime vaihdosta tullut mutta on nyt sitten uudet öljyt talveksi.
Tein talliin hyllytilaa lisää ja maalasin naapurilta saadun pöydän.
Autohan on ollut varkauden takia vuosia takavarikossa ja penkkien nahat kuivuneet. Lisäksi oikea takalasi on joskus mennyt rikki ja lasinpalat luultavasti rikkoneet nahan. Lasia oli paljon takalattin maton alla sekä penkin alla.
Palaan tuohon verhoiluasiaan kun se saadaan sovittua. Vastapuolella on asiallinen juristi ja hommat ovat jo edenneet.
Tänään vaihdoin takaluukun (takakannen) johtosarjan alkupään ja korjasin ranen laittaman takasumuvalon johdon sille kuuluvaan paikkaan abikolla kiinni. Taisi muistaakseni tuo ranetus olla Tahkon keikan tuotos. Tuo johto oli jo kerran korjattu saranan kohdalta.
Tänään irrotin kattoluukun ja -verhoilun. Tuon kanssa on joku ennenkin värkännyt kun oli liimattu kattoon aika lujaa ja luukunkehyksen kiinnikkeitä oli rikki eli se kehys mikä pitää kattoverhoilua luukun ympäriltä paikoillaan.
Aurinkolipan kiinnikkeen toinen suojamuovi halkesi eli se jonka alla on ruuvit, olivat aika tiukassa ja tähän ei tule sitä meikkipeilin valojohtoa. Täytyy romikselta kysellä noita jos muualta ei löydy.
Laitoin luukun irroituksesta pdf:n mukaan jos joku muukin haluaa purkaa.
Kuvan klipsejä kaipailisin muutamia, kertokaa jos jostakin löytyy, ebay:stä en vielä ole ehtinyt etsiä, luultavasti sieltä tai marmoriltakin saattaa löytyä. Löytyyhän noita klipsejä maailmalta vajaan kympin kappalehintaan. Alkaa olla pellinpalalla hintaa.
Comment