Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 Avant 1.9TDIQ

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 Avant 1.9TDIQ

    Pari kuukautta sitten nousi mahoton nelivetokuume ja pihaan rantautui tommonen vuoden 2001 diisseli quattro 6v manuaalilla.
    Korilla on keretty tulla ihan kiitettävät 468 tkm, mutta 4 tkm takaperin on keulalle laitettu "uusi" 248 tkm ajettu moottori mihin tehty perushuollot: uusittu jakopää, vesipumppu, kansipahvi, turbo, moniurahihna ja pientä muuta huoltoa.

    Varustelistaus ei mikään ihmeempi ole, mutta sieltä löytyy itselleni tärkeimmät:
    - neliveto ;)
    - eberi kellolla ja kaukosäätimellä
    - vetokoukku
    - toimiva ilmastointi

    Pari viikkoa kerennyt päästellä ja nyt joutui takajarruja korjaileen, kun ilmeisesti säästösyistä oli vaihdettu vain uloimpia jarrupaloja joten vaihtolistalle meni levyt paloineen.
    Etupalatkin oli kuulemma vasta vaihdettu, joten piti renkaat käyttää pois ja varmistaa asia ettei käy kuten takapään kanssa :)

    Voimaakin koneesta kuulemma otettu 150 hp ja kyllähän tuo iloisesti kulkee, mutta tiedä sitten totuudesta..
    Pikkuisen vielä etupään tärinä vaivaa 100-120 km/h nopeuksissa, joten joutunee vanteita käyttään tasapainoituksessa ja ensi kesäksi sitten hankkia tuumaa pienemmät vanteet.

    Muuten ihan tyytyväinen autoon ja talveahan tässä jo ootellaan :)
    Attached Files

  • #2
    Itse laitoin kanssa B5 Avantin TDIQ ja tässä oon hipelöimään vasta päässyt! Voidaan vaihdella kokemuksia mitä risuja ja ruusuja sit ilmeneekään ;)

    Laita vähä lisää kuvia! ATJ koneellako sulla on?
    Viimeksi muokannut Dermi; 25.6.2014, 12:39.

    Comment


    • #3
      Pittää jaella kokemuksia sitä mukaa kun niitä tulee :)

      Käytin eilen autoa rengasliikkeessä. Hieman odotin että saattaisi edessä olla kiero vanne tai tasapainotukset persiillään, mutta siellähän olikin jokainen vanne kiero! Saivat pojat kuitenkin vanteet sen verran hyvin tasapainotettua ettei enää tunnu ratissa kuin hyvin olematon tärinä :)
      Jos nuilla saisi tämän kesän ajeltua ja ensi kesäksi sitten uutta vannetta alle.

      Tosiaan ATJ koneellahan tämä on. Edellinen kone oli myöskin ATJ, mutta sen kohdalla oli kuulemma käynyt Oulu ilmiö jakopään kanssa ja kone sitä myöten aika entinen.
      Pari lisäkuvaa ja keulan nippusiteet tulee lähtemään kunhan tässä lomalla kerkiän asian hoitamaan.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Eipä tälle ole paljoa keritty tekeen kuin vaan ajella. Nippusiteet nakkasin keulasta mäkeen ja kiinnittelin alalipan ruuveilla.
        Ja kohta on taas pimeä ja talvi, joten pienet lisävalot eksy keulalle :)
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Räpsää sisältä pari photoo. Kunhan ite saan omasta moottorin kuntoon nii vois tehdä oman topicin, toistaseks pitää pidätellä ja koittaa saada osia kasaa korjausta varten :P

          Comment


          • #6
            Juu minäpä laitan kunhan tuota sisustaa on saanut semmoiseen kuntoon että kehtaa kuvata. Nyt on penkkien vahaus meneillään kun näyttivät sille ettei niille ole aikoihin tehty yhtään mitään.

            Comment


            • #7
              Tässäpä muutama kuva sisustasta. Ihan hyväkuntoinen sisusta mikä lienee vaihdettua tähän jostain toisesta Audista, kun en jaksa uskoa että näillä kilometreillä (469tkm) olisi tuossa kunnossa. Kuramatot on menossa vaihtoon kunhan tässä kerkiää kaupasta moiset hakemaan.

              Huomenna hakemaan sairaalasta kotia uus perheenjäsen ja jospa tykkää autosta ettei tartte laittaa autoa vaihtoon :)
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Onhan ne vaihdettu kun ovipahveissa kankaat :)

                Comment


                • #9
                  En aikaisemmin ovipahveja ajatellutkaan, mutta nyt häirittee kun niissä onkin kankaat :D

                  Eilen purin kuskinpuolelta kojelaudan päätyä auki ja tarkotus oli katella eberin johdotuksia, kun ei laite meinaa toimia. Suurena yllätyksenä kojelaudan sisältä löytyi kytketty ja toiminnassa oleva ahtopainemittari!
                  Pitihän se ainakin hetkeksi nostaa kojelaudan nurkalle ja testata. Ripeässä kiihdytyksessä ahtais mukamas 1.5 baria :)

                  Samalla reissulla tuli taakse väkerrettyä kilvenalunen. Hieman tuli toteutettua itseään kun eihän tuo normikilpi oikein istu siihen eurokilvelle tarkoitettuun telineeseen.

                  Comment


                  • #10
                    Tarkoitus ei ollut pilata asiaa :D Kunhan iski omaan silmään ovipahvien eri verhoilu vs. penkit =) Helposti siitä selviää onko sisusta vaihdettu autoon, ellei olla kokonais valtaista vaihtoa tehty (ovipahvit, penkit, kojelauta nippelit, keskikyynärnoja). Itselläki on omassa AFN:ssa käy siellä 1,5bari piikkissä ja helpottaa yli yhteen. Siivet taitaa jumia ja no itellä on turbon siivet saanut pipiä....

                    Comment


                    • #11
                      Nose. Saa nyt olla ilman mukaan kuuluvia ovipahveja :)
                      Hermoja raastava ajovaloautomatiikka tuli värkättyä niin ettei ajovalot turhia syty, kun avainta kääntelee virtalukossa. Samalla olisi pitäny nakata menemään tuo turha ahtopainemittari :)

                      Eberikin tykkää nyt pöhistä. Eberin kaverina on TP5 ohjain ja tekisi mieli päivittää uudempaan. Easy Startin ja TP5:n ohjainlaatikot näyttää päällisin puolin kuvissa samanlaisilta, mutta onkohan kenelläkään tietoa passaisko vanha johtosarja suoraan tuon Easy Startin perään?

                      Comment


                      • #12
                        Veikkaan, että liittimet ovat erilaiset. Easy Startillehan ei itse lämmittimeltä tule kuin 1 ohjausjohto ja diagnostiikka, joten periaate noissa on varmasti sama. Purkilta eteenpäin lähtee sitten napin ja sisälämpötila-anturin piuhat, sekä tietysti antenni.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitosta tiedosta. Eipä johtosarjat tosiaan passaa toisiinsa, joten johtotehtäviksi menee kunhan saa kapulan hankittua.
                          Vaan eipä eberikään välillä tahdo enää pelata. Napista kun yrittää käynnistää niin hetken aikaa polttoainepumppu pyörii vaan ei lähde tulille. Auton kun antaa hetken aikaa olla käynnissä, niin eberikin lähtee sitten tulille ja hyvin pelaakin vaikkei auto käynnissä olisikaan. Seuraavana aamuna ei sitten välttämättä enää lähdekään.
                          Epäilin josko tuolle olisi polttoainelinja ryöstetty auton omista linjoista, mutta tankilta asti näyttää oma linja tulevan.

                          Huoltoon vietävä että pelaa talvella :)

                          Comment


                          • #14
                            Eberin vika paikallistettu ohjainlaitteeseen. Melko hinnakasta tuo vikakoodien luku (40 euroa yhden minuutin työstä).
                            Mutta satuimpa kerrankin oikeaan aikaan oikeaan paikkaan ja nyt on toinen toimiva eberi käjessä eli viikonlopuksi asennushommia :)

                            Comment


                            • #15
                              Eberi kunnossa ja sisustaan tuli laiteltua ledit joka paikkaan ja hieman hiilikuituteippiä :)

                              Tulipa ostettua "suorat" 18" vanteet joista kaksi osottautui rengasliikkeessä tosi kieroiksi. Eipä sitten ollut paljoa vaihtoehtoja kuin ostaa uudet mitkä hyllystä löytyi ja nyt vanteina on Advanti Denarot kokoluokassa 8x18" ET:llä 45 ja hyvin pyörii.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Eipä ole Audilla tullut ajeltua, kun aloin kulkeen bussilla töissä mutta jospa nyt kun työajat alkaa muuttumaan.
                                Moottoriöljyt tuli pari viikkoa sitten vaihdeltua, eilen vaihtelin nastarenkaat alle ja vaikka autossa onkin eberi niin asentelin webaston ovaalikellon + jatkeeksi nokialaisen ettei tartte aina itse lähtiä hakkaan liekkinappia :)

                                Comment


                                • #17
                                  Talvihuoltoa tehty:
                                  - uudet hehkutulpat
                                  - polttoainesuodatin
                                  - venttiilikopan tiiviste

                                  Viikonloppuna vielä tarkotus vaihtaa rutiseva etuvetari hiljasempaan, niin eiköhän tolla talven päästele :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Perussiistin näköinen pirssi. :) Nettiautostahan se tämäkin löyty. Jos tuo Bora ehtii mennä kaupaksi, niin tuun koeajolle. ;)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X