Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
On se kiva kun toiset menee maahan napin painalluksella. Toiset joutuu leikkimään kirurgia ja leikkaamaan peltiä.
Tää on kyl hyvä ajokorkeus varsinkin jöätävän hyvä!
Oon liian nössö ottamaa noita ulommas, kun on kuitenki hieronu et saa sen sukeltamaan just.:D
Ja sukeltaminen myös kaarien ja kaiken käytännöllisyydenkin takia.
Eteen tarvis kapeempaa kumia, jos meinaa ulommas ottaa, ja sit joutus takaakin kaventamaan, ja sit tulee jo överi.
Ei tehä tästä liian vaikeeta. Käytännöllisyys edellä, ja näillä vanteilla sanoisin sukelluksen jopa näyttävänkin paremmalta. Keula vaan pitää saada alas.:)
Nyt pitää rauhassa totutella tohon, ja alkaa pikkuhiljaa hieromaan mieleiseks.
E: Etuvanteet otan kyl yhtä naftisti kaarelle, kun takana. :)
Normaali ajo ilmoilla on aika letkeetä, joskin mutkissa tuntuu aika epävakaalta. Tottuneena jäykkään alustaan, ei ajettavuus ainakaan parantunut, mukavuus kyllä vähintään potenssiin kolme. :) Mut hyvältä tuo tuntuu kyl arkiajossa, vaikkakin toi on karmeeta ajaa jos nostaa paineita liiakseen, hypyttää hirveesti. En mä kehtaa tälleen julkisesti selitellä fiiliksiä tosta ajotuntumasta sen enempää. :") Plussat ja miinukset on kyl tiedossa, mut en osaa oikeilla sanoilla sitä kuvastaa munaamatta itteäni..:)
Ja joo tosiaan pääsin käymään montulla kattomassa tarkemmin, että mistä se kantaa. Viel kun ei oo pätkääkään hierottu, vakioasetuksilla alle. Mikalle kiitokset tästä katseluilosta...:)
Takapään takia montulle piti päästä, ku tuntu vähän hurjalta toi oikeestaan ainoo mahollinen reitti ilmalinjalle. Stressannu täs, et pääseekö se painamaan linjan länään, ja mahdollisesti puhki. Takana vetarit runkoa vasten ja mahtuuhan se linja siellä kulkemaan helposti.:)
Pitää jossain vaiheessa tonne eteen keksiä tilaa. Renkaissa ainakin on profiilia ihan liikaa ja se notchi tuntuu olevan ainoo vaitoehto, kun apparin puolella kantaa myös vetarista.. Just nyt en pidä sitä minään kaikkein tärkeimpänä asiana, vaikka se nyt onkin "pakko" saada kaikki alas mikä mahdollista, koska ilmat..:)
Sain samalla vähän spacereita lainaks, et saa eteen haettua vähän tarkempaa sovitusta.
Otin myös ton korkeimman mahollisen asennon kuvan. Napsin pihalla parkissa lisää myöhemmin. :)
Ekassa kuvassa korkein, paineet eessä 90 ja takana 80, ajaminen siis tossa korossa on ku ajais pomppukepillä mihin on renkaat laitettu. Mut toimii hyvin jos on joku veemäinen paikka. Keskiöstä kaareen oli jotain 34 - 35cm luokkaa.
Siitä seuraava kuva on mun huoleton ajokorkeus, millä ei renkaat kahnaile ja voi ajella aikalailla miten vaan.:) paineet 55 suunnilleen joka nurkassa ja napakaarimitat n. 31-32cm, tää on ajossakin aika mukava noin niinkun jäykkyydensä puolesta.
Pienimmät ajokorkeudet on napakaarimitalla luokkaa 27-29cm.
Parkissa pussit tyhjänä edessä 25-25,5cm ja takana 23cm, eli on se keula vähän saatava putoomaan..:)
Ja mitä tulikaan tohon bolt on hommaan, ni pidin ehdottomasti ainoona vaihtoehtona valmista settiä. Ei käyttöautosta oikeen iskareita kiinnosta irrotella osien mittailua ja tekoa varten. Ja noi iskarit, että jouset on kuitenkin 2 vuotta vanhat, eikä edessä oo cambersäätöä yläpäässä. Ja se kun tuottais hirveesti vaivaa ja säätämistä, tuossa konkurssissa kun ei muutama satanen enää tunnu valmiista ja helposta setistä.:)
Sori tästä epäkiinnostavasta horinasta.
Attached Files
Viimeksi muokannut Juha|; 4.8.2016, 22:09.
Perustelu: Muutama lisäkuva takalinjoista
Itsellä alkaa olemaan ongelmia vetareiden kanssa edessä 27cm ja takana 25cm. Ihme että sinä pääset noinkin alas ennenkuin ottaa vetarit kiinni.
Pitää alkaa itsellä keksimään että miten saisin statikkina noin alas, jotta pystyy ajamaan samalla korkeudella kuin sinulla ilmoilla :)
Iso virtuaali peukku rakentamisesta!
Sitä itse tarkoitin tuolla bolt-on hommalla, että hienoa kun nämä "isommat" putoavat nätisti lähes sillä kun heittää vaan romut paikalleen.
Lähinnä kateellinen siis, ei muuta valittamista aiheesta :D
Turha nosto parilla kuvalla, niin ei häviä seuraavalle sivulle. Eipä tälle juuri mitään oo tehty, perus pesemistä ja hajottamista, että olis talveks ja kevääks tekemistä.
Mut tosiaan, Kuppishan tossa tempas ja otti muutaman kuvan tästäkin kiposta. Tässä osa niistä nyt. Iso kiitos vaivasta. :)
Tästähän on nyt viime päivityksen jälkeen pienen keulapusun seurauksena jälleen maalattu etupuskuri, ja toisen epäonnisen lumikelin myötä uusittu takapuskuri. Huoltoja tehty runsaamminkin ja lähinnä vaan naatiskeltu. Rengastuksen päivitin 215/35 ja 225/35 kumeihin, joiden seurauksena ajokorkoa sai otettua runsaasti alaspäin.
Keväällä pitäis taas etukaaret uusia ja maalailla, mut eipä tuo kummonen duuni oo..:) Kaks talvea ylikoko renkailla tehnyt tehtävänsä kyllä ..
Nyt olis kuitenkin myynnissä, jos jollekkin tällaisenaan menee. Pitäs vähän myynti ilmotusta alkaa väsäilemään .:)
Siitä muutama puhelinräpsy viel. Tuli vähän pestyä ja samalla laitoin viel Fussot koristamaan pintaa. On se vaan karkki auto. :)
Eiköhän nyt kuitenkin tämän auton osalta ala tarina olemaan tässä.
Just viel tilasin uudet renkaat koossa 215/40 joka nurkkaan. Samaan ostovimmaan taas uudet etulokarit, jotka maalataan tuulilasin vaihdon yhteydessä. Tamcar hoitaa kunniakkaasti vielä jakopään remontin, niin auto voi vaihtaa puolestani omistajaa.
Palataan tuon äSsän kanssa myöhemmin, kun sen osalta saan asioita vähän eteenpäin.:)
Kiitos ja kuitti seuranneille.
Auto myyty. Lukkoon ->
Comment