Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 2.0TFSIQ -05

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Muutama hassu kuva viel talvikuoseista.
    Ihan hyvin pärjäs "matalammallakin" käyttiksellä tän superlumisen talven läpi. Jopa kerran riitti landella lumet pikku kikkailuun. :D
    Lipan laitoin jo lopputalvesta ennen kesäkelejä paikoilleen. :)
    Attached Files

    Comment


    • Talvi kun saatiin pakettiin niin piti keula saada maalarille, kun oli niin ronskisti täynnä kiveniskeymää. Kuulemma liian kovat pohjat ja liian vähän pintamaalia.
      Keulan maalaus meni muuten hyvin, mut värisävy oli väärä. Oli linjasto vaihtunu paikassa, mistä viimeks maalit hain. :/
      RR Design myi sit koko auton uuden ylivedon, et saatais koko pinta kerralla kuntoon ja samaan sävyyn. Eipähän tarvi miettiä kestävyyttä. :) Kuukauden ku viel malttaa ajella erivärisellä keulalla. :D
      Mietittiin toki kyl häivytyksiä ja keulan uusintamaalausta jnejne, mut koko vedolla saadaan kuitenkin paketti oikeesti kuntoon. :)

      Risa maskin ostin eteen, se maalattiin samalla reissulla. Ja vihoviimein sain itestäni irti liimailla sen viime vuonna ostetun S3 lipan. Ihan ei menny nappiin sateiden takia jne, mut kuhan kelit paranee niin saa viimeisteltyä liimaukset. :D

      Keulalle ja perään ostin uudet ledit, perään vastusjohtosarjan kanssa, ni ei tarvi kattoa vikavaloa mittaristossa. Nyt on edellisten sinisten tilalla oikeesti valkoset. :D Viel ku sais niskasta kiinni tilata sisäledit.

      Kulmien säätöön vein ilman puskuria, et helpottais nosturille ajoa. Leimacamberit oli takana n. -2 asteessa, mikä ei riitä kesäsetupilla, ku hakkais vanteita kaariin. Nyt sinne laitettiin -3,1 - 3,2 astetta.
      Edessä on nyt viimevuoteen verraten 12mm spacer, kun ei mahtunu uusilla kumeilla enään 16 millisillä. Eli et33.

      Muuta tälle ei oo oikeestaan tehtykkään. Öljyt vaihdatin ja useampaankin kertaan tullut pestyä ja puunattua. Kevätvahat heitin pintaan, mallia Collinite 915. Samalla tuli puunattua sisusta talven jäljiltä, ku tahto olla aika runsaassa paskassa. :D
      Pesukamoja kyl muuten tahtoo kertyä jo helvetisti, on tää mukaansa tempaava homma. :D


      Ja viel loppuun, olisko vapaaehtosia harjottelemaan takavalojen kalvottamista? Kuskin puolen isompi lyhty pitäs tehä paikallaan, muut saan irti.
      Kaljapalkalla? :D
      Attached Files

      Comment


        On tämä punainen kyllä hieno kun pinta on noin hyväkuntoinen. Antaa inspistä joskus laittaa omakin kuntoon.

        Comment


        • Kysymys: miks kuskinpuolen lyhty ei irtoais? Mä kalvotin omat lyhdyt kalvolla mallia biltema, voidaan kyl askarrella jos et ketään muuta saa. :D
          Attached Files

          Comment


            Mä kokeilin motonetin kalvolla omia takalyhtyjä kalvotella irtonaisena ja ei ollu mun juttu. Puolisen tuntia näpräsin ja ei vaan siististi saanu millään. En tosin oo valoja ikinä ennen kalvotellu mutta sisustaan on tullut laiteltua ja maskin reunoja. Kaikki nämä oli peace of cace verrattuna noihin valoihin. ;)

            Voi kyllä olla täysin myös allekirjoittaneen käsissä se vika. :)

            Comment


            • Joo kyl toi mullakin jäi reunoista vähän kuprulle, ja toi kyl omat haasteensa noi kuperat muodot. Kuumailmafönärin kanssa onneks asettu melko nätisti :)

              Comment


              • Mul on pelit ja pensselit kyl. Oon ite harjotellu jo 4 pakettia roskiin, mun hermo ei kestä. Teippaaminen on kivaa ja helppoa, kalvon asentaminen aivan annelista.:D
                En oo niin tarkka ku luulis. Mitä haluut palkkioks jeesistä? :D

                Comment


                • Jannelle ison iso kiitos tätäkin kautta. Sain viimein takavaloihin kalvot, ja kyllä vaan perän ulkonäköön tuli huomattava parannus! :)
                  Vaikka kyllä tää vähän häpes nuoremman kauniimman kolmosen vieressä.:D

                  Edestä sais viel ajovalojen kalvot laittaa uusiks, nyt kun sumarit sai uuden kalvon, niin huomaa kuinka kiven iskemät ajovalot onkin.:D tämäkin sit maalauksen aikana.:)
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Juha|; 6.5.2016, 00:24. Perustelu: Lissee kuvei

                  Comment


                  • Ratkasin samalla ton aikoja vaivanneen ongelman, ettei vasemman puoleista takavaloo saa irti ilman hifien purkamista.
                    Tein reiän valasimen viereen sisustan sivumuoviin, mistä mahtuu lenkkiavaimella avaamaan ton ainoon kiinnitysruuvin. Nyt saa takapuskurinki irti.:)
                    Tohon pitää viel suorittaa snadi siistiminen ja joku luukku päälle. Tuon joutuu jokatapauksessa vaihtamaan jos kotelosta haluu eroon, paskana se on jo valmiiks.:D
                    Kyllä ihminen on viisas mies.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Tuli tänään aika myöhänen kutsu tuoda auto Lahteen Emmaa edustamaan.
                      Onneks aamulla pidin muutenkin pesupäivän kaikilla herkuilla, ja tuli onneks konttikin putsattua. Tulkaahan juttusille! :)
                      Attached Files

                      Comment


                      • Nikon kuvaamana aika loistava otos eiliseltä! Kiitos!
                        Keulan värierolle tulossa viikon päästä apua. :)

                        Löyty samaan päivitykseen ajan vanha Tuukan ottama kontti kuva myös. :)
                        Attached Files

                        Comment


                        • Muutamaa pikkuvirhettä lukuunottamatta oon kyl perhanan tyytyväinen uuteen pintaan.:)
                          Nekin virheet hoidetaan heinäkuussa pois, antaa sen nyt asettua.:)
                          Iso kiitos RR Design, suosittelen! :)
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Juha|; 11.6.2016, 11:16.

                          Comment


                          • Kyllä tässäkin vaan niin kävi, et tuli mitta täyteen ja haluis vähän mukavammin ajaa.
                            Luonto ei salli korottaa, ni pakko oli laittaa Airliftin pussisarja tilaukseen. Ohjausta kelasin V3:sta, mut jäi nyt tähän konkurssiin laittamatta, ja otin ihan perus V2. :)
                            Heinäkuussa kesäloma, jos sais istumaan alemmas.
                            Kontin tilan kans tulee nyt kyl oikeesti tiukkaa.. :D

                            Comment


                            • Jaahas. Hermo meni noiden brittien kanssa vääntämiseen ja hoidin nyt uuden tilauksen Lowtoysilta. Mukavampi näin omalla kielellä tingata kauppaa, ja tuntuu et saa kans oikeeta palveluakin.:)
                              "Jos nyt jotain ongelmaa on ni hän tulee vaikka siihen kotipihalle asti jeesaamaan."
                              Tilasin Briteistä aluks hölmöyksissäni Slam mallin alustan, joka on specseiltään aika kaukana Performancesta. Aloin kyselemään, jos päivittäis ainakin etutolpat Performance sarjaa jne.. Harvakseltaan sain vastauksia, ja aika vaikeelta tuo tuntu, ni annoin sit olla. Saishan tuolta toisesta liikkeestä Performance setin halvemmallakin, mut mieluummin tukee Suomalaista..
                              Leimaaminen kuitenkin vaikeeta ilman maahantuojan sopivuuslappua..
                              Ens viikolla pitäs palikkaa alkaa tulemaan, ni pääsee parsimaan konttiin sit tilaa.

                              Ja ettei ihan liirulaarumia, ni on tätä taas ainakin huollettu.
                              Näistä iso kiitos Tamcarille, Villelle. Suosittelen kokeilemaan vaihtelun vuoks, jos Vuosaari ei oo sijaintina huono. Ei vittuilla matalistakaan autoista, palvelu loistavaa ja työt sujuu mallikkaasti ja pahoissa paikoissa jopa ohi jonon. Merkkituntemusta toki löytyy. :)

                              Uusiks meni ensimmäisenä takaa vasemmalta laakeri, aika inhottavasti jo ääntelikin.:D
                              Sit laitoin perus öljynvaihdot ja tarkastushuollon. Mitään ylimäärästä tästä ei löytynyt.
                              Nyt viimesimpänä oon tapellu ton "EVAP" koodin johdosta. Uusin tonne N80 venttiilin ja se valo lähti mittaristosta. Sit tuli taas saman 0441 koodin saattelemana takas. Sen verran jo lueskelin, et seuraavaks tarttee varmaan se ?aktiivihiilipönttö? laittaa uusiks.
                              Aiemmin jo olin sopinut ajan, et saa puhistettua imusarjan. Hinta oli liikkeessä niin siedettävä, ettei ite jaksanut nähdä vaivaa.. Oli se sen verran karstottunu, et oli kuulemma ihan hyväkin hoitaa pois.
                              Tuntuis kyllä et alakierroksille tuli sitä kaivattua vääntöä vähän lisää. Tai ei ainakaan vaikuta niin hiton tukkoselta enään. Vastaa kaasuun mun mielestä kans paremmin.:)
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Juha|; 1.4.2018, 14:54.

                              Comment


                              • Löytyhän noille tavaroille paikkansa. Kokeilin ja suunnittelin vaikka mitä, mut toi säiliö on yksinkertasesti parhaimmalla paikallaan tossa, niin käytännöllisyyden, kun ulkonäönkin vuoksi.
                                Kompura ja vedenerottimet on ton uuden hattuhyllyn alapinnassa kiinni.
                                Venttiilibloki mikälie, kontissa ainoalla paikalla mihin vaan sai mahtumaan.:o
                                Kasaaminen kontissa vaiheessa, ku pitää viel varmistua vuodoista.:)

                                Ilmalinjat menee apparin puolella kynnyslistan alapuolella piilossa.
                                Apparin puolelta löyty oma läpivienti, mistä ei toi 3/8 linja mahtunut tuplana läpi, joten vedin kuskin puolen linjan samasta paikasta läpi, mistä akkujen välinen kaapelikin.
                                Takana löyty oikeelta tulppa mistä pääs suoraan takapuskurin sisään. Kuljetan ne sit ulkopuolella perille.:)
                                Ohjain tulee eteen stögiksen yläpuolelle, siitä se on helpoiten luettavissa.
                                Iskarit ja palkeet haen huomenna Lowtoysilta talteen. :)

                                Yritin samalla saada ledinauhojen avulla vähän näköä lisää, kun näkee kuitenkin kontin asennukset, jos siellä on valot päällä. Tota on hemmetin vaikee saada kuvana tuotua esille...
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut Juha|; 14.7.2016, 23:26.

                                Comment


                                  Siis. onko tuo ilmasäiliö kuinka hyvin/tukevasti pultattu hattuhyllyyn? Mitä se painaa? Meinaan että kolaritilanteessa lentää takaraivoon, autch :/ .

                                  Comment


                                  • Ei se säiliö itessään juurikaan paina. Ja tosta tukevuudestakin on ollu puhetta. Toiselta puolelta toi hattuhylly on ruuvattu koteloon kiinni ja toiselta puolelta sivumuoviin. Tarkotus viel laittaa kierretangoilla kattoon kiinni. Kaikki ajallaan.:D Mut on sitä parempaa kiinnitystä jokatapauksessa mietitty. Levystä toi säiliö ei irtoo, se on varma.

                                    E: Ja jos joku ton perän vetää sisään ni mä toivon et toi säiliö lentäiskin päin. :o
                                    Viimeksi muokannut Juha|; 14.7.2016, 23:39.

                                    Comment


                                    • Siitähän tuli hyvä ku ton kompurankin käänsit :)
                                      Haet nyt ne pussit vaan ja pistät kiinni niin ku tuun takas tuolta idästä niin päästään vertailee ja vierekkäin fittediin ;)

                                      Comment


                                      • Ens viikon alussa menossa myllytettäväks. Pääsee vihoviimein kokeilemaan sitä Fussoakin sen perään.:)
                                        Ja muutakin menoa kun on, niin aika vähän jää aikaa sille asennon hieromiselle. Mut kaikki ajallaan.:)

                                        Comment


                                        • Tästä(kin) tulee kyllä hyvä.
                                          Hyvin olet saanut sovitettua tuollaisen määrän tavaraa siten, että konttiin mahtuukin vielä jotain :D

                                          Comment


                                          • Kiitoksia!
                                            Mahtuu joo tavaraa, kun sais viel lastaussuojan tehtyä, ettei aina tarvis lasten peittoa kantaa suojaks. :D
                                            Säiliö on tossa ylhäällä kans siks, et tohon saa tilavamman läpilastausmahollisuuden. Työautonakin kun on, ni pakko ajatella et saa vähän ees jotain kuljetettua.:)

                                            Comment


                                            • Ihan ei toi loppuunajetun raja tullu toivotulla tavalla täyteen... Teininumerojuttuja.:")

                                              Etupään osat sain tänään talteen, ja takapään osat vasta viikon päästä.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Eilen tuli vaihdettua eteen iskarit ja vietyä linjat perille. Oli niin paskaset kädet, etten kuvia juuri ottanut.
                                                Ekoissa kuvissa säkit tyhjinä, sit välissä matalin ajokorkeus, jolla tosin voi vaan suoraan ajaa..
                                                Viimesenä korkein mahdollinen.
                                                Nyt pitää alkaa tutkimaan etukaaria, jotta millä ton lipan sais maahan.:o
                                                Auto on nyt viikon maalarilla, sit pääsee hieroo takapään ja muut loput pikkuhommat. :)
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • Tuli näperreltyä kaikkea pientä.
                                                  Eessä yläpään cambersäätö ei olis onnistunu ilman kuppien silpomista. Rälläköintiä kun inhoon, ni koin luontevammaks hoitaa ongelman poraamalla. :)
                                                  En kiinnostunut näkymätöntä modia liiemmin siistimään, laitoin vähän ruosteen-estomaalia ja päälle Bilteman reunasuojus. Nyt on säätökin kätevästi hollilla konepellin avaamalla.:)

                                                  V2 säätimen kiinnittelin 3M:n kakspuoleisella teipillä kulmaraudan avulla. Tuosta sitä on hyvä lukea ja säätää, jos vaan patentti kestää.:)

                                                  Eilen tuli auto vahattua Fusson extreme glossilla. Tulihan siihen napsun verran nätimpi kiilto.
                                                  Vaikka uhosinkin myllytyksen jälkeen, et pelkkä Pineline pesu piisais, ni tein silti pien- ja raudanpoistot. :)

                                                  Konttikin kasassa, ja pakko viel fiilistellä ikkunan läpi. :o

                                                  Lopussa viel systerin muksu, ku tsekkas fitmentin..:")
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Joo toi on kyl sellanen aivopieru toi iskarin päällyskuppi.. ite näytin kylmästi rälläkkää, ruosteenestoaineet alle ja paikkamaalia päälle ja lakat viimeistelyks. Mut hyvältä näyttää toi muovimodaus, pitää iteki väkertää tollanen säätöreikä siihen :)
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Toi on tehty niin miten se pitäis tehdä.:)

                                                      Comment


                                                        Eikö tuota muovia saanut edestä pois, vai miksi sekin silvottiin? Eikai noitakaan nyt jokapäivä tarvitse olla kääntämässä? Myös oikean kokoisella kuppiterällä saa tehtyä siistin reijän, ilman kipinäsuihkua. Muuten on erittäin siistiä jälkeä, kontti todella siisti ja muutenkin kliini kokonaisuus.

                                                        Comment


                                                        • Sais sen pois, mut oon niin laiska ja tohon on kiva päästä helposti käsiks.:)
                                                          Kuppiterää kans mietin, mut ei ollu nopeesti käsillä. Reikä ku reikä, ajaa asiansa.
                                                          Mutta kiitos kehuista! :)

                                                          Comment


                                                          • Kyllä nuo muovit lähtee alle 5 minuutissa irti, kun jaksaa pyyhkijät irrottaa. Itse kun kulmia säädin niin hyvin pääsin pultteihin käsiksi hylsyllä ja räikällä kun nosti vaan etupuolelta räppänää ylöspäin, mutta kyllä se on mukavampaa ilman niitä muoveja tehdä. :)

                                                            Comment


                                                            • Fittedeiltä kaks parasta räpsyä. Ihan ei ehtiny takapalkeet tulla, mut tänään ne sain alle.
                                                              Nyt vaan ajoa ja kokeilua, et millanen tää on nyt ees ajaa.:D
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X