Vakio V8:n 225/50r16 rengastus meni ruumisautoon heittämällä paikoilleen eteen. Lähelle olkavartta tosin sekin meni. Taaksekin meni, mutta 10v kaaren ongelmanhan tietää kaikki :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 Sport '89 - 25. vuosihuolto
Collapse
X
-
Laitetaan tähän pari kuvaa ekan pesun jäljiltä. Edellisestä on ainakin kolmisen vuotta ja rapaa oli pinnassa sen edestä. Samalla saa itselleen muistilistaa tehtävistä entrauksista.
Ensimmäisenä pitää purkaa keula ja tehdä jakopään huolto. Samalla vaihtuu tiivisteitä ja syylari. Näyttäisi venakopan tiiviste mehivän. Jännä nähdä, mitä muuta tulee vastaan. Pakosarja kuulemma on halki jostain.
Etulokarit on jo tallissa. Ne tarvii vetää oikeaan väriin. Takakulmavalo on vaihtolistalla ja takavalopanelikin löytyy. Helmojen siistintä samalla. Takahiekkapellissä on pieni lontto, jota voisi myös koittaa oikoa. Takapään korkeutta pitää säätää. Jarrut on varmaan hyvä käyttää myös auki, vaikka tuntuvat pelaavan ihan ok. Käsijarru on varmaan juntturassa ainakin toiselta puolen, kun kahva nousee aika pystyyn.
Nuo Fuchsit pitää puhaltaa ja maalata. Katsotaan, päätyvätkö kesävanteiksi.
Comment
-
Tuossa lista siitä, mitä 100 sportissa pitäisi olla. Sumareita ei listalla, taikka kuvassa, ole.
- tiefergelegtes Sportfahrwerk mit verstärkten Federn und Stossdämpfern
- Kotflügelverbreiterungen
- 215/60 VR15 Breitreifen
- 3 Sonderlackierungen - Brilliantschwarz, Steingrau metallic und Cayenne Perleffekt
- Sportsitze Jackard Satin mit eingewebtem quattro Schriftzug
- Fahrersitz höhenverstellbar
- Zusatzinstrumente
- Skisack
- Auto-Check-System
- Lederlenkrad
- Schalthebel in Leder
- Servolenkung
Lähde: http://audi100.net/Daten/Ausstattung...tattungen.html
Comment
-
tiefergelegtes Sportfahrwerk mit verstärkten Federn und Stossdämpfern = madallettu jousitus ja vahvistetut iskunvaimentimet (urheilualusta)
Tässä K&W säädettävät iskarit ja jouset edessä, sekä K&W:n jouset ja säädettävät Konit takana
Kotflügelverbreiterungen = lokasuojalevitykset, takalokarin kaaret on paitsi pyöreät, myös vähän ulkonevat. Edessä 200-20V:n kaaria muistuttavat, eli pulleammat
215/60 VR15 Breitreifen = matalaprofiilirenkaat, näköjään huulletuilla Aeroilla. Pitää vakoilla speksit jostain, onko V8:n vanteet.
3 Sonderlackierungen - Brilliantschwarz, Steingrau metallic und Cayenne Perleffekt = erikoisväri, Brilliant-musta (kuten tässä, Steingrau-harmaa (hopea?), ja Cayenne-punainen
Sportsitze Jackard Satin mit eingewebtem quattro Schriftzug = quattro-kuosilla verhoillut urheiluistuimet, samat kuin UrS4?
Fahrersitz höhenverstellbar = kuskin penkki korkeussäädettävä
Zusatzinstrumente = lisämittarit, kuten 20V ja V8
Skisack = suksipussi
Auto-Check-System = no se
Lederlenkrad = nahkaruori
Schalthebel in Leder = nahkainen vaihdekepakon pussi
Servolenkung = ohjaustehostin
Ei siis kauhean kaukana alkuperäisestä, ei ainakaan mitään peruuttamatonta. Katsellaan, kuinka lähelle tehdasvakiota päätyy.
Comment
-
Olisi kyllä hieno teko, jos viitsti entisöidä. 100 Sporteja ei hirveästi ole tai ylipäänsä 100:sia, joita ei ole modailtu.
Eihän se 100:sen keula nyt mikään kaunistus sinänsä ole 200:seen nähden, mutta parin vuoden päästä sitä jo kaipaillaan, kun yhtään alkuperäistä ei enää ole jäljellä... Käy samoin kuin muille retro-statukseen päässeille kansanmalleille (perus Kadetit, ykkö-Golfit, Fiestat yms.) - yhtäkkiä ne eivät olekaan enää rumia :)
Onko muuten Sportia pre-faceliftinä? Vai onko ainoastaan Bond-200:nen pre-facelift typ44 "sport"?
Comment
-
No nyt.
Ihan ei otettu konetta vielä pois, mutta jotain on saatu aikaan. Auto matkusti trailerilla Helsinkiin talvisäilöön. Talvisäilö tarjoaa mahdollisuuden myös pieneen roplaustoimintaan ja mikään ei tee varasta, kuin tilaisuus.
Ensin tarvitaan remontin alotuksen suunnittelupalaveri ja sitä seuraa varsinainen speksaus. Tästä päästään itse tekemiseen, joka vaatii siis koko viikonlopun reissun kaikkine oheistoimintoineen. Harrastamista parhaimmillaan.
Eilen vaihtui jakohihna. Kaverin sanoin, yllättävän kivuttomasti kaikki aukesi. Valitettavasti se sanottiin ääneen, joten jakohihnan ohjurirulla ei meinannut irrota sovinnolla. Teetti pari tuntia ylimääräistä työtä ja työkalun hakua. Lopulta viisaampi luovutti ja saatiin uudet osat paikalleen.
Seuraavalle kierrokselle vielä vähän uusia nesteitä myös autolle (tekijät on jo voideltu) ja aletaan olla lähellä käynnistyksen yrittämisen suunnittelun aloitusta.
Harmillisesti tekeminen oli siinä määrin intensiivistä, että kuvia ei tullut otettua.
- 7 tykkäystä
Comment
-
Tuli tuossa aika kattava sivu vastaan tästä Sport -varustelusta.
Audi 100 sport (sport 2)
Audi 100 Sport (special offer "S711" from December 1989).
"Let's talk about sport rather than money"
was the introduction to the sales brochure for the special model.
From around 11/1989, a good year before the debut of the new Audi 100 (C4), the "Audi 100 Sport" came onto the market, which also included the "Exclusive Sport Series S743" of the Audi 100 quattro, which had been available until 11/1989.
The Audi 100 Sport, often referred to internally as "Sport 2", was now available not only with all-wheel drive, but also as a front-wheel drive and in an Avant version.
The front-wheel drive Audi 100 Sport was also available as a TDI (from 01/1990) and in conjunction with the 2.3 l. five-cylinder 98 kW also with the new 4-speed automatic transmission with electronic gear control.
The chassis concept known from the "Exclusive Sports Series" of the Audi 100 quattro with the lowered chassis and the 7.5" wide 15" aluminum rims in the "Aero" design with the corresponding flared wheel arches was retained. As part of the necessary redesign of the rear springs for Avant and/or front-wheel drive models, the front springs were also changed. The chassis tuning was now somewhat more comfortable. On the rear axle of the front-wheel drive Audi 100 Sport/Avant Sport, this was achieved by a longer spring travel: the lower spring plates were set lower accordingly so that the normal spring travel was retained despite the lowering.
The most important visual change compared to the previous special model S743 are the red tail lights (in combination with a black license plate cover), as well as the smooth D-pillar covers and the Audi rings on the trunk lid on the sedan, which have been enlarged to 180 mm, similar to the special model "Audi 100 Komfort" that was released at the same time.
Unfortunately, Audi neglected to produce a red version of the slightly differently shaped taillights for the Avant: The Audi 100 Sport Avant was therefore delivered with the normal red-orange taillights. The larger Audi rings also did not fit on the narrow bar of the Avant tailgate, so the smaller emblem continued to be stuck on.
The standard equipment of the Audi 100 Sport was supplemented with fog lights, electric windows for all four doors, metallic paint, manual sunroof, "Gamma" radio, ski bag (in the sedan) and, in the Avant, roof rails, rear wiper and load compartment cover.
All equipment features in detail:- 15mm lowered and reinforced chassis, 15" brake system at the front also for NF
- 7.5*15” aero alloy wheels (5-hole) with 215/60- ZR15 tires
- Fog lights
- Sports seats at the front
- Seat covers and door panels in jacquard satin (with woven "quattro" lettering on the quattro)
- Additional instruments
- Leather steering wheel
- Leather gear knob and gear shift gaiter
- Electric windows (four-way)
- Central locking
- Middle lap belt with retractor mechanism at the rear
- Frame headrests, also at the rear
- Red taillights (combined with black license plate cover)
- Smooth D-pillar covers
- Ski bag (sedan)
- Flared wheel arches
- Steel sliding roof (manually operated)
- Stereo cassette radio system “gamma”
- Metallic paint at no extra cost
- Load compartment cover (Avant)
- Roof antenna (Avant)
- Rear window wiper (Avant)
- Roof rails (Avant)
Comment
Comment