Potilaana vuoden '89 Audi 100 Sport.
Auto on siis typ 44 100 pyöreillä takakaarilla, sport-mallin etusiivillä, MCII-moottorilla (10V) ja 016-torsen askilla. Varustus muuten kohtuu kattava sähkölaseineen, automaatti-ilmastointeineen ja autocheckillisellä mittaristolla. Tekniikka kaikkiaan vastaa melko pitkälle 200:sta. Tarkoituksena on tehdä kattava huolto alustalle, pientä ehostusta moottorille ja paikkailla paikoin kovia kokenutta ulkokuorta. Homma aloitettiin taka-akselin puolelta.
Ensin siis pudotetaan taka-akseli ja tankki pois, vaihdetaan puslat ja huoltomaalataan tankki. Samalla suoritetaan pientä paikkamaalailua ja massausta sitä tarvitseviin paikkoihin. Pohja on kokonaisuutena kohtuu siisti, vain pieniä paikkamaalauksia tarvitaan sinne tänne. Takapään puslatkaan eivät näytä ihan lohduttomilta, mutta omistaja on löytänyt muljahtelua taka-akselilta, joten uusitaan kaikki kerralla. Iskarit ja jouset on vaihdettu joku vuosi taaksepäin KW:n tuotteisiin ja takatolpissa on jonkin sortin korkeuden säätökin. Ajossa ihan asiallisen oloinen setti. Jämäkkä, muttei kuitenkaan pintakova.
Ensimmäinen varsinainen murhe löydettiin kardaanin perän puoleisista pulteista, joista yhdestä narahti kulmat pyöreiksi. Irrotetaan siis, kunhan saadaan lattialle. Tästä jatketaan:
Auto on siis typ 44 100 pyöreillä takakaarilla, sport-mallin etusiivillä, MCII-moottorilla (10V) ja 016-torsen askilla. Varustus muuten kohtuu kattava sähkölaseineen, automaatti-ilmastointeineen ja autocheckillisellä mittaristolla. Tekniikka kaikkiaan vastaa melko pitkälle 200:sta. Tarkoituksena on tehdä kattava huolto alustalle, pientä ehostusta moottorille ja paikkailla paikoin kovia kokenutta ulkokuorta. Homma aloitettiin taka-akselin puolelta.
Ensin siis pudotetaan taka-akseli ja tankki pois, vaihdetaan puslat ja huoltomaalataan tankki. Samalla suoritetaan pientä paikkamaalailua ja massausta sitä tarvitseviin paikkoihin. Pohja on kokonaisuutena kohtuu siisti, vain pieniä paikkamaalauksia tarvitaan sinne tänne. Takapään puslatkaan eivät näytä ihan lohduttomilta, mutta omistaja on löytänyt muljahtelua taka-akselilta, joten uusitaan kaikki kerralla. Iskarit ja jouset on vaihdettu joku vuosi taaksepäin KW:n tuotteisiin ja takatolpissa on jonkin sortin korkeuden säätökin. Ajossa ihan asiallisen oloinen setti. Jämäkkä, muttei kuitenkaan pintakova.
Ensimmäinen varsinainen murhe löydettiin kardaanin perän puoleisista pulteista, joista yhdestä narahti kulmat pyöreiksi. Irrotetaan siis, kunhan saadaan lattialle. Tästä jatketaan:
Comment