Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8p 2.0 Tdiq "Tukangelb" käyttisfiksailua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8p 2.0 Tdiq "Tukangelb" käyttisfiksailua

    Noniin,Uskalluin viimeinkin turaamaan oman käyttisprojektin tänne.Auto on ollut minulla vajaa pari vuotta ja kaikki lähti siitä kun autokuume iski rankemmalla kädellä 2012.Vaimo halusi a3:sen ja minä nelikon,tarjonta oli aika suppeaa siis omaan budjettiin nähden.Nykyisen kulkineen bongasin liikkeestä ja omalla kierolla tavallaan väritys iski,vaikka en ole ikinä keltaisesta autosta pitänyt,siis ennen tätä.Vaimo ei auton väriä heti sulattanut,mutta kyllä on ajellut sillä ihan mielellään kun on huushollin ainoa auto :)

    Plussat ja miinukset:
    -Maalipinnassa kiven iskuja paljon(korjattu)
    -Ajovalot sumeat
    -Alusta surkea(kuoleentunut)
    -Ristiselän säätö puuttuu
    -Keskikyynärnojan lukituslippa rikottu(korjattu)
    -Turbo falskaa öljyä
    -Takajalkatilasta maton alta verhoilusta leikattu iso pala,korjattu teipillä(ed. omistajan toimesta)

    +Auton väri
    +Sisustan verhoilu(penkit alcantara)
    +Xenonit
    +Nelikko
    +pienikulutuksinen
    +Hyvä luotto autoon ei ole jättänyt välille(vielä)


    Fiksailut aloiteltiin stereopuolelta ja vaimennuksista.Soitin vaihdettiin omaa makua vastaavaksi ja kaiuttimiksi tuli Spl:n 6.5" erillis-sarja eteen ja taakse.
    Subbariksi laiteltiin Peerlesin 6.5" midibassot.

    Seuraavaksi tuli roiskeläpät ettei helmoista syövy maalit lopullisesti pois.Hieman tarrojakin lisättiin ulos ja rapsutettiin vanhat jämät kuskin ja vänkärin askellaudalta,sinnekin uudet.Alunperin auto on ollut Audin kiertueauto laskettelukeskuksissa ja kyljissä ollut isolla Quattro tarrat,jossain välissä joku omistaja on päättänyt ottaa pois,harmi sinänsä.
    Jotenkin tuntuu että tämä jäsentely hyppii sieltä tänne,mutta koittakaa kestä lukihäiriö vaikeuttaa kirjoitusta hieman.Takaisin asiaan,mittareita lisäilin sisälle tulevaisuutta ajatellen mm.Ahtopaine ja pakolämpömittari.
    Lisätehoa olen haaveillut ja autoa käytettiin Motestilla ohjelmoinnissa,irti saatiin 176hp/390nm vakiohiluilla,nyt siitä reilun vuoden ajaneena kaipailen lisää ruutia.Tavoite olisi +200hp.

    To do list:
    -Nätimmät kesävanteet(check)
    -Isompi turbo Garret 1756vk(check)
    -Pakosarja (check)
    -Putkiston teettäminen(tarjousvaiheessa)
    -Coiloverit

    Hieman kuvia,pahoittelen osan laatua otettu kännykällä.Kuvissa vielä osa talvivarustuksesta päällä,lisävalot ja kumimatot sisällä.

    http://aijaa.com/PkKRpE
    http://aijaa.com/KPDD8O
    http://aijaa.com/XKZztQ
    http://aijaa.com/29A53s
    http://aijaa.com/PUfcJm
    http://aijaa.com/8vPAPL
    http://aijaa.com/jbq2g5
    http://aijaa.com/5GXiTR
    http://aijaa.com/Wg2BMx
    Viimeksi muokannut juntunen84; 27.5.2014, 14:24. Perustelu: Lisäilyä

    #2
    Omaan silmään näyttää vallan pirteältä vaihteluita massaan, tuon värin ansiosta. Ainut mitä tähän hätään keksii, niin pieni madallus.

    Comment


    • #3
      Juuri tuossa tänä aamuna ajelin sun ohi Palokan moottoritiellä ja mietin että mikähän korisarja tässä on?

      Comment


        #4
        Eikös tuo oo Audi Original Zubehör -sarja?

        Comment


        • #5
          Zeronine
          Alusta vaihtuu jokatapauksessa jossain välissä,koska tuo takapää on reilusti kuoleentunut(pomputtaa pirusti)
          Villek
          katsoinki sinun autoa siinä aamupöhnässä,kun vein vaimoa töihin:) Itse korisarjasta minulla ei ole mitään tietoa,hieno se on ja oli jo ostettaessa.Unohtui vielä mainita että moottorikoodi on BKD,eli näitä hyvämaineisimpia patoja.Viimeistään heinäkuussa on tarkoitus asentaa turbo ja pakosarja,jos olen sitä ennen saanut putkiston teetätettyä.

          Comment


            #6
            Tämä pelihän on liki naapurissa. Nätti on.

            Comment


            • #7
              Noilla valoilla varmaan kelpaa talvisin ajella :D

              Comment


              • #8
                Kiitoksia positiivisesta palautteesta :) Lisävalot on X-visionin Dominaattorit.Noissa bi-xenoneissa on se huono puoli,että eivät näytä kovin pitkälle siksi päätin tilata lisävalot,pitkää työmatkaa kun ajelen(120km/pvä) Kauhistuin kun sain valot postista,että kuin pirun isot nämä on,mutta myyjän sanoin"mitä isompi hejastepinta sen parempi näkyvyys" ja uskomattoman hyvin näillä näkeekin.

                Comment


                  #9
                  On kyllä näköa ja kokoa lisävaloilla. No, ainakin näkee kunnolla.

                  Enivei, todella pirteä väri ja musta optiika paketti sopii tuohon kuin nenä päähän. Audin oma korisarja näyttää myös erittäin hyvälle.

                  Comment


                  • #10
                    Juuri kävin hakemassa matkahuollosta takajarruremppaan osia,nyt onkin haalittu kaikki.Levyt,laakerit,palat ja tiivistekorjaussarja.Meinasi talvella tympiä kun aina jäi käsijarru yhden "napsun" päälle ja joutui kömpimään auton alle,että sai vapautettua sen.

                    Comment


                    • #11
                      Tällä rintamalla on ollut kovin hiljaista,kesäkuussa tuli vaihdettua kuskinpuolen takalaakeri ja muutenkin jarrujen herkistelyä.Lisäksi vetonivel oli raksuttanut jo pitemmän aikaan,ihmetystä aiheutti se kun suojakumi oli ehjä mutta vetari itsessään aivan loppu,lie kilometrit tuli täyteen.

                      Auton vaihtoakin haaveilin pitkään ja kävin ajamassa pari vaihtoehtoa,mutta budjetti tuli vastaan kun ei aivan ollut rahkeita siihen mitä olisi halunnut.Oma kulkine taisi tietää että meinaan laittaa kiertoon joten se päätti kostaa haljenneella kannella....Päällisinpuolin ei näyttänyt mitään vikaa olevan paitsi pari pientä halkeamaa 2 ja 3 sylinterin venttiilinväleillä,sitten koeponnistuksessa selvisi että kansi halki.

                      Nyt olen kovasti etsinyt korvaavaa osaa ja sen tiedän,että oem osaan ei ole rahkeita.Ehkä joku sopiva tarvikehattu tai samoilla tulilla virtaavampi kansi,nyt vain odotellaan minkälaista vastausta tulee kyselyihin.

                      Comment


                      • #12
                        Homma on edennyt siihen malliin,että auto on jo ajossa.AMC:sen valmistama kansi löyti tiensä konehuoneeseen samalla laitettiin jakopäähilut,nokkien laakerit ja kaikki mahdolliset tiivisteet yläpäähän.Turbon ja pakosarjan sovittelu aiheutti harmaita hiuksia asentajalla,kun otti jakolaatikkoon kiinni pakopesä.Sitä sitten taikinoitiin paikoilleen että tilaa jäi jopa muutama milli.

                        EGR:rän lauhduttajasta ja katista jouduttiin luopumaan tilanpuutteen takia joita nyt ei muuten huomaa kuin hieman hitaampana lämpenemisellä ja mureampina pakoäänillä.Huhhuh,olipa siinä vain aikamoinen rupeama ja eikä sitä arvaa miten sitä laskua rupeaa muodostumaan kun osia haalii vaikka hinta-arvio olikin karkeasti tiedossa.

                        Eilen kävin Findieselin Artun luona ja ohjelmoitiin suorituskyky kohdilleen samalla MAFfi muutettiin MAP ohjaukseksi,niin ei tarvitse senkään kanssa enään tapella.Numeroiksi muodostui 215-220HP/430nm ja kyllä nousi hymy suupieliin kun kotimatkalle lähti,muuttui ihan eri planeetalle kulkupuoli.Ainut minne jäi vielä säädettävää oli vnt tangon lyhentäminen koska meinaa olla lagia vaihdoissa.

                        Comment

                        Working...
                        X