Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant -09 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Avant -09 2.0 TFSI quattro

    Pistetäänpäs perheen suht tuoreesta tulokkaasta tarinan kerronta pystyyn.

    Historiaa sen verran että tähän asti on tullut pääosin ajeltua Ford -merkkisillä ajoneuvoilla ja isompi pitkäaikainen projektikohde on Escort Cosworth, josta kiinnostuneille löytyy youtube kanavaltani videoita ja koosteita. http://www.youtube.com/channel/UCTH6NIik1wN0IJ_sihzxLXg

    Mutta sitten tähän autoon eli Audiin, kyseinen kulkine eksyi perheeseemme noin 1.5kk sitten pääsoin rouvan painostuksesta. :) Kuulemma -04 Mondeo ei enään kelvannut ja hän oli iskenyt silmänsä Audeihin. Alunperin suunnittelimme vastaavalla koneella B7 korista nelkkua, mutta tämä yksilö osui silmään ja olimme valmiit hiukan venyttämään budjettia.

    Auto oli tuotu Saksasta 2012 ja osto hetkellä noin 156tkm mitarisssa, siihen oli asennettu Eibach Pro-Street S alustasarja, tuo nokkamaski ja alla oli kuvan 19" vanteet.

    Varusteiltaan auto on hiukan outo versio quattroksi.
    Halogeeni ajovalot.
    Täys navi
    6cd vaihtaja
    Perus humppa paketti
    Kangas verhoilu

    Ja vaikka tämmöiseen autoon ei kannattaisi mitään tehdä kun kaikki mitä autoon laitat niin sen arvo vähenee vähintään saman verran. Mutta minkä sitä luonteelleen voi. :D




    Hankinnan jälkeen heti seuraavalla viikolla vein Audin takalasien tummennukseen tutun liikkeeseen.
    Helpottaakseni kalvottajan työtä purin sisustaa sen verran kun näin tarpeelliseksi.
    https://lh3.googleusercontent.com/-W...317_193102.jpg
    https://lh3.googleusercontent.com/-D...317_193128.jpg

    Kun sain auton kalvotuksesta takaisin asensin Saksasta tilaamani OEM roiskeläpät, jotta helmat pysyy jatkossakin siistinä.

    Kaikki sisustan ja ovien hehkulamput vaihdoin LED -mallisiin joilla sisäilme päivittyi paljon siistimmäksi.

    Pari viikkoa myöhemmin saapui Saksasta Simmons/BSR RST 70mm putkisto, joka on jo jumpattu paikalleen. Uusi putki alkoi ensimmäisen vaimentajan takaa ja tällä kokoonpanolla äänet jäivät lähes vakiolle tasolle. Korjaan tilanteen korvaamalla ensimmäisen vaimentajan suoralla putkella. :)

    Kun en ollut tyytyväinen pako ääniin niin yritin korjata tilanteen imuäänillä. Tilasin AEM dryflow suodattimen ja tein sille oman lämpösuojan.


    Kyseisen suodatin tyypin pitäisi suodattaakkin lähes yhtä hyvin kuin alkuperäinen paperi suodin, tästä johtuen ainoa mahdollinen hyöty tulee noin puolet isommasta pinta-alasta.
    No niitä imuääniä tulikin kyllä oikein urakalla, 1500-3500rpm alueella auto kuullostaa suihkarin ja jumittuneen ostoskärryrenkaan yhdistelmältä. :) Tuon yläpuolella järjetön suhina loppuu, en tiedä miksi.

    Alkuviikosta tilasin isoveli mallissa olevan pykälää isomman välijäähdyttimen, jonka pitäisi mennä paikalleen melko vaivattomasti. Käytetty kenno Saksasta toimituksineen noin 104€ :)

    Ja sovin jo tutun penkittäjän kanssa että kun kaikki mekaaniset muutokset ovat valmiina niin pyöräytetään Audia rullilla ja katsotaan mitä sille on vielä ohjelmallisesti tehtävissä.

    Niin ja muutin myös hehkulanka pohjaiset päiväajovalot LED -mallisiin joilla ilme parani myöskin huomattavasti.

    Muutama lisäkuva löytyy täältä
    https://plus.google.com/photos/10495...72291125049537

    #2
    Todella hyvännäköinen peli ja vanteet sopii ku nyrkki silmään! Minkä merkkiset ne muuten on?

    Comment


    • #3
      Ompas siisti laite!

      Onkos vanteet 3sdm vai jokin saman näköinen sarja?

      Comment


      • #4
        Kiitoksia. :)

        Vanteet on Zito 935 19x9,5"
        Viimeksi muokannut Perkkis; 8.5.2014, 20:05.

        Comment


          #5
          Hieno on kyllä. Vieläkö on maalit pysyny kaarissa?

          Yhtäkkiä oudon näköinen finnitön kilpi noinki uudessa autossa :)

          Comment


          • #6
            Maalipinta on itseasiassa aivan hämmästyttävässä kunnossa. Ostohetkellä kävin taskulampulla ja suurennuslasilla läpi, kaaret, helmat, ovet, kontin konepellin ja mitä nyt mieleen tuli. Ainoa rikkinäinen maalipinta oli tosiaan kuskin eturenkaan takana helmassa 5x5mm pala pois massaa kun autossa ei niitä läppi vielä silloin ollut.

            Kilpiä myös itse ihmetellyt ja vasta tummentaja huomasi myös puuttuvat ruuvit kilvistä.

            Comment


              #7
              Siis hetkinen. B8 3.0TDi:n välijäähy menee suoriltaan paikalleen ja on kapasiteetiltaan parempi kuin 2.0TFSI:n orkkis? Jos näin on niin jouvun ostoksille hetimmiten :)

              Ja peukutus tälle avantille kans!

              Comment


              • #8
                Välijäähdyttimen kiinnikkeet pitäisi kuulemma osua paikalleen, letkulähdöt aavistuksen isommat 57mm --> 62mm, venyy päälle ja keulassa välärin sivuilla olevia muoveja joutuu hiukan kairaamaan.
                Kennon koko ero 665x140x65 vs 720x140x80.
                Pistän asennuksesta kuvia kun oma kenno saapuu.

                Comment


                • #9
                  Etummainen äänenvaimennin valmiina. :)


                  Koko komeus paikallaan ja nyt äänet sopivalla tasolla. Vähän kuuluu jotain sisällekkin kiihdyttäessä, mutta tasaisessa ajossa edelleen äänetön sisälle.


                  Turbon resonanssivaimentajan poistostakin tuli tehtyä tämmöinen tyylikäs koe versio.

                  Comment


                  • #10
                    Kennojumppaa lauantailta ja vaihtelevasti onnistuneita kännykuvia.


                    Kiinnikkeet tosiaan samoissa kohdissa ja kenno vain sen verran isompi kuin kiinnikkeiden väliin mahtuu.


                    Hiukan joutui ahtoletkuja houkuttelemaan noiden 5mm isompien lähtöjen päälle, mutta kun sai alulleen niin meni ihan nätisti.


                    Coolerin reunoilla olevia ilmanohjaimien joutui hiukan kairaamaan, mutta muuten muutos ei vaatinut minkään alkuperäisen tuhoamista.


                    Kai siitä jotain hyötyäkin on ja ainakin tuosta isommasta kennosta oioin kaikki rivoitukset suoraan niin saattaa ilmaakin virrata hiukan paremmin läpi. Yllättävän paljon oli tuossa pienemmästäkin rivoituksia solmussa, ehkä noin 50%, vaikka kenno on melko hyvässä suojassa keulan sisällä. Mutta 100kmh lentävät hyönteiset saavat näköjään pahaa aikaiseksi. :D

                    Comment


                    • #11
                      Kesälomalla tuli vietettyä laatuaikaa Audin kanssa tallissa ja suoritettua kunnon vahaus urakka. Kun ei muuten ollut tarpeeksi kuuma niin ajattelin hikoilla oikein kunnolla, eli vetelin pintaan ensiksi Turtle Wax Black Box käsittelyn ja tämän selkään vielä Sonax Carnauba Care kovavahan. :)
                      8h meni välikuivatuksineen, mutta jos hetken pysyisi maalipinta turvassa.


                      Lisäkuvia kiinnostuneille.
                      https://plus.google.com/photos/10495...537?banner=pwa

                      Ja penkittäjän suosituksesta päivitin turbon kierrätysventtiilin sisuksia tämmöisellä sarjalla.
                      https://lh6.googleusercontent.com/-M...724_134247.jpg
                      Vielä en rullilla käynyt mutta luettiin valmiiksi ECU:sta ohjelma talteen.

                      Tästä


                      Tämmöiseksi.


                      Ensimmäinen kohtuu hintainen setti jolla kuulemma tekeekin jotain.

                      Comment


                      • #12
                        Moi! Mistä oot tilannut tuon gfb divert valven? :)

                        Comment


                        • #13
                          Saksan ebayn kautta esim tuosta.

                          http://www.ebay.de/itm/GFB-DV-fur-VA...item33934380a7

                          Comment


                          • #14
                            Ihan siistin näköinen peli kyllä, ainoo mikä ottaa silmään on, että kenonit puuttuu keulalta.

                            Comment


                            • #15
                              Kuraläpät hyppää vähän silmille varsinkin takanta, mutta jos joutuu hiekkateitä ajelemaan niin varmaan ihan hyvät ne maalipinnan kannalta on.

                              Comment


                                #16
                                Onko Timo huomannut ajossa mitään vaikutusta tuolla kierrätysventtiilin muutoksella?

                                Comment


                                • #17
                                  Xenon puutokseen ei ole oikein semmoista lääkettä jonka järkirahalla voisi hoitaa, kun pesuritkin puuttuu puskurista. Itse kyllä jostain syystä pidän päiväajovalojen osalta tästä halogen umpiosta enemmän, varsinkin kun vaihdoin ledit niihin. Omaan silmään ei jostain syystä istu tosiaan tuo Xenon umpion led nauha, muutenhan Xenon olisi tottakai se parempi vaihtoehto.

                                  Ja kuraläpät vähän on semmoiset että ne harvemmin parantaa auton ulkonäköä, mutta itse olen valmis kärsimään sen edestä että helmat ja takapuskin pysyy edes vähän paremmin kunnossa. :)

                                  Eipä voi "pide" sanoa että mitään havaittavaa muutosta olisi tapahtunut muualla kuin korvien välissä venttiilin suhteen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niin ja tulihan tuossa hiukan askarreltua Audinkin kanssa. Vaihtelin viikonloppuna perään ja vaihteistoon öljyt.
                                    Nämähän on tarkoittu pyörivän samoilla öljyillä koko auton elinkaaren, mutta ajattelin että ei vaihdosta ainakaan haittaa ole.


                                    Ja tietenkin asia joka kiinnostaa ehkä enemmän on se että nyt ehdin maanantaina käymään rullilla ja varsin tyytyväinen olin tuloksiin vielä 95 bensalla. :)


                                    Pahasti ei ollut lähtötilanteessakaan heposet hukassa vaikka mittarissa oli jo yli 160tkm. Tehdas lukemat siis 211hp/350Nm.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tänään ajelit Tourulan sillalla ohite viereistä kaistaa Seppälän suuntaan jossain 15 maissa. Hyvän näkönen peli oli luonnossakin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itse asiassa emäntä oli veljensä kanssa hakemassa tälle uutta autoa. :D

                                        Comment


                                        • #21
                                          mietin kans ite tota GFB DV+ onko kanattava ostos?? omasta meni kalvo puhki..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja juse82 Näytä viesti
                                            mietin kans ite tota GFB DV+ onko kanattava ostos?? omasta meni kalvo puhki..
                                            Jos joudut jokatapuksessa venttiilin vaihtamaan niin ei enään jää isoa hintaeroa sen ja tuon GFB:n väliin, muuten en voi sanoa kannattavuudesta sanoa. Myyntipuheiden mukaan ei pitäisi hajota niinkuin kalvoversio eikä vuotaa niinkuin tuo muovimäntäversio.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X